[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je niet effe een router lenen van een vriend of zo ? kan je het in ieder geval testen......
     
  2. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Al gevraagd, niemand in mijn vriendenkring/familie heeft verstand van PC"s, laat staan of ze weten of ze een router met ingebouwd modem hebben:thumbs: :{

    Man, xbox360 zonder Live! is als een PC zonder internet....ik zie het einde nabij komen...8) \o/
     
  3. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruik je wel een Cross cable tussen je router en je xbox 360?

    qua modem/router is het eigenlijk heel simpel bij je familie e.d.......alles wat met ethernet word aangesloten is een router met ingebouwd modem

    voorbeelden van uitgeleverde router/modems zijn b,v :

    speedtouch510 (planet , wanadoo , xs4all)
    zyxel modems ( tiscali,bbned e.d)
    draytek , e-tech , linksys (vaak eigen aanschaf)

    alles wat via usb word aangesloten kan je links laten liggen want daar heb je niets aan.......



    dat gevoel van zonder xbox live zitten ken ik ja.......erg kut om het maar op zijn plat hollands te zeggen :x
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  4. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat niet zeker, maar de xbox heeft al gewerkt op Live! met zo'n kabel.

    Ik heb nu alle tips van de laatste paar pagina's doorgelopen, tips van de websites en FAQ's geprobeerd....kabels van PC en xbox verwisseld, reboot, firmware update, manual alles weer ingevoerd...Niets. Het supervreemde daarvan is dat ik de configuratie waarmee het wel gewerkt heeft zeker al weer geprobeerd heb, waarom hij het dan toch niet doet?

    Het lampje bij de kabel van de xbox op de router brand, maar alleen als de xbox aan is. Het lampje achterop de xbox brand nooit, laatste mogelijkheid is dat de xbox netwerkkaart kapot is? Nogmaals...deze heeft dan gewerkt, en ik heb de xbox niet eens verplaatst waardoor hij stuk gegaan zou zijn.

    M'n pa wil wel de helft van een nieuwe router betalen(hij vind me zielig\o/ )
    Misschien is dat de enige mogelijkheid? Ik bedoel, een xbox zonder live, heeft niemand wat aan toch?:eek:
     
  5. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    als het lampje achter op de xbox niet brand zou dat inderdaad kunne duiden op een defecte netwerkkaart in de xbox

    koop die router , probeer het en als het niet werkt gewoon gelijk weer terug brengen

    dan zit er maar 1 ding op en dat is de servicelijn bellen en je xbox op reis sturen naar Duitsland
     
  6. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Router gelijk terugbrengen? Ik heb dat een keer gedaan met een processor, en toen kreeg ik maar 70% van de prijs terug....

    En de xbox opsturen is misschien dan mijn laatste optie? Kost dat geld? Verzendkosten oid? En als de netwerkkaart niet kapot is, worden ze dan boos?8)

    This sucks like nothing that has ever sucked before-.-
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Jongens, ik heb Far Cry Instincts Predator op ebay gekocht, maar het is een NTSC uitvoering..kan die gewoon op mn PAL-360???! :{
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  9. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, wat denk jij ervan? Netewrkkaart misschien kapot? Hij heeft het gedaan....en heb er niets meegedaan...En als ie kapot is, waarom ziet hij dan in de test dat het netwerk "wired" is? Dat hoort ie dan toch niet te kunnen zien? En hij geeft ook geen foutmelding over het netwerk, alleen over de DHCP server en IP-Adressen....

    Wat moet ik doen?|:-
     
  10. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    uiteraard wel kopen bij een normale pc zaak of winkelketen.......

    en nee ze worden niet boos , ze komen hje niet opzoeken om je te straffen of zo.....
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Netwerkaart is goed ... lichtjes branden op je router en op je xbox 360 ... als je xbox 360 op automatisch staat .. wat voor ip adres krijg je ook al weer (+ dns + gateway)? ... Misschien kan Magneto 360 mee denken .. want ik denk dat ik iets over het hoofd zie .. kan je het lijstje van de frontpage nog een keer posten .. dan heeft Magneto 360 ook alle info :)
     
  12. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lampje achterop de xbox360 bij de netwerkkabelaansluiting brand niet hoor Fardo, alleen op de router brand het licht bij de kabel van de xbox360, en alleen als de xbox aanstaat.

    ---------
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Xbox360 live test loopt vast op IP-Adres.
    Welke provider?: Planet ADSL
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Weet ik niet te vinden.

    Modem

    Welk merk modem heb je?: nvt
    Modem type?: nvt
    USB/ Ethernet?: nvt

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows Xp prof.

    Router

    Welk merk router heb je?: E-Tech
    Welk router type?: ADR-T03
    Welke firmware?: nieuwste van de website: 346_annex
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your console was unable to negotiate a lease with your DHCP server. Make sure adresses are available on your server.
    Wat heb je geprobeerd?: Router rebooten, firmware updaten, kabels verwisselen, gekeken naar DHCP server(is enabeld, client disabled?) op xbox.com FAQ's gelezen, xboxworld forums gelezen.
    Waar stopt de test?: IP-Adres
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Confirm that there are no other devices with the same IP-Adres on your network.Verify that your network is DHCP enabled. Andere zijn nvt(wireless).


    Mijn post die ik maakte onder network, live, had hier gemoeten
    --------------
    Ik heb een E-Tech ADR-T03 router/ADSL annexA modem. Hierop staan 2 PC's op Windows XP Prof. Deze werken goed, en staan beiden op automatisch IP-Adres aanmaken en TCP/IP enabled.

    De Xbox360 staat ook op automatisch IP-Adres, gateway, etc, instellen.
    Er kunnen ook PPP gegevens ingevuld worden van de provider, maar er staat dat dat niet hoeft met een router/adsl.

    De Xbox360 heeft gewerkt in het netwerk, na hem aangesloten te hebben op de router maake hij automatisch een Ip-Adres aan en werkte perfect.

    Probleem: Nadat de router uit en weer aan is geweest, en de kabel even verwijderd is uit de xbox360, doet hij het niet meer. De netwerktest van de xbxo360 loopt stil op het Ip-Adres gedeelte waar hij failed. Er staat bij details:
    Make sure your router is DHCP enabled. Bij mijn router instellingen staat DCHP server enabled, maar DHCP client disabled. Ik weet niet goed of dat juist is, maar het heeft gewerkt en ik heb naar mijn weten niets veranderd.

    Help op de E-Tech website leverde niets op.

    Help op de xbox website leverde op dat mijn router niet in het Xbox Live verdiende compatible rijtje stond, maar zeer zeker ook niet in het rijte van de niet compatible.(hij heeft al gewerkt met silver abo).

    Ik hoop dat iemand tips heeft, of misschien wel een oplossing.

    --------------

    Ik hoop dat ik weer op Live kan, ik heb 1 week op Silver gekunt, en na bovenstaand probleem heb ik nooit meer op Live gekunt

    Groeten,
    Pickwick

    edit//
    Router instellingen (LAN)
    IP lan: 10.0.0.2
    Subnetmask:255.0.0.0
    DHCP server: Enabled
    DHCP adress pool selection: System allocated, start adress: 10.0.0.4, end adress: 10.0.0.40.
    Total Number of Lan Interfaces: 1
    Number of ethernet devices connected to the DHCP server: 0

    Gegevens van routerpagina(web browser)

    Hiermee werken de 2 PC's, xbox360 dus niet.

    Hopenlijk is dit bruikbare informatie, ik ben totaal geen expert....ubernuub eingelijk
    -----------

    Zie vorige posts van de laatste 5 pagina's wat we allemaal geprobeerd hebben|:-


    Op automatic geeft de xbox360 dit aan:

    IP:169.254.30.96
    subnet:255.255.0.0
    gateway:0.0.0.0
    dns1: 0.0.0.0
    dns2:0.0.0.0

    Bij ipcofig /all op de laptop:

    IP: 10.0.0.12
    subnet: 255.0.0.0
    standaardgateway: 10.0.0.2
    dhcp: 10.0.0.2
    dns servers: 10.0.0.2
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  13. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eens even nagedacht en bedenk mij het volgende........

    de pc werkt wel maar staat ingesteld op 10 Mbit/halfduplex en kan communiceren met de DCHP server........

    de Xbox werkt nu op 100Mbit fullduplex.........ik weet niet of dat ook veranderd kan worden in de Xbox naar 10 Mbit half duplex........misschien weet Frado dit?

    het 169.x.x.x ip geeft duidelijk aan dat de dhcp server gewoon niet bereikt kan worden......als ie niet goed zo kunnen communiceren met de DHCp dan zou je een 0.0.0.0 ip moeten krijgen

    wat ik denk is dus :

    of xbox instellen op 10 Mbit half duplex (weet niet of dit kan ......Fardo misschien?)

    of software die netwerkkaart aanstuurt in de Xbox werkt niet meer goed = kapotte netwerkkaart.........

    wat mij ook dwars zit is dat het lichtje op de xbox netwerkkaart niet brand.......


    bij mij geld altijd correct me if i'm wrong......
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  14. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    De laptop staat op automatic bij speed and duplex, de IBM pc staat op 10mbhalf, anders werkt deze niet goed in het netwerk. De xbox360 heeft al wel gewerkt hiermee toen dit ook zo stond. Misschien zit dat nu niet goed na de kabels eruit en er weer in zijn gedaan?
     
  15. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zou niets uit mogen maken , anders zouden de pc's ook niet werken....

    je kent niet toevallig iemand die ook een xbox heeft? en die bij jou kan testen met zijn/haar xbox?

    krijg echt het gevoel dat je xbox netwerkkaart niet helemaal goed is......

    ik ben later op de middag thuis en zal dan eens kijken in mijm eigen xbxo instellingen hoe het daar allemaal staat......

    dit MOET opgelost kunnen worden.....
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik twijfel ook aan de netwerkkaart van de xbox 360 (je kan in iedergeval niet de snelheden aanpassen) ... ken je iemand die ook een Xbox 360 heeft .. laat hem/haar deze dan meenemen ... dan kan je testen of deze wel on-line komt.
     
  17. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken niemand met een xbox360 of xbox....alleen maar PS2 mensen.

    Bedankt voor ook jouw hulp! Kan ik wel gebruiken-.- Ik google me rot, maar ik kom nergens op een oplossing.

    Over dat lampje achterop mijn xbox360, die was in het begin ook uit, en toen ik kabels verwisselde in de router, deed de xbox360 het en brande het lichte ook opeens. Dus ik denk niet dat ie stuk is, maar het aan instellingen ligt. Dit weet ik natuurlijk niet zeker:eek:

    Ik ben ook een beetje bang om een nieuwe router te kopen, alleen maar voor xbox live, terwijl deze het gewoon zou moeten doen, en een nieuwe misschien ook niet eens werkt. Wat behoorlijk dom zou zijn:)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  19. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zit toch geen ingebouwd ADSL modem in? Heb ik nodig.
    Overigens heb ik zo het idee dat met een nieuwe router het probleem er nog steeds zal zijn....E-Tech is geen slecht router/modem merk....
     
  20. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    als je dit zegt dan zou ik zeggen dat de poort in je router kapot is waar je constant je xbox op hetbt staan.......

    check even voor de zekerheid of je kan internetten op je laptop en als dat is verwissel dan de kabel van je laptop eens met die van je xbox.....laat de kabels in de router gewoon zitten zoals ze zitten.....

    als het lampje niet brand achter op je box heb je gewoon weg geen netwerkverbinding , verbind in dat geval de kabel weeg terug zoals het zat , tijdens het verwisselen wel je laptop en je xbox uit zetten maar je router aan laten staan
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina