1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Live [Vragen]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Om je Xbox een statisch IP adres te geven hoef je niks te veranderen op je router.. Je moet er alleen voor zorgen dat de Xbox altijd hetzelfde IP adres heeft.

Dus het aanpassen van je ip gegevens in je xbox van automatic naar manual en dan alles invullen moet genoeg zijn..

Correct me if i'm wrong.

2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Had dit ook al in een andere thread gepost, maar hier past hij beter in.

Ik heb een probleem met xbox live. Alles werkt op zich wel, maar de verbinding met Live wordt om de zoveel tijd steeds verbroken. Dus dan moet ik steeds weer opnieuw verbinding maken. Dit is natuurlijk erg vervelend als je net in een online game zit.

Als ik een Live connection test doe staat alles zoals het hoort te staan. NAT staat open, ip adres op de 360 is statisch. Ik maak gebruik van de volgende router: Conceptronic C100BRS4H. De ethernetmodem die hierop aangesloten is, is de ZyXEL prestige 623R-T1 ADSL Dual link router.

Overigens heb ik minder last van het probleem als 1 van de pc's die op de conceptronic router aangesloten is aan staat. Het duurt dan langer voordat de verbinding verbroken wordt.

Dus als iemand een suggestie heeft....

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je maakt gebruik van twee routers ... dat geeft problemen .. :eek:

4. Superbol

Superbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan vul ik toch in principe dezelfde gegevens in als die die vind wanneer je hem op automatic zet??

EDIT: Ahh, gelukt met dank aan de helpdesk...gewoon ff direct op je modem aansluiten zodat je die update hebt, vervolgens kan die zonder problemen connecten....nu nog ff mn NAT openzetten :)

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  5. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Ben met de setup van mijn 360 bezig, maar als ik gebruik wil maken van die ene grati smaand Live Gold, hoe stel je dat in? Want tijdens de setup moet ik óf een paar maanden kopen, óf een prepaid code invoeren...

Wat doe ik fout? :)

6. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ok dus dan zou mijn Conceptronic router ertussenuit gehaald moeten worden. Maar het probleem wat ik dan weer heb is dat ik te weinig ethernetpoorten op mijn zyxel-modem/router heb. Is een ethernet hub dan een goede optie? Ik moet dan mijn 360 + 1 van de pc's op deze hub aansluiten. Deze staan bijna nooit tegelijk aan.

Edit: het probleem kan trouwens niet veroorzaakt worden door het feit dat er een cross-netwerkkabel tussen de router en de 360 zit ipv een gewone netwerkkabel?

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  7. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Zal het nog ff aanvullen, ook al is het schijnbaar niet meer nodig :)

Het is geen goed idee om je xbox precies hetzelfde IP adres te geven als het adres wat de xbox automatisch kreeg. Bij jouw is de range 100 t/m 199. Als je je xbox dynamisch laat en aanzet dan krijg deze de eerst beschikbare, dus 100. Als je deze nou statisch invult op de xbox en de volgende keer de PC eerst aanzet, dan heeft deze ook de eerst beschikbare, dus 100. Dit conflict kan rare gevolgen hebben. Je geeft je xbox dus een adres BUITEN de DHCP range van je router.

8. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Een hub kan ja.

En een cross-overkabel op een router aansluiten werkt niet.

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft bij mij een week goed gewerkt maar ik ondervind nu ook hetzelfde probleem. :mad: Ik kan pas handmatig aanmelden op xbox live nadat ik de test xbox live optie heb uitgevoerd. Hij doorloopt altijd alle tests prima maar automatisch aanmelden werkt om de een of andere reden niet meer. Ik heb ook eenmaal recover xbox live gamertag gedaan want ik dacht dat wellicht het profiel op de HDD corrupt was geraakt maar hier lijkt het niks mee te maken te hebben.

Vreemde is dat dit probleem zich pas lijkt voor te doen als de console een lange tijd heeft uitgestaan.

10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het gevonden! voor windows 98 moet je in prompt of bij uitvoeren ipv ''ipconfig /all'' gewoon ''winipcfg'' typen dan komt er een windowtje en dan druk je op meer en klaar, overklaken maar

mischien handig voor in de starters post?

11. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie in een andere thread dat je lokaal een 192.168.0.x nummering gebruikt. In praktijk zal het waarschijnlijk wel werken, maar in theorie mag je die 0 niet gebruiken. Probeer eens de hele zut naar 192.168.1.x te hernummeren.

12. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit welke iprange je gebruikt, je kan vrijwel van alles gebruiken. 192.168.xxx.xxx is gewoon de meest gebruikte vandaar dat de meeste mensen die hebben... alleen 0.0.0.0 kan je niet gebruiken en de max is 255.255.255.255 als je daartussen een iprange kiest zou hij volgens mij gewoon moeten werken...

13. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Heh, volhouden :)

14. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand enig idee hoe ik dit oplos? O-)

15. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet meer weten hoe ik dat gedaan heb. Ik was er ook naar op zoek, en opeens had ik het. Ik weet ook niet waar ik het vandaan heb gehaald :)

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je moet aangeven dat je op dit moment nog geen Gold wilt hebben ... dan krijg je het verzoek of je de trial wilt proberen

17. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah jah, zo is het gegaan inderdaad.

18. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm... heb ik gedaan... Tenminste... Ik kon kiezen uit een paar opties: create offline profile, create xboxlive account (en dan de opties maandelijkse, 3 maanden of jaar).

Zal vanavond nog wel eens proberen, beetje rondzoeken in het dash...

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    create xbox live account .. en daarna kies je Silver!

20. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.329
    kom op Fardo doe je wonderen _O_
    alvast bedankt!

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: kan de update die vereist is om te beginnen met live niet downloaden. ik vermoed dat het niet aan de verbinding ligt. met de zelfde kabel plug ik de oude xbox er in en die is meteen online
    Welke provider?:casema
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:10000/1024

Modem

Welk merk modem heb je?:motorola
    Modem type?: sbv5120e
    USB/ Ethernet?: ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

Router

Welk merk router heb je?: sweex
    Welk router type?: broadband router 4 poorten
    Welke firmware?:geen
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: a failure occurred while downloading the update
    Wat heb je geprobeerd?:verschillende malen geprobeerd de update te downlaoden. de helpdesk gebeld maar die zijn nog te druk. de juiste creditcard vervaldatum ingevuld(was verlopen)
    Waar stopt de test?: bij xboxlive
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):de update moet gedownload worden om verder te kunnen gaan

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina