Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, niet zo veel geluid maken bedoel ik. De PS3 is wel tamelijk stil (veel stiller dan de 360!). Maar bij stille scenes zul je hem toch nog horen. Voor iemand dat enkel en alleen geïntereseerd is in film, is dat toch wel een extra argument. En als je daarbij nog een een scherm hebt van hetzelfde mer en de reciever is het veel praktischer voor de bediening. Alles werkt gemakkelijk en overzichtelijk met één enkele afstandsbediening.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De PS3 gaat tijdens het afspelen van een film in een soort silent mode, je hoort hem amper. Bij games maakt hij wat meer geluid, maar ook dat kun je nog niet echt hard / irriterend zoals bij de 360 wel het gevoel is (vooral de oudere generaties).

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Pioneer HD ready plasma! Jaja!

Zeg maar tegen je broer dat ie een held is.

Plasma maakt gehakt van lcd. _O_

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, we zijn beiden iets te oud om nog bij elkaar te wonen ;)

7e generatie inderdaad, super ding van 50 inch! _O_

Is voor hem inderdaad erg belangrijk, hij wil één afstandbediening gaan gebruiken van Pioneer (ik heb dus nu een mooie logitech 885 over kunnen nemen van hem ;) )

Ik denk ook dat dit een struikelblok kan zijn voor Sony zn PS 3.
    Mensen als wij gaan wel voor een gameconsole/HD DVD óf Blu Ray afspeel mogelijkheden...
    Maar mensen als mijn broer willen dus juist GEEN game console onder de tv hebben staan. Al mijn argumenten ten spijt bleef hij toch bij zn standpunt.

Haha, toen hij nog een niet HD ready plasma had en ik een HD ready LCD vond ik zijn kleuren bij gewoon tv/film kijken dan op mijn scherm...
    Behalve met games en HD films vond ik het bij mooier.

Sinds november vorig jaar ben ik ook overgestapt op een HD plasma (LG) 42 inch en zou nooit meer terug willen !:thumbs:
    Op dit moment ben ik zelfs nog van mening dat een HD ready plasma de vloer aanveegt met een "Full HD" LCD :eek:

Hoewel ik met Forza 2 toch op moet passen met inbranden!! (dus dat fabeltje blijkt dus helaas niet een fabeltje te zijn.... )
    Maar goed, met opletten en dit soort apparatuur met zorg te behandelen blijf ik bij mn standpunt ;)

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Als je met ps3 dvd's kijkt of blu-ray's, dan moet je al serieus vies horen, om het ding letterlijk te horen draaien. Dus, kan me moeilijk voorstellen dat er nog stillere spelers op de markt zijn, aangezien dit al bijna niet hoorbaar is. En zoals Kameo al zei, bij games maakt hij wel meer geluid :).

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De 360 is ook een stuk stiller tijdens het afspelen van DVD's :eek:
    Ik hoor em dan nauwelijks meer.

Maar dat kan ook komen doordat mijn gehoor is beschadigd van het lawaai wat ie normaal maakt :+

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde pioneer plasma. En ik moet zeggen dat ik ook eerder geneigd ben om een standalone speler van pioneer te kopen (als het voor de film is). Eens je zo'n toestel mocht ervaren van pioneer, wil je geen ander merk meer.
    Maar ik wacht nog wel tot er meer zekerheid is.

En geef ook zonder twijfel voorkeur aan HD Ready plasma dan een full HD.

Laat maar eens iets weten wat het resultaat is van die combinatie als je bij je broer eens een filmpje kunt gaan kijken op 1080p/24. Ben benieuwd :)

Ik weet wel dat PS3 wel minder lawaai maakt bij het afspelen van een film. En dat de PS3 ontzettend veel stiller is dan de 360. Maar heb het grondig getest: mijn oor er eens van dichtbij tegen gehouden en van ver goed geluisterd. Een standalone speler maakt in vergelijking daarmee veel mider geluid. En als je hoge eisen hebt en het kunt betalen ...

8. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook van LCD naar plasma gegaan (panasonic). Plasma is veel mooier. Maar als je een game in full HD ziet dan heeft dat ook echt wel wat hoor! Ik was laats weer bij een gozer en die had ook een Sony full HD staan. Dat blijft mooi. Het is dan puur de vraag hoezeer je hecht aan die enorm scherpe details. Het totaalplaatje van plasma blijft toch mooier maar als je kickt op scherpte...tja.

Ik moet wel zeggen dat als je een film op een LCD kijkt dat het verschil met plasma veel groter wordt. Op een HD ready plasma is zo'n film zonder twijfel mooier dan op een full HD LCD.

Een niet onbelangrijk detail is ook dat zo'n LCD gelijk een stuk duurder is he? Er stond laatst een 50 inch plasma (1366x768) voor 1200 bij de MM in Groningen. Koop maar eens een full HD LCD van 50inch, ik schat dat je dan minimaal 4000 euro bij de MM moet gaan pinnen.

9. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is een beetje off topic aan het geraken. Maar misschien is PS3 een beetje beter op een full hd dan op een hd ready plasma. Ik heb hem nog niet gezien op een plasma. En omgekeer misschien voor de 360. Voor de Wii denk ik in ieder geval dat een grote plasma wel de beste zaak is.

10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Je hebt volkomen gelijk. Voor mij wordt het een Full HD plasma van Panasonic of een HD ready van Pioneer. Maar goed, ik wacht nog tot volgend jaar. Even de prijzen afwachten, maar plasma veegt wat mij betreft dat hele lcd op een hoop. :)

Gelukkig komen steeds meer mensen daarachter.

11. JeePee

JeePee Guest

Dan moet je even bij de HUD options kijken. De meeste dingen (zoals tijd en positie) kan je uitzetten, mocht je er niet om geven. Ook kan je de analoge km/h teller veranderen in een digitale teller die dus telkens van waarde veranderd. Die witte letters van de HUD zijn inderdaad inbrand gevoelig, maar het meeste kan je dus gewoon weg laten.

* ook HD ready Pioneer plasma heeft :D

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bioshock komt er eindelijk aan, en krijgt een 10/10 in OXM:

-Inconceivably great plot
    -Tough, scary combat
    -Perfect location design
    -Stunning soundtrack and audio effects
    -Endless variety of weaponry

Weten jullie trouwens de Europese releasedate van Bioshock, ik kan echt NIET meer wachten!

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Levert bol.com altijd op de eerste dag?

PGR4 wordt beperkt door het DVD formaat blijkbaar:

http://www.bizarrecreations.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=14802&p=

15. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit van OXM gehoord. Maar als dit spel echt zo goed blijkt te zijn dan zal ik heel blij zijn. Hij zou al in augustus moeten komen toch? Dat zou perfect zijn: eerst Bioshock en de maand daarna Heavenly Sword. En in oktober barst de hel verder los met een oneindige lijst van potentiele ps3 en 360 toppers. Dit is de eerste keer sinds zes jaren dat ik in het najaar niet zwaar zit te wachten op de nieuwe pes. Pes lijkt een beetje stil te staan en de kwantiteit en kwaliteit van andere spellen lijkt alleen maar toe te nemen.

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    OXM = Official Xbox Magazine :)

Aangezien ik het volgende next gen vind post ik het hier ook maar.

De Factsheet van Far Cry 2 ( pc later misschien ook 360 en PS3 )

• The game is being developed by Ubisoft Montreal
    • It takes place in Africa
    • The gameplay is truly non-linear and is a sandbox style of gameplay just like the Grand Theft Auto games. This means go wherever you want to do anything you want whenever you want.
    • There is over 50 square kilometers of terrain to explore (compared to GTA: San Andrea's 40 square kilometers). The terrain includes the savannah, desert, as well as dense jungles.
    • Weather reacts upon the game world. Branches sway with the wind and can even be torn off by strong enough winds.
    • Running into a tree can cause it to break and fall down, just shake, or the player to crash to the floor, all depending on the size of the tree.
    • The enemies are all created dynamically meaning you'll never see the same enemy twice.
    • There are over thirty weapons.
    • There are 14 different vehicles.
    • Weapons can take damage and begin to malfunction and wear out. It's up to the player to take care of his weapons and keep them in top condition for the journey.
    • Health packs are gone and your health regenerates if you are not shot within a certain period of time.
    • There is contextual animation for healing. So if the player has been walking too close to fire, you'll see his arm go up and he pats the fire out on his sleeve. A grenade blast might cause the player to have to relocate his ankle or pull out some shattered teeth.
    • There is a day and night system.
    • There is a dynamic weather system that adapts to how well you are currently doing. If you're shooting everything in site, and well too, the skies will be clear and sunny, but if you start getting owned, the sky will darken and become overcast.
    • Kill a captain and his soldiers will lose their morale and become weaker and easier to kill.

Uit de Far Cry 2 topic.

:b: Klinkt mooi allemaal!

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een lijstje voor mezelf aan het maken met alle release dates van titels die ik sowieso wil hebben:

# Bioshock 24 augustus
    # Warhawk - 29 augustus
    # Heavenly Sword - 12 september
    # Lair - 26 september
    # Halo 3 - 26 september
    # GTA 4 - 19 oktober
    # Half Life 2 Orange Box - Oktober
    # Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - 7 november
    # Call of Duty 4 - 9 November
    # Gran Turismo 5 Prologue - 21 november
    # Uncharted: Drake's Fortune - 28 november
    # Mass Effect - November
    # Assasins Creed - November
    # Unreal Tournament 3 - November?

Wat een vette maanden_O_ En volgens mij ben ik nog wel wat dingen vergeten.

Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  18. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Deze voor mij, inclusief BIA: Hell's Highway. Halo 3 weet ik niet. Halo 2 MP is leuk, maar SP (en die van 1 ook) vind ik echt geen hol aan. En ik moet al bakken met geld uitgeven aan de 6 games hierboven (€350 euro :'-( )

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ziek, komt half-life ook nog dit jaar uit :mad: . ik denk dat ik maar 4 of 5 spellen kan kopen. Echt kut dat in de vakantie niks uitkomt maar in het najaar komen alle toppers tegelijk uit. De games die ik ga kopen zijn Bioshock, Halo 3, GTA 4, CoD4, Mass Effect en Brothers in Arms. School wordt dit jaar niks :mad: ...

20. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina