1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    misschien dat de games die ms zelf uitbrengt dat niet hoeven, maar andere games wel...

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft dat inderdaad nooit gezegd. (er zijn inmiddels een aantal games op de markt die wel een HDD nodig hebben). Microsoft heeft wel als eis dat de ontwikkelaars rekening moeten houden met het Core Model. Hij moet dus ook zonder HDD kunnen draaien, maar er zijn uitzonderingen op deze regel mogelijk

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch niet zo vreemd als de winkeliers alleen maar de 60 gig versie ontvangen? Er is wel degelijk vraag naar die 20 gig versie, iedereen valt over de hoge prijs van de 60 gig versie. Maar ja, als hardcore gamer wil je toch gamen en dan ga je uiteindelijk toch maar voor die duurdere. Wat de consument natuurlijk niet weet is dat er voor de winkelier en Sony veel meer winstmarge op de 60 gig versie zit. Sony PR FTW! ;)

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja oké, dat is idd wel waar wat je zegt. Er zijn wel kameraden van mij(geen hardcore gamers) die ook een ps3 willen kopen. En die zitten te wachten op de 20 gig. Maarja, die komt hoogstwaarschijnlijk niet. En die 60 gig is voor Sony idd beter. Wat ik wel niet snap is die 80 gig van Sony. Wat is het nut hiervan? Je kan zelf een goedkope HDD gaan kopen en in je ps3 steken...

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoeveel moet de 20 gig kosten dan?

6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    hij moest €499.- gaan kosten

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

8. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Interessante insider die Geoff Keighley. Ik las onlangs de volgende opmerking van hem ..

http://blog.newsweek.com/blogs/levelup/archive/2007/05/21/monday-morning-quarterback-for-april-2007.aspx
    Van die 3 maanden hebben we er zojuist al 2 gehad ..

9. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk voor Sony dat ze zo gratis timed exclusives krijgen.

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Grappige is niemand weet of die game vet wordt. En nu hij ps3 timed-exclusive is is oppeens iedereen laaiend enthiosast ;p

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kennelijk heeft hij er nu dan een andere gedachte over gezien dit bericht over UT3. We zullen het wel zien.

Dat is in ieder geval al een van de zaken van het lijstje wat dus niet klopt.

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste, het is niet zijn mening, hij geeft alleen aan wat hij hoort in de industrie. En ten tweede, aan de voorwaarde is nog niet voldaan. En je gaat natuurlijk niet zomaar een game cancellen die al enige tijd in ontwikkeling is.

Interessante ontwikkelingen in het verre Oosten !

http://www.famitsu.com/game/news/2007/06/20/103,1182332955,73729,0,0.html

Eindelijk zijn er weer eens twee top titels verschenen in dezelfde week voor zowel de 360 als de PS3 en beide meteen in de top 10! Vrij bijzonder dat een 360 titel (43,592 stuks) voor een console met een veel lager marktaandeel een absolute top titel als Ninja Gaiden Sigma (40,886 stuks) weet te verslaan, wetende dat de PS3 in Japan al tijden geen kwalitatief goede titels meer heeft gezien.

En de voorlopige hardware cijfertjes, de uiteindelijke Media Create cijfers komen morgen, deze zijn van Famitsu ..

Wii - 70,356
    PS3 - 11,012
    360 - 7,654

Opvallend is dat de Ninja Gaiden voor een niet al te grote boost in sales heeft gezorgd. De 360 en de PS3 kunnen elkaar bijna een handje geven, ben nu wel heel erg benieuwd naar de Media Create cijfers! \o/

13. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat eerder met het genre te maken heeft dan met het platform. Geef Japan een (Japanse) RPG en het verkoopt op z'n minste toch degelijk. Trusty Bell scoorde ook net iets beter in Famitsu dus het lijkt me dat Trusty Bell de meest geanticipeerde titel is van de twee, wat op voorhand al duidelijk was aangezien Trusty bell wel in de Famitsu Most Wanted lijst kwam en Ninja Gaiden Sigma niet.
    Ik geloof niet dat je daar veel uit kunt afleiden, behalve dan dat PS3 te lang moet wachten op typisch japanse RPG's.

Laatst bewerkt: 20 jun 2007
  14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor dit argument wel vaker, een goede RPG moet de redder zijn. Als dat zo is, waarom verkocht Ninja Gaiden Sigma ruim dubbel zoveel als een typische Japanse RPG genaamd 'Enchanted Arms' ?

15. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan dat niet ondermijnen door één game als voorbeeld aan te halen. Ik weet niet of je dit probeert, maar je kan niet ontkennen dat een RPG hét genre is in Japan en dat een sterke RPG een doorbraak kan betekenen voor de sales.

De recentste lijst van Famitsu waar RPG's de plak zwaaien en waar ook spin off's van die RPG's in staan :

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ontken ik ook niet maar het geeft wel aan dat een willekeurige RPG titel dus niet per definitie een hit hoeft te worden. Van een Final Fantasy verwacht ik dat wel, dat is immers een gevestigde franchise maar die laat nog lang op zich wachten. Zeker als de Square Enix directeur doodleuk aangeeft dat de PS3 en de 360 te complex zijn en eigenlijk twee jaar te vroeg op de markt zijn verschenen. We zullen zien wat Folksoul gaat doen!

17. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat Everybody's golf 5 gaat doen. Sony heeft net aangekondigd in japan met een PS3 bundel te komen met die game en op dit ogenblik staat het op de 10de plaats in de famitsu lijst.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Let op, straks komt Ubi met het bericht dat Haze niet in november op de 360 komt maar in december (ergens vroeg in december als ze slim zijn).

Ze gaan echt die grote doelgroep niet laten schieten zo vlak voor de kerst...
    Assasins Greed is ook zo'n flater wat betreft heel de communicatie over het "exclusive" verhaal...

1 + 1 is 2 en dat weet Ubisoft donders goed ;)

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb nog geen idee wat Ubi met Haze voor de 360 gaat doen of wat de reden voor het latere verschijnen is, hebben ze zelf ook nog niet aangegeven. Ik haal toch de PS3 versie, dus voor mij maken de andere versies weinig uit. ;)
    Een ding weten we wel en dat is dat de PS3 versie in november verschijnt en de 360 en PC momenteel nog op TBA staan.

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ben eigelijk wel benieuwd wat Africa nu is. Moet een ontspannend spel gaan voorstellen. Op E3 zullen we voor het eerst eens echt duidelijkheid krijgen(hopelijk) :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina