Het heeft even geduurd, maar dan heb je wat! Ik ben gisteren naar Gameshop gereden in Den Haag (
wel eerst de speler gereserveerd) en de HD-DvD speler gekocht voor € 239.95 (inclusief kabel geschikt voor Nederland). In de verpakking zat de AB en King Kong HD-DvD (geen Nederlandse ondertiteling).
Ik had al eerder een aantal andere HD-DvD's gekocht bij Rodisc en heb als vergelijkingsmateriaal de klassieker 'Dune' genomen. Tsja, het begint een beetje eentoning te worden maar WAT EEN BEELDKWALITEIT !!!!!!!!! (op mijn Philips 37PF9731D)
Arghhh, ik werd er helemaal stil van. Op de oude DvD zijn de beelden (als ik er nu naar kijk) korrelig, wazig, flets; met HD-DvD versie super scherp, echt SUPER scherp (je kunt nu bijvoorbeeld de fijne nuances van de geweldige kostuums zien en zelfs de zandkorreltjes tellen in de film!
)
Even nog een aantal dingen:
1. Garantie is bij navraag gisteren aan de balie
6 maanden, dus mijn eerdere melding van 3 maanden (en zoals door een andere oplettende bezoeker opgemerkt werd) klopt dus NIET.
2. Geen zorgen over de stroomvoorziening van deze Amerikaanse versie; de gratis bijgeleverde Nederlandse kabel paste zonder problemen op de voeding.
3. Bol.com had mijn bestelling (zonder mijn toestemming) maar geannuleerd; het is ook de laatste keer geweest, dat ik bij hun wat reserveer.
Kortom het is zeker geen miskoop geweest en ik ben bereid geweest om 40 euries meer te betalen (zoals de eerder aangekondigde € 199,- voor de versie in Nederland die ergens geleverd zal worden met Sint Juttemis).
Klik om te vergroten...