1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 krachtiger dan PS3?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door houtbakker, 21 mei 2005.

  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 ondersteunt wel online;).
     
  2. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de PS2 een betere partymachine dan de X-Box. *)
    De X-Box daarintegen ondersteund de systemlink perfect, 4 player opties etc... en dat vind ik weer super! _O_
    Hoop dat ze dezelfde lijn doortrekken en het nog beter maken dan dat het nu al is.


    Ik heb ook besloten beide consoles (bij release) te nemen!
    Ik werk al weken extra uren dus meer centjes!
    Helaas voor Nintendo, deze machine hoef ik (eerst) niet (hoop niet dat ik niemand kwets want zo bedoel ik het niet).
    Met Nintendo wacht ik wel als die uitkomt, ik wil eerst zien of de machine kwa 3rd party developer goed ondersteund wordt.
    Dat is nu met de gamecube niet echt het geval vind ik... :{
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik zeg ook niet dat hij het niet ondersteunt, ik bedoel meer; Dat de ondersteuning minimaal is. Sony dumpt er een modem bij en zegt, bekijk het nu maar. :)
     
  4. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook voor Sony is het minder belangrijk.
    X-Box heeft gewoon de beste service online _O_
     
  5. ThoMasZ007

    ThoMasZ007 Xboxworld Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat is denk ik ook de reden waarom ik een 360 neem inplaats van een ps3
     
  6. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    X-Box Live helpdesk is echt heel anders dan die van Sony.
    Ik heb voor PS2 online alles aangevraagd via het internet, netjes een brief blabla.
    Helaas zat de disc er niet bij en daar heb ik 2 maanden langer op moeten wachten 8)
    Dat komt namelijk omdat alles via Engeland gaat...

    Dat zegt al genoeg (dit is natuurlijk niet bij iedereen het geval hoop ik).
     
  7. forza katwijk

    forza katwijk Hardcore For Live

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    ikvind dit stuk wel toepasselijk bij dit onderwerp:


    Er is heel wat heisa geweest over de grafische mogelijkheden van de Playstation 3, XBox 360, en de Revolution.
    Sony overweldigde op de E3 menigte met ongelofelijke beelden van killzone ,Fight Night 3, Motor Storm, en meer.
    Later werd er geroepen dat het allemaal fake was en niets van dit alles werkelijk op de PS3 was gemaakt. Maar wat getoond werd, en een gedeelte daarvan was gemaakt alleen op de Cell de rest op hardware die in de buurt komt van de uiteindelijke power van de hardware van de PS3. En dan bedoel ik hoofdzakelijk de RSX, de GPU van Nvdia.Wat getoond werd is wat op de PS3 mogelijk is, en wordt in de nabije toekomst. Ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat denk.

    Onlangs werd geroepen door ATI dat hun chip de beste zou zijn en dat de graphics van de xbox360 beter zouden zijn dan
    die van de PS3.
    Dit zou een heel indrukwekkende prestatie zijn. Zeker zou Microsoft de killerconsole hebben als zij voorsprong hadden op graphics gebied, toch? Hadden ze dit niet ook al bij de xbox?
    Ik denk dat graphics niet alleen afhangen van de GPU, er komt meer bij kijken.

    PS3 zal verbazingwekkende verwerkingscapaciteit onder de kap hebben. De Cell zal 2,0 TFLOPS kunnen uitpoepen in vergelijkingmet XBox 360's 3 dual cores die 1 TFLOP kunnen berekenen.
    Maar dat is niet belangrijk, dat heeft geen effect op de graphics, toch?
    Dat is precies wat ATI en Microsoft de mensen willen laten geloven.

    Sony heeft in deze een zeer weloverwogen beslissing genomen met deze realtime berekeningen.Dit had voor Sony hoge prioriteit.
    Als dit vermogen gebruik door gamedevelopers zullen we werelden in PS3 games zien die veel meeslepender en echter werken als in de games op de 360.


    "Other companies may have HD [high definition] graphics, but the internals are the same," zei Ken Kutaragi.
    "For the most part, they don't do calculations. For the most part, they don't do
    physics -- they just add movement through motion capture. Even if you can't tell the difference with a quick glance
    at the visuals, this difference is something that can be immediately understood."
    "

    Neem bijvoorbeeld een E3 demo en bekijk die eens even wat nader, om een beetje het idee te krijgen wat hij bedoelde.
    Sony toonde een tankstation wat ontplofte en alle berekeningen, de explosie de rook het vuur,het rondvliegend materiaal
    (wat allemaal heel realistisch uitzag) was geen scripted event,allemaal berekend in real time door de Cell processor

    Plaats nu de bron van de explosie eens een beetje naar de achtergrond.Kijk nu eens naar waar het puin allemaal naartoe vliegt, omdat dit in real time is en geen scripted event, kan het zo zijn dat als de gamer de zelfde situatie herspeelt, een stuk puin wel eens op een andere plaats zou kunnen terecht komen als bij de eerste keer.
    De games zijn niet meer voorspelbaar. Dit is wat Sony gaat
    introduceren in games,Maar dit is nog maar het begin van de visie van Sony.

    In spel zoals Tekken werd een gamesfiguur gewond op de plaats waar de speler geraakt werd en het was voorgeprogrameerd, en de reactie op de slag of stoot ook. Maar daarna stond de geraakte speler weer op en knokte verder alsof er niets aan de hand was. Zou dit in real time gedaan worden en zeg de tegenstander was aan zijn knie geraakt zou hij daar nog een paar minuten last van kunnen hebben en zijn knie niet goed kunnen gebruiken, dit gegeven opent nieuwe gameplaymogelijkheden.
    Ook zijn er heel veel mogelijkheden om de AI (Kunstmatige Intelligentie) in games te verbeteren. De dubbele processor kracht maakt een betere AI mogelijk, nog slimmere vijanden met eigen (verschillende) strategieën.
    De dubbele verwerkingscapaciteit betekent dat de Cell zal veel complexere AI routines kan berekenen.
    De XBox 360 kan de zelfde hoeveelheid militairen op het scherm kunnen tonen en ze zullen ook mooi uitzien, maar zij zullen een beetje dommer zijn, en een beetje voorspelbaarder.

    Ik zeg niet dat deze dingen niet al in games aanwezig zijn in mindere mate . Maar Sony is van plan dit nu uit te werken zoals hierboven beschreven, en met de rekenkracht van de Cell is dit ook goed mogelijk.
    Het zal niet gelijk zo gebruikt worden, dat zal even duren, maar de potentie is er.
    Ze leggen niet alleen de nadruk op graphics maar willen ons onderdompelen in een interactieve en veranderlijke wereld.

    Het creëren van deze variërende werelden en ervaringen in real time van games zal wel wat tijd vergen voor de ontwikkelaars van de PS3 games om dit te realiseren.
    Het is nog nooit gedaan, tenminste niet op deze schaal.
    Hideo Kojima gaf al aan dat niet alle developers dit snel onder de knie zouden krijgen, maar hij droomt ook van een levende wereld in games.
    Hij had al aangegeven dat hij dat zijn visie is: "een levende en veranderde wereld in games te willen creëren, die de speler nog meer in een game onderdompelen."
    Door de rekenkracht van de Cell heeft hij een handvat hiervoor aangereikt gekregen.

    Mijn bewering van het belang van de Cell werdt al eigenlijk onderstreept door Factor 5 die de xbox 360 inruilde voor de PS3 zei zeiden:
    According to a story on C|Net, Julian Eggebrecht, president of Factor 5, has confirmed that the company will no longer support the Xbox 360 and instead it will create games exclusively for the PlayStation 3. The following paragraph is an extract from the article:
    The choice boiled down to performance, Eggebrecht said at E3 in Los Angeles. His company has worked with Microsoft's Xbox 360, but found PlayStation 3's 3.2GHz Cell chip offered more processing power. The additional performance allows the gang at Factor 5 to more easily simulate the real world for a better game experience, he said.

    In de eerste generatie van games voor beide systemen zal niet veel verschil te zien zijn, maar zodra de PS3 ontwikkelaars
    beginnen te leren hoe uit de ontzagwekkende verwerkingscapaciteit van de Cel voordeel te halen valt zal het zichtbaar worden.
    Ik schat in dat na 2-3 jaar een verschil te zien zal zijn in de games voor de PS3 en de Xbox360 door de enorme rekenkracht van de Cell, het dubbele van de xbox 360.

    Laat ATI en Microsoft opscheppen over unified shaders en graphics voordeel van de xbox 360. Zij missen denk ik de essentie van wat veel gamers willen. Zeker mooiere graphics maar dat went.
    Wat gamers echt willen is ondergedompeld worden in levende interactieve wereld en tegenstanders met een goede niet voorspelbare AI.
    Microsoft probeert met de xbox360 te doen wat ze ook al met de xbox deden kom met de "beste" console met de mooiste graphics en het beste online verhaal en je bent er.
    Kom je er met de xbox niet pleur hem weg en maak een xbox maar dan beter steek vooral geen geld in inovatie. Ontwikkel niks zelf en speel gewoon op zeker.
    Maak je console de goedkoopste, bezuining op dingen zoals een inovatieve processor, steek vooral niet je nek uit ga voor techniek die al voorhanden is.

    Gelukkig zijn de bedrijven zoals Sony met toekomstvisie om nieuwe dingen in te leiden en te proberen. Gelukkige zijn er bedrijven die wel hun nek uitsteken en risico durven te nemen en innoveren. En wij zouden gamers daar dankbaar voor moeten zijn.

    Conclusie:
    Niet alleen een GPU met unified shaders (ATi)maakt de graphics, nee graphics ontstaan door een samenwerking en overdracht van informatie tussen de GPU en de CPU, en de kracht van beiden.
    De RSX van Nvdia zal weer andere kwaliteiten bezitten die de GPU van ATi niet heeft.
    Maar als je puur kijkt naar de combinatie van de Cell en de RSX zal moeilijk te ontkennen zijn dat de hardware van de PS3 meer onder de motorkap heeft dan de xbox 360.
    En ik ben er van overtuigd dat zich dat in de nabije toekomst zal uitwijzen.
    De kwaliteiten van de RSX bekijk ik later als deze officieel bekend gemaakt worden, en hardwarekenners zich erover hebben uitgelaten.
     
  8. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    ohw man ga bij de sony site een beetje opscheppen. heb je het eerste gedeelte niet gelezen. hij kan kwa hardware wel beter zijn maar sony haald lange naar niet de kracht eruit wat hij zou kunnen. en de programeurs van de 360 halen alles deruit wat erin zit. en dan gaan we over de games praten.
    kijk nou is naar gears of war, project gotham racing 3, halo 3, ghost recon 3
    dead or alive 4. dat zijn allemaal top titels en playstation hebt niet egt de beste titels vind ik persoonlijk. dus de games zelf speeld ook een rol mee. en nog ff over het online gedeelte. op de e3 zeiden ze bij de persconferentie bij ps3 dat hij dezelfde online mogelijkheden had als de xbox360 dat zegd al genoeg. ze zeggen dus eigenlijk:'wij kunnen niet zulke online mogelijkheden bedenken dus doen we het net zoals de xbox360. dus persoonlijk vindt ik dat de 360 gaat winnen van de ps3 tenslotte is het microsoft he ze hebben vast wel dan nog wat achter de hand als het mis gaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm... jaja...
    niks mis met je verhaal hor, maar ik heb er nou al zoveel van gezien die allemaal wat anders zeggen dat ik het wel geloof zo...
     
  10. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    maarja als ze al op de pers conferentie van de ps3 al neppe dingen laten zien dan is het wel erg laag gesteld met sony hoor met een fake materiaal.
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    forza katwijk, zo kan ik ook een verhaal van m$ erbij halen waarin hun met grafieken komen dat de ps3 niet sterker is.

    Dat filmpje ken ik, en het zag er niet zo realistisch uit... En het was 5 keer de zelfde explosie terwijl ze zeiden dat ze het nog eens 'opnieuw' zouden doen. Bewijs: de ton vloog telkens even hoog en even ver. En kom op man sony heeft ons al bedrogen met de ps2 'ingame'' filmpjes.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Een discussie over welke nu het krachtigste is is naar mijn inziens gewoon op dit moment niet logisch om te voeren. Er is ten eerste te weinig informatie over de andere 2 (Ps3 en Revo) en ten 2de is 'vaak neeeh wat zeg ik... altijd het een eindeloze discussie waar de playstation tegen de xbox mensen gaan en andersom, en dus verspilde energie is. Maar goed das mijn menig dan...
     
  13. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk zal de PS3 langer mee kunnen dan de 360, zoals nu het geval is
    met de PS2 en X-Box.
    Maar ik wil niet tot 2007 wachten op de PS3 ik wil nu power en daarom
    de 360.
    Tegen de tijd dat de PS3 uit is kijken we wel weer.

    Wie weet de Dreamcast en de PS2 versie van Dead or Alive 2 nog?
    De Dreamcast versie was superieur aan de PS2 versie!
    De PS2 heeft meer power onder de kap dan de Dreamcast maar ze wisten toen nog niet hoe ze de kracht eruit moesten halen... :{

    Ach ja als er weer games multi uit gaan komen in de toekomst en de PS3 versie is beter dan de 360 versie dan haal ik de beste versie natuurlijk!
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dreamcast was (en is eigelijk) nog steeds masterlijk! Heerlijke console, met mooie grapixs. En ik vond hem nooit onder doen voor die Ps2 ik was altijd al Sega trouw gebleven zelfs toen het de ondergang in ging, maar goed. Nu ben ik blij met mijn Xbox en al helemaal blij dat er een (zoals het er nu uitziet) goed vervolg komt de 360. :)
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ja, de xbox 360 gaat een enorm goed vervolg worden op de xbox!!! Maar zo gaat dat ook met de ps3 zijn ten opzichte van de ps2. Beide consoles hebben hun voordelen, toppunten... Een hardcore gamer gaat waarschijnlijk toch voor beide(tenzij je broer ofzo de ander haalt,...)

    Sony heeft je precies wel ergens getroffen waardoor je een lichte afkeer tegen ze hebt,niet? Allé man, bedrogen??? Die filmpjes die ze hebben laten zien, met hun oooh zo mooie graphics..., die hebben ze al lang goed gemaakt met velen games op de ps2, games die veel mooier zijn dan die filmpjes, oké, je hebt lang op die games moeten wachten(anuwel: gt3,ICO,jak,mgs2,...allemaal supermooie games zeker voor hun tijd) maar dan nog, ze hebben het toch uiteindelijk waar gemaakt,maarja...
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik wou net zeggen waar maakt iedereen zich druk om ;)
    Voor de X360 komen goeie (exclusieve) games, en voor de PS3 komen goeie (exclusieve) games....conclusie : ik koop ze gewoon allebei ! :9:D
     
  17. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Forza, ik weet niet of je deze reactie nu zelf hebt getypt, of ergens hebt overgenomen, maar mocht je het zelf geschreven hebben, dan was dat zonde van je tijd. Ik heb recentelijk niet zo'n foutief stuk gelezen.

    Het hele idee dat de PS3 2x zo krachtig zou zijn vanwege het dubbele aantal Flops slaat nergens op. Even ter informatie, de huidige PS2 heeft op dit moment ook het dubbele aantal flops ten opzichte van de Xbox en iedereen is het er toch wel over eens dat de Xbox superieur is aan de PS2.

    Eigenlijk is het heel simpel, de kost prijs van de PS3 en de Xbox 360 zullen nagenoeg gelijk zijn (het verschil zal meer liggen in de extra’s) en daarmee kun je er vanuit gaan de prestaties elkaar ook nauwelijks zullen ontlopen. De harware markt is zo competitief dat het ondenkbaar is dat het ene bedrijf voor dezelfde prijs minder prestatie zal krijgen (beide kopen hun CPU nota benen bij het zelfde bedrijf).

    Het verschil in prestatie zou hooguit kunnen voortkomen uit de invalshoek waarvoor Sony en Microsoft hebben gekozen. Sony legt het gewicht bij de Cpu en Microsoft meer bij de Gpu. Per saldo zullen beide consoles elkaar weinig ontlopen, al zal de tijd dit moeten uitwijzen. O-)
     
  18. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordat de PS3 uitkomt hebben de ontwikkelaars al een dik jaar met de xbox360 kunnen werken. Tegen de tijd dat de PS3 uitkomt zijn er al XBOX360 games die 2 cores en veel kracht uit de xbox360 halen. Als de PS3 uitkomt zijn de grafics van de xbox360 al een heel stuk beter en de ontwikkelaars weten precies hoe ze met de xbox360 moeten omgaan bij de PS3 moeten ze dat nog aftasten.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De ps2 is wel een heeeel stuk ouder dan de xbox. En als je dan nog zo zou zeggen dat de xbox zooo superieur is aan de ps2, daar heb ik dan toch mijn bedenkingen bij, ook als je ziet welke coole games er nog aankomen voor de ps2(Ape Escape 3, Code Age Commanders, Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
    Dragon Quest VIII, Drakengard 2, Final Fantasy XII, Genji: Dawn of the Samurai, Grandia 3 , Jak X: Combat Racing ,Kingdom Hearts 2 ,Okami , Rogue Galaxy Level 5 , Tales of the Abyss , wanda of the collossum, onimusha 3, en noem maar op, er zijn er nog zoveel die komen...)

    Hoe kan je dat nu al weten...?
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is ook zo.. Ze kopen beide hun hardware bij het zelfde bedrijf op het zelfde tijdstip.

    Zo kan ik me nog herrineren dat in 1999 sony zei dat de PS3 1000 keer zo krachtig zou zijn dan de ps2. Klopt niks van, hij is maar 80 keer zo sterk. Sony heeft tijdens E3 1999 een superp mooie techdemo laten zien waarin je bijna echte mensen zag. Daarvan is niks uitgekomen.

    Dat had je gedacht........ Ik heb nog geen een game gezien die mooiere GFX heeft dan die filmpjes. Nu kan ik alleen die filmpjes niet meer vinden :mad:
     

Deel Deze Pagina