1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    @smartie :thumbs: (11 berichten, ik 57:{ ) anyway, jij ook succes met live fixen dan;)

    Ik denk dat ik morgen maar die router haal van 59.95, die van 34.95 was volgens dynabyte en de website zonder ADSL hoor:confused:

    Hoe moet ik dan alles instellen(pc's, xbox360, nieuwe router) zodat ik de grootste kans heb dat alles werkt met deze nieuwe router? En moet ik dingen herinstalleren voor de zekerheid enzo?

    Als ik hetzelfde probleem heb kan ik mn geld weer terugkrijgen van de router, en begin ik weer overnieuw:'-(
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  2. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Sitecom DC-214 v2 router/adsl-modem gekocht.

    Alles netjes gedaan zoals in de manual. PC met software netjes op internet gekregen.
    Xbox360..........zelfde probleem=( :'-(
    Your console was enable to negotiate a lease with your DHCP server, make sure adresses are availeble.

    Xbox360 is goed; getest bij vriend, werkte meteen.
    Router was dus ook ok, nieuwe router, zelfde probleem|:-

    Mogelijkheid:
    -PC netwerk conflict met de laptop/IBM/xbox360.
    -Andere kabel?(er zitten nu CAT5e kabels in, m'n pa een keer gemaakt.) Feit, de xbox360 heeft het al gedaan met zo'n kabel.

    Hulp aub:'-( Ik heb nu zelfs een nieuwe router ervoor gekocht, en weer geen geluk.

    Kan iemand mij helpen met de mogelijke 2 problemen bovenstaand?
    Ik zou het geweldig vinden:emo:

    Groeten,
    Pickwick


    edit//
    Sinds het nu dus zeker niet aan de 360, router, kabels ligt, neem ik aan dat de p's een Ip-Adres conflict veroorzaken waardoor mijn xbox360 geen ip krijgt van de dhcp. Mijn idee....van de 2 pc's, windows XP opnieuw installeren? Of alleen de netwerkkaarten opnieuw installeren en defaultinstellingen daarvan weer hebben ed? Ik hoop dat iemand mij daar doorheen kan/wil loodsen!
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2006
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als alle pc's uit staan en je router is gereset ... kom je dan wel on-line of dan ook niet?
     
  4. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hetzelfde probleem.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat het probleem bij planet zit .. kan je hun helpdesk nog eens bellen en vragen hoe andere het hebben opgelost .. hoe heb je de beveiliging geregeld via Planet ... PPPoA of PPPoE ... mogelijk kan je de PPP0E instelling proberen
     
  6. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat heb je nodig als je met een Planet MXtream ADSL abonnement op Xbox 360 Live! wilt?
     
  7. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    PPP gebruikersnaam+wachtwoord moet ik invulen telkens als de router reboot/reset, zodat ik verbinding heb. PPoa staat in m'n router instellingen ergens onder PPP. PPPoe zie ik nergens staan.

    PPPoPvc 0 Pvc 0 PPPoA Connected 20397 26493 3222208 27378264

    Ik zal planet eens een mail sturen en vragen of het misschien aan een planet instelling ligt dan(nog steeds spookt het door mijn hoofd dat het gewerkt heeft...)

    Bedankt voor je reactie alweer.
     
  8. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je toevallig ergens reserve bekabeling liggen die niet door je vader zelf gemaakt is? Probeer het eens met originele bekabeling.
     
  9. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    De kabels die mijn vader gemaakt heeft zijn Cat5e kabels.
    Ik heb nog een kabel die ik bij die niuwe router kreeg, een UTP Cat5e kabel. Ik kan die wel proberen, maar dan moet ik mn xbox360 naast mn router gaan zeten, incl monitor, omdat die maar 3 meter is.

    Overigens, de kabels hebben gewerkt op de xbox360, en beide PC's werken er nog steeds mee. Kabels verwisseld van pc kabel naar xbox360 heb ik ook al gedaan.

    Toch doen? Kost wel f tijd en zie het nut er dan niet zo van in? Maar toch doen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    probeer dat maar .. als een kabekl niet goed geknipt is kan dat problemen opleveren .. dan heb je alles uitgesloten
     
  11. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, even alles incl monitor naar beneden slepen dan.
    Maar ik denk dat dit het niet is hoor, de 360 heeft er gewoon mee gewerkt.

    Maargoed, dan heb ik inderdaad alles uitgesloten;)
     
  12. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope:'-(

    Nog geen reactie van planet, nog weekend natuurlijk...
     
  13. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp er echt geen reet meer van.......snap echt niet waar het aan ligt , je hebt zo'n beetje nu echt alles geprobeerd......

    begrijp ik het goed dat je pc's een vast ip adres hebben ingesteld staan op de netwerkkaart?
     
  14. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de laatste 10 pagina's bekijkt zie je wat we allemaal geprobeerd hebben.
    ALLES|:- INclusief nieuwe hardware kopen en terugbrengen8)

    De netwerkkaarten van de pc's staan nu op automatic, met manual ingestelt werken ze ook, maar de 360 nog steeds niet.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het enige gevoel dat ik heb is dat het aan de PPPoA instelling ligt van Planet ... maar je bent ook de enige met dit probleem.. dus ik kan het niet repliceren :eek: ...
     
  16. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    tis dat ie zo ver weg woont anders was ik gaan kijken bij hem want dit is echt niet normaal meer.....|:-

    hoop voor je dat Planet nog een idee heeft want ik weet echt niet meer waaraan het kan liggen....

    heb nog gekeken op de helpdeskpagina voor je maar daar staat ook weinig info op als je geen speedtouch modem hebt....

    laat even weten wat planet heeft gezegd al vermoed ik dat het niet veel zal zijn aangezien die op hun site al aangeven dat ze het xbox gebeuren niet onder steunen
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm ik heb nog een alternatief ... niet de beste oplossing maar okay ... als jouw pc een 2de netwerkkaart hebt kan je je verbinding gaan "bridgen" ... dan moet je on-line kunnen omdat je dan je verbinding deelt met je pc (Dit is een work-a-round) geen oplossing ...
     
  18. Pickwick

    Pickwick Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht ook gespannen af op de reactie op mijn mail naar planet...
    Overigens de inloggegevens van Planet ook op de 360 ingevuld, geen resultaat.

    Ja magneto, tis idioot:confused: Bedankt voor de moeite in iede geval!

    Fardo, elk alternatief is welkom:| Hoe werkt dat? En hoe weet ik of 1 van de pc's een tweede netwerkkaart heeft? Ik heb er geloof ik nog wel 1 los hier liggen? Dit zou dan ingebouwd moeten worden in de IBM pc, andere is een laptop. Dit zou ik wel kunnen, maar begrijp nog niets helemaal hoe en wat?
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  19. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    @fardo

    hij hoeft voor jou oplossing de router niet perse te brigden maar kan dan ook gebruik maken van ICS

    @pickwick

    voor ICS moet je inderdaad 2 netwerkkaarten in je pc hebben , je verbind dan je xbox aan je werkende internet pc om zo verbinding met live te maken

    1 nadeeltje is wel dat je pc altijd aan moet staan wil je live kunnen gamen met je boxje

    het is in mijn ogen de enigste oplossing voor je

    zorg dat je 2de netwerkkaart ingebouwd is in je werkende internet pc en volg goed de handleiding en het moet werken

    hier kan je een howto vinden :

    http://www.xbox.com/nl-NL/support/xbox/connect/sharedpc/ics.htm
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    omdat er een router tussen zit ... moet je de connectie bridgen .. anders blijft de xbox live verbinding op moderate staan ... maar verder moet het gewoon werken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina