Peter Moore heeft heeeeel duidelijk aangegeven waarom ze voor DVD kiezen/kozen.
Het is simpelweg niet nodig deze generatie omdat de compressie technieken goed genoeg zijn om super wreede games te plaatsen op een DVD....
Crysis op Blu-Ray toevallig
??
De 2e belangrijkste reden is dat ze zo snel mogelijk op de mainstream prijs willen komen (ergens rond de €200,-).
De mainstream gaat pas dan in grote aantallen een console kopen (zie alle voorgaande game consoles).
Ze hadden allang een pricedrop kunnen doen maar aangezien de eerste concurrent nog lang geen hoge aantallen weg zet (6 miljoen verkochte PS 3's voor maart 2007 zitten ze ook nog niet aan) wachten ze daar ook nog even mee lijkt het wel....
Na de zomer zie ik een leuke 2e ronde beginnen in deze console war die voor ons consumenten en gamers erg leuk kan worden (pricedrop 360 is wel te verwachten, misschien ook voor de PS 3 als ze slim zijn...)
HD DVD - Blu-Ray halen beiden nog geen aantallen waar iemand wakker van ligt en zullen volgens mij ook nooit de aantallen gaan verkopen die de industrie hoopt (Video on Demand over internet zal de grote concurrent worden voor HD DVD én Blu Ray denk ik...)
Klik om te vergroten...