1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Precies waar ik ook aan dacht.
    Pas DAN zouden ze de mensen aan het twijfelen brengen .

Edit: Welke versie komt er naar Europa??
    Beiden of kiest Sony er voor om hier voorlopig één versie te blijven voeren...?

De console is hier een half jaar later uitgekomen dus ik ben benieuwd of ze met deze actie ook een half jaar wachten.... (aangezien hij in de UK zo goed blijkt te verkopen enzo....)

Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik iig wel....want waarom zou ik precies 60 gig willen?

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de installatie van je games om zo de laadtijden te verkorten, 20 gig zit met een paar games zo vol natuurlijk. Ja beetje flauw, ik weet het. :+

4. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Zondag 08 juli 2007 - GameHead, het beroemde Amerikaanse gamesprogramma, is een bezoekje gaan brengen aan de studio's van Naughty Dog en sprak daar met Director Evan Wells over Uncharted: Drake's Fortune en de mogelijkheden van de PlayStation 3.

Op de vraag of de PlayStation 3 alles biedt wat Uncharted nodig heeft, antwoordde hij met een volmondig 'ja'. Zowel de kracht van de PS3 als de Blu-raycapaciteit zijn voor hun een zegen. De game zou niet op een dvd passen, wel op meerdere, maar dat is niet de manier om relax je games te spelen, zo zegt Wells.

Zelf had ik verwacht dat de DVD voor gameontwikkelaars pas eind 2008 te klein zou worden, klaarblijkelijk is dit al het geval eind 2007.

Bovengenoemd spel ziet er trouwens erg mooi uit. Ook prettig dat er eens een andere grafisch engine wordt gebruikt dan de Unreal Engine 3, hierdoor ogen veel games toch hetzelfde.
    Drake’s Fortune weet zich positief te onderscheiden en maakt volgens zegge maar voor 30% gebruik van de kracht van de PS3:x Mocht waar zijn dan staat de PS3 bezitters nog heel wat te wachten, maar trailers en screens van aankomende games zien er dan ook erg goed uit.
    Misschien tijd voor Microsoft om de 360 Elite II uit te gaan brengen}:]

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het alleen niet. Crysis (jaja, die weer ;)) blaast grafisch toch nog steeds alles weg wat de 360 en PS3 nu laten zien en die game gaat voor zover ik weet gewoon op een DVD uitkomen. Ik heb de developer Crytek in ieder geval nog niet horen klagen over de capaciteit van de DVD als opslagmedium. Zet er dan zelf ook sterke vraagtekens bij waarom andere ontwikkelaars de capaciteit van de Blu-Ray dan wel nodig hebben. Kwestie van slecht(er) ontwikkelen of word Uncharted gewoon een megagroot spel ?

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Bij mijn weten en wat ik gezien heb van Uncharted hebben we gewoon te maken met een avonturen spel, wat er persoonlijk gezien nog niet eens zo heel gelikt uitziet (begeleken een zelfde soort avonturen spel Tomb Raider). Maargoed de gameplay deed me daarnaast wel erg denken aan die van Gears, en ja nu krijg ik weer quotes van andere die gaan beweren dat Gears die manier van spelen niet heeft uitgevonde. En ja dat weet ik ook, maar het lijkt er wel verdomd veel op, vooral dat schuilen achter stenen. Maargoed misschien is het inderdaad een megagroot spel, wat ik wel betwijfel. Ik denk eerder dat ze gewoon een Sony Promo praatje moesten houden...

7. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Zoveel mensen, zoveel meningen….

Maar als Uncharted er niet gelikt uitziet, dan mis je naar mijn inziens ieder gevoel voor detail.
    In vergelijking met Tomb Raider is dit meerdere stappen voorwaarts, de gameplay buitenbeschouwing gelaten, gezien dit nog moeilijk oordelen is.

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Eigelijk zou ik hier niet op moeten reageren, maja, kom, ik kan het niet laten...
    Maar voor ik iets zeg, ik weet natuurlijk niet wat en hoeveel jullie van Uncharted gezien hebben. Want, wat me veel opvalt op dit forum, is dat men discussiërd over dit en dat, terwijl ze later zeggen, ey ow, dat had ik nog niet gezien(als ik bijvoorbeeld oude screens of filmpjes post. En dan komen ze uit de lucht gevallen...Bedoel dit nu niet op jou he). En daar krijg ik het behoorlijk van. Mensen die niet weten over wat ze bezig zijn. Ik volg alles op van zowel xbox 360 als ps3. En ik ben ook objectiever geworden dan een jaar terug. Dus hier mijn objectieve mening op uw(fanboyistische) post.

Van het moment dat jezelf zegt, nu gaan ze mij quoten,... moet jezelf al weten dat je fout zit...
    En idd, zoveel games hebben dat:
    mgs, splintercell, ghost recon, noem maar op. Maar oké, het is anders. Maar dan kan ik ook beginnen dat Gears of war het misschien wel heeft van Kill Switch ofzo
    En op het moment dat Uncharted nog geen naam had. Zei men dat het action adventure ging worden. Die zich vooral verdiept in de sfeer, in zeer uitgebreide animaties(duizenden, waaronder het gezicht), maar men zei toen ook al, dat ze zich ook gingen verdiepen in het schiet en sluip gedoe,... Dus ik vraag me af, als je met Masseffect nu ook tegen een muurtje kunt leunen, ga je dan ook over gears of war beginnen? Of als je in stranglehold dat kunt, begin je dan... blabla... Snappie. Onnodige praat is het allemaal. Op een indirecte manier Uncharted een beetje de grond instampen. Heel spijtig. Iedereen die iets van games kent, weet dat Uncharted er bloedmooi uitziet(zoals NOL al zegt). Zelf op gametrailers noemen sommigen het mooiste consolespel tot nu toe gezien. En die laatste zin, komaan... Maarja, swat, maakt niet uit. Heb al spijt dat ik toch gereageerd heb.

ps: @Zero: Ja, Crisis blaast nog steeds alles weg :). Dat spel is zoooo indrukwekkend. Maarja, je moet wel een immense pc(ter waarde van een hoop geld) hiervoor hebben. Anyways, Qua graphics is de jungle van Crisis dik de mooiste, is logica zelf. Maar qua sfeer, mmm, dan vind ik persoonlijk Uncharted toch de nummer 1(wat ik gezien heb). Maar dat is persoonlijke smaak, en persoonlijk gevoel.

Anyways, vandaag gaat het beginnen. Ben zo benieuwd naar singleplayer van halo 3, holy fuck _O_ en Killzone 2, laat het er aub goed uitzien, dat de Nederlandse trots over heel de wereld verspreid wordt!!!_O_ En al die andere games, Masseffect(_O_), Too human, Uncharted, mgs4 trailer, Alan wake, ... noem maar op, het gaat zo cool worden :).

Laatst bewerkt: 10 jul 2007
  9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De PR praatjes doen blijkbaar hun werk. ;) Ik vind het persoonlijk heel opvallend dat first/second party developers openlijk het DVD formaat afzeiken en met de eerste generatie games opeens games neerzetten die dubbel in grootte zijn in vergelijking met een DVD. Ik zie dit bijvoorbeeld bij Motorstorm, Resistance, Lair en Heavenly Sword.

Wat men niet moet vergeten is dat deze studio's in het bezit dan wel gesubsidieerd worden of in het bezit van Sony zijn. Een goed woordje voor Blu Ray is dan wel op zijn plaats.

Een ander punt is dat developers alle verschillende regionale verschillen (video/audio/etc) ook op dezelfde disc zetten.

Daarnaast zijn er games waarbij men de game data meerdere keren op de Blu Ray disc zet om zo laad en zoektijden te versnellen. Zie bijvoorbeeld Oblivion.

Dat een game uit het niets meer ruimte nodig heeft dan DVD kan dus meerdere oorzaken hebben die soms niet direct iets te maken hebben met de game zelf. Boven alles is Sony er natuurlijk aangelegen om van het Blu Ray formaat een succes te maken.

Als dat waar is, waarom maken ze niet gebruik van de volle 100% vraag ik mij dan af? Blijkbaar weet men waar die 100% te behalen valt.

Het is toch nog altijd echt de PS3 die nog altijd moet bewijzen wat het echt in huis heeft. Kijk naar titels als COD4 en PGR4. Kijk naar toekomstige titels die op de PS3 in 30fps en op de 360 in 60fps lopen. De 360 heeft net zo min reeds laten zien wat het in huis heeft, het is echter de PS3 die met een inhaalslag bezig is.

Excess-Denied nam Gear of Wars als voorbeeld, dat is zijn goed recht en ik ben het daar deels mee eens. Ik zie trouwens niemand Uncharted de grond intrappen, ik zie wel een (onnodig) betoog waarbij Uncharted (objectief?!) verdedigd moet worden en dat terwijl we er nog vrij weinig van deze titel gezien hebben of van weten.

Ik zal nu ook wel weer gequote worden maar de animaties en de gameplay weten mij nog niet te overtuigen. Nette graphics zijn niet zaligmakend.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind de animaties en de gameplay samen met de beelden juist de sterke punten van de game. Er zit een heel speciaal ontwikkeld animatie systeem in de game waardoor de animaties van de characters realistisch zijn. Animaties lopen allemaal vloeiend en ogen realistisch. Vind het qua animaties juist een van de mooiere games die ik heb gezien.

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat mag je vinden. Maar in de video's ziet o.a. de overgang naar een andere hoogte (klimmen etc) er erg onnatuurlijk uit. Het lijkt net of de hoofdpersoon op de maan rondhuppelt, ik mis de illusie van zwaartekracht en de daarbij behorende animaties. Zie: http://www.gametrailers.com/player/19634.html

Maar eerlijk is eerlijk, het is nog vroeg dag en er kan nog veel gebeuren. Ik hoop dat de gameplay meer zal gaan bieden zoals getoond in het filmpje want dat is naar mijn mening dertig in een dozijn.

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Boss jongen je leert het ook nooit he? Okeej nog 1x voor de duidelijkheid, waar zie jij fanboyisme? Het enige wat ik hierboven post is verdomme een persoonlijke menig. Nu kan jij wel je eigen menig boven die van mij plaatsen, maar ga die NIET opdringen ja. Want daar erger ik me kapot aan bij jou, jij vind alles hip en fantastisch aan die game, ik word er gewoon niet warm of koud van. Misschien komt het omdat ik al heel wat meer in me leven heb gezien dan alleen Playstation en Xbox, en dan heb ik het op games gebied. Nu kan ik de hele rits op gaan noemen wat ik al heb gehad (Master System, GameGear, Mega Drive, Mega-cd, Saturn, Dreamcast, PS1, N64, sNes, Nes, Gameboy Atari800xl, Atari2600...) En dan ga jij mij voor fanboy uit maken? Way to go dude! :thumbs: Daarnaast ga je tegen Zero jou 'persoonlijke menig geven' je zegt het er nog wel bij, terwijl je die van mij de grond in trapt een qoute erboven. Weet je je bent gewoon hilarisch dat je zoveel moeite doet om iemand die een andere kijk op jou heilige huisje (Uncharted) ervan wil overtuigen dat hij of zij het ook helemaal hip en fantastisch moet vinden, maar jongen zo werkt het niet. Je begint steeds meer op Cybercon of hoe die gebannede dude ook alweer hete te lijken... hoop voor je dat je niet zoals hem eindigt op dit forum. Zoals je al aan je begin van je post heb gezegt "Eigelijk zou ik hier niet op moeten reageren" had je je daar maar aan moeten houden...

Maargoed ff ontopic dan maar, wat is er nu werkelijk anders aan dat deze game niet op een DVD zou passen? Ik ben niet overtuigt dat het niet zou gaan, ik ben eerder overtuigt dat hun een praatje moeten doen om de heerlijke geweldige Blu-ray aan de man te brengen. En dat jij hier doorheen kijkt snap ik niet.. En inhoudelijk ging jij geen eens op Zero's zijn post in, want geef nu eens een reden waarom Uncharted zo groot moet zijn, en Crysis gewoon op dvd past?

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MGS4 PS3 exclusiviteit niet zeker
    http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN0924355620070710?pageNumber=1

Lekkere timing zo vlak voor E3! Als ik dikke maatjes met Sony zou zijn dan had ik nog wel even mijn mond gehouden en op zijn minst de verkoop resultaten van deze maand afgewacht.

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het klinkt in ieder geval alsof ze nog geen 360 versie aan het ontwikkelen zijn, maar dat als de PS3 niet gaat verkopen ze er misschien aan gaan beginnen.

Maakt mij in ieder geval niks uit, hij zal het eerst op de PS3 verschijnen en dat is voor een fan zoals ik al voldoende om een PS3 te hebben.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

Is vanzelfsprekend een directe reactie op de prijsverlaging, deze boost zal niet langdurig zo hoog zijn.
    Vind dat die knakker van Konami wel erg vroeg voor zijn beurt spreekt. Laten we eerst deze en komende maand maar eens een beetje afwachten. MGS4 komt volgend jaar pas uit. In de maanden september, oktober en november komen er behoorlijk wat PS3 toppers uit, de hardware sales zullen dus best wel omhoog gaan. Tegen de tijd dat MGS4 uitkomt, dan is de userbase inmiddels wel een stuk groter.

16. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzinnige post. Alsof je na 1 dag al kunt spreken van een succesvolle prijsverlaging. Sony fans zijn wel heel erg op zoek naar goed nieuws.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voor 't moment lijkt 't wel effect te hebben toch? Daar gaat dat nieuwsbericht ook over, zegt inderdaad niks over de lange termijn, maar dat haalt ie ook helemaal niet aan. En dit is een versus thread, dus hier worden ook nieuwtjes gepost over de PS3 (of Wii). Heeft niks te maken met op zoek zijn naar goed nieuws......

18. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt wel alsof die gast van Konami zich alvast een beetje zit in te dekken. Zo van: Sony doet niet genoeg om de ps3 aan de man te brengen dus wij moeten MGS4 wel op de 360 gaan releasen.

Wat Crysis betreft en het feit dat dat spel op 1 DVD past heeft volgens mij voor een deel te maken dat dat spel een heleboel kan wegzetten op de HD van de PC. Je zult toch wel iets van 4 tot 8 gig kwijt zijn aan installatieruimte op je HD neem ik aan.

Een spel op de 360 kan niets op de HD zetten.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet ? Final Fantasy XI op de 360 vereist een installatie op de HDD van het apparaat alvorens je het kunt spelen.

Anyways, het was ook niet mijn bedoeling om Uncharted de grond in te trappen of iets dergelijks. Ik vind de game er grafisch erg mooi uitzien, al is het niet mijn stijl (te cartoony), maar daar ging het niet om. Het ging bij mij om het vraagstuk waarom een game als Crysis wel op DVD past en Uncharted zogezegd niet. Misschien omdat er tig CGI filmpjes in verstopt zitten, of om verschillende talen e.d. in kwijt te kunnen ? Ik bedoelde het niet als een sneer naar die game, ik vraag het me gewoon echt af :)

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou inderdaad aan verschillende dingen kunnen liggen, Blue Dragon op de 360 komt ook op drie DVD's, nu maakt dat weinig uit met een RPG, maar blijkbaar is dat limiet wel degelijk te bereiken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina