In mijn optiek kun je net zo goed naar de vorige generatie kijken als je over Sony en Microsoft heb. Draai ze nu alleen om.
De PS2 had toen een sterke line-up met een goede machine die nog redelijk betaalbaar was. De Xbox was toen de nieuwe eend in de bijt die niet echt geweldig was in mijn ogen.
Nu is de Xbox360 sterk en betaalbaar (zeker met de aangekondigde games die mij over de lijn hebben getrokken), maar hardwarematig vind ik het van de verhalen niet zo stabiel als dat een console hoort te zijn. De PS3 heeft praktisch net zoveel kracht, een nog zwakke line-up met niet echt veel exlusieve games die de aandacht trekken. De enige reden dat het nog redelijk verkoopt is vanwege de naams bekendheid en de Blu-Ray speler.
Als je enigzins logisch nadenkt zou je gewoon een Xbox360 halen. De games zijn bijna allemaal multi-platform en voor die enkele exlusive hoef je het tegenwoordig ook niet meer te doen. En die 2 exlusive games wegen niet op tegen het 200 euro verschil.
Toch blijven de games het belangrijkst. Als die er niet waren zou ik deze generatie hoogstwaarschijnlijk overgeslagen hebben. Vind het zowiezo malloot om een apparaat te maken die meer met multimedia te maken heeft dan waar het voor bedoeld is...gamen. En ik vind het malloot dat ik voor functies moet betalen die ik niet wil en niets toevoegen. Als ik iets voor films wil koop ik wel een losse dvdspeler die hoogstwaarschijnlijk toch al aanwezig is in een huishouden.
Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2007