1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Waar zie je ons persoonlijk worden....?? We discussieren inhoudelijk over deze zaak en ik wens iemand welterusten...................

Maar goed.

Ik blijf het zeer netjes vinden van MS dat zo open excuses aanbieden en wat Boss ook zegt, dit is gewoon erg goed (en slim) van MS om het zo een paar dagen voor de E3 te doen.

Sony kan zn speech voor E3 weer aanpassen :+

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een zeer nette actie van Microsoft. Drie jaar garantie plus het feit dat iedereen schadeloos wordt gesteld zijn zaken waarmee men onder de gamers het vertrouwen weer terug kan winnen.

Ik zei gisteren nog dat het belangrijk was dat dit probleem snel en effectief opgelost zou worden. Toevallig is daar de volgende dag het antwoord van Microsoft.

Het heeft allemaal te maken met de juiste timing. Daarnaast wil je als bedrijf geen voorbarige uitspraken doen op dit vlak. Je vergeet dat dit probleem waarschijnlijk al heel lang wordt onderzocht. Het is als bedrijf zijnde gewoon niet slim om in de tussentijd technische details vrij te geven of bepaalde beloftes te doen. Je zal eerst moeten inventariseren wat het probleem precies inhoudt, hoe het probleem op te lossen is, wat voor een impact dit heeft op je wereldwijde (10 miljoen+ !!) klantenbestand en uiteindelijk hoe je dit op een nette manier gaat communiceren. Natuurlijk met een licht PR sausje er over maar dat mag je als je waarschijnlijk vele miljoenen Euro's aan dit geintje gaat verliezen.

Dat wij nou niet in de keuken van Microsoft kunnen kijken waar Microsoft in stilte en in het diepste geheim naar een totaal oplossing heeft gewerkt wil nog niet zeggen dat problemen ook genegeerd worden.

De E3 timing kan toeval zijn, dat weten we simpelweg niet. Maar dat is ook niet boeiend! Microsoft steekt nu eindelijk zijn nek uit, verliest vele miljoenen maar biedt de gamer wel een helpende hand. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!

Kranten halen hun gaming berichtgeving meestal klakkeloos van het Internet. Feit is dat ze hun best doen om elke console zo snel mogelijk proberen te repareren. Feit is dat de console wel degelijk aanpassingen bevat die het probleem moet helpen voorkomen. En feit daarmee is dat deze krant het niet aan het rechte eind heeft.

Denkt men nou echt dat Microsoft gebaat is bij vele kapotte consoles? Ten eerste is dat slechte PR, ten tweede kan je op een kapotte console niet gamen: geen sales. Ten derde kan je geen gebruik maken van Live: geen sales. Ten vierde kan je deze klanten verliezen aan het andere kamp. En als laatste zorgt het voor twijfel bij potentiële 360 klanten. Dus mensen, denk daar maar eens aan als je denkt dat Microsoft deze problemen altijd heeft genegeert, zo werkt de markt gewoon niet. Om dit nu puur een marketing stunt te noemen vind ik dan ook vrij simpel.

Voor nieuwe en bestaande klanten is dit gewoon erg goed nieuws. Als je hier nog een negatieve draai aan wilt geven dan ben je naar mijn mening gewoon aan het azijnpissen. Maar ja, daar ben je weer Nederlander (of Belg) voor. :+

3. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet, dit is geen azijnpissen.

Dit garantie verlengverhaal is gewoon het minste wat ze konden doen. Ze moesten ook wel omdat de publieke opinie ernstig negatief begon te worden (wat zich ook al begon te uiten in de verkoopcijfers)
    Alsof we nou MS op onze blote knieen moeten gaan bedanken....

Het blijft een feit dat je een apparaat heb gekocht van 400 euro, waarbij de kans op defecten erg groot is.
    Defecten die op meer fronten voorkomen dan alleen de 3 rings of death.

De problemen worden hier niet mee verholpen...............symptoom bestreiding heet dat.

Neemt niet weg, dat ik erg blij ben dat men het nu eindelijk toegeeft dat er een problemen zijn.

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar baseer je het verhaal op dat de problemen hiermee niet worden verholpen als ik vragen mag?

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Door deze berperkte garantieverlenging los je alleen het probleem op dat mensen met 3 rode lampjes een jaar extra hebben. Je lost de hardware problemen hier niet mee op. Door deze oplossing gaan niet opeens de 360's werken. Het probleem in de hardware aanwezig.

6. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Garantieverlenging maakt de hardware van de verkochtte machines niet beter..................je mag alleen je kapotte doos wat langer gratis laten repareren.
    Duidelijk dat je de problemen zelf zo niet oplost....

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi, over naar de orde van de dag :D

Price drop??
    Core: €199,-
    Premium: €299,-
    Elite: €399,-

PS 3: €499,- ???????????

Wat denken jullie?? en wat gaat dit betekenen voor de volgende ronde?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er komt geen pricedrop van de 360 .. Hij is nog steeds veel goedkoper dan de PS3 ;) .. als je uit gaat van de Core

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sja, als we uitgaan van de nieuws berichten begin van het jaar (65mn CPU) + dat ze ook richting de casuals willen gaan is het niet onlogisch.

Zeker is het niet maar ik verwacht wel een pricedrop voordat de systemsellers uitkomen....

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naar aanleiding van de geruchten ..

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk gaat Sony dat niet toegeven tot op de dag dat ze het echt bekendmaken. E3 dus.

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zelf denk ik niet dat Sony een price drop heeft voor of na de E3.
    Ze verliezen nu al zoveel per console en Blu Ray geeft ze ook nog niet de boost waar ze op hopen...

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Het voornaamste wat je kan verwachten zijn verschillende bundels. Is ook de meest logische optie, daar verlies je tenminste niets op. Dus een PS3 met een game en hooguit een extra controller ofzo.

Japan had al bij de launch een price-cut naar omgerekend $430 USD maar de sales zijn nu gewoon treurig.

$500 USD blijft nog altijd veel geld voor de Amerikanen. Vergeet ook niet dat de Wii daar ook met een enorme opmars bezig is.

Zie tevens deze NEOgaf thread waar de vraag wordt gesteld of je een PS3 aan zou schaffen als deze $500 zou worden.
    http://www.templatesbox.com/premium-templates/website-templates/template202.htm
    Het merendeel is blijkbaar niet van plan om tot aanschaf over te gaan na een prijsverlaging.

Eerst kon je de PS3 aanschaffen voor $499, je had immers de 20GB variant. Maar ja, Sony heeft in al zijn wijsheid besloten deze van de markt te halen.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Eventjes terug op halo. Die ingame shot ziet er echt wel vet uit.
    Als je vergelijkt met de CGI trailer:

halo ingame:
    Je ziet natuurlijk wel verschil. Maar toch niet meer veel he. Als het verschil ook zo weinig is met killzone 2... Gaat nog mooi worden tussen halo 3 en killzone(hoop ik) :).

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De laatste afbeelding is volgens mij geen CGI trailer, maar een animatie welke is gerendered op de engine zelf. Weet 't niet zeker though, hou me niet echt bezig met Halo (*kruipt onder de tafel :+)

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Owja, nu je het zegt, die was gerenderd op de ingame engine. Jaja, kan wel. Maar toch, bovenste screen komt aardig in de beurt :).

18. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Boss, zijn er nog screens uitgekomen sinds de ''in-game trailer'' van maanden terug of is dat nog steeds de enigste killzone 2 trailer?

(Kruipt mee met Arjan)

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Weet 't niet 100% zeker hoor! Maar inderdaad, de verschillen zijn minimaal. :)

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Sja, belichting is heel anders op de laatste screen (van achteren belicht etc. en ik denk dat ze zn armor wat hebben aangepast...).

Bottom line is: I like :D :D

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina