1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er bestaad misschien een verband, maar niet met de manufacturing kost :) ... Ik ben het nog niet helemaal eens dat de hardware zo brak is, maar ja ik heb nog geen ervaringen met problemen gehad. Maar deze discussie hebben we eigenlijk altijd hier.

    Waarom gaat het niet over de games? O wacht er zijn nog niet zoveel games uit voor de PS3 <geintje>
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Flauw grapje. Over de niet goed functionerende 360 hardware willen we het niet hebben, want dat weten we nu wel. Maar wel constant andere zaken over andere consoles aan blijven halen.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet vreemd, het is vrij logisch. Het martkaandeel is nog niet groot genoeg dus is de ontwikkeling en uitgave van deze titel een financieel risico. Daarnaast moet je je afvragen of de doelgroep zich bevind in de klanten die 600 Euro over hebben voor een spelcomputer.

    Er is een hele goede reden waarom men zit te zeveren over de tegenvallende verkoop van de PS3. Als de verkopen blijven zoals ze nu zijn zal jij als gamer steeds minder exclusieve dan wel niet exclusieve titels gaan zien. De PS3 wordt met dit soort verkoopaantallen steeds minder interessant voor uitgevers en ontwikkelaars. Als PS3 gamer zit je daar natuurlijk niet op te wachten.

    JA, de PS3 moet NU echt veel beter gaan verkopen. Waarom? Geen PS3 sales.. geen nieuwe games .. geen nieuwe games .. geen PS3 sales.

    Sorry maar dit is echt flauwekul.

    Zo zwart op wit kan je het niet stellen. De 360 kent inderdaad een fabricage fout. Het zijn niet de componenten die van mindere kwaliteit zijn,
    nee het is de manier waarom de 360 mechanisch gezien in elkaar steekt. Grote boosdoener zijn bepaalde klemmen (x-clamps) die de heatsinks op hun plaats houden. Als je de vele (technische) berichten moet geloven zorgen deze klemmen voor teveel mechanische stress op het mainboard. Dat gecombineerd met hitte zorgt ervoor dat verbindingen het kunnen begeven. Google maar eens op 'x-clamp 360'.

    Vergelijk het een beetje met een stalen pijp, als je daar kracht op zet terwijl je deze verwarmt zal hij veel eerder gaan buigen.

    Het is zo makkelijk te stellen dat de console een gehaast wanproduct is. Sommige dingen kan je echter niet van te voren voorzien. Hoe vaak zie je berichten in de media van voedingen of complete auto's die teruggeroepen moeten worden. Ook allemaal gehaast op de markt gezet? De 360 kent / kende inderdaad een fabricage fout. Gerepareerde en nieuwe consoles kennen echter al maatregelen die de problemen moeten voorkomen.
    Of het ook effect heeft zal nog moeten blijken.

    Juist! GPU en Cell zijn alweer enigzins verouderd vanwege alle Blu Ray problemen. Maar ergens kwam het Sony wel verdomd goed uit hoor! De PS3 had vanwege een ander punt niet eerder kunnen verschijnen en wel: games die nog lang niet af waren.

    Niet? Het je loopt anders wel keer op keer de 360 te dissen vanwege de belabberde hardware. Dat is eigenlijk het laatste beetje munitie wat het PS3 kamp op dit moment heeft. Ja, het is erg jammer dat de 360 hardware onbetrouwbaar kan zijn maar onderhand weten we dat allemaal wel. Belangrijker is dat de problemen nu snel en effectief opgelost worden.

    Welnee, vele componenten worden door allerlei verschillende bedrijven gefabriceerd. Alleen al voor de blu ray diode zijn er verschillende. CPU/GPU worden ook echt niet door Sony gebakken. De console produceren ze ook niet zelf, dat doen AsusTEK en FoxConn in China. Ik ben erg benieuwd of hier iemand een paar componenten kan noemen die door Sony zelf geproduceerd worden. Diode/CPU/GPU/RAM geheugen zijn dat in ieder geval niet!

    En dat doet Sony dus ook met de PS3. Alleen maakt Sony geen gebruik gebruik van standaard hardware zoals een doodnormale DVD-ROM speler. Bij de fabricage van de PS3 komt iets meer bij kijken, dat samen met de verschillende nieuwe technieken (blu ray / cell) verklaart de hogere productie kosten.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tuurlijk was het en flauw grapje. Maar dat is ook de reden waarom ik nog geen PS3 heb. Er zijn gewoon nog te weinig games voor de machines uit en de games die ik leuk vind komen ook op de Xbox 360. Tevens heeft de xbox 360 meer exclusieve games dan de PS3.

    Toch zijn er dingen van de PS3 die ik interessant vind 1) Home 2) Blu Ray :cool: PSP connectivitiet (ook al heb ik nog geen psp), maar dat de PS3 als PC gebruikt kan worden. Kan wat mij betreft gestolen worden.

    Sony dacht dat als we het ook een PC stempel geven dat het grote publiek de prijs van de PS3 zou accepteren. Dit is helaas voor hen niet het geval.

    De reden dat ik nog geen Wii heb is trouwens ook bizar, want hij is altijd uitverkocht en nu ik de recensies lees weet ik nog niet zo zeker of ik er ooit een ga kopen.

    Ik ben blij met mijn xbox en ja als ik problemen had gehad werd ik denk ik ook console moe. Maar gelukkig is het mij nog niet overkomen.
     
  6. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 en xbox360 komen qua hardware gewoon uit dezelfde tijd. Vrienden van mij denken ook dat de ps3 sneller is omdat die later uitkwam. Maar het kwam gewoon door de productie van de blu-ray diodes. Het systeem stond al tegelijkertijd met die van de 360 vast. Daar hebben ze echt niet meer aan gesleuteld.

    Ben trouwens wel benieuwd naar de hoeveelheid gecrashte xbox360's. Misschien is het aangedikt. Met mijn 360 gelukkig nog nooit last gehad. Ook niet na uren aan laten staan.
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Daar maak je wel een grote aannamen hoor....
    Misschien heeft het er ook mee te maken dat de userbase van PS 3 in Japan zeer laag is tov de Wii....
    Een ontwikkelaar berekent gewoon hoe hoog zn kosten zijn en zn verwachte inkomsten (ontwikkelen voor PS 3 is zeer duur en userbase dus verkochte oplagen erg laag....).
    Voor de Wii is dit precies het tegenovergestelde.

    Als MS exclusiiteit zou kopen in Japan zullen ze echt niet zo dom zijn om de Wii uit te kopen (daarom denk ik ook niet dat het iets met exclusiviteit te maken heeft maar puur door het cancellen van de PS 3 versie door de ontwikkelaar...)
     
  8. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me goed voorstellen dat MS de Wii niet als "echte" concurrent ziet. De doelgroep is ook geheel anders. Tuurlijk het is ook een console. Maar de ps3 en 360 hebben veel meer gemeen. Je kan ook niet zeggen dat de psp een directe concurrent is van de 360. Alhoewel het wel een console is.
     
  9. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen verkoopt de WII wel heeeeeeeeeel erg goed.

    Ben nu btw resident evil aan het spelen, ik weet het is een gamcube game.......................maar wat is dit retevet zeg, ziet er beter uit en is heel wat spannender dan b.v. condemned.

    De hardware is voor deel belangrijk, maar wat de ontwikkelaars ermee doen is het belangrijkste.

    Ps. Overlord op de 360 ruled trouwens ook :)
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Wii spreekt inderdaad een hele andere doelgroep aan dan de PS3 en de 360. Daarom zou je het ook niet echt een directe concurrent kunnen noemen.
     
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    De Wii en de ds verkopen allebei héel erg goed. Nintendo is zeker in de wolken op dit moment. Het is een relatief goedkope console en daarom erg toegankelijk voor mensen die af en toe een spelletje willen spelen. Maar denk dat de reclame-campanges wellicht bedriegelijk zijn. Je weet wel "gezellig" met de familie. De hond mag ook een controller in zijn bek.

    De ps3 en 360 zijn meer hardcore. Het verschillen niet veel van elkaar. Eigenlijk helemaal niet.
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu ziet MS de Wii misschien nog niet als concurrend maar ze hebben vanaf het begin duidelijk aangegeven dat de "casual" een zeer belangrijke doelgroep in het het latere leven van de console word.
    De core is ook niet voor niets in het leven geroepen :)
    Ze geven de mensen een keuze is nu natuurlijk de marketingpraat maar eigenlijk willen ze gewoon zo snel mogelijk naar het "casual instappunt" van 200 Euro.

    Dat is de prijs waarop de meeste games samen met consoles is verkocht in iedere geschiedenis van een console (van de vorige generatie).
    Die Core is nu nog niet echt met reclame in de markt gezet maar reken maar dat dit zo naar de kerst meer en meer zal gebeuren.

    Eerst je directe competitie uitschakelen (PS :cool: en dan voor de volgende gaan (die je dus eerst laat weten niet te zien als concurrentie :) )

    Leuk man, marketing 8)

    MS heeft één ding goed te doen de komende 6 maanden.
    Fix die hardware problemen, alles vanaf die fix is ..........................
    E3 2007

    Edit':
    Whow, dat zijn er nog meer dan dat ik al dacht....
    Ze gaan ook redelijk diep in op de mogelijkheid dat MGS4 en Final Fantasy XIII op de 360 verschijnen en eigenlijk klinkt dat niet eens onlogisch na het lezen van dat artikel.

    Vraagje voor de mensen die een 360 én PS 3 bezitten (of er ééntje gaan kopen zoals Boss)
    ALs MGS4 uitkomt op de 360, zou je dan nog een PS 3 kopen ?
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2007
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Holy shit! Perfekt Microsoft! 3 jaar! wereldwijd! En als je ooit betaald hebt voor een reparatie krijg je je geld terug!

    Heel netjes Microsoft, heel netjes! Perfekt getimed voor E3.

    Al het zeiken heeft toch gewerkt!
    Yes!
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2007
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Haha, LOL :thumbs:

    Nu is het alleen nog maar balen als je console een week wegblijft maar ik denk dat er nu heeeeeel veel mensen in de wereld hun twijfel opzei zetten na het lezen van dit bericht!!

    En als ze dat nog steeds doen zal dat niet langer dan een weekje duren ;)

    Nieuw interview met Peter Moore over deze zaak!

    Ik raad iedereen aan deze postcast te luisteren :) Peter Moore legt uit waarom het zo lang heeft geduurd en dat de problemen Global en dat ze deze problemen echt willen aanpakken.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2007
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb altijd gezegd dat halo 3 singleplayer er over de top gaat uitzien. Bungie heeft ook iedereen op een indirecte manier hun verwachtingen over de graphics verlaagd(met de beta). Sommigen vonden die graphics al heel mooi(raar vind ik dat wel), maar bungie is slim, ze gaan gewoon iedereen op de E3 wegblazen met de echte graphics van vooral de singleplayer. Dit is namelijk de eerste screen van de halo campain(!!!):
    [​IMG]
    Dit zijn graphics! Halo is het grootste project van Microsoft, en geloof me, we gaan zo flippen als we halo 3 ingame zien :D

    edit: op gametrailers staan ook nog nieuwe filmpjes van turok, ziet er ook mooi uit :).
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2007
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Je ziet ook bomen in zn vizier :eek::eek:
    Dit zag je ook al in de laatste multi player screens inderdaad dus ik denk dat we nog lang niet alles van Hallo 3 hebben gezien :)
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Drie jaar garantie, wow! Een bedrijf als MS zit in een moeilijke positie als alle nieuwssites gaan verspreiden dat je hardware onbetrouwbaar is. Toegeven kun je natuurlijk niet doen. Extra garantie vind ik een nette compensatie. :)
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Zeker niet! Als je ziet hoe mooi turok, blacksite 51,... allemaal is. Vergeet niet dat in halo 3 MEER geld gepompt is he. Dit is gewoon zooo belangrijk voor Microsoft. En Microsoft wil killzone 2 ook wegblazen he. Of hen dat lukt weet ik niet. Maar ik weet wel dat halo 3 super gaat zijn. Normaal gezien beter dan Killzone 2. Maar ik hoop dat killzone 2 ook heel mooi gaat zijn, zodat we een bloederige battle krijgen}:]. Ik kan niet wachten, nog een weekje, whoooohoww! :D
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Halo krijgt een groot deel van haar schoonheid door oogverblindende achtergrondtextures en worlddesign. :) De Quarantine Zone van Halo 2 was geweldig, hoe al die poorten openden en je door dat sneeuwlandschap vloog. :thumbs: Volgepompte polygonen ftl.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je podcast luisterd hoor je PM toch echt toegeven dat ze GLOBAL problemen hebben en hij bied zelfs zn excuses aan...

    Dus tja, ze hebben hun hardcore fans erg hoog zitten als je zo de podcast luisterd. Het duurt ongeveer een minuutje of 8.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina