Xbox 360 meerdere disks per spel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Metal_Wolf, 2 sep 2005.

1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is elke console niet pc achtig? In elke console zitten onderdelen die ook een PC gebruikt worden. Een console heeft op dit moment ook echt een processor, ram geheugen, videokaart en een moederbord nodig.

Over de DVD's: Ik vind het niet erg als je van DVD's moet wisselen, maar t moet niet zo zijn dat als je een nieuw level in komt dat je dat dan een andere DVD er in moet doen.
    Bij de sp zou ik het niet erg vinden als er meerdere campaigns zijn, maar sp en mp apart zou ik ook niet erg vinden

2. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dat vervelend.. maar het zou vervelender zijn als je bijvoorbeeld bij een nieuwe GTA bij tussen 2 gebieden de disc moet veranderen. Dat haalt alle gevoel van vrijheid weg. Bij Driver 2 waren hadden de steden niks met elkaar te maken, dus kon het wel.. en het kwam op de PlayStation (?) uit..

3. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pc console

In reactie op:

Is elke console niet pc achtig? In elke console zitten onderdelen die ook een PC gebruikt worden. Een console heeft op dit moment ook echt een processor, ram geheugen, videokaart en een moederbord nodig.

De onderdelen wel, maar de funties die je normaliter op een pc kan doen worden ook steeds meer in een console geintegreerd... Zoals.. Muziek afspelen, Films.. (En het opslaan van die gegevens op de console) En internet enzovoorts... Net zoals met Xbox live kan je ook bij sommige spellen content downloaden, wat voorts alleen mogelijk was op de pc... Als je straks alles al met je Xbox kan zal de pc alleen nog maar zakelijk gebruikt gaan worden... Want chatten zal later vast op de console gaan plaatsvinden (Lees Xbox)... Want wie had ook alweer Hotmail en Msn uitgevonden... M$ 8)

4. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat er vaker Bonus Discs bij zitten zegmaar. Zoals er nu bij de LE van Games zitten. The making off, en andere dingen. Omdat er nu veel meer aan gewerkt word en veel meer dingen hebben uitgeprobeerd. Altijd wel leuk om zo'n extra dics te hebben. Tja, en wat hierboven gepost is is eigenlijk wel al bekend. De PC zal mischien over vele jaren overbodig zijn. Alhoewel er natuurlijk minder Gamers zijn... Of en combinatie.

5. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Minder gamers?

Hoe bedoel je minder gamers? Steeds meer mensen vinden gamen leuk... Vooral als de technologie vooruit gaat zullen steeds meer mensen aangetrokken worden...

6. FabianNL

FabianNL Guest

Ja, klopt wel maar is dit erg? Nee, is alleen maar een vooruitgang in mijn ogen. De console word gewoon steeds meer een multi media apparaat waar steeds meer op mogelijk is. In mijn ogen een goede vooruitgang!
    Trouwens, dit is eigenlijk allemaal best wel heel offtopic...

En meer bonus discs? Zou best kunnen maar dat heeft dan niks te maken met een nieuwe generatie console, te kleine DVD's, enz... enz... enz... alleen omdat dat gewoon een super makkelijke manier is om meer geld te verdienen, gewoon een normale versie en een LE versie (dus met bonus disc), waar je dus heel simpel meer voor kan vragen :)

7. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat er meer mensen zijn die een computer kopen dan een Xbox/console.

8. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap Microsoft niet helemaal. MAken ze zo'n beest van een console, maar gebruiken ze wel Dual-LAyer DVD's :confused:

9. FabianNL

FabianNL Guest

omdat volgens MS een grotere opslag capaciteit niet nodig is en omdat de nieuwe technieken (HD-DVD's en Blu Ray) érg duur zijn, nog in de kinderschoenen staat en je weet ook niet wat het nieuwe standaart gaat worden... ivm met films ook wel handig om te weten...

Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2005
  10. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Hoezo die grotere opslag capaciteit niet nodig? Als ik dit allemaal zo lees komen er games met meerdre schijven...

11. FabianNL

FabianNL Guest

En dat is dus niet waar... tot nu toe is er bekend dat 1 japanse developer mogelijk 1 spel niet op 1 dvd gaat krijgen... Is zelfs nog niet eens officieel en het gaat dus maar om 1 spel... En deze kan ie dan niet op die DVD krijgen omdat er (waarschijnlijk) super veel GCI filmpjes in zitten...

12. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt en Blu Ray is nog best duur.. nu zou die techniek nog duurder zijn:

http://www.ownage.nl/news/8630/

13. JeePee

JeePee Guest

Maar hier wordt over gespeculeert terwijl de 360 nog niet eens op de markt is. Hoe gaat dit later worden, als de games mooier en groter worden. Hierbij vrees ik vooral bij de exclusief titels.

14. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Microsoft weet beter dan wie dan ook hoe groot games in de toekomst zullen worden. Als dit echt problemen zou opleveren dan zouden ze echt niet voor het huidige DVD format hebben gekozen.

15. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    jullie zeiken ook echt over elk kleine minpuntje wat je kan vinden he. Jezus, maak ff van een mug een olifant.

Het is hier al gezegt, men vermoed dat bij de game eNCHANT aRM meerdere DVDs nodig zijn.
    Ik zou zeggen: WEES BLIJ. Echt waar, ik vind het vreselijk goed nieuws. Eindelijk een game die gebruik maakt van de ruimte die die krijgt. Een spel met mooie FMV filmpjes en (hopelijk) een goede lange verhaal lijn.

Ow, als ik terug denk aan de PS1 tijdeen met Final Fantasty 7. Echt heerlijk: please put in CD 3.
    WTF!!! cd 3 pas!!! jezus, dan moet ik der nog 2 }:] Geweldig toch, dat gevoel dat je eindelijk eens waar voor je geld heb gekregen.
    Niet dat je na 2 dagen je zit te vervelen omdat je die top game weer hebt uitgespeeld.

Mensen, een dvdtje wisselen duurt geen 3 uur hoor. Het spel word dan meestal in chapters verdeeld en bij chapter 5 ofzo moet je een nieuwe dvd der in douwen. Je mist niks, je bent ook niet ineens uit het verhaal, omdat een nieuwe chapter altijd een begin van een nieuw stuk is. 2 sec van je tijd en verder genieten.

Moraal van dit verhaal: wees blij.

zoals vaker gezegt, het zal alleen gebeuren bij die jappanse spellen die veel van die FMVs gebruiken.
    Bij halo zal je het niet zien.

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmmm, misschien wel goed dat jij het zo bekijkt,maar zo bekijk ik het toch helemaal niet hoor. Vroeger dacht ik er niet bij na, omdat er zooo veeel games waren met meerdere cd's,... Maar in deze tijd, zou het in mijn ogen gewoon weg niet mogen, zo simpel is het. En nee, ik sta niet te springen en yoepiii te roepen als er op het scherm komt te staan, "please insert dvd 3..."
    Dan heb ik persoonlijk meer iets van "ah fuck". Maarja, ik ben niet lui ofzo, zou het geen probleem vinden om eventjes een andere disk in te steken,maar het gevoel dat ik er bij krijg, ik denk echt dat ik er geen goed gevoel ga bij hebben... Maarja, dat is mijn mening. Maar ik denk ook wel niet dat er games gaan kopen die op 3 dvd's gaan staan(dat zou al behoorlijk zot zijn). Games op 2 dvd's, dat gaat er volgens mij wel veel zijn(tenzij HD-dvd in de toekomst...), maar over het algemeen,nog niet zo erg...

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ho wacht ... sinds waneer hebben we het over 3 dvd's? Als we dan de data gaan vergelijken met sony ... dan komt bij hun ook please insert blu ray 2

18. FabianNL

FabianNL Guest

hahaha, en daar heeft Sony en de consument dan zou veel voor betaald :+

19. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal mij een bal jeuken :)
    Heb verder ook geen ervaring met het "grotedvdwisselprobleem".
    Maar geloof niet dat het mij zou kunnen storen.

Ik denk dat je pas kan oordelen over dat probleem als je ziet wat een PS3 gaat kosten.
    Kost dat apparaat €600,= laat mij dan maar dvd'tjes wissellen.
    Kost dat apparaat €400,= dan baal ik ik dat ik geen Blue-ray heb :)

20. JeePee

JeePee Guest

Wat lopen jullie (de meeste) dan te zeiken over Memory Cards.
    Owwww, wat een moeite om die te verwisselen, maar krijgt xbox zoiets, dan gaan jullie allemaal voordelen opnoemen.

Is het niet zo dat een Blu-ray disc ongeveer 6x zo groot is dan een DVD-rom?

Deel Deze Pagina