1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik moet toch een xbox360 voor halo3, GoW, Perfect dark en soortgelijke coole/co-op games.
    Maar zo'n halfbakken or juist doorbakken ding wil ik ook niet... dus wachten op de nieuwe chip dan maar?

2. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan zijn dat die 65nm xbox'n pas in 2008 gebruikt worden :confused: en dat is nog een hele tijd.Als jij gemakkelijk zo lang kan wachten dan zou ik idd wachten want de huidige xbox'n zullen zeker nog geen 3jaar mee gaan.Maar je hebt wel garantie moest die van jou dan kapot gaan doen krijg je gratis een reparatie dat dan wel weer 1maand duurt.

3. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik nog nooit problemen gehad en ik heb mijne zeker al 1 jaar.

4. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijne nu ook zo'n 1,5 jaar. Ook nog geen problemen. Je moet een beetje geluk hebben denk ik.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Oververhitting + krassen + 150 nog te bekijken dvd's (+ nog 15-20 incoming) = I think I can wait but wtf Halo 3 ruleert wel.... :mad:

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Wat een rare post.... Als je ervan uitgaat dat ie kapot gaat vind ik wel iets te ver gezocht... Natuurlijk zijn er problemen maar de laatste tijd lees je er een stuk minder over... Het is echt niet alleen dat als de nieuwe chips uitkomen dat er dan geen problemen meer zijn....
    Ook de 90NM chip consoles zijn aangepast en hebben extra koeling etc. ...

Ik heb een launch Xbox en veel vrienden die ik heb ook, geen van alleen een probleem gehad dus tja...

Als je wil gamen koop je gewoon de console waarop je wil gamen en hoop je dat ie niet kapot gaat ;)

Beiden games zal ik niet kopen dus ik heb er weinig verwachtingen bij, wel ga ik er van uit dat beiden games alles uit de consoles zullen persen en we weer leuke vergelijkingen tegemoet gaan :D

Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Een game zoals Bioshock en Mass Effect passen wel op een DVD. Blue Dragon dan weer niet.

Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    dan zetten ze die mappen tog op marketplace gratis te downloade, das toch neit zon probleem

9. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er dus niet echt zonnig uit voor 360 gamers :eek:

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Maak ik me voorlopig geen zorgen over... Deze game is een multiplayer pursang dus iedereen die de game koopt heeft al de beschikking over een harde schijf van minimaal 20 gig, dowloaden die maps en klaar is Clara :)

Ik zal toch wel moeten lachen als UT straks fijner speelt en er mooier uitziet op de 360 dankzij de 512 RAM geheugen (in tegenstelling tot de 2 x 256 van de PS :cool:.
    Dit was iets waar Epic zwaar op hamerde bij MS tijdens de ontwikkeling van Gears of War en de 360....

Wat ik wel echt een kwalijke zaak vind is dat MS nu ontwikkelaars de mogelijkheid geeft om de harde schijf te gebruiken voor cache.....
    Hierdoor zetten ze dus de Core bezitters (ongeveer 20%) in de kou en breken ze dus een belofte....
    Kwalijke zaak!

inderdaad ;)

11. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik koop een xbox360 voor halo3, gow, perfect dark e.d.
    ut2k7 e.d koop ik wel op de pc :).

12. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mijn 360 is geproduceerd in oktober 2005. Niks geen problemen mee, heb hem vanaf dag 1 dat ie uit is, intensief gebruikt, zowel verticaal als horizontaal gestaan helemaal nergens last van, geen krassen niks.

13. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    ***Microsoft heeft ontwikkelaars toestemming gegeven om MMO's voor de Xbox 360 te maken die een harde schijf nodig hebben.

Op de gamefest had Microsoft wat minder goed nieuws voor de Core-gebruikers van de Xbox 360. Microsoft heeft namelijk bevestigd dat toekomstige MMO's, als het noodzakelijk is voor de game, een enkele "Master Storage File" aanmaken op de HDD van de 360. De MMO's die dat nodig hebben zullen op de doos een sticker krijgen waarop staat dat ze de HD nodig hebben en hoeveel ruimte er vrij moet zijn.

Ook geeft Microsoft aan dat de grootte van de "Master Storage File" geen limiet kent. "Voel je vrij om 30 GB te eisen voor je game. Het zal enkel je potentieel publiek veel kleiner maken", stelt Ian Lewis, software design engineer van Microsoft. Ze laten met andere woorden de ontwikkelaars zelf de keuze hoe groot ze de file willen maken.

Maar moesten de updates te groot worden, dan kan Microsoft overwegen om users de mogelijkheid te geven om de game te downgraden om zo meer ruimte te creëren op de harde schijf. Onder andere lagere resolutie, gelimiteerde omgevingen of stream content direct van de server zouden dan worden toegepast***

Ik heb het al vaker gezegd, de beperkte opslag van de 360 gaat problemen opleveren. Problemen worden alleen maar groter, techniek staat immers niet stil en de games eind 2008 worden alleen maar groter qua omvang.
    Gewoon een kwestie van tijd dat de sticker " HD DVD benodigd " op het doosje moet worden geplakt. Alhoewel het gezien de verkopen van HD-DVD en Blu-Ray, het er sterk op gaat lijken dat de 360 bezitter tegen die tijd een externe blu-ray speler aan moet gaan schaffen.

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zie ik dus helemaal niet zitten, en no way dat ik een harde schijf van 180 euro ga kopen om alle games te kunnen spelen op de 360. Hoop maar dat dit NOOIT gaat gebeuren.

15. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Dit soort ontwikkelingen geven toch een nare bijsmaak. Als het zo doorgaat dan gaat het er op lijken dat een opvolger van de 360 geen jaren op zich laat wachten, maar eerder nabije toekomst muziek is. Het is in dat geval te hopen dat Microsoft de 360 niet direct laat vallen, zoals bij de Xbox het geval was. Sony ondersteund de PS2 nog ten volste, echter gaat dit naar mijn mening weer ten koste van de PS3, dus wat is wijheid…..

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit Bioschock gaat zo wreed worden!

Game Informer: 10/10
    Games Radar: 10/10
    PC Gamer UK: 95%
    OXM UK: 10/10
    PC Zone: 96%
    Gamer.tv: 5/5
    Playboy: 4/4 bunnies
    Eurogamer:10/10

Een 10 van Eurogamer is echt heel belangrijk, die zijn meestal zeer streng.. Waarschijnlijk mijn favoriete game van het jaar hier. WOW.

17. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MS blijft een PC bedrijf, dus dat wordt upgraden.

FF serieus, dit begint natuurlijk wel een beetje eng te worden. Iedereen zag al aan dat 14 GB gewoon veel te weinig is, maar nu de dvd ook krap begint te worden......................is wel balen zeg.

En ik in het verleden maar lachen om de hoge prijs van de ps3.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het begint wel storage- en capaciteitsnieuwtjes te regenen.... en waar rook is....ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat games daadwerkelijk beperkt gaan worden op de 360.....

19. ymmv

ymmv Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het uiteindelijk wel gaat gebeuren. Een Xbox 360-spel kan niet eens de volledige grootte van een DVD9 gebruiken, er blijft zo'n 7GB over. Als je in het illegale circuit de iso-groottes checkt, zie je dat niet een spel over die grens heengaat.

Ook al kun je tegenwoordig veel meer en beter comprimeren, 7GB is voor veel developers nu al aan de krappe kant en het helpt niet echt dat developers nog steeds niet de HD mogen gebruiken vanwege de Core-versie. Dat was echt een stupide zet van MS.

MS heeft wel het geluk dat ze veel meer marktaandeel hebben dan Sony. De 360 is het ontwikkelplatform in de meeste gevallen. Als het op de 360 niet past, zal er gepuzzeld, aangepast, gecomprimeerd en mogelijk geschrapt worden totdat het spel past. Voor 360-gamers lijkt het alsof elk spel altijd probleemloos op een DVD past, maar je weet niet hoeveel hoofdbrekens het de ontwikkelaars gekost heeft. Je weet ook niet wat er allemaal aan ideeen, features en levels gesneuveld is om het te kunnen laten passen.

Het zal een probleem worden als er in de toekomst meer games met de PS3 als ontwikkelplatform verschijnen omdat die ontwikkelaars niet letten op de grootte van de assets en levels en volop de HD zullen gaan gebruiken.

Maar goed, developers moeten altijd roeien met de riemen die ze hebben. Elke console heeft zijn voor- en nadelen.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.714
    Nieuwe details Rage:

Het laatste punt zet ik hier nog een keertje neer:

Zoals ik dus al eerder zei, GOEDE developers weten de games nog makkelijk op de dvd-9 te krijgen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina