ok, dat gepraat over dat de elite 360 problemen heeft kan wel eens opgeblazen zijn. maar dat van de gewone 360 is dat opzeker niet. dit kan ik uiteraard onderbouwen:
1> mijn neef jacky koopt een nieuwe 360 bij de launch. die deed het al niet eens uit de doos !. toen kreeg hij een nieuwe, en die ging 2 maanden later stuk (ring of death), en nu, bijna anderhalf jaar later, WEER de red ring of death ! hij heeft nu, net zoals ik, een elite 360 gekocht.
2> mijn oudere neef dennis koopt ook tijdens launch de 360, en kon daar zelfs sneller aan komen dan ik dat kon. die ging nog geen half jaar mee, of zijn 360 liep telkens vast, al tijdens het opstarten. de vervangende die hij toen terug gestuurd kreeg, is onlangs kapot gegaan (yep, ook al die ring of death....)
3> vriend shady racing (ken ik ook al in het echte leven
) heeft TWEE xbox 360 consoles gekocht vanwege forza, die op meerdere schermen kan spelen. de eerste kocht hij bij de launch, en de tweede was een forza pack niet zo erg lang geleeden. let wel, BEIDE xboxen zijn al 2 keer bij microsoft geweest wegens the red ring of death !!
mijn xbox 360 ging nog het langst mee. ik dacht dan ook echt dat het lag aan hoe ze met hun spullen omgingen. ook ik dacht dat het meer gezeur van meelopers was, dan dat er echt wat mis is met de xbox 360. maar ook de mijne stierf een vroege dood aan the red ring of death. maar hij ging wel dik anderhalf jaar mee. nu heb ik ook een elite 360, omdat het bezorgen van de stikker nu al dik twee en halve week duurt, en ik toch wel een reserve 360 wil hebben. maar een toeval is het niet meer.
ik geloof heilig in als iemand mij verteld dat zijn xbox is gestorven. een vriend uit mijn lijst heeft zelfs de xbox vaarwel gezegd, en is over gestapt op de playstation 3. zelf zou ik dat niet zo snel doen, omdat de controller van de xbox 360 echt veel beter in mijn ietwat grote handen past, en erg geschikt is voor race spellen.
ik zal het niet zo snel opgeven, maar de elite is toch weer een nieuwere generatie 360, waarvan ik op zijn minst verwacht dat het probleem met het krassen van de dvd's en the red ring of death wel zijn opgelost. komt een van de twee problemen toch nog op mijn nieuwe 360, dan zal ik, zei het met pijn in mijn hart, afscheid moeten nemen van xbox. dan maar een playstation 3 met controllers waarvan ik na anderhalf uur racen pijn in mijn handen van krijg, maar die wel blijft werken. let wel, als er iets anders stuk gaat aan die 360, dus geen krassen, of geen ring of death, tsja, dan krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. maar als ze na bijna 2 jaar op de markt zijn nog geen goede console kunnen produceren, en dat sony dat wel kan, dan is dat erg triest. voorlopig kijk ik nog steeds vol verwachting uit naar pgr4, en blijf ik nog vrolijk xbox live onveilig maken, zolang als dit duurt
oh, en de reden dat ik de korte levensduur van de 360 niet kan waarderen is: ik heb een commodore 64 met diskdrive en cassete speler, en die doen het nog 100 % !! en dat ding is echt al tig generatie's spel computers oud. ik geloof ergens in 1984 of zo, nog voor de orginele outrun (1986). en de commodore word OOK erg heet bij lang gebruik, maar daar laaten de soldeerpuntjes van de processor ook niet los. zelfs niet op deze bejaarde leeftijd, en ik speel er nog altijd op omdat emuleren toch niet hetzelfde aanvoelt.
Klik om te vergroten...