1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Probleem inmiddels opgelost.
    Ik was even vergeten dat de router die er tussen zit een ongelooflijke KUT router is, die af en toe gereset moet worden. Zat vroeger alleen tussen de PC en de modem, maar sindskort is de pc draadloos verbonden op de pc, en had nog geen last met de xbox gehad ermee, dus was het ff vergeten. Net ff unplugged, dus dan reset ie automatisch, en nu doet ie het meteen weer.
     
  2. Koffiepad

    Koffiepad Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij thuis loopt het draad dwars door de huiskamer als ik op xbox live zit, dat is nogal lastig. Nu zag ik bij de dixons dit apperaat: ALECTO HomePlug Single 14 Mbps netwerkadapter. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Het is internet via het stopcontact ofzo. Hij kost 45 euro bij dixons, maar moet je er dan 2 hebben?? 1 om hem aantesluiten en 1 om het het internet uit het stopcontact te halen?? Of zit er iets bij om het aantesluiten?
    Misschien weet iemand dit?? Bvd.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt er dan 2 voor nodig inderdaad ... maar dat is een goede oplossing imho zelfs beter dan een draadloos netwerk
     
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Probleem alleen is dat je met de draden blijft zitten, misschien wat minder draden maar toch meer als bij een volledig draadloze oplossing.
     
  5. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    @ fardo

    hoezo 2?
    je hebt naast die adapter aan de muur..
    - een netwerkkaart nodig voor in je pc.
    - een xbox live adapter.

    is het dan niet beter om die kabels te verlengen?(door een expert graag)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de adapter die koffiepad bedoeld heb je er 2 nodig ... 1 voor naar de router ... 1 voor naar de 360 (over het stroom net)
     
  7. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me toch iets te duur.
    je moet zeker weten ook nog een draadloos adapter voor de 360 hebben.
    ik zou gewoon kabel verlengen.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt geen draadloze adaptrer hebben het gaat dan via het stroomnet.. hebt dan ook geen draadloze router nodig
     
  9. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand... want dit is behoorlijk vervelend...
    kon ik vanochtend nog vrolijk on-line, halverwege had ie er ineens geen zin meer in en stopte ermee... en dit heb ik dan regelmatig.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je de xbox live test doet wat staat er bij NAT
     
  11. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb een probleem met Xbox live. Ik hoor iedereen, alleen hun horen mij niet! Ik heb mezelf ingesteld als 20jarige, zodat ik geen family control troep krijg.

    Gister zat ik te game en niemand hoorde mij via de headset, ik hun wel. Omdat wij een router hebben, heb ik even de router ertussen uit gehaalt en de Xbox 360 direcht verbonden met onze moden >>> Ze konden mij wel horen! Het probleem zit dus in de router ( U.S. Robotics 8054 ). Er zal wel een firewall opstaan waardoor ik hun mij niet kunnen horen, want via private chat channel kan ik wel gewoon met iemand praten.

    Nu is mijn vraag dus: Hoe krijg ik de firewall uit, of iniedergeval hoe krijg ik het voor elkaar zodat ik zelf kan praten?

    Even wat dingetjes waar jullie mischien wat aan hebben:

    - De router moet ertussen blijven want ik krijg binnenkort wireless xbox 360 netwerk adapter
    - Volgens het computerbedrijf dat onze router heeft geinstalleerd staat er GEEN wachtwoord op de router (dit betwijfel ik want ik kom via de router zijn IP NIET in de router.., standaard wachtwoorden zoals : 'user: admin wachtwoord: admin' werken niet!
    - In de Xbox zelf staat dat NAT = Open

    Wie kan mij helpen?

    Gr. Tom
     
  12. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    daar komt de test al niet, hij blijft "hangen" bij ip-adress...
    daar geeft ie een stuk of 15 mogelijkheden waar het fout kan zijn gegaan, en voor zover ik weet hoe ik het na kan kijken heb ik het ook nagekeken, maar heeft niks geholpen...

    voor zover ik me herrinner was de vorige keer dat ik de NAT testten het resultaat OPEN, maar dit was een hele tijd geleden, en kan dus nu anders zijn, want toen had ik ook nergens laast van. En ik kan het nu dus ook niet nakijken.
     
  13. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch mogelijk om je gamertag te veranderen voor 80pt? Als ik dit doe, hou ik dan wel mijn stats, en iedereen in mijn friends list enzo?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan idd je gamertag veranderen voor 800 ms points bij personal settings je houdnje gamerscore + friendlist
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @king -steven kan je de vragen beantwoorden in de live vragen thread... i wil weten hoe en met wat je op xbox live bent aangesloten
     
  16. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ow dacht dat dat deze threat was, zal ze nu gaan invullen en bekijken
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bedankt! dan kan ik je beter helpen
     
  18. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: ik kan soms op live, maar soms wordt ik eraf gegooid. Bij het laten lopen van de trouble shooter krijg ik een foutmelding bij het ip-adres
    Welke provider?:planet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:590 kb(download) 60 (upload)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: thomson
    Modem type?: speedtuch
    USB/ Ethernet?: beide

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ???
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: " hoofd pc" : panda antivirus. 2 andere pc's Mc Afee 1 pc norton

    Router

    Welk merk router heb je?: philips
    Welk router type?: cpwbs054/00
    Welke firmware?: ???
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos

    De Foutmelding "could not connect to xbox-live"
    Wat is de exacte foutmelding?:
    "your console was unable to negotiate a lease with your DHCP server. MAke sure that addresses are avaible on your server.
    This test verifies that your console has a valid IP adress if your console does not pass this test:
    *confirm that there are no other devices on your network with the same ip adress
    *If you are using a router or gateway, verify that it is configured to assign IP addresses to network devices (DHCP enabled)
    *if you are connecting to a wireless network(...)n.v.t.
    *if you are connecting to a router make sure that your console's ethernet cable is not connected to the WAN port of the router
    *if you are connecting directly to a modem, and your ISP requires PPPoE credentials are not required by your ISP, remove the PPPoE user name and password settings.
    *If your console is connected to an ad-hoc-network, it will probably not pass this thes. If your IP-adress is assigned automatically and your ad-hoc-network does not include a DHCP server this does not indicate a problem. The test is properly reporting that a DHCP server could not be contacted.

    Wat heb je geprobeerd?: niet erg veel, geen flauw idee waar te beginnen.
    Heb gekeken naar het IP-adress van de xbox360 (169.254.132.117)
    en gekeken of dit overeen kwam met een IP-adress van een computer, maar geen ip-adress van een computer kunnen vinden
    Waar stopt de test?:IP-address
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):zie "wat is de exacte foutmelding"

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: n.v.t.


    alvast heel erg bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je een draadloze adapter van de xbox 360? 169.x.x.x betekend dat de360 de router niet kan vinden
     
  20. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben net van live gegooid en kan met geen mogelijkheid meer inloggen....

    Dit terwijl live niet platligt, internet ect alles werkt.

    Bij de test is alles goed alleen krijg een vage error code bij live (bij info)

    Komt dit wel eens voor bij iemand, kan nu namelijk de helpdesk niet bellen omdat ze gesloten zijn......

    Kan het zijn dat ik gebanned bent van live, zou alleen niet weten waarom.?
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina