1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Live [Vragen]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je het formulier van pagina 1 invullen dan kan ik je beter helpen .. met jouw info kan ik niets
     
  2. daffyrinzwind

    daffyrinzwind Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Foutboodschap bij installeren update

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Foutboodschap na de vraag of ik een update wil installeren
    Welke provider?: Telenet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:Weet ik niet vanbuiten, maar in ieder geval snel genoeg.

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?:confused:urfboard
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:Edimax
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: DNS could not be reached
    Wat heb je geprobeerd?: Toen ik wou connecteren naar Live kreeg ik de boodschap dat ik een update moest installeren. Ik kreeg toen een seconde een ander scherm en daarna de boodschap 'Failure occurence'. Daarna krijg ik de boodschap dat ik niet kan connecteren. Als ik de netwerk test doe dan krijg ik op alles comfirmed en dan weer de vraag over die update. Als ik voor de 2e keer een netwerktest doe krijg ik DNS failed met dan de boodschap : W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 8015 - 1904

    Waar stopt de test?: Eerste keer bij live zelf, volgende keer bij DSN
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360?:
    Kijken of ik met de Pc wel op het internet kan. Wat dus lukt.



    Hopelijk kan je me helpen. Alvast bedankt.
    Greetz Daffyrinzwind
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm de fout boodschap .. is dat met een oude xbox game zo ja welke..? Mogelijk is deze nog niet BC
     
  4. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    @daffyrinzwind

    Ik lees in je fouten rapport dat jee Edimax router hebt. Die had ik ook(weet het er zijn meerdere types) en daar had ik precies hetzelfde probleem.

    Uiteindelijk een andere router gekocht omdat het niet wil lukken om poort 88 te veranderen en dat is nou net de poort de je xbox gebruikt voor het verkeer.

    Ik heb verder ook hetzelfde modem die Surfboard daar ligt het in ieder geval niet aan.

    Of het moetje lukken om poort 88 te redirecten of je zal aan een andere router moeten. :eek:
     
  5. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je de DNS gegevens van je internet kan krijgen. Want ik ben nu voorbij de IP test gekomen maar bij DNS staat er nu Failed. DNS staat nog op automatic dus als ik misschien de gegevens invul dat hij het dan wel doet. Heb al geprobeerd in MSDos ipconfig /all in te voeren maar er komen dan helemaal geen gegevens te staan. Heb er een plaatje van gemaakt:

    [​IMG]

    Weet iemand een andere manier om je DNS gegevens te krijgen ?
    Heb Windows ME.
     
  6. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Start, uitvoeren, winipcfg, hier staat alles in....
     
  7. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt!
    Ik ga zo even kijken of het nu wel werkt !
     
  8. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt niet :mad:
    Heb de Primary en Secondary DNS server ingevuld maar werkt niet, er staat nog steeds failed. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?

    EDIT: Heb nog geen MAC adres ingevuld misschien is dat het probleem. Er staat alleen geen Mac adres als je winipcfg doet bij uitvoeren. Iemand een idee waar je je Mac adres kunt vinden ?
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je het formulier invullen van pagina 1 .. ik heb te weinig info :eek:
     
  10. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Als ik wil connecten met Xbox Live lukt het niet. Bij de test kom ik niet verder dan DNS, dan verschijnt er failed. Heb de goede DNS Servers ingevuld maar nog steeds failed. Ook als je op automatic zet werkt het niet. Ip test is wel confirmed maar DNS niet. Heb nog geen Mac adres ingevuld omdat ik die nergens kan vinden. Misschien als ik die invul dat hij dan wel werkt. Weet alleen niet waar ik die kan vinden.
    Welke provider?: @Home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Upload:+ 80 kb/s
    Download: Tussen de 200 en 500 kb/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Aris
    Modem type?: Aris
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: n.v.t
    Welk router type?: n.v.t
    Welke firmware?: n.v.t
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: n.v.t

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: DNS Failed
    Wat heb je geprobeerd?: Verschillende DNS nummers ingevuld maar werkt niet.
    Waar stopt de test?: bij DNS, IP is wel confirmed
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Hij vraagt of ik wel de goede nummers heb ingevuld. Of de goede nummers te checken moet ik mijn ISP informeren. ( Internet Service Provider )

    Als je iemand niet kan zien of horen

    n.v.t

    Wat staat er bij NAT?:

    n.v.t
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de volgende stappen wel geprobeerd? heb je je modem uitgezet? Bij @home moet je ook het streepje invullen "host adres"

    De directe connectie
    [​IMG]
    De directe connectie is de goedkoopste oplossing. Echter is deze oplossing niet de beste oplossing. Immers ga je een hoop coole dingen missen als je computer niet verbonden is aan je xbox 360. Tevens werkt deze oplossing niet voor iedereen, omdat vaak een modem aan een MAC adres is gekoppeld en dit MAC adres maar aan 1 machine word uitgegevn. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzijlen, maar er zijn makkelijkere oplossingen.

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem
    • Xbox 360
    • Breedbandverbinding
    Wat moet je doen?
    1. Als je je modem aan je computer hebt aangesloten
    2. Schakel je computer uit
    3. Schakel je modem uit
    4. Sluit de UTP kabel aan op de ethernet port van de xbox 360
    5. Zet je modem aan
    6. Wacht even
    7. Zet je Xbox 360 aan
    Als het goed s kan je nu direct gamen. Wil je je weer je pc gebruiken moet je het zelde ritueel uitvoeren.

    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem is een dns error of DHCP error. Wat kan je hier aan doen. Ga naar je computer. Start --> uitvoeren (run) --> cmd . Er opent nu een dos prompt. Tik dan het volgende in. Ipconfig /all . Noteer de volgende gevens: Ip adres, Subnet Mask, Gateway, DHCP, DNS (1,2), Physical Adres (dit is het mac adres). Zet deze gegevens in je Xbox 360. Als het goed is kan je dan gamen. Lukt het dan is je modem niet geschikt voor een directe connectie. Kies of voor een router of voor ICS
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  12. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar vind ik wat mijn host adres is ? En moet je PpPoe ofzoiets ook invullen ?
     
  13. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Mac adress staat wel degelijk bij winipcfg onder Win Me. Waarschijnlijk moet je eerst de goeie nic uitkiezen en dan staat er adapter adress of zoiets.
    Inderdaad bij kabel ligt het meestal eraan dat je het mac adres moet klonen, dus invoeren in je 360, dan moet het probleem wel zijn opgelost.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het klinkt misschien stom .. maar ik zou je toch adviseren om een router te halen ... dan kom je zonder problemen op live ... de directe verbinding is niet de meest ideale connectie
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    volgens mij vind je bij @home je host adres gewoon voorin het boekje wat je er in het begin bij hebt gekregen (ik heb het nl. zelf ook een tijdje op die manier gedaan: dezelfde kabel voor verschillende apparaten gebruiken)
     
  16. 0ogamero0

    0ogamero0 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    ik heb al een tijdje een xbox360,
    en wil nu ook graag xboxlive hebben
    ik heb een core system gekocht , dus nu weet ik niet precies wat ik nodig heb om op xboxlive te spelen kan iemand helpen??
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    een MU of een HDD, en een internetverbinding
     
  18. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is inmiddels opgelost. Moest gewoon het MAC adres invullen en toen werkte hij wel. Dus bedankt Fardo en m_telkamp
     
  19. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een ander probleem. Toen ik mijn gamertag gemaakt had, en er in beeld stond: 'Making Xbox Live Gamertag' bleef hij bijna bij het einde hangen. Ineens kreeg ik een bericht dat Xbox Live niet meer geconnect was. Terwijl hij het gewoon deed. Want ik deed de test, en alles werkte goed. Nu heb ik dus zeg maar een 'halve' gamertag, omdat ik gedwongen werd op die test te doen. Ik kan niet meer inloggen, want dan zegt ie: This Proflie is not valid. Nu heb ik dus een andere gamertag gemaakt die wel werkt, maar daar staan dus al mijn achievements en gamerscore niet in.

    Hoe kan ik dit oplossen ?
    Ik heb dus nu 2 profielen. 1 met mijn gamerscore met al mijn behaalde offline achievements. Maar daar doet Xbox Live het dus niet van. En die andere is voor Xbox Live die wel werkt, maar dan heb ik 0 achievements en 0 gamerscore. Kan ik die gamertag van het goede profiel niet wijzigen dan ?
    Want ik ga niet weer op die andere gamertag al die games opnieuw spelen.
     
  20. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand een ideetje?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina