1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    Tja..
    Ik vind het persoonlijk mooier als alles in een apparaat zit..
    En niet allemaal losse dingen overal..
    Losse HD-DVD speler, Losse Wireless, ik vind dat geen gezicht..
    De Ps3 is qua uiterlijk ook wel de winnaar vind ik..
    Maargoed, de 360 is absoluut geen shitding, ik vind het wel een waardige tegenstander en het is vooral een persoonlijke keuze die je maakt als je 1 van de twee koopt..

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ook de Sony presentatie gevolgd op een van de meest belangrijke Sony evenementen in Japan, de Tokyo Game Show?

• Geen nieuwe game aankondigingen.
    • Geen Final Fantasy remakes.
    • Geen Devil May Cry 4 dit jaar.
    • Geen nieuwe prijsverlagingen.
    • Geen 40GB PS3.
    • Geen Rumble controller dit jaar in Europa maar pas in 'spring 2008', ergens in 2008 dus.
    • Geen Home dit jaar maar pas in 'spring 2008'.
    • Geen GT5 Prologue dit jaar in Europa? Wel 13 december in Japan.
    • En boven alles, alweer geen 'fireworks' ...
    Sony vraagt zo wel heel veel geduld van de gamer. Een risicovolle strategie ..

3. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb het ook gevolgd ja, wat een puinzooi.

Alles waar ik echt zin in heb op de PS3 komt pas in 2008.

MGS4, Killzone 2, Little Big Planet, Home, Dualshock, GT5, FFXIII.

Blijft verdacht weinig over in 2007.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wat een contrast met de luxeproblemen op de 360 eind dit jaar :eek:

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik noemde alleen de exclusieve dingen op, en dat valt eind dit jaar ook wel mee op de 360 vind ik. Halo volgende week, Mass Effect in november. Tegen Uncharted en Ratchet en GT5 Prologue en Unreal Tournament 3, misschien Socom en Wipeout. Dat is het voor mij wel zo'n beetje qua exclusieve games.

De meeste games die ik wil zijn multiplatform.
    Of Wii games

Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Warhawk, Lair, Heavenly Sword, Ratchet & Clank, Uncharted en Folklore. Warhawk is een erg vermakelijk spel, had ik zelf niet verwacht. Lair is de pers niet bepaald lovend over geweest. Heavenly Sword is gaaf, maar veels te kort. Met Ratchet & Clank en Uncharted gaat 't wel goedkomen, hele mooie titels. Van Folklore weet ik niet wat ik moet denken, de demo heeft mij niet weten te overtuigen.

Ik vraag me af of Sony beseft dat de PS2 strategie niet gaat werken vandaag de dag, met concurrenten als MS en Nintendo....

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb precies dezelfde gevoelens. Er zou fireworks zijn op Leipzig en dat was er niet. Er zou groot nieuws in Tokyo zijn en dat was er niet. En weer zeiken ze over Europa heen, de markt waar de PS3 het beste loopt. Mijn geduld begint echt op te raken onderhand. De persconferentie vond ik echt een lachertje.

8. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aller eerst, super bedankt voor je goeie reactie MacDennis! Ik vind het echt cool als mensen de tijd nemen om alles even goed uit te leggen voor een ander :)

Nu om even terug te komen op de garantie (wat ik geQuote heb): Is het zo dat ook mijn console nu 3 jaar garantie heeft? :eek: Of krijg je alleen 3 jaar garantie als je NU een nieuwe Xbox 360 koopt? Want als ik er dus ook 3 jaartjes op heb zal dat betekenen dat er nog 2 jaar en 2 maanden garantie op zit ^^. Als dat zo is, heerlijk :D

Dan nog even op deze puntjes een reactie:

Geen nieuwe game aankondigingen.
    Geen Final Fantasy remakes.
    Geen Devil May Cry 4 dit jaar.
    Geen nieuwe prijsverlagingen.
    Geen 40GB PS3.
    Geen Rumble controller dit jaar in Europa maar pas in 'spring 2008', ergens in 2008 dus.
    Geen Home dit jaar maar pas in 'spring 2008'.
    Geen GT5 Prologue dit jaar in Europa? Wel 13 december in Japan.
    En boven alles, alweer geen 'fireworks' ...

1 woord: ongelofelijk! Hoe weet sony het (again) voor ze te verpesten. Ik zal vanmiddag nog wel even thuis die Sony presentatie bekijken, als ze echt zo weinig progress maken (want om eerlijk te zijn, zijn dit pittige tegenslagen!) ga ik zowieso wachten tot half 2008 ofzo. Want dit is toch wel een beetje belachelijk!

Maarja.. ik hou het nog wel eventjes uit met de Xbox. Ookal vind ik het super jammer dat er niet zoveel games zijn die ik echt tof vind (fantasy RPG met orcs enzo :p). Is de MS presentatie eigenlijk al geweest?

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is Kameo weer terug in het Xbox kamp? :thumbs:\o/:D

Overigens loopt de PS3 zeer beroerd in Europa hoor, just like everywhere.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Haha. :)
    Ben nooit echt weggeweest hoor. :b: Had alleen de pech met een aantal kwalitatief minder goede 360's, als dat een aantal keer gebeurt, dan is je game-ervaring / plezier toch echt een heel stuk minder. Ik heb de laatste keer een nieuwe teruggekregen uit een nieuwe lichting die het gelukkig prima doet. Ben de afgelopen tijd dus ook echt uren zoet geweest met Forza 2, BioShock en Blue Dragon, 3 echte topgames. Natuurlijk komt volgende week ook nog Halo 3 en daarna PGR4, Mass Effect en nog heel wat andere games die ik zeker ga spelen op de 360.

De PS3 verkoopt wereldwijd momenteel inderdaad niet al te best. Hij schijnt in Europa relatief gezien nog het beste te verkopen ( Japan is echt een drama en in Amerika staat de 360 dik boven de PS3 ), mede dankzij een aantal echte Sony landen, maar ook daar begint de stemming om te slaan.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Wou binnenkort een ps3 halen, maar dat is nu weer even op een laag pitje. Heavenly Sword was de reden geweest maar de impressies tot op heden, wat ik gelezen heb tenminste (en ook b.v. gamekings) zijn enigzins teleurstellend. In ieder geval maakt het HS voor mij niet goed genoeg om een ps3 voor aan te schaffen. Misschien dat Ratchet & clank dan een reden gaan worden.
    Ach., ook voor de 360 komen er voor mij in ieder geval weinig nieuwe spellen tussen nu en december die echt intressant zijn. Alleen de rpg titels spreken mij aan, voor de rest is het wat mij betreft ook een beetje magertjes.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik gebruik de PS3 nu vooral als Blu-ray speler / DVD speler. Heb de games inmiddels allemaal gezien en uitgespeeld (meerdere malen). Lair en Heavenly Sword vielen inderdaad zwaar tegen. Dit jaar kijk ik nog wel heel erg uit naar Ratchet and Clank, Uncharted Drake's Fortune, Eye of Judgement en misschien Folklore.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Eye of judgement is ook wel een intressante titel. Maar niet 1 waar ik een ps3 perse voor zou willen kopen denk ik.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, het is niet een titel waar je een PS3 voor zou kopen. Maar, als je een PS3 hebt, dan is het zeker wel een interessante titel. Ik hoop trouwens echt op een nieuwe Jak and Daxter, dat zou echt tof zijn. Ik zou inderdaad wachten met het kopen van een PS3. Zeker als ik naar het type games kijk waar jij interesse in hebt. Dan ben je beter af op de 360, de 360 is toch echt de RPG console momenteel.

Heb je trouwens de demonstratie van Lost Odyssey op de TGS al gezien? Ziet er echt fantastisch uit! Het zou zo een Final Fantasy kunnen zijn. Lost Odyssey lijkt echt een fantastische game te gaan worden.

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Ring of Deatch probleem valt nu onder een 3 jarige garantie. Dit is van toepassing op nieuwe en oude consoles en is geldig vanaf de aankoopdatum. Dus ja, je zit voorlopig nog wel even veilig.

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    ooh absoluut.. als je een ps3 hebt is het zeker een titel om in de gaten te houden... Ach ik zie wel, als Ratchet & Clank tof wordt dan komt ie er misschien wel en dan staat eye ook meteen op mijn lijstje.

Ah, zijn niet alleen rpg's die ik tof vind hoor, alleen met wat er nu aan zit te komen op de 360 zijn alleen de rpg titels de must-haves voor mij, er komen wel een paar andere grote titels aan maar dat zijn geen van alle spellen die ik echt perse moet hebben.

Ja Lost Odyssey ziet er echt tof uit. Dat is echt een titel waar ik op zit te wachten

17. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even vraagje van mijn kant:

- Heeft de Xbox elite ingebouwde wi-fi? Zoja, weet iemand of dat ook echt goed werkt? Toch maar ffies opgezocht, en het zit er dus NIET op. Best wel gaar o_O

-Ik ben zelf wel fan van beetje advontuurlijke/RPG games, en dan vooral met orcs en elfen en dat soort ongein (zoals Oblivion). Ook vind ik Japanse RPG wel cool zolang ze maar niet turn-based zijn. Weet iemand of de PS3 echte toptitels heeft in dat gerne? Ik zag een game genaamd: ''white knight Story'' dat lijkt mij wel een leuke game. Ik vraag dit omdat ik vind dat de Xbox toch wel erg magertjes is met zulke games!

Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is dat gaar? Dan koop je toch een adaptertje van een paar tientjes als je het echt heel hard nodig hebt. Hou er wel rekening mee dat draadloos gamen kan zorgen voor meer online lag (vertraging).

19. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou kijk, gaar misschien niet.. maar wel raar. Want microsoft vindt draadloos wel bij next-gen console horen zeg maar, (draadlose controller, draadlose headset). Maar Wi-fi inbouwen/Bluetooth vinden ze weer niet nodig. Ik bedoel als je Sony nog harder wilt bashen :p.

Opzich heb ik draadloos niet echt super hard nodig (ligt nu kabel op de trap hehe). Toch had het wel leuk geweest als het er wel opzat en ook goed werkend (zoals op me laptop het geval is). Maja, het leven is hard hehe.

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wi-Fi heb ik en vele anderen niet nodig. Ik ben blij dat ik niet hoef te betalen voor zaken die ik toch niet gebruik. Ik geef voor de Internet verbinding de voorkeur aan kabel vanwege de stabiele verbinding.

Bluetooth had inderdaad leuk geweest omdat je dan je eigen apparatuur kan gebruiken, ik heb dat echter nog niet nodig gevonden. Wellicht was de eigen technologie van Microsoft goedkoper om in te bouwen.

Tuurlijk is het leuk als het erin zit maar je betaalt er indirect wel voor. Niets houdt je tegen om nu ook draadloos via Wi-Fi te gamen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina