1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  2. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    [gt]18663[/gt]

    wooooooooooooooooooooot :eek:
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel beter? Zo'n opmerking getuigt van bijzonder weinig kennis van de materie.

    Betere kleuren? Je doelt waarschijnlijk op Deep Color. De eerste LCD tv's die dit ondersteunen moeten nog verschijnen. Vergeet niet dat content (games/films) dit sowieso als eerste moeten ondersteunen. Voorlopig zal er echt nog geen Deep Color content zijn. En heb je het met eigen ogen gezien of heb je ergens gelezen dat het beter is? Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat bij een test de testpersonen het verschil niet zagen tussen normale content en deep color content. Je weet ook dat 'Deep Color' geen onderdeel is van de DVD, Blu Ray of HD DVD standaard?

    Je zegt dat 1.3 de standaard is onder de toestellen. Je bent ook bewust van het feit dat een toestel HDMI 1.3 al mag dragen als het maar EEN specificatie van HDMI 1.3 bezit? Dat is de pest met die 1.3 standaard. Als er HDMI 1.3 op staat dan weet je nog lang niet welke mogelijkheden het ondersteunt van deze standaard. In de praktijk zegt het dus zeer weinig, je zal bijna een studie moeten volgen om te achterhalen wat je toestel daadwerkelijk ondersteunt.

    Dolby True HD en DTS HD. Allemaal leuk en aardig. Je weet ook dat de PS3 games maar tot maximaal 5.1 Dolby gaan? Je weet ook dat de PS3 geen DTS HD kan uitzenden? Toch vrij verouderd dat 5.1 doly digital toch? Qua geluid in games zitten de 360 en PS3 toch echt op hetzelfde niveau.

    Je bent ook op de hoogte van het feit dat HDMI 1.2a versterkers pas nu engzins aan het verschijnen zijn en dat er nog geen HDMI 1.3 versterker op de markt is? De HDMI 1.3 standaard omvat technieken die 99% van de console gamers momenteel niet kan benutten.

    HDMI 1.2a is nu ruim een jaar geleden aangekondigd en nu al verouderd? Lijkt mij niet hoor. Wat als over enkele maanden HDMI 1.4 wordt aangekondigd? Is de PS3 dan ook verouderd? Dat wordt nog leuk als de PS3 10 jaar mee moet!
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Resistance ondersteunt trouwens naast Dolby Digital ook 7.1 kanaals LPCM. Verschil is nog best groot, jammer dat niet alle games erover beschikken :D Ik las onlangs dat Sony middels een firmware update de ondersteuning van DTS-HD uit zal breiden. Maar goed, eerst maar 'ns zien ;) Dolby TrueHD werkt in ieder geval al uitstekend!

    De Onkyo TX-605 is inmiddels te koop, en is voorzien van HDMI 1.3 in- en uitgangen + Dolby TrueHD/DTS-HD decoders aan boord. :) Mja, zolang je over een speler beschikt die TrueHD/DTS-HD kan decomprimeren naar PCM, kun je prima uit de voeten met 'oudere' HDMI specificaties. 1.3 is leuk, maar de meeste nieuwe features worden voorlopig toch niet toegepast. Wellicht zitten ze dan al op 2.0 voordat we daar iets van gaan zien:+
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
     
  7. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    Boeiend yoh, ik heb ze beide op mijn 32'' aangesloten zie echt gewoon geen verschil..
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt. Maar de tv serie / film / game moet ook Deep Color ondersteunen. Eerlijk is eerlijk, daar was ik eerst ook niet van op de hoogte. Die vele extra kleuren krijg je niet zomaar cadeau. Sowieso heb je er dus niets aan bij Blu Ray / HDD en de ondersteuning voor tv uitzendingen / games zal nog lange tijd op zich laten wachten. De verschillende digitale codering standaarden zijn gebaseerd op 8bit, niet 10 bit of hoger. Deep Color gaat zelfs tot 16bit per kleur. Wat een verkoper jou niet zal vertellen is het feit dat het menselijk oog niet in staat is om al deze kleuren ook daadwerkelijk te zien.

    Er wordt niets getoverd. Het originele bronmateriaal moet deze kleuren ten eerste wel bevatten. Om deze techniek te benutten moet je tv het ondersteunen maar ook het bronmateriaal en het afspeel apparaat. Je hebt gelijk dat de nieuwe tv's van Sony en Samsung voorzien zullen zijn van 10 bits panelen. Dan nog blijft het een feit dat de content hierop voorbereid moet zijn.

    Dat geloof ik best. De mens is geneigd om alles met een hoger getal als 'beter' te beschouwen. Het is echter ook deels marketing, fabrikanten kunnen nu weer met wat nieuws komen en zo de 'upgrade' woede weer aanzwengelen. Terwijl een HDMI 1.2 versterker ook net zo goed Dolby TrueHD of DTS HD kan weergeven. Helaas weet niet iedereen dit. Maar ook voor versterkers geldt dat het label 'HDMI 1.3' nog niets zegt over de daadwerkelijke 1.3 eigenschappen. Hierdoor is het voor een fabrikant een eitje om met een HDMI 1.3 'geschikte' versterker te komen.

    Ik doelde op HDMI 1.2a om aan te geven dat deze technologie allemaal vrij nieuw is.

    Ik ben eerder van mening dat deze technologie naast bijvoorbeeld 1080p in elke game eerder weggelegd zal zijn voor de volgende generatie consoles. Microsoft heeft de grens getrokken met HDMI 1.2.

    HDMI 1.3 is qua beeld nu anders ook gelijk aan HDMI 1.2. Waarom 'maar' 1.2? Paar mogelijke redenen: a. licentie kosten die goedkoper uitvallen, b. HDMI 1.2 techniek (chips) die goedkoper is, c. HDMI is tegenwoordig een standaard aansluiting, men moet wel mee maar 1.3 geeft weinig toegevoegde waarde de komende jaren, d. is men eindelijk van het gezeur af dat de PS3 het wel heeft en de 360 niet, een extra verkooppunt vervalt (denk aan 1080p ondersteuning).

    Natuurlijk is het marketing technisch gezien een beetje een misser van Microsoft maar alle praat om HDMI 1.3 is echter wel veelal gebaseerd op 'hype'. Het is nieuw, het is een hoger getal dus het is automatisch ook beter! De realiteit is anders. Wellicht kan men door deze keuze de console goedkoper fabriceren die toch al onder kost prijs op de markt gezet wordt, dit in tegenstelling tot andere apparaten.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    De redenen waarom de Elite is uitgerust met een HDMI 1.2 uitgang volgens Amir Majidimehr van MS:

    Ondanks dat ie geen uitspraken los laat aangaande toekomstige producten, zou een Xbox 360 met HDMI 1.3+ en bijbehorende ondersteuning van geluidsformaten haalbaar zijn. Zeker nu de productiekosten aan 't dalen zijn, hebben ze iets meer ruimte.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Exclusieve PS3 game Ubisoft bekend:

     
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm een PS3 exclusive FPS, ik weet het niet. Zou natuurlijk goed uit kunnen pakken maar ik zie de logica niet helemaal. Alhoewel Resistance al wel 1 miljoen exemplaren verkocht heeft...
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk wordt dit geen exclusive maar een timed exclusive. Wil je als uitgever een FPS voor de 360 deze herfst op de markt brengen die moet concurreren met Halo 3? Lijkt mij niet verstandig.

    Het kan heel goed zijn dat de PS3 momenteel het hoofdplatform is voor Haze. Vergeet niet dat de development teams van Ubisoft ook druk in de weer zijn met o.a. Assassin's Creed, Naruto, Brothers in Arms en Splinter Cell Conviction (ziet er erg stoer uit).

    Het lijkt mij dan ook veel logischer om Haze later alsnog naar de 360 en de PC te brengen als de Halo 3 / GTA storm is gaan liggen. Dan heb je nu wel de ideale reden om een een 'timed exclusive' deal aan te kondigen. Bijkomend voordeel is dat je met dit soort aankondigingen ook Sony een plezier doet.
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat is inderdaad het beste voor deze titel, deze herfst op de PS3 uitbrengen, zodat de PS3 bezitters ook een shooter hebben, en in 2008 (maart? zodra Killzone 2 uitkomt?) porten naar de 360/pc.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Niet verkeerd dacht ik zo. :cool:

     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Das inderdaad mooi, speel ik voortaan m'n DVD's af via de PS3. :) Zit nu op de 360 elke keer te klooien tussen VGA om DVD's te upscalen en component voor games/HD DVD's.
     
  16. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Luxe is niet altijd luxe hè ;) En wees blij dat je een Xbox 360 + HDDVD addon + PS3 + HDTV hebt staan, hier staan ze namelijk niet :9 (kan namelijk niet kiezen 8), wat overigens ook een luxe is ;))
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier staat ook nog eens de Wii gebroederlijk naast de Xbox360 en PS3.

    Wil de Ikea kast de deur uit doen (mischien brandhout) en dan meubel kopen die helemaal gemaakt is van glas.
    Hier komt de PS3 wel meer tot zijn recht :9

    Zal Vrijdag meteen mijn PSP uitproberen op het draadloze netwerk van mijn werkgever.
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Das mooi, want die game ziet er erg goed uit. :)
     
  20. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Die firmware update komt net op tijd voor mijn mooie nieuwe HDTV, woehoe!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina