1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De Japanse hardwarecijfers van deze week:

DSL 70,608
    PSP 58,669
    Wii 24,932
    PS3 17,130
    PS2 10,281
    Xbox360 3,011
    GBASP 130
    GBM 118
    GC 48
    GBA 22

De Wii is totaal ingekakt. Denk dat voor vele de nieuwigheid eraf is of dat het aan het gebrek aan games ligt. Van de 6 staat tot 1 ratio tov de PS3 van een aantal weken geleden is helemaal niks meer over.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Wacht maar tot volgende week ;) Dan staat de Wii weer bovenaan

3. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of iedereen heefft er al een Wii lol.

4. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dan kopen ze toch een 2de. Volgens mij hebben al die Jappen ook iets van 5 DS lites:9 PP natuurlijk

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik zou zeggen, wacht maar tot Super Mario Galaxy volgende week uitkomt ;) De game is al een paar honderd duizend keer gepreordered, dus dat zal behoorlijk wat Wii's verkopen de komende weken.

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een Harmonix developer (Guitar Hero / Rock Band) doet een boekje open over de 360 en de PS3 ..

http://jbooth.blogspot.com/2007/10/ps3-misconceptions-and-spin.html

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat een geblaat in de ruimte zeg!

Ik ben zelf aardig fan van wat de 360 allemaal tevoorschijn kan toveren, echter dit artikel doet een ps3 overkomen als een console dat praktisch niks kan. Als ik een ingame filmpje bekijk van Heavenly Sword dan zie ik toch heel wat anders.

Vervolgens kaarten ze eerst de laadproblemen aan van blu-ray en als het gaat om capaciteitsverschil wordt er weer aangehaald dat blu-ray alleen maar gebruikt wordt om laadtijden te versnellen.

Het verschil in mulitplatform games is de laatste tijd te verwaarlozen, kijk bijvoorbeeld naar Skate, of Oblivion die er zelfs iets beter uitziet.

Dit stuk is ook erg mooi:

Sony let their hardware be designed by a comity of business interests rather than a well thought out design that would serve the game development community

Dan mag je mij gaan vertellen hoe mijn kapotte 360 (voor de tweede keer) mij wel op een goede manier 'servet'.

Ik ben op dit moment bezig om over te stappen op de ps3 puur vanwege de gebrekkige hardware van de 360 en heb nu echt ontelbaar veel vergelijkingsfilmpjes gezien en er is echt zelden tot nooit veel verschil te noemen.

Kan trouwens nog wel een a4tje voltypen met onwaarheden in dit stuk, maar heb helaas weinig tijd ;)

8. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je Dennis, je hebt gelijk, of laten we zeggen deze developer heeft gelijk. Probleem is, gelijk hebben en gelijk krijgen is verschillend. Die Sony propaganda machine is veelste goed om dit soort argumentatie niet op te kunnen vreten en uit te spugen.

Only thing is: the proof is in the pudding. Als je naar gamerankings.com gaat dan zie je dat R&C nu een 9+ heeft en verder enkel Oblivion. Daarnaast heeft 80% van de multiplatform games een hoger cijfer op de 360 dan op de PS3.

Kortom er is nu binnenkort 1 reden om een PS3 te kopen, namelijk R&C en voor de rest is er echt geen enkele reden om een PS3 aan te schaffen (op dit moment). Voor Multiplatform games ben je beter af op de 360: betere versies (check gamerankings.com), Xbox Live en achievements. Ik snap werkelijk mensen niet die games kopen op de PS3 die er ook zijn voor de 360. En daarnaast heeft de 360 nu een tiental 9+ games en een veelvoud daarvan aan 8+ games (Sony ook maar 15).

En wat hij verder zegt vind ik ook de pijnlijk waarheid op dit moment: het is nog maar de vraag wat de kwaliteit is van de toekomsige PS3 exclusives, de huidige bewijzen vallen reuze tegen. (Als het waar is wat een Sony man mij zelf influisterde dan is zelfs Uncharted teleurstellend vanwege de klote besturing) Niet voor niks worden continu de PS3 games uitgesteld. Ze blijven maar tweaken, hebben reuze problemen met framerates, nog vrijwel geen enkel 1080P game (redt de PS3 domweg niet).

Kortom, over een jaar weet de rest van de wereld dit verhaal ook, want belofte na belofte wordt door Sony niet waargemaakt. Maar als 360-man moet je nu nog tandeknarsend kijken naar de voortreffelijke marketing van Sony. Die redt hun momenteel nog het vege lijf.

Edit: Ik mats ze nog want R&C staat nu op 90,2% na 20 reviews. Dikke kans dat die binnenkort onder de 9 valt en dan hebben ze dus wederom geen enkel exclusieve game boven de 9. Ofwel geen enkele game die echt de moeite waard is.

Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Had ook niet verwacht dat jij dat bericht zou steunen! :+

10. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je, ik spreek heel veel developers en dit geblaat in de ruimte resoneert verdacht vaak bij alle game developers. En de resultaten ervan qua uitstel van games moet ook jou opvallen op de PS3. Of jij het wilt horen is een ander verhaal, maar geblaat in de ruimte is het zeker niet.

Jij hebt werkelijk geen idee van het intern gekonkel binnen Sony die er voor gezorgd heeft waarom de PS3 bestaat uit de hardware waar hij uit bestaat. Denk je dat Ken Kutaragi aan de kant is gezet omdat hij lekker meewerkte met de rest van Sony? Denk je dat Phil Harrison Blu Ray wilde?? Kom nou gozert, dat heeft ze enkel narigheid gebracht qua uitstel en qua game toepassingen. Absoluut enkel geforceerd door de movie en HDTV collegaatjes binnen Sony. Geen wens van de PlayStation boys hoor. En dat heb ik uit 1ste hands bronnen.

En die onwaarheden ben ik heel benieuwd naar. Ik heb ze niet gevonden.

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo? Jij bent ook een game developer met zowel ervaring met de PS3 en de 360?

Hij geeft aan dat de vele developers dit doen, niet alle. Het dupliceren van data is trouwens een bekende truc om laadtijden te verkleinen, dat was in de vorige generatie ook al zo.

Oblivion bijvoorbeeld ..
    "According to comments made by Bethesda's Todd Howard in the latest issue of EGM, the development team is using extra space on the Blu-ray disc to duplicate crucial data and improve load times."

Dus het is helemaal niet zo raar om te denken dat Blu Ray (ook) hiervoor wordt ingezet, de ruimte is er immers.

Gamespot over de PS3 versie van Skate:
    "But any points the PS3 version earns are totally negated by its awful frame rate. Whether you're playing alone or online, the game drops frames all over the place when anything starts moving quickly. This is a very timing-oriented game, and having a frame rate this bad really hurts the gameplay."

De meeste multi-platform games van de laatste tijd hebben op de PS3 last van framerate problemen of draaien minder snel (30fps vs 60fps), denk bijvoorbeeld een Madden en een NFL. Ik ben dan ook benieuwd of COD4 of Burnout hier nu eindelijk hier eens verandering in gaat brengen. Maar eerlijk is eerlijk, de PS3 zou eigenlijk met twee vingers in de neus gehakt moeten maken van alle andere versies.

Het gaat hier over de PS3 als ontwikkel platform, dus hoe eenvoudig en toegankelijk het platform is voor de verschillende ontwikkelaars. Niet over de betrouwbaarheid van de hardware van dit platform. Maar ik kan goed begrijpen dat je na 4x een defecte 360 deze console flink zat bent.

Framerate problemen en verschillen in belichting zijn moeilijk te beoordelen aan de hand van een kort filmpje.

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het enige dat de Ps 3 op dit moment meer te bieden heeft dan de 360 is de kwaliteit van de hardware.....

Ik kwam er vorige week achter dat mn Halo 3 (legendary) disc inderdaad ook lichte krasjes aan de buitenkant heeft zitten.... :mad:

Die disc is sinds de release niet de 360 uitgeweest en mn setup staat al een half jaar opdezelfde plek.....

Oja, de Top Gear deal met GT5 ben ik wel jaloers op ;)

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Hij mag blij zijn dat ie dat niet is. Werken als game developer (programmeur) is echt een hell 90% van de tijd. ;)

14. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk voer voor de fanboys, die blog:eek:

Voor mij is het gebrek aan fatsoenlijke exclusieve titels en online play ook de reden om geen ps3 aan te schaffen. Van alle titels die nu op het apparaat zijn verschenen, lijkt mij eigenlijk alleen Resistance wel een leuke game. Heavenly Sword zou ook leuk kunnen zijn, maar voor een spel dat een 6 uur durende singleplayer heeft met nauwelijks replaywaarde en geen multiplay, ga ik geen 60,- neerleggen. Qua toekomstige games ben ik net als Xwon ook wel jaloers op GT5 (met Top Gear *)). Killzone 2 wil ik ook zeker wel spelen, maar daarna houdt het op. Ik heb echt helemaal niets met Metal Gear, omdat het eerste deel nooit heb gespeeld, toen had ik nog geen console. Het tweede deel vond ik echt niet veel speciaals aan. Devil May Cry, Virtua Fighter en GTA IV hadden leuke exclusives kunnen zijn, maar gelukkig komen die ook mooi op de 360 uit:)

En wat de Wii betreft, dat is IMO kinderspeelgoed óf een leuk on couch multiplayer apparaat. Bij games als zelda zit ik er echt niet op te wachten dat ik een pijl en boog moet imiteren met een stuk glanzend wit plastic. Met 4 man half dronken tennisbewegingen maken, is dan wel weer topvermaak. Als ik de centen heb, koop ik er misschien om die reden wel een Wii bij, maar dan moeten er ook eens wat meer simpele Wii Sports achtige games uitkomen, waarbij de besturing perfect werkt.

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Let's see...

Playstation 3 - Delayed door blu-ray
    The Orange Box - Delayed for PS3
    GTA 4 - Delayed door PS3
    Stranglehold - Delayed op PS3
    Beowulf - Delayed op PS3
    Blazing Angles 2 - Delayed on PS3
    Frontlines - Fuel of War - Delayed on PS3

Om maar niet te spreken over Unreal Tournament 3, Call of Duty 4 en titels die bijvoorbeeld pas veel later naar de PS3 gepoort kunnen worde zoals Lost Planet, The Godfather, Monster Madness en Fight Night (wat nog een PS3 demo was ook op hun eigen persconferentie).

Kijk ook een naar het belachelijk slechte Madden op de PS3 in vergelijking met de Xbox 360 versie. Je _zou_ toch verwachten dat de PS3 een jaar na dato wel enigzins gelijke beelden kan laten zien...

Ach ja... hij is zo moeilijk om voor te programmeren :'-( huilie huilie. Mij maak je inmiddels dus niet meer wijs dat het uitstellen door de Xbox 360 komt.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Eh, dat is niet bevestigd vriend.

Een analist denkt dat het hierdoor komt. En zo denkt een andere analyst dat het uitstel komt door de DVD van de 360 of het standaard ontbreken van een HDD bij de 360. En zo zijn er nog meer 'experts' en analisten die allemaal weer wat anders hebben.

17. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat iedere console wel iets heeft wat de gamer kan bieden. als ik er extra geld voor vrij kan maken, zou ik naast mijn wii een xbox 360 ook wel een playstation 3 willen.

wii:

+ degelijke console. de mijne is nog geen enkele keer stuk gegaan
    + goedkoop
    + nieuwe manier van spelen is leuk (geld voor de echt goed in elkaar gezette titels)
    + internetten op mijn 47 inc tv is gaaf (youtube, here i come !)
    + prijzen van games zijn goedkoper
    + kwaliteit van nintendo spellen zijn altijd top

- geen next gen. hier koop je geen (full)HDTV voor.
    - internet gameplay niet echt geweldig door al die friend code's
    - geen headset (ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook niet echt naar gezocht heb, dus ik kan het mis hebben)

xbox 360:

+ keuze uit de meeste spellen, en hier zitten echte toppers bij !
    + (geld alleen voor de 360 met HDMI poort) hoge resolutie, eindelijk nut voor mijn full HDTV
    + xbox LIVE is een levendige boel, storingen zijn er niet of nouwelijks (en als ze er zijn, worden ze snel opgelost door MS)
    + gamerscore kicks ass ! nu kan niemand meer liegen over of hij-zij het spel wel of niet heeft uitgespeeld (en vaak zie je ook nog daarbij of het gaat om normal of hard)

- degenlijkheid is ver te zoeken. ring of reath en krassen op dvd/game duiken op meer dan ik zou willen
    - sommige spel content kan je alleen maar gebruiken als je xbox live gold hebt. neem forza 2, je kan alleen 2ehands auto's met design's kopen als je gold hebt.
    - betalen voor live (maar dan heb je wel een goed lopende internet dienst die bijna 100% goed blijft draaien)

playstation 3:

+ degelijke console (heb niet veel negatieve dingen gelezen qua degelijkheid van de playstation :cool:
    + blue ray speler betekend ook hogere resolutie van films kijken als je blue ray films koopt !
    + programeurs hebben nu geen gezeur meer over ruimte te weinig
    + gran turismo nog steeds EEN van de WEINIGE top sim racers (forza 2 vind ik tot op het moment nog de beste op de AI na)

- al 3 generaties dezelfde controller ! ik wil een controller die meer geschikt is voor race spellen. dus geen te kleine controller waar ik na een uur racen kramp van krijg in mijn handen
    - gemiste kans voor sony qua ontwerp van het bedienings menu. psp fanaten zullen het niet met mij eens zijn :D
    - spellen zijn het duurst op de ps3 ! zelfs dezelfde games die ook al uit zijn op xbox 360 ! heeft sony nu nog geen genoeg geld verdiend aan hun fan's ?

tsja, iedere console heeft zo zijn + en - punten. voor mij zijn het bovenstaande, maar per persoon zullen die punten wel verschillen. ik ben benieuwd wat jullie eigenlijk goed en slecht vinden aan de huidige consoles :)

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ok, wat is nou meer aanemelijk, aan de ene kant zien we op de PS3 alle titels worden uitgesteld, of worden uitgesteld als er een PS3 versie in ontwikkeling is. We hebben Gears of War, Halo 3, Oblivion, Saints Row, Crackdown en weet ik veel wat allemaal gehad zonder vertraging. Nu komt Rockstar, de grote man van Sony nog steeds, met Grand Theft Auto 4 en Microsoft geeft zelf in hun persconferentie aan dat hij in november verschijnt. Xbox 360 versie wordt al geshowed aan de pers en nu wordt ie toch maar uitgesteld. Tja, dan is het voor mij wel duidelijk wat dit veroorzaakt. Uiteraard gaan ze het niet zeggen zoals Harmonix en Valve. Assassins Creed overigens precies hezelfde imho.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Assassins Creed komt op dezelfde dag uit op zowel de 360 als de PS3. En btw, niet alle PS3 titels worden uitgesteld..
    GTA4 die overigens op de 360 een slechte framerate had en last had van pop-up. Met beide versies zijn problemen, dat heeft Rockstar ook zelf al aangegeven. Op beide systemen heeft men verschillende problemen / uitdagingen.

Beide partijen balen, anders hadden we nu namelijk GTA4 zitten spelen. :eek:
    De echte reden voor het uitstel zullen we nooit weten.

20. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem van uitstel zal waarschijnlijk wel wat dieper zitten dan wat bugs.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina