1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 krachtiger dan PS3?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door houtbakker, 21 mei 2005.

  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, dat zou me toch vrij sterk verbazen als Sony dat zou gezegt hebben, hoe gestoord is dat??
    Maarja, maakt ni uit, Ook al blaken ze, als de console en de games maar goed zijn. Microsoft heeft ook dingen gezegt waar ik het van kreeg(zoals "wij gaan een miljard mensen veroveren met de xbox 360,enzo verder..."), maar dat wil niet zeggen dat het geen goed console is, en dat ik hem niet ga kopen,...
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    Dat is dus één van die demo's, was de enige die ik kon vinden. Zo'n games zijn er nooit gemaakt.

    Is ook nooit er van gekomen. Sony staat een beetje bekend om dingen te over hypen. Zoals de cell. Apple wou de cell niet nadat sony het apple had aangeboden, en als apple de cell niet wilt zegt mij dat genoeg.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De grote man van Sony zelf zegt dit wel niet he(1000x sterker?)
    En die foto,dat was waarschijnlijk een techdemo, niet? En als je alles in een gezicht stopt(polygonen,textures,al de kracht, zonder omgeving noem maar op), dan kan je best iets moois verkrijgen...

    Euhm, is het niet een beetje logisch dat Apple de cell niet wilt??? De Cell is hoofdzakelijk voor games gemaakt, waarom zou Apple dan percé de Cell willen?
    En Sony staat bekend om dingen te over hypen??
    Sony is gewoon op gebied van marketing de beste die er is...
    En microsoft overhypt ook veel dingen hoor, kijk maar naar halo 2 ofzo(veeel te veeel hype) en wat heeft microsoft met de huidige xbox wel niet allemaal gezegt gehad, microsoft heeft ook heel stoer gedaan ten op zichte van de ps2 in de tijd. Achteraf zijn ze zelfs tegen nintendo begonnen... Dan zoek je het wel een beetje als je het mij vraagt. Ik wil Sony hier niet bevoordelen, maar ik wil dat iedereen een beetje objectief is, en niet alleen microsoft...(beide zijn enorm goed...)
     
  4. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat er even een geruime tijd tussen de consoles zit...
    Zo kan ik veel beter geld aan de kant leggen.

    En welke console nu beter is *gaap* dat boeit me niet zoveel meer.
    Ik bedoel Halo3 komt niet voor de PS3 en Killzone 2 niet voor de 360.

    Vanaf nu boeit het gewoon niet meer en kunnen we alles beter gaan afwachten O-)
    Nog 2 daagjes en dan _O_
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maarja, in Duitsland zal er over de ps3 wel niet zoo veel bekend gemaakt worden(speelbaar toch niet denk ik...) TGS daarentegen in september zal al veel meer informatie bevatten over de ps3. Maar ik denk wel dat overmorgen vanalles bekend gaat zijn over de xbox 360(nieuwe speelbare games,...)
     
  6. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat er nog meer dingen bekend worden dan we al weten :{

    Man wat duurt het lang zag voordat de 360 ons land komt opvrolijken :'-(
     
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wow wow, Ken doet wel degelijk iets hoor...
    en een realtime demo kan toch een techdemo zijn?
    Als je alle kracht alleen in een gezicht stopt, bekom je wel een realistisch gezicht hoor:D
    En tuurlijk is de cell niet alleen voor games! Maar apple gaat in hun eigen computers wel niet de cell stoppen van sony, en dan nog, ik zei dat de cell hoofdzakelijk voor games is, hij is ook bestemd voor andere zaken, maar voor echt in een zware pc te steken, kunnen ze beter hun eigen gemaakte chip gebruiken...
    Maarja, ik ga er over ophouden, ben te moe op het moment en ik zie dat je echt een haat hebt t.o.v. sony, en dat je microsoft wel enorm aanbid...
    (het wil niet zeggen dat jij microsoft zoveel maal beter vind dan sony,... dat het dan ook zo is... ik vind beide enorm goed, met beide hun capaciteiten,...)
    ...
     
  9. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    tis alleen maar beter als ze elkaar verbeteren en concurreren.. komen er alleen maar betere consoles uit..
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is waar...
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Wanneer komt de PS3 dan eigenlijk precies uit?
    Of precies, welk jaar, de een zegt zomer 2006 de ander 2007.
    Wat is het nu precies?
    Als het 2007 wordt, duurt het wel even voordat ze gaan concureren :) !
    Ik hoop wel dat er vrij snel na de release en alle feestdagen een prijs verlaging komt.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De release in nog niet bekend van ps3, Normaal gezien moest de ps3 in de lente uitkomen, anuwel, tegen de zomer aan. Normaal gezien dan wel, want in lente moet je de ps3 niet verwachten in Europa...
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als de ps3 in 2007 komt hebben we alweer post van de xbox 720 vrees ik..........:+
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, want de xbox gaat nooit zolang mee :cool: :+
     
  15. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    liever een topconsole, dan een verouderde console!!!
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    even het gerucht weg werken. Ageia meld nu dat de Xbox 360 wel krachtig genoeg is voor haar engine: http://www.extremenano.com/article/Ageia Withdraws Xbox 360 Comparisons/159632_1.aspx

     
  17. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    toch denk ik dat de xbox360! qua graphics nooit tegen de ps 3 zal kunnen opnemen?


    tuurlijk we moet en het wel eerst zien dan geloven?
    :)
     
  18. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel verschillen ze anders niet. ze hebben allebij een ander structuur maar over wie de best ingerichte is verschillen de meningen nog al :D
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,dat kunnen we pas weten als ze beiden op de markt zijn...(op de tgs gaan ook de eerste speelbare games zijn van de ps3, ook een realtime ingame trailer van mgs4!!! Geen gelul meer over, sony bedriegt ons met ps3(met hun filmpjes...)... en weet ik veel wat nog allemaal,maarja, zoveel moet je van de tgs van ps3 ook weer niet verwachten, this nog vroeg he...:))
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    At the resent CEDEC convention in Japan lots of technical info was presented about the Xbox 360. The event had a required Non-Disclosure Agreement, but that didn't stop several Japanese tech sites from reporting from the convention. We have added a summary of the info that was presented below.

    -Among 3 cores in Xbox 360 CPU (codenamed "PX"), Core 0 is primary and Core 1/2 are secondary. Core 0 is fully usable by a game program. Core 1 and Core 2 are shared by a game program and the Xbox 360 system. Network stacks, services, drivers such as a USB driver run on those secondary cores. 5% computation usage of both core 1 and core 2 are reserved by the system.

    -The XMA (modified WMAPro) decoder in the southbridge chip can decode 256 XMA channels at the same time. Though the compression rate is variable, 1/8 is just enough for typical usage. After decoding, all software sound processing (multi-channel mixing, 3D surround sound, Dolby Pro Logic II/Dolby Digital 5.1 encoding) are done on CPU Core 2. When it processes 256 channels at the same time it costs 25% load of Core 2.

    -A hardware-assisted tile-rendering method called 'Predicated Tiling' is supplied as a library for Xbox 360 for the case when 10MB eDRAM is not sufficient, for example 64bit (FP16 * RGBA) HDR rendering + Z buffer + MRT in 720p. While it affects geometry processing with 1.2 - 1.3 times load, it doesn't affect pixel processing as there's no overlapping unlike geometry. As the result, it doesn't affect the total performance as pixel processing load is inherently larger than that of geometry.

    -The hardware tesselator in Xenos supports both adaptive and sequential, and adaptive tesselation requires 2-pass. If the tesselator is used the vertex output from it is limited to 1 vertex per clock though the performance impact can be mitigated as output vertices from the tesselator have higher locality for better caching.

    -In a double-layer DVD for Xbox 360, 7GB is usable by a game. The transfer rate of the DVD drive is 15MB/sec max, 10-12MB/sec average. The seek time is 115ms, switching layers takes 75ms. Loading 512MB data takes 34 seconds.

    -2GB in the HDD is used for a temporary cache area for games. Its average transfer rate is 17MB/sec and the average seek time is 13ms.
    -Game data is managed per user account and saved in HDD, but 64MB Memory Unit is also usable for checkout/backup. The Memory Unit slot is 2.5MB/sec write, 8MB/sec read.
    In its 512MB RAM, 32MB is allocated for the system. The RAM is GDDR3 SDRAM @ 700MHz (22.4GB/sec).


    Zeer goed nieuws _O_
     

Deel Deze Pagina