1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De 360 heeft een veel grotere userbase dan de PS3 nu heeft (en destijds had), dus daardoor meer $. Ik meen wel gelezen te hebben dat R* een timed-exclusive van GTA op de PS3 had aangeboden, maar Sony zou dit hebben afgewezen.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ook nog zoiets, Sony heeft tijdens de E3 weinig tot niks gezegd over GTA4. Men had Rockstar gevraagd om wat materiaal voor de persconferentie op te sturen, maar Sony heeft geeneens antwoord gekregen van Rockstar en dus ook geen materiaal. Heb een tijdje terug in OPM een GTA4 hands-on gelezen waar men wel met de PS3 versie heeft gespeeld.

Wat ik trouwens wel raar vind is dat men in het artikel zegt dat de PS3 het leadplatform was, maar naar mijn idee is de 360 dat, aangezien al het materiaal wat we hebben gezien van de 360 versie is.

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Was er door Microsoft en Sony samen nou 1 OEBER console gamaakt zeg :+

Nou moet ik straks gvd weer gaan kiezen tussen een Elite en een PS3 :mad: Beide platforms hebben echt dingen die me enorm aanspreken!

4. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik denk dat de PS2 meer aanhangers heeft dan de 360, dus als ze nou GTA op de PS3 hadden uitgebracht, zou dit betekenen minder obstakels en meer content. Waardoor de game alsnog zou verkopen. Ik heb vorig jaar ook speciaal een PS2 aangeschaft voor GTA San Andreas, en was dit ook weer van plan te doen met de PS3.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt, titels zoals GTA, Halo e.d. zijn games die consoles doen verkopen.:) Echter, gaat 't vaak om een relatief klein percentage t.o.v. de bestaande userbase, dus daardoor blijkbaar niet interessant genoeg.

6. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap je redenatie niet echt goed. Zeg je dat de ps3 beter zou verkopen wanneer GTA4 eerst alleen op de ps3 zou uitkomen??? Nogal wiedes!
    Echter vanuit Rockstar's oogpunt gezien, lijkt een gelijktijdig release de meest lucratieve manier. Rockstar heeft er geen baat bij om ps3 exclusive te worden, want dan lopen ze tig miljoen 360 kopers mis.

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat artikel is daarom ook een groot sensatie verhaal, gaat echt nergens over.

PS3 lead platform? Mwoahhh ..

http://www.n4g.com/News-54522.aspx

De website (UK Rebellion) is niets meer dan een overduidelijk anti-Microsoft blog, waarschijnlijk een antwoord op UK Resistance.

Ik bedoel maar ..

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zoals ik al aangaf, dit soort zaken trekken de geloofwaardigheid flink naar beneden.
    Ik denk dat we de komende tijd de meest gekke verhalen zullen lezen hierover. :)

Nieuwe Japanse hardware sales van deze week (tussen haakjes staan de verkopen van vorige week):

DSL 150,494
    Wii 77,169 (86.786)
    PSP 35,068
    PS3 28,829 (12.187)
    PS2 11,757
    Xbox360 3,872 (2.664)
    GBM 263
    GBASP 228
    GC 102
    DS 90
    GBA 41

Daling bij de Wii, verdubbeling van de PS3, stijging voor de 360.

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Plus de software:

De PS3 profiteerde van het verschijnen van DE franchise in Japan genaamd Hot Shots Golf 5 en de 360 van Oblivion.

10. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Nu GTA IV toch veel later op de markt verschijnt zal ik ook langer wachten om een nieuwe gamesonsole te kopen en blijf ik mijn Playstation 2 trouw.
    Over een klein jaartje kun je ook beter de verschillen zien van de Xbox 360 en de Playstaion 3 en is het misschien ook aantrekkelijker om een Playstaion 3 te kopen als deze dan in prijs daalt.

11. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan deze maastrichtenaar wel volgen. Lijkt me een verstandig plan als je nu op het punt staat een console te kopen. Echter wacht er ook niet te lang mee. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de uitgave van 399 euro voor mijn xbox360 want ik heb er nu al bijna twee jaar plezier van. En games kunnen spelen die op mijn ps2 niet voor mogelijk waren (al heb ik me met god of war 2 perfect vermaakt, en haal ik games als Rygar en Beyond Good & Evil nog regelmatig te voorschijn). Je leeft nu en je kan nog een jaar wachten totdat de ps3 echt meer betaalbaar wordt, maar staat die 100 euro aan prijsdaling in verhouding met de 365 dagen gameplezier die je anders gehad zou hebben. Maar begrijp me niet verkeerd, wanneer je je hart nog verpand hebt aan de goede oude ps2, weet je ook niet wat je mist en kan je rustig afwachten welke console het beste bij je past. Ik red me voorlopig nog prima met de xbox360 en zal wanneer er echte mustplay exclusives op de ps3 komen misschien deze console bijhalen......... misschien wel op hetzelfde moment als jij..........alaaf!

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste game die 2 discs op de 360 wordt, en 1 bluray op de PS3?

13. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 is nu feitelijk zelfs goedkoper dan de Wii! Bij de MediaMarkt (Herzogenrath) kun je nu namelijk een premium pakket incl. draadloze controller, Project Gotham Racing en Kameo (winkelwaarde van beide titels is zo'n 30 euro) voor zo'n 299 euro halen.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Als dit echt is, gaat de aankomende TGS de beste gameshow ooit worden! _O_
    Maarja, het zal wel nep zijn, zoals de tekst zelf al zegt.

Vooral de dikgedrukte titels maken het gewoon erg fake :mad:

Laatst bewerkt: 4 aug 2007
  15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik hoop echt dat het waar is en Shenmue 3 echt komt. :)

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Nog wat nieuws:

Trailer van Rage, de nieuwe game van iD Software. MEt ingame stukjes!

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3161743

Gaat verschijnen op de Mac, PC, de PS3 en de Xbox 360.

en daarbij maar gelijk een stukje over de nieuwe engine van id:

Interessant stukje over de portablility naar verschillende platformen

En megatexturing kan best big gaan worden.

Laatst bewerkt: 4 aug 2007
  17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    ShenMue 3 ik hoop echt zo dat die komt, beste gameverhaal ooit!

Die ID shooter 'Rage' ziet er wel aardig uit, ben alleen benieuwd hoeveel het weer in het donker gaat afspelen. Want persoonlijk zijn daar nu wel genoeg shooters van, daarom blijf ik liever bij Far Cry 2 en Crysis. Maar het ziet er wel mooi uit, ben benieuwd hoe ze het allemaal gaan uitwerken met die buggy's erbij. :)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    "The New Game: RAGE
    "After DOOM 3, we moved on internally to something we tentatively called, 'Darkness,'" says Carmack. "It was going to be another dark, creepy survival horror game. It was going to be cool -- stuck on an island, doing some interesting things. But we eventually reached a point where we said, 'Do we really want to do another dark id game?'

die quote zegt denk ik genoeg.

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Uhuh ik heb het gelezen. Het zou iets 'brighter' worden (Maybe we should do something that's a little brighter). En ik denk nog steeds dat 'a little' staat voor een klein beetje... vandaar. Want in de ingame stukjes zie je bijna alleen maar weer donkere gangen.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Maarja, iig de trailer hier op de pagina voor luie mensen:

[gt]90994[/gt]

Ik hoop echt op een goede kwaliteit trailer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina