1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb liever een game op 1 disc dan één die verdeelt is over meerdere disc's zoals Blue Dragon.
    Doordat op een Blu-Ray verschillende taal-versies van een game (Heavenly Swords) staan , kan de gebruiker zelf kiezen welke taal hem/haar beter ligt.
    Zo heeft Heavenly Sword alleen al >10GB aan audio.
    Nu kan in Duitsland zonder problemen een game kopen.
    Vroeger kon het niet omdat het bijna altijd ging om een Duitstalige versie.

2. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    In deze algemene discussie ga ik mij niet mengen, ik heb het liefste alle consoles;). Maar ben wel benieuwd naar je onderbouwing van deze zin, dit omdat ik de laatste tijd de aanhangers en tegenstanders van deze stelling voorbij zie komen.
    De ene claimt dat het daadwerkelijk nut heeft; Veel tussenfilmpjes, meer muziek/geluid in de game, verschillende talen op 1 disc(wat zou kunnen betekenen dat de games eerder wereldwijd gereleased kunnen worden), concreet samengevat meer data.
    De ander zegt dat het an sich nieta uit maakt; Compressen doet wonderen, verschillende dvd's is geen ramp, dus het heeft geen "nut" dat BR.

Nu ben ik benieuwd of je deze stelling kunt verdedigen mbv. concrete voorbeelden en technische feitjes? Het grote voorbeeld wat wordt gegeven is een sanbox game ala oblivion/assasing/gtaIV. Immers hier gaat het moeilijk worden om meerdere dvd's bij uit te brengen zonder dat dit irritaties met zich mee brengt.

Dit is dan ook het enige wat mij opgevallen is in deze console "war", en ben benieuwd hoe jij/jullie hier over denken! Brand maar los ik luist.....lees wel!

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Een paar pagina's terug stond er een interview met een multiconsole ontwikkelaar die aangeeft dat Blu Ray NIET nodig is om een games op uit te brengen... Natuurlijk is het handig om meer talen te ondersteunen maar that's it.

Alleen ontwikkelaars die voor Sony ontwikkelen geven aan dat Blu Ray ze de mogelijkheid bied om het maximale uit een game te halen....
    De techniek weet ik niet precies maar je kunt het opzoeken... Oblivion bijvoorbeeld is meerdere malen op een Blu Ray disk gezet om zo het laden van de game makkelijker te maken..... (de BR speler in de PS 3 draait niet zosnel dan de dvd speler in bijvoorbeeld de 360 dus laad minder snel zn data).

Iedere ontwikkelaar die op meerdere consoles uitbrengt geeft aan dat ze RAM geheugen belangrijker vinden dan opslagmedia zoals BR. De gamewereld moet geladen worden en BR vertraagd de boel alleen maar....
    (weer geef ik aan dat ik niet technisch ben maar dit is reeds velen malen naar voren gekomen en makkelijk op te zoeken).

Blu Ray is ALLEEN in de PS 3 gezet omzo als "trojan horse" te dienen voor de films die men op BR uit wil brengen. Sony zn marketing is erop gericht om vooral gamers het gevoel te geven dat ze alleen met Blu Ray en de "Cell chip" NEXT GEN kunnen gamen....

Keer op keer is nu dus gebleken (en dit zal in de toekomst ook zo zijn) dat die woorden gewoon niet kloppen.
    BR kán handig zijn als je inderdaad kosten wil drukken door 1001 talen op een disk te zetten maar als gamer ga je er (deze) generatie niet veel van merken.
    (In iedergeval niet zoveel als dat Sony ons wil laten geloven ; )

Normaal gesproken kom ik altijd met bronnen maar al het bovenstaande is makkelijk terug te lezen een paar pagina's terug en op tal van (game) sites terug te vinden.
    De velen games die veel later uit komen op de PS 3 zijn bijvoorbeeld al een goed voorbeeld van de problemen die men ondervind om op tijd te releasen....

Edit: ik geef dus niet aan dat BR geen nut heeft want dat kan het wel hebben hoor.... Het is alleen niet iets dat je persé nodig hebt om "NEXT GEN" te gamen ;)

Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  4. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Goede onderbouwing en allemaal plausibele argumenten! Ik ben zelf ook van mening dat BR niet een must is op next/current gen te kunnen gamen, maar tijd zal het toch uit gaan wijzen.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad.... handig.... en mooier (omdat er meer data op kan ;) )
    Maar niet NODIG om "next gen" te kunnen gamen de komende jaren :cool:

De tijd zal het inderdaad uitwijzen, de komende jaren hoeven we ons echt niet ongerust te maken over het niet kunnen spelen van games omdat ze toevallig niet op een dvd passen.
    Iedere console heeft voor de gebruiker zn voor en nadelen maar netzogoed voor ontwikkelaars....
    De ene kan makkelijker met zn RAM geheugen overweg en de ander heeft weer meer opslag ter beschikking...

Al met al denk ik dus dat MS de slimme is van de twee "hardcore" machines omdat ze sneller met de prijs kunnen zakken en dus sneller bij de casual gamer kunnen komen. Dat is de doelgroep die de meeste consoles gaat kopen en de Wii laat zien dat je met die doelgroep erg snel veel geld kunt verdienen :)
    (natuurlijk zijn er ook "hardcore" gamers die de Wii kopen maar de casual zorgt voor de echt grote aantallen...)

Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Blu-Ray is gewoon een goede extra. Uiteindelijk ben je veel goedkoper uit dan als je een xbox+hd speler zou kopen. Denk ook niet dat er in deze generatie games komen die niet op dvd passen, maar ik denk dat de volgende generatie consoles allemaal wel HD-DVD of BR driver ingebouwd zullen hebben afhankelijk welke de war wint.

Ook moet je developers niet altijd serieus nemen, ze zijn bjina allemaal biased. Er zijn ook genoeg anti-xbox dingen gezegd door developers, dus daar moet je gewoon geen waarde aan hechten.

En verder snap ik gewoon niet waarom iedereen zich zo druk maakt om "zijn" console en die zo erg verdedigt. Wat maakt mij het nou uit hoeveel consoles er verkocht zijn, als ik maar kan genieten van degene die ik heb.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, BR is een leuke EXTRA waar heel veel mensen niet op zaten te wachten aangezien het ook EXTRA geld kost (en als je geen HD tv hebt of wil kopen dan is het dus iets extra's waar je niets aan hebt )

Een ontwikkelaar die voor meerderen systemen ontwikkeld neem ik wat serieuzer dan een ontwikkelaar die alleen voor de PS 3 of Xbox 360 games maakt....

We maken ons er niet druk over maar de markt volgen is interessant volgens mij.
    De één kijkt soapseries en volgt de Privé om op de hoogte te blijven van de sterren en de ander die speelt een spelletje en volgt het nieuws over hoe die spelletjes tot stand komen (en de oorlog die er woed tussen de grote bedrijven ;) )

Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  8. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    -Het klopt dat Japan in zekere zin westers is, ik zou zeggen alles in de buurt van Tokyo zowieso. En grote steden als Osaka en Kobe etc.
    -Het klopt dat er in Japan 'veel verdient' wordt, het is het is handelsland nummer 2.
    -Leven in Japan is niet het duurste van de hele wereld, zoals je weet is het leven in álle wereldsteden duur. Ik zou zeggen het leven in Japanse steden is relatief duur, daarbuiten is het prima leven.
    -De inkomensverdeling is in Japan best wel recht, maar desondanks denk ik dat veel van de miljoenen bij een aantal top rijken terechtkomt.
    -Een jaarsalaris in Japan is bijna even hoog als in de VS c.a 30.000$.
    -Mentaliteit speelt ook een rol, Japan barst van de spaargelden.
    Het zal in zo'n land dus moeilijk zijn om je relatief duurdere producten te slijten. Mensen hebben de neiging weinig te consumeren.

Maar laten we hier nou mee stoppen, ik bedoel maar te zeggen je kan niet landen zomaar met elkaar vergelijken. Je moet dieper kijken dan alleen de financiele onderwerpen. En die doeloze lijsten met verkoopresultaten van PS3, Xbox en de Wii geven niet een goed beeld.
    MS is amerikaans dus meer verkoop van 360 in VS, Japanners willen Nintendo en Sony. Tsja patriotisme..(al denken sommige amerikanen dat Sony amerikaans is.)
    Laten we nu maar weer een leuk onderwerp kiezen! :thumbs:

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dat maar tegen de Gamecube, Saturn of Dreamcast eigenaren. ;) Je hebt geen idee hoe belangrijk het is hoeveel consoles er verkocht worden en in welk tempo.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De Gamecube heeft trouwens niet eens zo gek veel minder verkocht als de Xbox. Xbox rond de 24 miljoen en Gamecube rond 21 miljoen.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar dan moet het wel heel slecht gaan. Maar zoals het nu met de ps3 gaat boeid me echt niet, ik heb genoeg leuke spellen om te spellen en het kan mij echt niks schelen dat de xbox beter verkoopt. Maarja volgens mij ben ik een van de weinige die niet geeft om die xbox vs ps3 wars :p.

12. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bwa, geef mij toch maar meerdere dvd's dan. Want als je een blu ray disc vol zet met data, dan heb je belachelijke laadtijden.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    GTA5: you are now entering the next area, please change disc. Even later ga je weer terug naar het andere gedeelte: you are now leaving this area and entering the next, please change disc.

Misschien flink overdreven, maar zo geweldig zijn meerdere discs per game niet. Zeker niet bij games zoals een GTA.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als GTA5 uitkomt staat deze op de hdd ;) het is een keer inladen daarna niet meer .. ik denk dat we het pas tijdens het einde van 2012 seizing problemen krijgen .. maar tegen die tijd hebben de meeste mensen een glas netwerk

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    op de hd? In de zin van die hd die nooit nodig zou zijn voor games?

We praten trouwens in rondjes :)

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft haar statement betreffen de de HDD al angepast .. maar theoretisch zou je GTA5 ook zomder HDD kunnen spelen, maar dan moet je wel disc's gaan swappen.. Ik verwacht eigenlij dat een game als GTA5 pas na 2012 uitkomt .. de ontwikkeling van dit soort games duurt +/- 4 jaar ...dus dit is vermoedelijk de laatse GTA.. we zullen denk ik wel een aantal episodes krijgen (downloadable content exclusief voor de 360 - remember ;))

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De term exclusief heeft vandaag de dag 0,0 waarde. ;)

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Super Mario Galaxy domineert al de Amerikaanse verkopen met alleen de preorders:

01. Super Mario Galaxy*—Nintendo (Wii)
    02. Call of Duty 4: Modern Warfare—Activision (Xbox 360)
    03. Rock Band Special Edition—EA (Xbox 360)
    04. Wii Play w/ Remote—Nintendo (Wii)
    05. Carnival Games—Global Star (Wii)
    06. Halo 3—Microsoft (Xbox 360)
    07. Dance Dance Revolution Hottest Party Bundle—Konami (Wii)
    08. High School Musical Sing It Bundle*—Buena Vista Games (Wii)
    09. Lego Star Wars: The Complete Saga—LucasArts (Wii)
    10. Brain Age 2: More Training in Minutes a Day—Nintendo (DS)

* Indicates Pre-order

next-gen.biz

Edit: Het blijkt hier te gaan over de charts van Amazon.com...

Toch leuk om te zien.

19. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario roeleert...............

Hoop dat er meer dan Halo3's over de toonbank gaan.

20. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er was wel een redelijk groot verschil in de tijd dat ze uit waren, of niet soms?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina