1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben benieuwd of je deze uitspraak ook met feiten kan onderbouwen. (al geldt voor mij wel dat de laatste storing de druppel was en ik me er van bewust was dat de garantie op zijn einde liep)

2. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tsja, het is een fijne console om op te gamen (de 360) maar de degelijkheid laat te wensen over. zelfs de nieuwe elite 360 blijkt niet goed te zijn. amper gereleased, en je kan via google al enkele storingen ervoor vinden. zou microsoft hun test team de deur uit hebben gegooid ?

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet niet of het dan gaat om een klein clubje mensen die problemen heeft met de Elite, voorlopig mag ik me dan van geluk spreken dat ik een goede heb. ;) Het is net als met Vista daar schreeuwen ook veel mensen van de daken als ze problemen hebben en de rest loopt daar als een mak hondje achterna van 'Vista is kut' zonder het echt aan de lijve hebben ondervonden. Want de mensen die je niet hoort (de veel grotere groep) willen niet meer anders...

Laatst bewerkt: 7 okt 2007
  4. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt standaard twee jaar garantie op je console (Europese wetgeving).

5. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Er komt dit najaar toch maar weer een Wii naast m'n xbox 360 staan. Games als Corruption en Galaxy wil ik toch wel erg graag spelen.

6. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na een lange stroom van geruchten heeft Sony een goedkopere uitvoering van de PlayStation 3 officieel aangekondigd. Het nieuwe model met een opslagcapaciteit van 40GB is vanaf 10 oktober verkrijgbaar en zal 399 euro gaan kosten.

De meeste geruchten blijken te kloppen: er is niet alleen bezuinigd op de opslagcapaciteit van de harde schijf, Sony heeft ook twee van de vier usb-poorten en de kaartlezer weggelaten. Opmerkelijk is dat de achterwaartse compatibiliteit met PlayStation 2-games compleet is weggelaten.

PlayStation 3-consoles die in Europa en later wereldwijd zijn geleverd waren al minder compatibel wegens het weglaten van de EE-chip uit de PS2. In plaats van deze hardwarematige oplossing werd er software-emulatie aan de firmware toegevoegd. Deze oplossing zal de nieuwste telg uit de PlayStation3-familie echter moeten missen. Volgens Scee-president David Reeves is 'de introductie van het 40 GB-model het resultaat van uitgebreid onderzoek naar de entertainmentbehoeften en -voorkeuren van mensen die geïnteresseerd zijn in de aanschaf van een PS3'.

Tegelijkertijd met de introductie van deze nieuwe uitvoering is bekendgemaakt dat de prijs van de huidige 'starters pack' met 100 euro wordt verlaagd en dat deze verder niet meer zal worden geproduceerd. Het pakket zal nu 499 euro gaan kosten en bestaat uit een 60GB-uitvoering PlayStation 3 met twee games en twee SixAxis-controllers.

Gaat dit jullie overtuigen een PS3 te halen? Mij niet voor die 100 euro verliest die te veel functies!

7. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, mij niet gezien. Geen backward compatibility! Belachelijk en dan nog eens 400 euro neertellen. Dan betaal je gewoon alleen voor de bluray want op dit moment zijn er geen games die de moeite waard zijn voor de ps3. De ps2 games die je had kunnen spelen met dat ding zou voor mensen juist een motivatie zijn zo'n ding aan te schaffen.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als ik een ps3 zou halen zou ik zeker voor die goedkope versie gaan. BC heeft me nog nooit een seconde geinteresseerd en ik leef wel met een usbpoort minder :)

9. Kaap

Kaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BC support, 20GB minder, 2 USB poorten minder en geen cardreader

Dat dat dan 200 Euro scheelt :x Kost geen drol die dingen.

10. Sjakov

Sjakov Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat scheelt waarschijnlijk ook geen 200 euro... maar ze moesten wel naar een prijs van ongeveer 400 euro gaan om met de 360 te concureren. En het zou een beetje genaaid zijn voor de mensen die al een ps3 hebben om het het huidige 60 gb model gewoon 400 euro te maken. Vandaar dit model wat qua productie voor sony waarschijnlijk bijna hetzelfde kost als het 60 gb model.

11. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, dat gepraat over dat de elite 360 problemen heeft kan wel eens opgeblazen zijn. maar dat van de gewone 360 is dat opzeker niet. dit kan ik uiteraard onderbouwen:

1> mijn neef jacky koopt een nieuwe 360 bij de launch. die deed het al niet eens uit de doos !. toen kreeg hij een nieuwe, en die ging 2 maanden later stuk (ring of death), en nu, bijna anderhalf jaar later, WEER de red ring of death ! hij heeft nu, net zoals ik, een elite 360 gekocht.

2> mijn oudere neef dennis koopt ook tijdens launch de 360, en kon daar zelfs sneller aan komen dan ik dat kon. die ging nog geen half jaar mee, of zijn 360 liep telkens vast, al tijdens het opstarten. de vervangende die hij toen terug gestuurd kreeg, is onlangs kapot gegaan (yep, ook al die ring of death....)

3> vriend shady racing (ken ik ook al in het echte leven :)) heeft TWEE xbox 360 consoles gekocht vanwege forza, die op meerdere schermen kan spelen. de eerste kocht hij bij de launch, en de tweede was een forza pack niet zo erg lang geleeden. let wel, BEIDE xboxen zijn al 2 keer bij microsoft geweest wegens the red ring of death !!

mijn xbox 360 ging nog het langst mee. ik dacht dan ook echt dat het lag aan hoe ze met hun spullen omgingen. ook ik dacht dat het meer gezeur van meelopers was, dan dat er echt wat mis is met de xbox 360. maar ook de mijne stierf een vroege dood aan the red ring of death. maar hij ging wel dik anderhalf jaar mee. nu heb ik ook een elite 360, omdat het bezorgen van de stikker nu al dik twee en halve week duurt, en ik toch wel een reserve 360 wil hebben. maar een toeval is het niet meer.

ik geloof heilig in als iemand mij verteld dat zijn xbox is gestorven. een vriend uit mijn lijst heeft zelfs de xbox vaarwel gezegd, en is over gestapt op de playstation 3. zelf zou ik dat niet zo snel doen, omdat de controller van de xbox 360 echt veel beter in mijn ietwat grote handen past, en erg geschikt is voor race spellen.

ik zal het niet zo snel opgeven, maar de elite is toch weer een nieuwere generatie 360, waarvan ik op zijn minst verwacht dat het probleem met het krassen van de dvd's en the red ring of death wel zijn opgelost. komt een van de twee problemen toch nog op mijn nieuwe 360, dan zal ik, zei het met pijn in mijn hart, afscheid moeten nemen van xbox. dan maar een playstation 3 met controllers waarvan ik na anderhalf uur racen pijn in mijn handen van krijg, maar die wel blijft werken. let wel, als er iets anders stuk gaat aan die 360, dus geen krassen, of geen ring of death, tsja, dan krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. maar als ze na bijna 2 jaar op de markt zijn nog geen goede console kunnen produceren, en dat sony dat wel kan, dan is dat erg triest. voorlopig kijk ik nog steeds vol verwachting uit naar pgr4, en blijf ik nog vrolijk xbox live onveilig maken, zolang als dit duurt :)

oh, en de reden dat ik de korte levensduur van de 360 niet kan waarderen is: ik heb een commodore 64 met diskdrive en cassete speler, en die doen het nog 100 % !! en dat ding is echt al tig generatie's spel computers oud. ik geloof ergens in 1984 of zo, nog voor de orginele outrun (1986). en de commodore word OOK erg heet bij lang gebruik, maar daar laaten de soldeerpuntjes van de processor ook niet los. zelfs niet op deze bejaarde leeftijd, en ik speel er nog altijd op omdat emuleren toch niet hetzelfde aanvoelt.

Laatst bewerkt: 8 okt 2007
  12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Goed uitgelegt, en kan het me best indenken dat bij veel mensen het vertrouwen in de 360 weg is, of veel minder is geworden. Vooral in vergelijking met de onverwoestbare zwarte doos van de first gen. Ik mag ook voor mezelf hopen dat hij het blijft doen en dat mijn Elite uiteraard ook geen RoD gaat krijgen.

Maarja toch is het een feit dat het een veel kleinere groep mensen is die problemen heeft met zijn/haar 360, en dat er op het internet veelste veel word opgeblazen. Dat is niet alleen met de 360 zo, maar met van alles de kleinste dingen worden opgeblazen en gelijk als groot probleem gezien. Wat natuurlijk logisch is, want ik zou het ook niet pikken als ik mijn nieuwe Elite van 440 euros binnen een weekje ofzo alweer mag inleveren en me games onder de krassen zouden zitten. :)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Veel mensen blijven roepen dat het opgeblazen is, nu ben ik benieuwd: ten tijde van de xbox 1, was er toen ook een thread als deze van dezelfde omvang en met dezelfde absurde verhalen? Of iig, rekening houdend met het aantal actieve gebruikers van toen en nu, een thread van soortgelijke omvang?

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Zoals ik al zei het is een kleinere groep die problemen heeft dan de rest die (nog) geen problemen heeft. En dan word het in de media (kassa) opgeblazen dat de 360 krassen zou maken, terwijl dat niet altijd het geval is dat is dus in mijn ogen iets opblazen terwijl ze ook best mensen aan het woord hadden kunnen laten die geen problemen hadden. Maar nee in die uitzending werd de 360 afgeschilderd als 'slecht product', althans zo kwam het bij mij over. Nu heb ik het hierboven al gezegt dat de 360 idd nog wel het 1 en ander te wensen over laat, vooral in vergelijking met de grote zwarte doos die onverwoestbaar was.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bron: InsideGamer

:{

Ik heb geen zin om eerdere uitspraken op te zoeken, maar als je ze allemaal achter elkaar zet, kun je nog eens goed lachen. :+

Deze toch wel opgezocht:

Het verschil in prijs tussen 60GB en 80GB is dus te verwaarlozen, 60GB => 40GB ook. Qua capaciteit is 40GB niet beter dan 60GB.

Nu geef ik zelf niets om backwards compatibility, maar in Europa hebben we dus altijd 88% BC gehad, en dadelijk is dat dus 0%. Maar goed, in Europa krijgen we dus de PS3 'Light'....Ben benieuwd wanneer deze uitgeklede versie ook in Amerika e.d. wordt geintroduceerd. Mja, hopelijk gaan ze vanaf nu eens meer consoles verkopen, waardoor ze misschien een aantal belangrijke developers kunnen behouden.

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het onvergefelijk vinden als er zometeen geen PS3 op de markt is die PS2 spellen kan spelen.

Een paar maten van me wachten op MGS4 voordat ze dat er een kopen en die willen allemaal echt wel MGS2 en 3 en de final fantasy's blijven spelen :mad:

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog eentje dan ..

Kaz Hirai:
    En dat is precies het probleem van Sony. Men moet keer op keer uitspraken uit het verleden terugnemen, je kan als consument praktisch geen enkel doel, visie of houding van Sony meer serieus nemen. Daar ontbreekt het totaal aan, het lijkt wel of ze daar momenteel paniek voetbal aan het spelen zijn.

Een prijsverlaging is voor de consument natuurlijk super maar daarmee ben je er nog lang niet. Kijk maar naar het effect van de meest recente prijsverlaging in Amerika, dat stelde op de wat langere termijn niets voor.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje jammer aangezien de beste PS3 games momenteel nog altijd PS2 games zijn. Sony is idd een tikkeltje vreemd bezig :eek:

19. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat met die krassen ben ik met je eens, bovendien zullern er in die groep mensen genoeg zijn die hun 360 met hun domme kop hebbben opgetild terwijl hij aan stond. Maar het feit dat er zoveel rings of death voorkomen wordt echt niet opgeblazen; hoe komt het dan dat er zoveel mensen zijn die hem niet 1x maar meerdere malen hebben moeten opsturen?
    Ik heb er zelf in totaal 3 gehad, en kreeg laatst een belletje van M$ dat diegene aan wie ik hem verkocht heb hem ookal ter reperatie had aangeboden.

Inmiddels is al bekend dat je iig je PS1 games zal kunnen afspelen.

Laatst bewerkt: 8 okt 2007
  20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik las 't zojuist over die PS1 games. :)

Nieuwsbericht op tweakers.net:

Bron: www.tweakers.net

Dat stoor ik me nou zo aan bij Sony. Ze komen niet als één bedrijf naar buiten, en babbelen er maar vrolijk op los. Met als resultaat dat ze elkaar de hele tijd tegenspreken en voor lul zetten. Sony's moment na de E3 presentatie werd de volgende dag vrolijk verpest door de nodige uitspraken van Davis Reeves over de prijsverlaging in Amerika. Ze werken elkaar dus gewoon tegen! :lol:

Edit:

Interview op gamesindustry met Ray Maguire van SCEUK. Staan wel een paar interessante uitspraken tussen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina