1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat personen als bijv. Xwon of Mr.X vinden van alles wat gaande is in het "Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel tig]"-topic. Niet om te zeiken, ben gewoon benieuwd... ;)

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mr X heeft al een paar keer over het onderwerp gereageerd in dat specifieke topic. Er spelen verschillende problemen en dat heeft ook met de media te maken.

Van de 30 "defecte" 360's was slechts 1 game na de intensieve game sessie lichtjes beschadigd, maar het spel was niet defect (je kon er nog mee spelen) ... De overige 360's hadden ook na de tests geen problemen.

Dat wilt niet zeggen dat er problemen met de Xbox 360 zijn, maar dat het probleem gewoon lastig te vinden is.

Van de 360's die naar het repartie centrum gaan, blijkt dat als deze aankomen het probleem niet meer aanwezig is. Ook niet als deze intensief getest wordt. Wat kan je dan repareren?

3. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Ik doel meer op de andere hardware perikelen, niet zozeer op het krassen maar meer op bijv. de hitteproblemen die overal in de media opdruiken, de verhalen rond een extra heatsink, de lange wachttijden (waarom, door de grote hoeveelheid consoles?) etc...?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mr X kan daar geen uitspraak over doen, omdat dit media gevoelig is. Xwon wel :), maar ja hij zal net als ik een gekleurde uitspraak doen.

Ja er zijn problemen, maar van de problemen is het vaak het geval dat men niet weet wat het probleem is.

Ja er zijn grotere heatsinks gevonden, maar het kan zijn dat ms de desig van het moederbord heeft aangepast en er een ander soort moederbord er in heeft gezet of men andere hardware gebruikt.

Ik weet dus niet wat daar de reden van is. Maar dat betekend niet dat de community nu direct moet gaan wijzen.. He dat is dus het probleem.

Het grootste deel van de klanten heeft nog geen problemen gehad .. al moet ik wel zeggen als de uit val daadwerkelijk mogelijk 30% is dan is 70% wel het grootste deel, maar dan maak ik me ook zorgen.

Het gaat er gewoon om wat het uitgangspunt is van de observator. Ik kan mij voorstellen dat Kameo het na 4 xbox 360 het wel gezien heeft.

Wat ik constateer is echter het volgende ...
    1 Als je xbox 360 kapot gaat, krijg je een refurbished model terug.
    2 Als bij een defecte xbox 360 geen defect is aangetoond, wordt deze mogelijk als refurbished model terug gestuurd, mogelijk getweaked (refreshed)
    3 de klant krijgt een refurbished model en kan weer gamen, maar dan doet het onbekende probleem zich weer voor
    4 enz.

Als dit scenario het geval is, dan vraag ik me af wat de oorzaak van de problemen is. Te weinig ventilatie? Of speelt er iets anders? Is dit een fabrieks fout of een gebruikers fout?

Kortom als je xbox geen kuren heeft, don't fix it :+, want als je in de repair center komt dan heb je kans dat je van de regen in de drup komt

5. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Haha zijn er dan echt mensen die hem zomaar even op de bus doen? Wat willen ze er dan mee bereiken?

Had zelf 2 360's en ze werken nog allemaal, geen krassen en geen keuren. *Even afkloppen*.

Edit:
    Lekker dan....

Laatst bewerkt: 29 jun 2007
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Sommige mensen sturen hem op, omdat ze bang zijn dat ze de problemen krijgen. Volgens mij geen grote groep, maar ik kan het me wel voorstellen dat ze dit doen.

Hardware problemen zijn meestal moeilijk te constateren en de 3 red lights error melding is toch niet zo duildelijk als ik dacht ...

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Japanse cijfertjes!

Geen echte bijzonderheden wat betreft de next-gen sales. Een nieuwe typische Japanse RPG genaamd Folksoul doet het niet zo best in zijn eerste week (<18.000), stukken slechter als Ninja Gaiden!? En hardware verschuiven deed het al zeker niet ..

En de NEOgaf analyse ..

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben het met de neogaf analyse eens ... In japan hebben de next-gen consoles gefaald

9. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er over te denken 1 dezer dagen een x360 te halen. Doen de hierboven beschreven problemen zich ook nog voor bij de laatste generatie consoles?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja en nee er blijven incidenten voor komen. Dus je hebt geen 100% garantie dat je geen problemen krijgt, maar dat geldt voor alle apparaten. Als je geen risico wilt nemen moet je in een bunker gaan wonen :+

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Grappig dat je mn persoonlijke mening wil weten :)

Ten eerste vind ik het schandalig dat de kwaliteit niet op een goed nivo is.
    Ook jammer dat ze het probleem niet erkennen.

Feit is dat ik ongeveer 85 mensen in mn friendslist heb waarvan ik van 8 mensen weet dat ze problemen hebben gehad met hun 360...

Een vriend van me die Forza zag wilde meteen een 360 en had binnen 10 minuten een kras op zn DVD.... Dat was de eerste keer dat ik echt geloofde dat die dingen konden krassen zonder eigen fout...
    Hij kreeg de volgende dag meteen een nieuwe Xbox met game dus goed opgelost.

Ik snap dat ik vaak erg Pro MS overkom en negatief tov Sony maar dit heeft puur te maken met het moddergooien en keihard liegen van Sony... (keer op keer...).

Maar de praktijken waar MS nu mee bezig is vind ik net zo schandalig en heb ik ook reeds vaker veroordeeld (ook in bv de Forza thread nadat die maar van me zn DVD naar de klote had).
    Feit is wel dat MS zn best doet om de aftersales goed te hebben (mensen die te lang wachten op hun gefixte Xbox krijgen een game of iets anders...).

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord ;)

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is dit nu weer voor uitleg? "Dus je hebt geen 100% garantie dat je geen problemen krijgt" "Als je geen risico wilt nemen moet je in een bunker gaan wonen" :confused:
    Wees gewoon eerlijk tegen de gasten die iets vragen. Ik zal het wel doen. Als je de xbox 360 op dit moment koopt. Verwacht na x-tal tijd gewoon stukken. Als je je er niet aan verwacht, en denkt dat het ding perfect gaat bollen, ga je serieus gekwetst worden. Zo simpel is het.
    Xbox 360 is de console met de meeste games,... op dit moment. Qua software kan je zeker niet klagen. Maar de console begint meer en meer een andere naam te krijgen, heel spijtig. Maarja, er wordt ook om gevraagd. Ik ben dat hele gedoe ook stilletjes beu aan het worden...
    Edit: @ Xwon: Het is toch al terug een tijdje geleden dat Sony gelogen heeft he...
    Microsoft liegt op dit moment ook VOLLE BAK he... Maarja, dat weet je zelf ook.
    En als ik mag kiezen. Dan heb ik liever de leugens van Sony(puur voor de marketing). Maarja, dat ben ik.
    Want Sony heeft in de tijd ook gelogen over de release van ps3,... Maar als ik er nu op terug kijk, had ik juist hetzelfde wss gedaan. Maarja, die CGI filmpjes van Killzone 2 en motorstorm had ik wel niet gedaan. Anuwel ik nu wel benieuwd ben naar killzone 2. Als het een beetje in de beurt komt, ben ik gelukkig :).

Laatst bewerkt: 29 jun 2007
  13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nog meer nieuws over verkoopaantallen:

Bron

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik gaf even wat achtergrond info omdat iemand daar naar vroeg, jij weet wel hoe ik over bepaalde zaken denk dus dat is nu niet de discussie ;)
    Natuurlijk vind ik het ook jammer dat MS zn problemen niet erkend en vind ik het tof voor de PS 3 bezitters dat ze een kwaliteitsproduct hebben waarop alleen weinig kwalitatieve games te vinden zijn op dit moment…

Maar goed, dit weekend heb ik andere zorgen dan gamen aangezien het op dit moment nog geen FESTIVAL WEER IS!!??? :mad::mad::'-(:'-(

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kijk dit vind ik nu ons zijn ... Je hebt meer kans dat je geen problemen krijgt dan wel problemen... ook al is de kans volgens sommige 30% dan heb je nog 70% kans dat je geen problemen krijgt ... van de 20 xbox'en in mijn directe omgeving is er geen 1 met problemen. Van mijn friendlist 100 man ... ken ik er 5 die problemen hebben gehad (kameo de grootste pech vogel)

@Boss 2 - Sony loog voor het laatst op E3 2006 inderdaad een tijdje geleden ... Tevens heeft men gezegd dat Rumble geen next gen was ... ;) ... Maar je hebt gelijk ik ben benieuwd naar de leugens van E3 2007 :+

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hoever zijn ze eigenlijk verwijderd van de 6 miljoen voor maart 2007 aantallen?? :+

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ..en de 380 nieuwe games voor het eerste kwartaal 2008?

18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was een streven, geen leugen. Het zoveelste streven wat men niet heeft gehaald maar dat terzijde. :+

Rainbow Six Vegas, PS3 vs 360

http://ps3.ign.com/articles/799/799830p2.html

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Oké, Maak nu een tread aan met als titel "PROBLEMEN MET JE XBOX 360 OF GEEN PROBLEMEN MET JE XBOX 360" Of iets in dat genre.
    Dan maak je een poll:
    a) Je xbox 360 is 1x of meer stuk gegaan
    b) Je xbox 360 toont mankamenten, zoals bv. krasjes op dvd, vastlopers, overhitting of...
    c) Je hebt nooit problemen met je xbox 360.

Maak die topic aan. En dan kunnen we een percentage berekenen hoeveel mensen op dit forum last hebben. Nu ja, de meeste mensen die grotendeels actief zijn op dit forum, hebben wss geen last met hun xbox 360. Maar toch, ben benieuwd...

20. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    380 noem ik geen streven maar het onmogenlijke

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina