1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Ga jij nu ook al beginnen met dat iritante M$????
    Spel aub gewoon MS. Of gaan we ook $ony en $amsung etc zo spellen??

Ik heb trouwens het idee dat die videomarketplace hier wat minder snel van de grond zou komen dan in de USA (zoveel verschillende landen hier met allemaal weer verschillende (kabel) belangen etc...

2. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En daar gaat nu net het business model van de andere consoles er komende jaren interessanter op worden. Het zal Microsoft niet ontgaan zijn dat het aantal onafhankelijke 3rd party ontwikkelaars in rap tempo opgeslokt worden door de grote uitgevers die niets anders durven dan hun games op PS3, PS2, PSP, GBA, NDS, Wii, Xbox 360 uit te brengen. Nee, dan heb je een reden om een Xbox 360 te kopen....nee dus. Ontwikkelaars als BioWare (wie zegt me dat Mass Effect 2 niet ook naar de PS3 gaat...geweldig zou dat zijn...niet dus), Bizzarre (heb je een briljante raceserie exclusief op je platform, laat je em opkopen door Activision) en Epic (die slet doet het met iedereen en voor je het weet staan de Gears of War 2 PS3 doosjes in de winkel). Sony en Nintendo weten 100% zeker dat ze veel exclusives hebben door grote en veel 1st party studios. Microsoft heeft maar een paar, die, zoals je zei, maar een klein aantal games per jaar uitbrengen, de rest is 3rd party die dus steeds minder exclusief ontwikkelt...wat gebeurt er dus met de Xbox 360 exclusives? Die worden minder als Sony en Nintendo meer consoles verkopen.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ook al beginnen? Schrijf het al jaren zo en met mij nog velen anderen. Laatste keer dat ik in het forumbeleid keek stond er niks over de spelling van Microsoft in. Het feit dat jij het irritant vind, dat is dan erg spijtig. Besides, waar maak je je druk om? Niks houd je tegen om Sony en Samsung zo te spellen. ;)

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het probleem met europa is dat de rechten van tv programma's en film's versplinterd is ... Microsoft moet met alle bedrijven in de verschillende landen afspraken maken.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Lang leve 1 Europa!\o/

:x

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Precies, denk daarom ook dat het maar in een aantal landen van de grond zal komen in Europa.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    :emo: Wat een argumenten, Xbox 360 is de meester van de lag volgens jou, denk toch echt dat het aan je connectie ligt want ik heb hier alleen last als ik tegen een of andere dial-up pakistaan speel. Verder lagged Madden online op de PS3 en op de 360 niet, wat me ook het meeste logisch lijkt aangezien je Xbox Live alleen opkomt met een snelle verbinding, remember.

Demo's downloaden ligt gewoon aan de snelheid van je connectie. Sowieso heeft Microsoft ongetwijfeld een veel groter serverpark opgebouwd dan Sony op dit moment, en veelmeer content. Wat overigens wél langer duurt is het updaten van titels en het dashboard op de PS3.

En wat je dan verder zegt :emo: PS3 op 10% van zijn kracht en de 360 heeft het moeilijk en framedrops maakt. Vertel me eens welke game je precies op doelt of is dat nog steeds Rainbow Six Vegas? Zoals ik al eerder zei is het wel moeilijk te verklaren waarom Fight Night dan toned down is, Madden crappy loopt en Lost Planet er slechter uitziet op de PS3. Verder ziet alles er gewoon gelijk uit en zijn dé titels voor de PS3 niet echt mooier te noemen dan wat op de 360 beschikbaar is. We hebben Resistance en Rachter and Clank en als jij gaat vertellen dat de PS3 dat op 10% doet leef je in een illusie. Een spelontwikkelaar zal zowieso nooit alleen maar 10% gebruiken, die gebruiken altijd de volle 100% van de kracht, tenzij ze een arcade game maken ofzo :+

Maar goed rust in de illusie dat jou PS3 een monster PC is die Quake 1 draait, ga er alleen ook maar vanuit dat het daar ook bij blijft. :thumbs: e zullen straks zien hoe Assassins Creed, GTA 4 en Unreal Tournament op beide consoles spelen. Dus vertel even waarom de PS3 volgens jou kwalitatiever is, ben wel benieuwd welke titels nou echt zo mooi zijn dat ze de 360 wegblazen. Als je een console voor de toekomst wil neem je PS3, right en dan 'investeer' je zeg maar 600 euro voor console met weinig games, terwijl er voor 270 euro een console is met een boatload aan goede en exclusieve titels. Het lijkt me dat de meeste mensen de slimmere redenering gebruiken, en die is: Ik koop lekker nu een Xbox 360 en ik wacht wel tot de PS3 goedkoper is of spellen heeft die ik wil hebben. En wat krijg je voor de 500 euro, een HDD en blu-ray. De meerderheid heeft nog niet eens een TV die het aankan dus laat mensen lekker zelf kiezen. Anders neem je lekker de 270 editie van de 360 met een HDDVD speler.

Waarheid is Sony heeft het moeilijker dan ooit, gelukkig maar. PS3 is al snel in prijs verlaagd, PS3 is de Xbox van deze tijd, maar dan zonder dat hij de echte underdog is en toch betere graphics heeft. Hopen dat Sony de arogante houding afleerten en met de PS4 ass gaat kicken ipv het developers moeilijk te maken.

Laatst bewerkt: 3 nov 2007
  8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    IK plaats het meer onder het kopje straattaal uit de vorige eeuw :)
    FAQ:
    Het maakt me verder niets uit maar ik vind het gewoon irritant, ik zag het gisteren ook al een keer in een andere thread en daar reageerde ik ook op, zoals ik daar het recht op heb :b:

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De snelheid en kwaliteit van je internetaansluiting is inderdaad van belang voor beide consoles wil je prettig online kunnen spelen. Zowel Xbox Live als Playstation Network vereisen een breedbandverbinding. Op de PS3 kom je weer meer games tegen die meerdere dedicated servers hebben draaien met een ontzettend goede verbinding. Je komt natuurlijk ook genoeg lobby's tegen die worden gehost door gamers zelf, dan hoef je ook geen stabiele verbinding te verwachten zodra de ping boven de 200ms ligt. Dat Madden op de PS3 last heeft van online lag, ongeacht de snelheid van de verbindingen, geeft alleen maar aan dat het nog niet lekker werkte met Sony's online dienst.

Heb je Warhawk dan al lang? :eek: Vorige week stond je nog in m'n Warhawk friendlist als geen speler. Anders moeten we binnenkort eens een potje spelen. :cool: Leuke game!

10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je nu de duurste versie van 1 console vergelijken die trouwens niet meer voor die prijs te kopen valt, tegen de goedkoopste versie van de andere console?

Doet je argument niet echt goed.

En bij de TOP games van beiden consoles wint de PS3 het toch wel qua connectie stabiliteit. Warhawk en Resistance (32 en 40 man) lopen VEEL stabieler dan Halo 3 en Gears. ( 16 en 8 man ). Ik vind het echt een lachwekkende zaak dat de grootste game van MS niet op dedicated servers loopt. Echt een schande voor een service waar ik verdomme nog voor betaal ook.

Jammer alleen dat de friendlist en crossgame invites bij de PS3 nog niet goed werken.

Beiden consoles hebben online nog niet perfekt voor elkaar. Om over de Wii maar niet te beginnen.

11. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel een punt...........

12. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    @Hordo,

Ben niet de enige die lag ervaart op xbox live en jij vast ook dus doe niet of je neus bloedt.

Dat multi platform games op de ps3 het slecht doen(vegas, pes etc.) komt doordat ze geport zijn van de xbox versies en dus minder ontwikkelingstijd hadden aangezien ze hem op hetzelfde moment willen releasen.

Heb je trouwens wel eens op een PS3 gespeeld? :confused:
    Is niet te ontkennen dat de PS3 veel stabieler is en minder overheat(vastlopers) raakt, bovendien is de koelingtechniek wat beter, want ik kan snachts op mijn ps3 films kijken(laag volume uiteraard, andere mensen willen wel slapen) zonder dat het apparaat boven de film uitkomt....

EDIT: Je vergelijking is inderdaad erg misleidend. De duurste PS3(release datum) met de goedkoopste(en in aanbieding) versie van de xbox360 van nu.

340 euro vs 270 euro is wat betrouwbaarder(aangzien vele gameshops komende kerstdagen iets gaan droppen met de prijs) en de PS3 heeft dan wel meer functies en optimaal gebruik van console maakt 360 duurder dan ps3(accesoires of andere game console versie)

13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Daar heb ik dan weer mijn divx spelert voor maarja, dan kunnen we wel aan de gang blijven vroeger werd de Xbox achtergesteld doordat wij vaak van die slechte PS2 poorts kregen nu is dat andersom.

14. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar doordat een game slecht geport is hoeft de console nog niet minder goed te zijn...:)

15. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Welke accesoires bedoel je? Een accesoire zoals een HDMI kabel die je nieteens bij je ps3 krijgt?

16. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat bedoel ik niet.

Harddisk (arcade krijg je alleen kleine memory unit), stabiele PSN die misschien nu iets minder is dan Xbox live(beter qua stabiliteit, minder qua features), wireless controller waarbij je geen play n charge kit hoeft te kopen(inclusief bij PS:cool: blu ray speler(boeit je misschien niet, maar hij zit er wel bij en op langer termijn wordt dat heus wel een voordeel), support voor bijna alle bluetooth headsets(ipv draadloze headset erbij kopen) volgens mij krijg je bij die arcade pakket trouwens niet eens die gewone headset, kan het tenminste nergens vinden...., wifi ontvanger, goede BC...

Gaat er al een lichtje branden?

EDIT: Vergeten, BC valt af bij de 40gb versie..

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Das waar, maar ik ben blij dat de mensen met een PS3 (Sony aanhangers, waaronder ik bij de PS1 ook zelf hoorde daarvoor was het all the way Sega) nu eens kunnen zien wat wij Xbox lui afgelopen gen allemaal voorgeschoteld kregen oftewel veel al slechte poorts op een uitzondering als GTA nagelaten. Daarom boeit het mij dan ook echt niet dat hun nu allemaal crappy poorts hebben, en dat wij de goede shit hebben. :b:

18. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens wat ik erg netjes van Sony vindt is dat je gewoon accesoires kan kopen van alle merken voor de PS3, headsets, harddisks etc.

Ik zal het niet zeggen maar het is wel een argument om de $ in MS te zetten...

Maar deze extra is slechtst een extratje, maakt de console verder niet beter, maar wel wat meer waar voor je geld misschien....

19. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de xbox is het veranderd en voor de PS3 zal het vast ook veranderen. Ik heb echter ook een 360 en had de PS3 er als extratje bijgekocht met die vette aanbiedingen van afgelope periode.

Was erg zwaar verrast hoe netjes het product is en stiekem sony fan geworden, maar dat heeft ook te maken met M$' tekortkomingen na mijn mening, trouwens ben ik van mening dat de betere games voor de 360 pas afgelope half jaar gereleased zijn, daarvoor was het naar mijn mening nooit de 60euro waard.... 360 heeft lang stof gehapt....

EDIT: Sorry voor dubbelpost zat niet op te letten denk ik:eek::eek:

20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werken dedicated servers bij de PS3 eigenlijk? Worden die gewoon door spelers gemaakt, of worden die door playstation zelf verzorgd?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina