1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zowel een succesje voor de PS3 als de 360 in Japan:

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Omg, ik heb dit helemaal gemist, maar Wardevil is PS3 Exclusive geworden. Dit is al een tijd geleden bekend gemaakt, maar ik wist het nog niet.

Heb het topic over de game ook maar verplaatst naar het Sony forumdeel. :mad:

http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2443450&postcount=37

Ik keek dus toen heel erg uit naar deze game.. :cool: Nog steeds wel eigenlijk..

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, Sony begint dan toch ook wat third support te krijgen qua exclusieve games, dat is mooi voor hen :).

4. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Fardo toch...paar posts erboven staat al dezelfde post en wat reacties erop. FF beter lezen...scheelt weer wat tekst ;)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Echt zwaar balen. :mad:

6. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    We weten allemaal wel dat een gameconsole 6 tot 7 jaar mee kan gaan met de qualiteit en mogenlijkheden voor de programeurs die uiteindelijk bepalen hoe ver ze kun gaan .
    Nu Sony met die bluray speler concureert tegen Microsoft word het wel zeer spannend omdat we weten en hebben geleerd van het verleden dat games steeds meer opslagcapaciteit vragen en straks de DVD niks meer voorstelt.
    Nu is alleen de vraag wanneer zijn de programeurs echt in staat games te maken die zeer veel opslagcapaciteit vragen.
    Als het Sony lukt om binnen 2 jaar games uit te brengen op bluray is Microsoft verloren en kunnen ze beginnen met een nieuwe Xbox te maken.
    De tijd zal leren en het ligt zeer en zeker aan de programeurs , kiezen zij voor Sony of blijven ze ook Microsoft steunen met z,n DVD.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Uhm, er kloppen een aantal dingen niet aan jouw verhaaltje. Ten eerste gaat Microsoft niet over 2 jaar met een nieuwe Xbox beginnen als bluray aanslaat, aangezien ze al lang bezig zijn met dat ding. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Hoe ik dit weet? Dit is al sinds jaar en dag zo en dus hoogstwaarschijnlijk nu ook.

Daarnaast zeg je dat het de vraag is wanneer ze in staat zijn games te maken met zeer veel opslagcapaciteit. Dit is een heel verkeerde aanname, aangezien dit een slecht uitgangspunt is vanuit de ogen van een programmeur. Ze zouden nu ook al games kunnen maken en de hele disc vol kunnen gooien, maar het is juist de kunst om games zo klein mogelijk te houden. Echte GOEDE programmeurs kunnen dus nog zeer zeker de komende 2 a 3 jaar nog rond komen met de dvd.

En over GTA: Jammer, maarja... ik hoorde dat er nogal wat problemen waren met onder andere de framerate in de game. Ik denk dat dit ook vooral de oorzaak is van de uitstel. Daarnaast is het alleen maar meegenomen, want er komen in die periode nog stapels met toppers uit!

Laatst bewerkt: 2 aug 2007
  8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat kan nog wel eens een bitchfight tussen Saints Row 2 en GTA: IV worden, althans de echte fans van freeroaming games halen ze gewoon allerbei. :)

Want ben ook wel erg benieuwd welke next gen elementen Saints Row 2 in petto heeft om met GTA: IV mee te komen. Deeltje 1 vond ik een erg vermakkelijke game.

9. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA UITGESTELD WAT WAT WAT WAT WAT ???

:mad::mad:

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn geruchten dat Microsoft, ontwikkelaars gebruik gaat laten maken van de HDD. Omdat ze fel moeten comprimeren voor laadtijden te verminderen. En daardoor de dvd snel vol is. Allé, dat heb ik toch gelezen. Anyways, zou eigelijk wel een beetje schandalig zijn. Er zullen altijd mensen 'genaaid' worden dan, hoe klein het aantal ook is. Voor mij is het beter natuurlijk, maar toch, ze hadden nooit die core op de markt mogen brengen, anyways, is nog niet zeker natuurlijk, zijn geruchten, maar dit vind ik er toch een beetje van. Nu ja, voor de games kan het alleen maar beter zijn natuurlijk :).
    @Burnfout: Bwa, ik lig er niet zo wakker van, ergens ben ik wel blij, er komen teveel toppers in november. Op de ps3 heb je Haze, unchtarted, heavenly sword, ratchet and clank, gt5 prologue, ... noem maar op. En op xbox, masseffect, halo 3, pgr4 en al de third party games op beide consoles als assassin's creed(misschien wordt deze ook wel uitgesteld :d), call of duty 4, stranglehold,... :)

Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ook dit bericht is net als Bizarre's bericht opgeblazen. Er zullen tegen het eind van deze generatie meer games zijn die een HDD nodig hebben. Voorlopig is dit nog niet het geval. De meeste casual games (de reden dat sommige een Core hebben) Hebben geen HDD nodig, nu niet en in de toekomst niet. Tevens is uit een onderzoek gebleken dat Core bezitters later een HDD kopen (omdat ze live gespeeld hebben of dat de behoefte groter wordt (de kids worden ouder)). Voor sommige games is het in iedergeval beter, maar in het verhaal lijkt het nu dat geen een spel gebruik maakt van de HDD caching en dat is complete onzin. Want dit gebeurt bij alle games (als je een HDD hebt). Het verhaal van Xboxfamily raakt kant nog wal, maar ja het is pruimen tijd.

De Core is en blijft een goede zet van MS. Hij gaat straks mogelijk 250 euro kosten en dan is deze net zo duur als de Wii.

12. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien krijg je straks wel 2 versies van een spel. Een voor de premium die gebruikt maakt van de HDD. En één voor de core die uit 2 dvd's bestaat ofzo.
    Zou me niks verbazen.

13. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kolpt toch niet helemaal? Comprimeren neemt toch juist minder schijfruimte in?

Voor de rest vind ik het wel leuk om een demo te spelen van op de HDD. Die maakt veel minder geluid :)
    Maar ja, dan heb je die mensen met het core systeem. Als er echt prijs dalingen komen zouden ze die core niet goedkoper moeten maken, maar een HDD bij steken. En die HDD ook goed afprijzen.

14. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    er zijn ook al een aantal spellen die HDD required zijn (maar enkel Football Manager volgens mij...). Ik heb er ook niet zoveel problemen mee. Iedere gamer die maar dan casual gamed heeft (voor zover ik weet) toch wel een premium of later een HDD gekocht..

Als ze op die manier nog wat kunnen winnen qua performens is dat alleen maar toe te juichen! Zou wel netjes zijn van m$ om dan met een actie te komen voor core-bezitters om heel goedkoop nog aan een HDD te komen (die van 20 gb kunnen straks wel voor een paar tientjes weg toch?)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hier precies hetzelfde: als ik een demo speel vanaf de hd is het lawaai met 80% gereduceerd |:-

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Lijkt me logisch als het de dvd-drive is die die teringherrie maakt ;)

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand in de GTA4 thread gaf net een link naar een artikel:

Bron

Ik vraag me af hoe hoog 't sensatie gehalte is, maar post 't toch even.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet of het waar is, maar als het klopt zeg....... :mad:

19. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geloof ik weinig van, iedereen die de demo gezien had 2 weken geleden, zeiden dat de framerate en popup best erg waren, en dat was op de 360 versie.
    De PS3 versie hebben ze nog nooit laten zien, kan me niet voorstellen dat die veel beter zal lopen.

Denk dat ze met allebei de versies meer tijd nodig hebben.

20. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom heeft Rockstar ook besloten het tegelijk op de 360 uit te brengen en niet eerst op de PS3? =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina