1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    O, zo, dat is al geprobeerd.

    Bij manual hebben we al van alles ingevuld. Inclusief de laptop zijn gegevens en MAC adres. Geen resultaat:'-(
    Weer geprobeerd, niets, weer hangen bij IP-Adres...
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  2. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan voor de zekerheid je Xbox360 even meenemen naar iemand anders en daar aansluiten. Werkt het dan nog niet dan denk ik dat hij defect is. Succes!
     
  3. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik test hem morgen dan maar bij een vriend. Ik kan hem daar gewoon in het netwerk hangen he? Ik gebruik de kabel van zijn PC. Moet er dan wat gereset worden oid? Of kan ik zijn PC kabel eruit halen, alles uitzetten, in de xbox360 stoppen, en testen?

    Wrkt het daar ook niet, stuur ik hem 100% op.
    Volgens mij hebben we echt ALLES geprobeerd|:- :'-(
     
  4. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft geen netwerk kabel mee te nemen die heeft hij al als het goed is, of het moet zijn dat hij alles wireless heeft. Wat je dan even moet controleren is of hij ook DHCP gebruikt, zo ja netwerk kabel erin en Xbox aan en hierna moet hij een IP-adres krijgen. Zo nee, ip adres configureren in de ip-reeks die je vriend gebruikt dus:

    ip-adres: vrij ipadres in de juiste reeks
    subnetmask: subnetmask netwerk
    gateway: gateway netwerk
    DNS: dns netwerk
     
  5. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gegevens vind ik bij hem dus ook gewoon door ipconfig/allte typen he?
    En dan gewoon een ip adres in zijn range maken die nog niet gebruikt word.

    Ik hoop niet dat hij het doet8) dan kan ik hem tenminste terug sturen en weet ik dat ik niet meer hoef te klooien in het netwerk hier. Wat is dat frustrerend zeg!\o/

    In ieder geval bedankt iedereen, als hij het morgen wel doet bij mijn vriend, schaf ik maar een nieuwe ADSL-router aan....en hopen dat hij het dan ook doet bij mij.

    Ik kan ook nog die kabel tip doen, maar de xbox heeft al een keer op Live! gezeten met deze kabels. Dus ik denk niet dat dat slim is?
     
  6. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, gewoon IPCONFIG /ALL

    Succes!
     
  7. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Komt goed:thumbs: Hoop ik:{
    Iedereen nog ff bedankt voor al die hulp!

    Ik post morgen mijn resultaten!:)
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
  9. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg nu problemen met mijn laptop, geen internet verbinding, en een bericht: Deze verbinding heeft beperkte mogelijkheden.

    Een reboot loste he zomaar op....:confused:
    Ik had niets raars meer gedaan na al het xbox360 testen, en alles op normale automatic instellen gezet.
    Nu krijg ik dit 50% van de keren dat mijn laptop opstart...een reboot verhelpt het dan weer.

    Geeft dit aan dat er echt wat verkeerd is in het netwerk en niet de 360 kapot is?

    haalt niet weg dat ik morgen toch ga testen bij iemand anders.
     
  10. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    software van de netwerkkaart werkt niet geheel goed meer , evcen opnieuw installeren en het werkt weer zo als het hoort......
     
  11. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    @ Fardo, ik quote mezelf maar even, ik heb namelijk (samen met Speedtouch Helpdesk) een paar instellingen veranderd. Zo heb ik met die medewerker de DHCP Pool veranderd, waar dit nu precies goed voor is weet ik ook niet, maar mijn IP adres zijn nu in een 10.0.0. sessie.

    Sinds dit is gebeurd kan ik ook het public IP adres niet meer aan mijn X360 toewijzen, waarmee je in één handeling ALLE poorten opent. Dit is niet zo heel erg, want in princiepe heb ik hier niks aan: ik heb namelijk 2 X360's.

    Met beide X360's het zelfde probleem, ik kan veel mensen niet joinen en ik kan met veel mensen niet chatten. Nu heb ik al wat gelezen hier en daar dus dacht ik dat ik het zo aan moest gaan pakken:

    - Statisch IP toedienen aan beide X360's (bij X-Live connection setting handmatig een IP (wat nog beschikbaar is) toedienen, dit NIET automatisch alten gebeuren. De X360 heeft nu een vast IP
    - Handmatig de poorten openen bij beide X360's. Dat zijn de onderstaanden
    - NAT Settings controleren, hopen dat het op OPEN staat.

    Zo moet het toch werken Fardo? of is er iets dat ik over het hoofd zie?

    Bedankt! Martijn
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2006
  12. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok mensen,

    Ik ben terug, heb de xbox360 getest bij een maatje.
    Alles werkte daar, heb de kabel uit zijn pc getrokken, boem, Xbox live connectie.....Hij kreeg daar netjes een IP-Adres: 10.0.0.12 en subnet, etc.

    Dus, het ligt aan met netwerk opstellingen met andere pc's? Aan de router zelf en de kabels kan het niet liggen denk ik, omdat deze al gewerkt hebben met live.

    Ik moet het dus werkend zien te krijgen, met alles op automatic, zoals hij het eerst ook deed, en ook bij die vriend van me....er zit dan iets goed fout denk ik?

    Help aub:'-((again\o/ )



    edit//

    Voor alles wat we al geprobeerd hebben zie pagina 19 t/m deze....
    Mijn startpost:

    ----------------------------------------------
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Xbox360 live test loopt vast op IP-Adres.
    Welke provider?: Planet ADSL
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Weet ik niet te vinden.

    Modem

    Welk merk modem heb je?: nvt
    Modem type?: nvt
    USB/ Ethernet?: nvt

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows Xp prof.

    Router

    Welk merk router heb je?: E-Tech
    Welk router type?: ADR-T03
    Welke firmware?: nieuwste van de website: 346_annex
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your console was unable to negotiate a lease with your DHCP server. Make sure adresses are available on your server.
    Wat heb je geprobeerd?: Router rebooten, firmware updaten, kabels verwisselen, gekeken naar DHCP server(is enabeld, client disabled?) op xbox.com FAQ's gelezen, xboxworld forums gelezen.
    Waar stopt de test?: IP-Adres
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Confirm that there are no other devices with the same IP-Adres on your network.Verify that your network is DHCP enabled. Andere zijn nvt(wireless).


    Mijn post die ik maakte onder network, live, had hier gemoeten
    --------------
    Ik heb een E-Tech ADR-T03 router/ADSL annexA modem. Hierop staan 2 PC's op Windows XP Prof. Deze werken goed, en staan beiden op automatisch IP-Adres aanmaken en TCP/IP enabled.

    De Xbox360 staat ook op automatisch IP-Adres, gateway, etc, instellen.
    Er kunnen ook PPP gegevens ingevuld worden van de provider, maar er staat dat dat niet hoeft met een router/adsl.

    De Xbox360 heeft gewerkt in het netwerk, na hem aangesloten te hebben op de router maake hij automatisch een Ip-Adres aan en werkte perfect.

    Probleem: Nadat de router uit en weer aan is geweest, en de kabel even verwijderd is uit de xbox360, doet hij het niet meer. De netwerktest van de xbxo360 loopt stil op het Ip-Adres gedeelte waar hij failed. Er staat bij details:
    Make sure your router is DHCP enabled. Bij mijn router instellingen staat DCHP server enabled, maar DHCP client disabled. Ik weet niet goed of dat juist is, maar het heeft gewerkt en ik heb naar mijn weten niets veranderd.

    Help op de E-Tech website leverde niets op.

    Help op de xbox website leverde op dat mijn router niet in het Xbox Live verdiende compatible rijtje stond, maar zeer zeker ook niet in het rijte van de niet compatible.(hij heeft al gewerkt met silver abo).

    Ik hoop dat iemand tips heeft, of misschien wel een oplossing.

    --------------

    Ik hoop dat ik weer op Live kan, ik heb 1 week op Silver gekunt, en na bovenstaand probleem heb ik nooit meer op Live gekunt

    Groeten,
    Pickwick

    edit//
    Router instellingen (LAN)
    IP lan: 10.0.0.2
    Subnetmask:255.0.0.0
    DHCP server: Enabled
    DHCP adress pool selection: System allocated, start adress: 10.0.0.4, end adress: 10.0.0.40.
    Total Number of Lan Interfaces: 1
    Number of ethernet devices connected to the DHCP server: 0

    Gegevens van routerpagina(web browser)

    Hiermee werken de 2 PC's, xbox360 dus niet.
    ------------------------------------------

    Samengevat:
    Met deze router, 2pc's, en kabels, heeft de xbox360 gewerkt op live silver en de gratis 1 maand gold voor 1 week. Na alles los hebben te gehaald en wat geklooid te hebben met de pc's in het netwerk om het weer aan de praat te krijgen, het probleem: Ip-Adres failed bij live test van de 360.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  13. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    De IBM Pc en laptop een voor een uit het netwerk gehaald, en de xbox op hun kabels/poorten aangesloten. Ook geen effect.
     
  14. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou als ik jou was even je router resetten naar fabrieksinstellingen en dan alleen je xbox aansluiten

    kijken hoe ver je dan komt.....
     
  15. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, net alles losgemaakt, uitgezet, etc. Alleen mijn laptop verbonden, en deze doet het nu opeens ook niet op automatic duplex. Ook nu moest ik 10mbhalf duplex gebruiken om te kunnen verbinden met de router, en op internet te komen. Terwijl dat eerst alleen met de IBM moest?
    Xbox360 erbij, hetzelfde probleem.
    Dit nog een keer gedaan, maar dan alleen met de IBM en xbox360, weer, automatic duplex werkte niet. Alleen 10mbhalf weer....

    Als ik een PC op automatic duplex zet, geeft hij precies hetzelfde IP adres(zo'n 169.XXXXXX nog wat) waarmee hij dus niet kan verbinden. Duplex foutje nu ergens?

    @magnetoMaar hoe moet ik dan het internet activeren?
    Als ik alles reset moet ik mijn Planet gegevens invoeren(PPP) voordat ik "conected" ben bij het internet....
    Anyway, ik probeer het nu.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  16. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    geen overpost neeeeehh.. Fardo kijk je AUB ook nog ff naar het bovenstaande bericht cq. vraag van mij? ik ben je nu al dankbaar :)!
     
  17. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    @smartie: Sorry hoor, maar ik ben al weken bezig...:b:

    @Magneto
    Alleen de xbox360 werkte niet....wat een surprise.

    Probleem, nu krijg ik maar 1 pc op het netwerk+internet. Ik krijg een Ip-Adres conflict. Opnieuw installeren van LAN werkte niet. Duplex gerotzooid. Werkte ook niet. Nu heeft alleen mijn laptop router en internet verbinding. De IBM kan nu niet eens meer bij de router kijken.

    Het word erger en erger:lol:
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @PickWick- heeft je vriend ook planet? en dezelfde router... misschien kan je dan zijn instellingen overnemen :)


    ja zo moet het werken

    Met 2 xbox 360's moet je port triggering gebruiken (niet alle routers kunnen met 2 xbox 360's over weg)
     
  19. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg niet Fardo:'-( Hij had overigens alles op automatic staan, weinig over te nemen dan;)
     
  20. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    Port Triggering, kunt u ook even uitleggen hoe dat dat werkt?

    @ Pickwick
    Ik begon ongeveer 1,5 maand geleden, net iets voor jou zo te zien..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina