1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    deze is met ingebouwd modem.......

2. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle kabels al meerdere malen verwisseld en geprobeerd. Mijn laptop werkt met de xbox360 kabel, maar de xbox360 niet met de laptop kabel.
    Ook heb ik de kabels verwisseld naar andere poorten op de router.
    Geen resultaat.

Kabel in xbox360 en xbox360 aan, lamp brand op router.
    Kabel in xbox360 en xbox360 uit, lamp brand niet op router.
    Lamp op xbox360, brand nooit.

@modem, ok:) Misschien mijn laatste optie dan....

3. Magneto 360

Leuk Bevonden:
    0
    als je de kabels al hebt verwisseld op alle poorten op je router en met kabels van je werkende pc's dan durf ik met 95% zekerheid te zeggen dat je xbox netwerkkaart is overleden......

het is trouwens normaal dat je lampje op je router uit is als je xbox ook uit is....

en over dat modem van Paradigit.......daar kan je hem zeker weten gewoon terug brengen als het niet zou werken.....

Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  4. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paradigit is niet echt in de buurt bij mij, maar ze verkopen volgens mij precies dezelfde router bij dynabyte hier in Dordrecht?

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=93 Dit is toch dezelfde? Ook 34.95.

Als deze ook niet werkt, breng ik hem terug(ff bellen zo of dat kan) en stuur ik mijn xbox maar op....Waar naartoe? Staat dat in mijn xbox boekje? Kost het geld qua verzendkosten?

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    yep, is dezelfde :thumbs:

als het toch je xbox blijkt te zijn, moet je ff naar dit nummer bellen:
    0800 023 3894

(je hoeft iig geen verzendkosten te betalen, alle kosten zijn voor M$)

6. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als niemand anders nog een tip heeft, ga ik nu deze router/modem kopen. Lukt het hiermee ook niet, ligt het of aan de xbox zijn netwerkkaart, of ik heb een serieus conflict in mijn netwerk met mijn laptop/PC/Xbox.....en dan...oe, daar denk ik liever niet aan:'-(

7. Magneto 360

Leuk Bevonden:
    0
    idd , je belt dan met dat nummer wat DulleNL je hebt gegeven.....

je meld daar dat je xbox stuk is , je krijgt van deservicelijn een label gemaild die je compleet invuld , ze geven je ook een refentienummer (goed bewaren)

je belt zelf met UPS koeriers en die halen je boxje thuis bij je op , ongeveer 10 werkdagen later zullen ze je boxje ook weer keurig bij je thuis afleveren

8. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net dynabyte gebelt, ze zeggen dat het alleen een router is, en niet met ingebouwd ADSL modem. Die is 59.95.

edit//
    andere router kunnen proberen, die van de buren....een linksys. Heb hem gereset, en getest, hier krijg ik niet eens een signaal? De test geeft niet eens "wired" aan, laat staan dat hij bij IP-Adres komt......

Nu stuur ik eerst mijn xbox terug, en koop ik niet die router van 59.95(met adsl modem was dezelfde serie 59.95?? die van 34.95 heeft geen ingebouwd adsl modem, aldus website en dynabyte).

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Linksys is ook alleen een router (geen modem).. Kan je je xbox 360 meenemen naar de buren .. en daar testen of deze dan wel on-line komt ... dan weet je in iedergeval dat het niet aan je xbox 360 ligt ... ga naar de buren en sluit daar je xbox 360 aan ... Moet je wel checken of ze een werkende internet verbinding hebben

10. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Buren zijn weg, heb alleen hun router.

Ik ga nu met mijn xbox naar een vriend hier in de buurt, kijken of mn xbox daar in het netwerk het doet. Zo niet, dan stuur ik hem op, zo wel, dan moet ik een nieuwe router....of is mijn netwerk zo verneukt dat één of ander conflict het hem doet? Dan zie ik een nieuwe router het hem ook niet doen...

11. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij brand/knippert het LED achter op de Xbox alleen als er verkeer ontvangen/verzonden wordt. Het instellen van de snelheid van de netwerkkaart van de Xbox360 kan niet (Fardo vertelde dit ook al).

Wat ik me nog kan voorstellen is dat je een zogenaamde "cross-cable" gebruikt. Als je laptop / PC "auto sense" heeft zal deze zien dat het een cross-cable is en zich hierop aanpassen. Ik kan me voorstellen dat de Xbox dit niet heeft. Probeer eens een nieuwe UTP CAT5e kabel, vast wel ergens te lenen / kopen.

Wat misschien ook nog het geval is is dat je DHCP instellingen niet correct zijn of gefiltert staan op MAC-adres. Kijk eens naar je DHCP instellingen op de router, hoe groot de scope is (hoeveel vrije ip-adressen er uitgegeven kunnen worden).

En als je de Xbox360 aanzet tegelijk met je laptop /pc krijg je dan op een van de machines een IP Adres conflict melding?

Groeten,
    Bart.

12. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga meteen kijken, ik edit deze post zsm.

DHCP Server Enabled
    DHCP address pool selection System Allocated User Defined = system allocated
    User Defined Start Address 10.0.0.4
    User Defined End Address 10.0.0.40
    DHCP Gateway Selection Automatic User Defined = automatic
    User Defined Gateway Address = -Leeg-
    Lease Time 1days 0hours 0minutes 0seconds
    User Mode Single User Multi-User = multi-user

Xbox360 tegelijk aan met laptop pc krijg ik geen melding. Gebeurt gewoon niets bij de xbox en maakte zowieso geen IP aan. Failed bij de ip-adres onderdeel.

Dit zie ik als mn laptop aanstaat:

Total Number of Lan Interfaces: 1

Number of ethernet devices connected to the DHCP server: 1

Index:1 IP-Adres10.0.0.12 MAC adres:00:C0:9F:41:68:C0 -------- 00 co 9f, k** smilie-.-

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm nog een idee ... neem de gegevens van je lapto over ... zet deze in je xbox 360 en zet daar ook je mac adres in ... Kom je dan wel on-line

(je laptop moet dan wel uit staan inverband met conflicten ... als dit niet werkt ... ga dan bij je vriend testen

14. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je je laptop eens aansluiten op de kabel van de 360 en dan het volgende uitvoeren:

START
    UITVOEREN
    type: CMD [ENTER]
    type: IPCONFIG /ALL

Output graag even posten.

15. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke subnetmasker gebruik ik, die van ipconfig /all, of één van de gene die jij gegeven had? Ik probeer eerste die van ipconfig/all van de laptop.

edit//
    Output komt eraan, moment.

edit//
    met subnetmasker van de laptop doet hij het niet. Laptop is niet uitgeweest, maar kreeg ook geen conflict, doe het nu met laptop uit. BRB.

16. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Subnetmask gebruiken zoals deze in de router staat ingesteld.

ps. Fardo bedoelde niet het subnetmask van de Laptop maar het MAC adres. Subnet is voor het hele netwerk hetzelfde, waarschijnlijk 255.255.255.0

17. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de kabel van de xbox360 geeft de bij ipconfig /all op de laptop precies dezelfde uitkomsten.

ip: 10.0.0.12
    subnet: 255.0.0.0
    gateway:10.0.0.2
    dns:10.0.0.2

Test met MAC adres maakte niets uit. Zelfde resultaat, failed bij IP-Adres. Subnet(van de router, is hetzelfde als ipconfig /all) en MAC adres gebruikt.

18. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je als laatste nog kunt proberen is de Xbox van DHCP afhalen en de volgende gegevens handmatig er in te zetten:

IP: 10.0.0.12
    Subnet: 255.0.0.0
    Gateway 10.0.0.2
    DNS 10.0.0.2
    MAC Adres: laptop mac-adres en de laptop niet aansluiten op het netwerk.

Werkt het nu nog niet dan kun je eigenlijk wel concluderen dat de netwerkkaart van de Xbox360 defect is. Misschien een stomme vraag maar je de Xbox wel eens gereset naar het "gepiel" met de instellingen. Dus echt de spanning er helemaal af. Dus stekker uit het stopkontakt en voeding uit de xbox.

19. Pickwick

Pickwick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de xbox wel af en toe gereset naar factory defaults tussen al het gepiel door. Stroom er helemaal vanaf ed, niet.

Ik zal deze instelingen er eens ingooien. Hoe haal ik de xbox van DHCP af? Dat begrijp ik niet helemaal.

20. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Eh hier kan Fardo misschien antwoord opgeven, ik weet de menu structuur zo niet uit mijn hoofd. Maar volgens mij kun je bij IP kiezen voor automatic en voor manual.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina