1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 versie van Beautiful Katamari is dus echt gecanceld. Vreemde ontwikkeling voor een series die is begonnen op de PS2. Het lijkt erop dat de slechte verkoopcijfers van de PS3 bij sommige developers toch echt mee gaat spelen.

    Voor de 360 ben ik trouwens wel blij dat er een Katamari game op komt. Des te meer afwisseling, des te beter. Echter vraag ik me wel af of de game erg goed zal verkopen bij de Xbox fans.

    http://gamers-creed.com/?p=270
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jammer voor de mensen die erop zaten te wachten, maar persoonlijk word ik er niet zo heel triest van. Heb de game toen op de PSP gekocht, maar heb hem dezelfde dag weer terug gebracht, vond het echt helemaal niks. De game is niet gecancelled vanwege de ontwikkeling. Grafisch stelt de game niet zo veel voor en de rest ook niet echt. Op de Japanse markt had dit een goede geweest voor de PS3. Dat weet ook Msoft. Persoonlijk denk ik dat het cancellen van de PS3 versie te maken heeft met een gekochte exclusiviteit. Er komt nog wel een Wii versie aan (denk dat deze versie rond uit het populairst word omdat deze game heel goed past bij de Wii controller), maar Msoft ziet de Wii niet als concurrent, dus het kan ze niet zoveel boeien dat er ook een versie op de Wii komt.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik wel raar vind is dat men altijd zit te zeveren over de verkoop van de ps3. Xbox 360 zijn verkoop was in het begin zeker niet beter. En vergelijken met de verkoop van de Wii nu is helemaal niet eerlijk. Ze doen precies alsof ps3 direct massaal moet verkopen:{. Het heeft zijn tijd nodig, zoals met de ps2. En Als ze in november een prijsverlaging doen. En dan heb je games als Uncharted, heavenly sword, Lair, R&C, home, Folklore, third party games als stranglehold, gta4, assassin's creed, noem maar op, dan gaat dat ding gewoon verkopen als hell. Maarja, we zien wel he...

    Ohja, nog iets anders. Vind het wel een klein beetje schandalig dat een RE4 op de wii een score van 95(!!!???) krijgt in de pu. oké, als je dat spel nooit gespeeld hebt, en je hebt een Wii, dan moet dat gewoon fantastisch zijn met die controller. Maar een exacte game 95 geven. Alleen de controls zijn anders(wel revolutionair, maar dan nog). Capcom lacht zichzelf dood nu...

    En dit is heel slecht nieuws voor xbox 360, wordt er persoonlijk zieker en zieker van...
    bron: insidegamer en gunk.be, originele bron: dallytech
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verbaast me dagelijks dat er nog geen class action lawsuit is geweest tegen Microsoft.

    Sony werd aangeklaagd omdat de PS2 last had van disc read errors, wat ten eerste niet zo vreselijk is als de problemen met de 360, en ten tweede in veel minder mate.

    Mijn tweede 360 begint ook alweer kuren te vertonen. En het is gewoon gruwelijk irritant als ik even zin heb om Forza2 te willen spelen, dat ik moet hopen dat mn console het nog doet.

    Tijd voor een recall Microsoft, geef verdomme je fouten eens toe.
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En met ps2 kon je het nog heel simpel oplossen met een lenscleaner...
    Ik vind het echt spijtig van Microsoft. Want ook al kom ik soms over als pure pro playstation dude, dit wil ik dus echt niet... En dan vind ik het ook zielig dat ze het niet toegeven. Dan mogen ze hun wereldlaunch in de toekomst in hun gat steken. Maarja, gaan ze ook doen ook. Ze zien nu in, dat die wereldlaunch niet zo goed was, en dat al dat gerush helemaal niet goed was. Maarja, ze moesten wel een hele tijd voor zijn op Sony, maar dan nog...
     
  6. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^Als Microsoft iets moet toegeven dan moet jij eerst toegeven dat je wel een PS3 fanboy bent lol.

    Misschien kan je me helpen of anderen: ben op zoek naar nederlandstalige of eventueel goeie engelstalige PS3-fora.
     
  7. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik ga hem iig zeker kopen. Wordt het nou een Arcade game? Dat werd kortgeleden ook nog gespeculeerd.
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet dat ik weet.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik me niet vergis was het ook sony die het liefst een wereldwijde launch wilde alleen kon dit niet in verband met leveringsproblemen, en dat nog wel liefst in hetzelfde jaar als de x360 uit zou komen.
    Nou ja, ach, het is moeilijk, het hoeft niets met rushen of niet te maken te hebben, als je een fout hebt in het productieproces is dat er heel lastig uit te filteren en te repareren. Het volgens jou rushen van de launchheeft totaal geen invloed op op de kuren van de xbox, waarom zouden die fouten er anders nu nog inzitten, na 2 jaar? Nee, het is echt lastig om fouten te herstellen, met hardware kan dit altijd gebeuren, al moet ik wel zeggen dat nintendo en sony meer geluk hebben gehad hiermee.
     
  12. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt niet alleen aan simpele fouten van de hardware, maar ook aan de gebruikte componenten en de algemene productiekosten.

    Kijk maar eens in deze tabel:
    [​IMG]
    http://www.isupply.com/news/default.asp?id=6919

    Sony spendeert voor elke PS3 40 dollar voor de productiekosten, en Microsoft maar 6.10 dollar.

    Door deze ( en andere besparingen ) maakt Microsoft nu winst op de 360 premium, terwijl Sony geld verliest.

    Leuk voor MS, maar nogal matig voor de kopers van de 360.
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sony wilde dat ja, maar zij zagen in, dat het geen nut had. Achteraf gezien denk ik dat iedereen het wel mee Sony eens is...
    Daarbij, door het gerush van Microsoft zijn er nu echt nog wel problemen. Zo is standaard de koeling helemaal niet goed. Zelfs slecht te noemen. Dit is iets wat ze niet in 1,2,3 kunnen veranderen. En aangezien de kwaliteit van de componenten behoorlijk laag(schande) is, buigt het moederbord lichtjes, en komen de componenten los. De GPU zit vlak onder de dvd speler, daardoor komt er maar weinig lucht langs het koelblok. Dit is iets,wat ze hadden moeten zien voor ze het ding uitbrachten. Nu kunnen ze niet dingen beginnen te 'herontwikkelen',... Maar men probeert het idd op te lossen. Maar er zijn massaal zoveel xboxen kapot, dat ze het niet 'goed' oplossen. Nu, volgens de laatste berichten krijgt de xbox 360 eind dit jaar een 65nm-gpu ingebouwd, i.p.v een 90nm. Maarja, dat is pas eind van het jaar he...
    Het komt er gewoon op neer, dat de hardware van de xbox 360 echt niet te vertrouwen is. Door(wat ik al zei) het gerush van de console, de kwaliteit van de componenten,...
    En Microsoft moet gewoon eens, het allemaal toegeven. Maarja, dan krijgen ze waarschijnlijk een dikke steek van Sony, aangezien het Microsoft was, die met Sony aan het lachen was, dat ze hun ps3 nooit gekoeld gingen krijgen, en dat ze commentaar hadden op de koelingsgaten,...
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hoezo matig voor de kopers van de 360? Ik hoef geen Blu Ray speler in mijn 360 (ter waarde van $125). Ik heb liever een goedkopere console? Ik ben blij dat ik een keuze heb
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij doelde erop, dat de kwaliteit van de componenten,... allemaal in de ps3 veel duurder zijn, en van veel betere kwaliteit is. En dat is ook gewoon zo...
     
  17. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde inderdaad op de manefacturing costs van 6.10 dollar van de 360, ik heb het helemaal nooit over bluray gehad. Kijk maar naar de tabel en naar mijn post.

    Door die besparing verdient MS geld, en vallen onze 360's dagelijk uit elkaar.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    De manufacturing cost heeft te maken met wat voor hardware er gebruikt wordt .. dat betekend niet dat het met de productielijn verkeerd gaat ;) .. door dat er bestaande dvd's drives gebruik maakt is het prduceren van de xbxo 360 goedkoper.. Voor de ps3 moest sony een nieuwe productielijn op zetten .. dus hogere productie kosten... het muntje is verkeerd gevallen ;)
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar je hebt wel de keuze. ;)

    Ik ben het met je eens.
    Denk wel dat dit hele verhaal ze een keer gaat opbreken. De 360 word nu gelinked met onbetrouwbaarheid. Het is niet goed voor je product dat het word gezien als onbetrouwbaar. Je hebt mensen die erop afknappen en voor een ander systeem kiezen.
     
  20. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal eigenlijk..

    De totale manufacturing costs worden berekend door de direct material costs, de parts costs en de direct manufacturing labour costs bij elkaar op te tellen. ...

    Dus een combinatie van materiaal en labour. De grootste onderdelen staan al boven manufacturing costs aangegeven, dus de manufacturing costs bestaan voor het grootste gedeelte uit de labour en andere kleinere componenten en gebruikt materiaal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina