1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Live [Vragen]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mjah manual is normaal goed hoor .. maar met manual moet je wel weten wat je aan het doen bent :eek:
     
  2. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar ik ben benieuwd, hoe verklaar jij mijn inlog problemen? Of waar denk je dat het door komt?
     
  3. witchdoc

    witchdoc Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox360 connection

    Hey vraagje ,

    Ik heb probleempje met mijne wireless adapter

    Ik zit met belgacom adsl gebruik Alcatel modem 1000adsl , en daarop mijn d-link draadloze router DI-624+ (firmware 2.9)?

    ik probeer al een tijdje verbinding te maken met mijn xbox voor live te gaan , maar heb niets dan problemen .
    De adapter vind mijn netwerk maar kan geen connectie maken ( bij test komt er wireless network : not connected) +wireless adapter blijft rood branden
    wat zou dit kunnen zijn mijn router staat helemaal open wep key disabeld en al .

    Als foutmelding krijg ik :- w : 0000 0000
    x :8000 0011
    y : 0000 0000
    z : 0000 0000

    Kan iemand mij helpen ?
    Heb al gebeld naar xbox , mijne gamewinkel en iedereen heeft al geprobeerd maar ze weten het niet
    heb zelfsde adapter al gaan wisselen maar helpt nog altijd niet wat zou dit kunnen zijn ?:mad:


    Hopelijk op een spoedig antwoord ,

    nico8)
     
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het komt, omdat bij automatic settings je Xbox 360 of Xbox het eerstvolgende beschikbare en dus nog vrije ip-adres neemt binnen je router...

    Stel je hebt ip-adressen voor 4 aansluitingen die eindigen op 10, 11, 12 en 13.

    Wanneer je bijvoorbeeld een PC aanzet pakt hij 10... Daarna zet je je console aan, en pakt hij 11... Dus moeten je DMZ settings en geopende poorten het ip-adres gesteld worden op 11...

    Zet je echter 2 PC's achter elkaar aan, en daarna je console... Dan pakt de eerste PC 10, de tweede PC 11 en je console automatisch 12... Maar in je router heb je ingesteld dat je console op 11 zou komen... Dus staat je DMZ en de geopende poorten netjes op 11, terwijl je console automatisch 12 heeft genomen... Dus zit je ongemerkt op een ander ip-adres in de router (12), terwijl je dus 11 bedoeld hebt...

    Dat is het nadeel van het automatisch laten kiezen van een ip-adres door de Xbox en Xbox 360... Als overal de stroom 's nachts is afgeweest, en je zet alles de andere dag weer aan, dan begint het toewijzen van ip-adressen in je router weer van voren af aan... En is het zaak dat je precies weet op welk ip-adres je console komt te staan... Dus is het 't beste om er voor te zorgen dat je in een bepaalde volgorde je PC's en console aanzet, zodat het juiste apparaat op het juiste IP-adres terecht komt... Je kunt dat trouwens in je router controleren naar aanleiding van de MAC-adressen van je PC's en console(s)... Je kunt precies zien welk MAC-adres welk ip-adres heeft toegewezen gekregen...

    Als je op manuele settings werkt, heb je dat probleem dus eigenlijk niet, maar moet je wel precies alle settings op de juiste wijze invoeren om alles te laten werken... En op blijven letten of je provider niet tussentijds het e.e.a. verandert aan gateway, DNS-instellingen en dergelijke... *)
     
  5. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de IP & DNS settings veranderen toch helemaal niet :{
     
  6. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    IP-settings veranderen op zichzelf niet, maar bij automatic settings wijst de router wel zelf het op dat moment eerstvolgende beschikbare ip-adres aan in de router... Afhankelijk van welke apparaten je achtereenvolgens aanzet (als de stroom er bijv. een nacht is af geweest). Ik gaf dat hierboven al aan... Dat zijn in principe wel vaste ip-adressen ja, afhankelijk van hoeveel PC's of consoles je aansluit en op een bepaald moment in werking stelt aan je router...

    DNS-settings zijn bij mij kortgeleden wel veranderd... Maar dat kwam doordat mijn ISP andere modems uitgaf (de oude moest dus vervangen worden) en dergelijke... Dus als ik dan de manuele settings in mijn consoles laat staan zoals ze waren, lukt de verbinding dus niet... :{
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt maar dan geeft een goede isp altijd een waarschuwing dat de dns is veranderd en iemand die weet hoe manuele settings werkt ... weet ook hoe hij het moet oplossen ... Het grote probleem met manual settings is dat de N00B vergeet dat hij deze ook in de router moet vast leggen.. als hij/zij dat niet doet gaat het vaak mis
     
  8. witchdoc

    witchdoc Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    he fardo ik zie dat je wat kent van de xbox kun jij niet helpen met mijn probleem ?
    witchdoc ( heb een post op blz 91 gezet van dit forum )
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat heb je allemaal geprobeerd? Is je pc ook draadloos verbonden ... heb je de suggesties op pagina 1 geprobeerd ... heb je de xbox 360 ook getest op een plek in de buurt van de router? zodat het geen verbindings probleem kan zijn?
     
  10. witchdoc

    witchdoc Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    nee pc is met ethernetkabel verbonden , heb wel nog een laptop draadloos en die geeft overal in huis een perfecte verbinding zelfs boven ,
    ben al 2weken aan het zoeken wat het is maar het lukt echt niet pff da zaakje kost me al veel geld , en dat om enkel live te kunnen , ze hadden me nochtans gezegd dat alles direct zou gaan maar ja bij mij niet natuurlijk
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ok je hebt een laptop die wel werkt .. heb je de usb oplossing op pagina 1 post 1 al geprobeerd .. ik heb echt zoveel mogelijk info nodig namelijk... ik lees dat je een belkin hebt ... dan is het ook verstandig om deze thread dor te lezen: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=80195 gaat speciaal over de wireless connectie met de belkin
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  12. witchdoc

    witchdoc Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    awel heb dat geprobeerd in configuratiescherm daar naar netwerkinstellingen maar wat moet ik daar dan pakken heb er 4 verschillende staan wizard netwerk instellen , wizard nieuwe verbinding , lan verbinding , skynet
    dus ja wat meot ik daar pakken ? Ben niet al te handig met pc snapt ge

    en router is d-link 624+
    op belgische site van xbox staat dat dat een goeie is voor live te kunnen gaan
     
  13. Lander

    Lander UnknownFastOnes

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het al eerder gebeurd is maar....Hulde aan Fardo, ik heb het idee dat hij al zijn vrije minuten/uren besteed aan het helpen van radeloze xbox gebruikers _O_ Ik heb je hulp (nog) niet nodig gehad maar je weet het nooit!:9
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb net m`n Xbox 360 via ICS aangesloten op het netwerk. Zijn er naast poort 3074 en 88 nog andere poorten die ik moet forwarden in de router? De NAT blijft op moderate staan namelijk. In de router heb ik beiden poorten geforward naar het draadloze netwerkkaartje dat de internetverbinding deelt.

    Volgens mij moet er nog meer geforward worden, want als ik DMZ instel voor dat netwerkkaartje staat de NAT op open :). Nu de vraag nog welke poorten?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NIET AANSLUITEN VIA ROUTER + ICS!!!!

    Of een router gebruiken of ICS ... niet beide want dan krijg je bijna altijd connectie problemen :)
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  16. Cheeks91

    Cheeks91 Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot eind April Xbox Live.. Word dit account vanzelf verlengd of moet ik daar iets voor tekenen?Ik heb een jaarabbonement
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Alles werkt gelukkig naar behoren, alleen NAT blijft op moderate staan. Voorheen gebruikte ik de wireless adapter, maar deze verbinding was niet goed genoeg om video te streamen van de Media Center pc naar de Xbox 360, dus zodoende :).

    Heb jij misschien een idee welke poort(en) ik zou kunnen forwarden zodat NAT op open komt te staan? Alle poorten op de eerste pagina van deze thread heb ik al geforward naar het draadloze netwerkkaartje in de Media Center pc.
     
  18. hankie123

    hankie123 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo iedereen,even kort vraagje want kon er niks over vinden.

    kan ik de netgear wireless usb 2.0 adapter zo in de usb gleuf van de xbox360 steken en zo op live gaan?

    heb uiteraard ook de netgear wireless router.
    of moet ik de speciale xbox360 wireless adapter ervoor kopen?

    alvast bedankt
     
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan dat wel, zo lang je maar niks hoeft te instaleren.
     
  20. Frenzy

    Frenzy Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je UPnP wel 'enabled' staan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina