Daar is onze grapjas weer
!
Ik snap niet hoe je erbij komt dat de PS2 in jouw ogen de 'grootste teleurstelling' ooit is. Het is dé meest succesvolle console van de afgelopen 10 jaar en het is dé console met het beste en meest diverse gamesaanbod. Titels als Ico, Shadow of the Colossus, Okami, God of War, Jak and Daxter, Ratchet and Clank, Gran Turismo, Final Fantasy, Dragon Quest, Dark Cronicle, Sly Racoon, Metal Gear Solid, Tekken en nog vele andere masterpieces. Stuk voor stuk hoogstaande games.
Volgens mij kun je eerder zeggen dat de Gamecube de grootste teleurstelling is van de afgelopen 6 jaar, want buiten titels als Resident Evil 4, Zelda, Super Smash Brothers had het niet veel soeps te bieden. De Xbox was in mijn ogen een degelijke console vergeleken met de PS2. Titels als PGR 2, Cronicles of Riddick, Halo en Ninja Gaiden waren het hoogtepunt, maar verder waren het redelijke tot goede titels.
Op basis van kwaliteit is het de PS2 die de Xbox én de Cube volledig heeft overklast. Maar goed toch frappant dat een ex-medewerker van Sony en nu medewerker van MS beweerd dat de PS2 de grootste teleurstelling is van de afgelopen zes jaar. Je moet wel een hele grote plaat voor je kop hebben wil je dit gaan beweren, maar goed objectieve berichtgeving is bij jouw altijd ver te zoeken.
Met alle respect maar van de genoemde titels zijn alleen Call of Duty 2 en Gears of War de moeite waard. De rest van de titels zijn matig tot redelijk te noemen.
Overigens wil ik nog even aangeven dat ook de PS3 voor mij nog niet de moeite waard is op dit moment. Maar wanneer titels als Uncharted: Drake's Fortune, Heavenly Sword, Ratchet and Clank en nog een aantal interessante titels in de winkels liggen, vanaf dan hier een PS3 staat. Ik heb het al meerdere malen aangegeven maar voor mij wordt het voorlopig de PS360 combo (waarschijnlijk later de Wii) en aangezien ik als 360 bezitter een mooi 2007 in het vooruitzicht heb, heb ik als gamer voor dit jaar absoluut niet te klagen
.
Klik om te vergroten...