Het is inderdaad een mooi nieuw systeem. Maar ik ben het er ook wel mee eens dat het beeld soms vertekend is. 600 Punten scoren bij Kameo is heel iets anders als 600 punten scoren bij DoA4 (waar je ECHT een crack speler voor moet zijn). En laat ik het maar niet hebben over die achievements van GRAW, als ik ze mag geloven....
Evolutie inderdaad, niet revolutie. Het wordt gewoon langzaam maar zeker mooier en sneller. Waar ik zelf op hoop is een sterke verbetering in de AI. Kijk maar eens naar PGR3. Leuk spel, maar het heeft een AI van likmevestje. De AI rijders zullen nooit fouten maken en ze zullen elkaar nooit of te nimmer inhalen. Kijk maar eens naar een demo en zie ze mooi in een rijtje rijden (dat er gaps ontstaan is alleen maar omdat sommige wagens sneller zijn dan anderen). En als jij meedoet? Ze doen net of je niet bestaat joh en als je toch in de weg rijdt wordt je gewoon weggeduwd. Erg jammer... en dit is dus een van de punten die ik in de toekomst hoop te zien verbeteren. Verder mag de damage modelling ook wel wat realistischer zijn. Met 300 KMPH tegen een wand op en alleen mijn voorlicht kapot? Right.
Betere AI en realistische damage properties voor items (of dit nu voor de omgeving zoals instortende huizen is of je eigen wagen), dat zou ik graag in de toekomst willen zien.
Zifnap
Laatst bewerkt: 20 feb 2006