1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chessa

    chessa Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet op live komen, ik heb net een nieuwe HD tv gekregen, weet niet of dat er mee te maken heeft maar met mijn oude tv ben ik dus wel op live geweest en toen had ik geen problemen, de gewone spelletjes, oblivion enzo doen het wel goed en ik kan ook gewoon op mijn pc internetten dus de verbinding met internet is goed

    b]Het Probleem[/b]

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Kan niet connecten met live, hij blijft hangen bij de DNS die ik dus wel goed heb ingevuld.
    Welke provider?:
    Home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    geen idee?

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    standaard home modem
    Modem type?:
    ?
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    was dat?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    windows

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    kan niet connecten met live, dit zijn de codes:
    W:0000-000B
    X:0000-002D
    Y:0000-0000
    Z:8015-1904
    Wat heb je geprobeerd?:
    Modem resetten, alle kabels er uit en er weer in, Xbox uit en aan zetten, kijken of de DNS code goed kloptte.
    Waar stopt de test?:
    bij DNS
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  2. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer dit eens:

    Start > Uitvoeren > cmd

    En dan typ je dit in: ipconfig /renew
     
  3. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik heb sinds Maart dit jaar een xbox360. Ik heb deze rond eind april aangesloten op internet. Ik heb toen een hoop op xbox live gespeeld met mijn maand gratis gold abbonement. Toen deze maand gratis xbox live afgelopen was switchte hij automatisch over op een zilver abbonement. Maar toen begonnen de problemen, als ik op live probeerde te komen begon hij moeilijk te doen dat hij geen internetverbinding kon krijgen. Als ik dan echter de tests ging doen werd alles goed aangekruist en zou er dus ook geen probleem moeten zijn.
    Na een paar dagen besloot ik Microsoft te bellen en mijn probleem uit te leggen zij vertelden mij dat deze situatie waarschijnlijk aan het feit lag dat ik de verkeerde ports open had staan op mijn router. Toen ik deze had opengezet waren er inderdaad geen probleem meer. Alles tests verliepen goed, maar de NAT stond in plaats van OPEN voort op STRICT. Ik kon echter wel gewoon alles downloaden en doen, dus ik dacht dat dit verder niets betekende.
    Een paar dagen geleden wou ik dan eindelijk een xbox live gold abbonement gaan kopen. Ik ging s'morgens nog even op mijn 360 spelen (prey). Echter toen ik de game opstartte werd er in onder in beeld vermeld dat ik DISCONNECTED ben van xbox live. De game startte hierna meteen een tabblad op waar werd gevraagd of ik een update wou downloaden. Ik drukte op ja en het tabblad werd meteen vervangen door een nieuw waar op stond dat er geen connectie gemaakt kon worden met Xbox live.
    Nadat ik alle kabeltjes had nagelopen liet ik de tests weer uitvoeren alles deed het behalve dat de NAT weer op STRICT stond. Ik besloot toen maar weer eens Microsoft te bellen (dat was dus gisteren). Zij gaven aan dat er niks ernstigs aan de hand was en dat ik eventjes mijn profiel moest resetten. Na dat de helpdeskmedewerker mij had aangegeven dat mijn savegames en gamerscore hier niet mee verloren zouden gaan besloot ik mijn profiel te wissen.
    Hierna ging ik naar het tabblad xbox live waar ik op recover gamertag drukte. Ik kwam toen in een apart tabblad waar ik mijn nickname moest invullen. De xbox laadde even en meteen hierna kwam er weer een tabblad tevoorschijn dat mij meldde dat er geen contact met xbox live gemaakt kon worden. Ik ging weer terug naar NETWORK SETTINGS en liet de tests nogmaals lopen alles deed het weer behalve de NAT die nog steeds op STRICT staat.

    Nou is mijn vraag wat ik nu kan doen. Ik ben nu namelijk zowel mijn xbox live connectie als mijn savegames (die raar genoeg nog wel op de harde schijf staan) en gamerscore kwijt. Is er nog een manier om mijn profiel (en daarmee mijn savegames) terug te krijgen. En hoe zet ik de NAT op OPEN (want persoonlijk denk ik dat daar het probleem ligt.)
    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik heb tot nu toe met betrekking tot xbox live alleen nog maar ellende gehad.....

    Welke provider?: Parelnet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Verschillend

    Modem

    Welk merk modem heb je?: COM21 DOXport
    Modem type?: ?
    USB/ Ethernet?: Ethernet (denk ik, hij is met een kabel aangesloten dus)

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: We zitten met 2 computers aangesloten op internet dus denk het wel
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Edimax Broadband Router
    Welk router type?: BR-6104
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Via ethernet

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    Dit zijn mijn errorcodes

    W 0000 - 000B
    X 0000 - F001
    Y 20A8 - 48E0
    Z 0000 - 0000

    Wat heb je geprobeerd?: Ik heb al eens eerder de goede ports opengezet (UDP 88, UDP 3074 en TCP 3074)

    Waar stopt de test?: Nergens alles doet het goed (behalve de NAT die op STRICT staat) maar zodra ik op xbox live wil zegt hij dat hij niet kan connecten

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): De goede ports openen en je profiel resetten (wat ik nu dus beide heb gedaan)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: STRICT


    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  4. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    edit// bericht verplaats naar gamertag thread
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  5. chessa

    chessa Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    helpt niet=(
     
  6. masterchief29

    masterchief29 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi magneto360, hoe moet ik zo'n fototje maken? sorry voor late reactie, was op vakantie....alvast bedankt
     
  7. masterchief29

    masterchief29 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat er iig aangegeven, en daar moet ik dus iets invullenProtocol Public port Local port Local IP address Comment en daaronder Predefined applications
    weet niet of je hier iets mee kan
     
  8. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van ij wil xbox live gaan spelen alleen kan geen connectie met internet krijgen als we test connection doen krijgt die een foutmelding bij het ip adress dat gewoon op automatic staat, hij heeft geen router maar doet de Ethernet kabel gewoon achter in zijn pc.
    nu weet ik niet welke provider en kabel hij heeft maar ik d8 misschien dat hij bij zijn abonnement geen ip adress heeft gekregen is dat mogelijk of niet en kan hij dat aanvragen of is dit niet te behelpen.
    en als dit niet het probleem is weet iemand dat wat het wel zou kunnen zijn
    __________________

    in de startpost kon ik het probleem niet vinden.
     
  9. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je haakjes in je gamertag kan plaatsen?
    Want die L en R trigger werken niet om naar tekens tegaan.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan geen haakjes gebruiken voor je gamertag

    Startpost --> zie ICS/Internet delen --> geef alle info .. hoe is zijn pc aan de modem aangesloten? Ik heb meer info nodig.

    Heeft er niets mee te maken .. heb je de kabels gechecked?




    Ga naar de modem... wat staat op de modem, naam, type, etc.
    Hoe is je PC, Xbox 360, enz aangesloten op het internet? Ik heb meer info nodig ... Hier kan ik dus echt niets mee

    is je Xbox 360 aangesloten op de router of op een pc?

    Heb je je Xbox 360 een vast ip adres gegeven? Heb je xbxo 360 al in de DMZ gezet om te kijken of dat werkt?
     
  11. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo

    Mijn 360 is aangesloten op een router en deelt internet met 2 andere pc's, de router is als het goed is wel geschikt voor xbox live (hij staat niet tussen het rijtje met foute routers iig)
     
  12. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn NAT staat ineens op Strict ipv. Open en daardoor wordt Live nogal gebrekkig, hoe kan het ineens dat ie op Strict staat en hoe kan ik dit oplossen? :confused:

    -Edit- Net even informatie opgezocht en wel wat gedownload en nu staat het wel op Open, ik heb verder nergens iets veranderd want dat gedownloade spul werkte niet maar ik vind 't zo eerst wel best. Hopelijk gebeurt 't niet weer. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  13. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me vandaag opeens niet meer aanmelden bij xbox live. Ik denk dat wit te maken heeft met de release van Texas Hold'em, want het zal nu wel druk zij op live. Hopelijkis morgen alles weer normaal :{
     
  14. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    je kiest als protocol UDP en vult bij public port in 88 local port ook 88 en local ip het ip adres wat je aan de xbox hebt geven (moet een vast ip adres hebben namelijk)

    dit doe je ook voor udp 3074 en tcp 3074

    als je alles hebt ingevuld staat er dan dus 3 regels in die tabel
     
  15. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt hij gebruikt van een usb modem?

    iedere internet aansluiten krijgt bij zijn abbo een ip adres anders zou je niet kunnnen internetten

    ip adressen zijn er echter in 2 varaianten , extrene en interne ip's

    het probleem hier treft het interne gedeelte en zal worden opgelost

    kijk anders hier voor meer info als er een usb modem aanwezig is..... :

    http://www.xbox.com/nl-NL/support/xbox/connect/
     
  16. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    als je niet meer met live kan connecten heb je een ander probleem , als je texas niet kan downloaden heb je misschien gelijk
     
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    573
    Kan je ook xbox live voor de xbox 1 op de xbox 360 doen?
     
  18. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal vast al gevraagd zijn maar zoeken is moeilijk met zoveel posts en een niet bepaald efficient zoeksysteem: Ik wil Xbox Live (Gold) delen onder meerdere Profiles. Ik weet toevallig dat er nog één iemand als guest mee kan komen op een potje Xbox Live gamen, toch? Hoe?
     
  19. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat kan

    als je met profiles bedoeld gamertags dan zul je voor elke gamertag een apart abbo moeten nemen , verschillende gamertags kunnen niet te gelijk online via 1 en dezelfde xbox

    als je met meerdere personen onder 1 abbo live wilt gamen kan dat maar das afhankelijk van het spel van het spel

    bij GRAW is het zo dat je dat kan selecteren voordat je een kamer binnen gaat , voor de rest van de spellen : zie handleiding
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    mijn probleem: Ik kan geen een game bij texas Hold'em joinen :mad: Ik krijg altijd de melding Failed/Unable to Join. (bij game-invites, en als ik gewoon een multiplayergame probeer te joinen)

    Dit is eigenlijk ongeveer hetzelfde probleem als wat ik een tijdje geleden ook al had met PGR3 :confused: (http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=1933736&highlight=PGR3#post1933736)

    mijn NAT staat open, voor de rest heb ik geen problemen met Live (downloaden etc.)
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina