1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Officiële Amerikaanse NPD verkoopcijfers van juni
    periode over 5 weken ..

    Hardware
    Software
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de sales van juli incl de prijsverlaging en de E3.
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zijn natuurlijk op zijn minst verdubbeld zoals bij elke grote prijsverlaging uit het verleden en zeker aangezien dit een 'tijdelijke' prijsverlaging betreft. Juli is erg voorspelbaar, veel belangrijker en interessanter zijn augustus en september.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Juli is zeker wel een belangrijke maand, deze kan namelijk zorgen voor een flinke toename van de userbase. Voorspelbaar of niet, belangrijk is hij wel. Er schijnen voorraden te zijn tot na de zomer, dus in augustus zullen we denk ik ook nog wel een flinke boost in de sales zien (Lair komt in Amerika trouwens half augustus al uit). Vanaf september komen de PS3 games eraan, dus september en de maanden erna zie ik ook wel positief in. Zeker aangezien er dan vrijwel zeker ook nog prijsverlaging komt.
     
  5. Vinelli

    Vinelli Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    0
    bij het next gen gevecht tussen ps3 en 360 is de wii de waterjongen :D
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is juli belangrijk maar veel belangrijker zijn de maanden die er na komen. Een (voorspelbare) verdubbeling in sales zie ik persoonlijk niet als een flinke toename van de userbase.

    Met de voorraden zit het wel goed als je de verzonden/verkocht cijfertjes moet geloven, als je die moet geloven dan is er nog zeker tot de kerst voldoende voorraad.

    Ik denk echter dat in augustus de verkopen weer richting het 'normale' niveau gaan zoals elke console prijsverlaging uit het verleden heeft uitgewezen. Titels als Motorstorm, Oblivion, Rainbow Six, The Darkness en Ninja Gaiden zorgden allemaal niet voor een boost, ik zie Lair het in zijn eentje dan ook niet doen. Daarnaast blijft $499 USD nog altijd een hoog prijskaartje voor een console.

    De Wii is echter ook in Amerika met een niet te stoppen opmars bezig en knabbelt vrolijk verder aan de potentiële userbase van de 360 en PS3.
     
  7. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo doet het echt té goed howr _O_
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik blijf me toch echt elke keer verbazen hoe goed de Wii verkoopt. (Goede) games zijn er amper. Als ik een winkel inloop dan word ik me daar echt een partij droevig van dat aanbod. Ding staat al sinds februari stof te happen bij mij. Speel eigenlijk alleen maar de virtual console games en geen Wii games. Je mag echt in je handen klappen als je een handjevol goede echte games krijgt op de Wii. Het merendeel van het aanbod lijkt helaas te gaan bestaan uit de non-games ''ook leuk voor je moeder, oma, opa en vader'' games. Kijk naar maar eens naar de E3 press conferentie, die was echt om te janken. Wii Fit, kom op zeg.....

    Gingen gisteren weer de geruchten dat vandaag MGS4 voor de 360 aangekondigd zou worden, aangezien Konami vandaag 2 nieuwe producten zou laten zien. De 2 producten zijn inmiddels bekend:

    Hell yeah! MGS online!!
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron: GamesIndustry.biz
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Een nieuwsbericht van na de price drop gaf aan dat de sales verdubbelt waren... Zelfs met een verdubbeling komen ze nog niet over de verkochte aantallen van de Wii of 360 heen...

    Toch grappig dat Sony na 8 maanden al een pricedrop nodig heeft om een iets meer te gaan verkopen terwijl de 360 reeds bijna 2 jaar op de introductieprijs zit....

    Echt leuk gaat het worden als dadelijk de geruchten waar zijn dat de 360 met $€100,- gaat zakken.... Dan komen ze onder de verkoopprijs van de Wii te zitten en kan de echte war beginnen 8)

    Edit: Sony heeft trouwens ook weinig vertrouwen in komende kerst want ze geven zelf aan komende kerst niet echt belangrijk te vinden...
    Dat over die vijf jaar snap ik wel want als je kijkt naar de sales voor de PS 2 heeft ie gelijk (als tegen die tijd de 360 dan niet de "nieuwe PS 2" is ;) )

    Gamesindustry
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  11. Vinelli

    Vinelli Active Member

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    0

    ja ik verbaas me er ook over, ik vind de wii ook niet zo super, vooral die graphics maar de controls werken ook niet eens zo goed.

    Ik denk dat er gewoonweg teveel mensen zijn die 200 euro , teveel vrijetijd en teveel mario posters hebben..
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het gaat niet eens zozeer om de graphics. De besturing kan erg leuk en anders zijn als men er daadwerkelijk wat mee doet. En dit gebeurt te weinig, men doet er te standaard dingen mee. Ik heb af en toe meer het idee dat de Wii een grote DS is. Een console met een leuke feature, waar echter te weinig gebruik van word gemaakt (ook veel non-games).
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Sja, Bij de big N maakt het ze weinig uit denk ik ;)

    [​IMG]
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Typische PR praatjes van Sony. Ze vergeten er bij te vermelden dat de NPD gegevens van mei betrekking hadden op een periode van 4 weken, die van juni betreft een periode van 5 weken.

    Als je de resultaten van juni zou omrekenen naar een periode van 4 weken dan kom je uit op een verkoopdaling van 3,5% in vergelijking met mei.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Ah, dan heb ik er nog een leuk gifje voor :)

    (wat mij betreft mogen dit soort gifjes hier vaker geplaatst worden want ik lig echt in een deuk als ik ze zie! Voor of tegen Sony/MS/Nintendo maakt niet uit, als ze creatief gezien maar kloppen ;) )
    [​IMG]
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga toch ff opnemen voor de WII

    WII sports
    Zelda
    Resident Evil
    Mario striker

    Zijn imo topgames.

    Kororinpa
    MarioWare
    Excite truck
    Godfather
    zijn ook erg leuk

    Verder komen;
    Mario Kart
    Paper Mario
    Mario Galaxy
    Soul calibur
    metroid
    NiGHTS: Journey of Dreams
    Smash Brothers brawl


    En nog een zooi....................toch niet echt slecht......toch?
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En een release lijst: http://wii.ign.com/index/release.html
    Er komt een hele berg Wii games aan dit jaar. Vele publisher en uitgevers hebben inmiddels al aangegeven de Wii nu ook serieus te zien dus met de ondersteuning zit het wel snor. Velen hadden eerst koudwatervrees maar het tij lijkt gekeerd.

    The Exclusive Arms Race: July 2007 Update

    [​IMG]

    http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=7252
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat dingen toegevoegd, is wel puur mijn mening. Ik hoop persoonlijk op een nieuwe WaveRace met vernieuwende controls. WaveRace op de GC was een van de betere game.

    Hij is volgens mij weleens gepost, maar ik vind hem erg sterk:
    [​IMG]
    [yt]C0wK9uCkH74[/yt]

    ;):+
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wow, beide games zien er erg mooi uit! Jammer inderdaad van de kleine screens. Rond 17.00 (Nederlandse tijd) moet er beeldmateriaal online staan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina