Xbox 360 meerdere disks per spel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Metal_Wolf, 2 sep 2005.

1. cubegirl

cubegirl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja,maar blue ray is dus hartstikke duur en drijft de kostprijs van de ps3 een ferm pak op volgens sommige bronnen.
    van dvd wisselen is nu zo erg niet he.
    bij resident evil 4 moest je ook in de helft van het game van disk wisselen.
    een scherm,please insert disc 2
    10 seconden en ik was weer aan het gamen.
    helemaal niet erg dus

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    dvd was in het begin ook heeeel duur, eens er blu-ray spelers op de markt komt,... begint de kostprijs van blu-ray te dalen,...maar dat duurt nog wel even,maarja, met blu-ray gaat men nog lang blijven hoor.:)

3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, het maakt niet uit, hd dvd of blu ray, als er meervoudige spelers komen zoals ik vanochtend al gelezen heb op tweakers (samsung speler draait beide formaten), boeit het mij niets, hd dvd vind ik de opvolger van de dvd, het is makkelijk, iedereen is eraan gewend en is goedkoop, blu ray heeft ze voordelen, maar als er een oorlog uitbreekt tussen deze 2 zijn ze toch allebei verliezers, nee, ik heb liever 1 formaat, blu ray heeft niets meer te bieden dan hd dvd behalve extra capaciteit, maar ik weet niet wat de max van een hd dvd is, maar ze zullen die capaciteit echt wel opschroeven naar 100 gb, zoals ze dat nu ook doen met de blu ray

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    2 verliezers?? De één gaat gewoon failliet en de ander wint gewoon, en er komen spelers(zoals dvd-spelers,...) van uit, en dat wordt de standaard(alleen die), dus 2 verliezers is niet correct zoals je zegt. En HD DVD opvolger van dvd, ja, wat maakt dat makkelijker dan blu-ray...? Een blu-ray drive kan meer lezen dan een HD DVD drive. Een blu-ray drive kan ook dvd,...lezen hoor, dus geen problemen daar... En er staan superveel bedrijven achter blu-ray, het wilt niet zeggen,dat het nu nog zooo duur is,dat dat binnen een paar jaar ook zo is. Als je iets uitvind, is de eerste altijd duur. De eerste horloges, dvd-spelers,...(maar voorbeelden) waren in het begin ook heeeeel duur.
    En de max van HD DVD is echt wel minder dan Blu-ray, is ook logisch, op een 2zijdig geschreven blu-ray geraakt 50 GB, en bij HD dvd 30 GB, dus als ze zoals zij blu-ray, 4 zijdig schrijven plus nog eens dubbel(duurt nog even), zodat je 200 Gb hebt, kan je nooit bij HD dvd aan zoveel komen. Ik weet zelfs niet of je met HD dvd aan 100 kunt geraken...?(maar er zijn veel bedrijven met blu-ray bezig,waardoor men sneller alles te weten komt over blu-ray. Met HD dvd, zijn er maar 2 bedrijven bezig ofzo...)

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    boss jij bent overtuigd dat blu ray wint omdat hij meer kan opbergen, wacht dan gewoon 3 jaartjes extra op de 800 gb schijven, die zijn veeeeeeel beter dan blu ray.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Daar geloof ik persoonlijk niet in. En daar blijf ik bij. Iets onbekend gaat even Sony, Toshiba, apple,... klokken, ik denk het persoonlijk niet. Maarja, het zou misschien wel kunnen zoals jij denk:), we zullen zien wie wint:).

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geloof sterk dat de 800 gb schijfjes volop gaan winnen. Want ze hebben gewoon dezelfde eigenschappen als dvd alleen gebruiken ze nanotechnologie, en kunnen ze makkelijk en goedkoop worden geproduceerd in dezelfde fabrieken waar nu ook dvd's worden gemaakt. Bij br moeten ze eerst nieuwe fabrieken bouwen en dat kost geld en wordt br te duur. :)

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm,dat is een goede redenering :D. Maarja, kunnen ze niet de fabrieken van Sony, Toshiba, Apple, en al die andere bedijven die achter blu-ray staan, gebruiken? Ik denk meer dat ze zoiets gaan doen, niet? Maarja, toch blijf ik erbij dat blu-ray aan de macht gaat komen:D. Maar, pak nu: blu-ray komt aan de macht he, binnen pakt 3 en half jaar zijn die 800 GB disks op de markt, en dat gaat goed, die verkopen goed voor degene die het nodig hebben, misschien voor de next gen consoles(nog een hele tijd later)(niet allemaal misschien,andere gebruiken misschien nog blu-ray,...) en bla bla he, en dan zijn ze misschien allebei aan de macht. Want ja, blu-ray films gaan er zowizo komen(als ze van HD dvd winnen). En dan gaan ze binnen 3 jaar toch niet opnieuw een nieuwe standaard van disk willen,... en misschien gebruiken ze die 800 GB disks voor andere zaken, weet ik veel, maar als dat zo zou zijn,dan winnen ze allebei he(anuwel, als er dan alleen blu-ray films zijn, dan maakt blu-ray meer winst,maarja ik weet niet hoe het allemaal gaat zijn, we zullen zien:))

9. forza katwijk

forza katwijk Hardcore For Live

Leuk Bevonden:
    0
    @ boss

jij weet hier echt veel te veel van he *) volgens mij heb je niet al te veel te doen

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Bwa, ik ben op het moment thuis(mijn school is gedaan voorlopig), en ja, ik werk thuis constant(nog veel werk),maar tussendoor kom ik wel eens op dit forum kijken ,volg ik het nieuws(blu-ray, gewoon nieuws,...) Dus ja...soms heb ik dan niks te doen nee:)(pauzes he:))...

11. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Zeik anders ff niet.. ik had t op een sarcastische manier over die 100000.. en wie hoor je blu-ray afkraken.. mij niet iig dus doe niet zo gestresst ofzo.. fouten zijn menselijk hoor :+

12. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Toshiba staat NIET achter Blu-Ray, hoe graag je het misschien ook zou willen. Sterker nog, Toshiba is (samen met NEC) de "grondlegger" van HD-DVD. Het is nu een beetje Toshiba vs Sony op dit gebied (als je puur kijkt naar de ontwikkelaars van beide formaten). Sony steunt Blu-Ray, Toshiba HD-DVD (lees bijvoorbeeld dit maar eens, de promotiewebsite van Toshiba voor HD-DVD).
    Verder heeft Toshiba laatst een 45GB HD-DVD disk ontwikkelt (zie voor de officiële pressrelease van Toshiba).
    Het is dus ook nog lang niet zeker welke van beide formaten "wint" en of er überhaupt wel een winnaar uit de bus komt, aangezien sommige bedrijven nu al bezig zijn om beide spelers te combineren.

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Je gaat ook geen computer fabriek gebruiken om stofzuigers te maken... snappie:) En apple, en die ander bedrijfen, gaan niet intensief mee werken aan blu ray. Dat sony en dat andere bedrijfje ben de naam vergeten. Ze roepen alleen steun uit, net zoals nl steun heeft uitgeroepen aan amrika in de irak kwestie:9 Als het er komt gaan ze er ook gebruik van maken...

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Boss voor beide zijn deze 2 formaten niet gunstig, allebei verliezen ze omdat de consument maar 1 van de 2 gaat kopen, ookal wint er eentje misschien, dan hoef je niet te denken dat alle mensen die het andere formaat hebben hem meteen de deur uit gooien, dat kost tijd, en in die tijd is er al zoveel innovatie dat er al een nieuwe standaard opkomst is zodat 1 groep de nieuwe generatie simpelweg overslaat.

Daarbij zijn 200 gig schijfjes leuk, maar voor games is dat niet erg, games nemen nu 1 tot maximaal 4 dvd's in, 5 jaar geleden nam een spel 600 mb in, dat wil dus zeggen dat we over 5 jaar ongeveer 40 a 50 gig schijfjes nodig hebben, zowel hd als blu ray hebben dat, ook films hoeven in de aankomende jaren nog niet te vertienvoudigen kwa opslagplaats, daarom is die ruimte gedoe ook zo vreemd, het worden allebei goede producten die aan elkaar gelijk zullen staan, alleen 1 gaat er het onderspit delven.

BTW, ik vind hd dvd de echte opvolger van de dvd, waarom?, weet ik niet, maar het is zeker niet zo dat blu ray al gewonnen heeft ofzow, veel giganten steunen hd dvd ook, het wordt een felle strijd waarbij ik gewoon een speler koop die ze allebei speelt :)

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Euhm Forza Katwijk(ofzo iets) zei dat van 100000... en jij zei:
    Domme onzin geruchten?? Daarom gaf ik direct een paar linken, uitleg, wilde niet zeikend overkomen ofzo...

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maar beter steun uitroepen dan geen...Snappie:), Bij HD dvd is er niet veel steun,dat is ook niet bepaald wat het moet zijn he... Maarja, we zullen wel zien, ik kan de toekomst ook niet voorspellen...:)

17. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77

Nja.. twas meer van sommige mensen overdrijven gewoon.. mja begrijp wel dat t verkeerd begrepen is.. my bad:)

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Oke, ma is niks, ik zal intervolg niet zo heel rechtuit en direct proberen over te komen...:)(zoals ik zei van die domme opmerkingen...excuses daar nog voor,da komt misschien nogal raar over,ma ik bedoel het niet slecht daarom...;))

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lol Boss, vergeet niet dat sowieso Microsoft toshiba steunt, en bedenkt dat ms een heel belangrijke partner is op dit gebied, ik wed dat zelfs sony een deal had willen sluiten met MS, zei zijn heel machtig, en ik vind dat je alles overdruift, heel veel hollywood studios steunen hd ook, daarbij zijn er veel studios die ze allebei steunen(bijna alle aanhangers van de blu ray), hoe je het went of keert, steun boeid niets, de studios, P-industrie wachten simpelweg tot er een winnaar uit de bus valt en tot die tijd ondersteunen ze dvd, het is te riskant (accept sony studios) om 1 van de 2 formaten te maken voor groot publiek, dat kost geld, veel geld, en zoveel boeid het hun niet welk formaat nummero uno wordt, omdat zei die numero uno toch wel ondersteunen :)

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    We zullen zien...:)

Deel Deze Pagina