1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die controller vind ik ook. Ik heb hem met een kameraad van mij geprobeerd en ik heb het vooral moeilijk om op het rechtse pijltje te drukken. Het is een mooie controller, maar geef mij die van de 360 toch maar :). De reden waarom de controller zo licht is, komt gewoon omdat het geen dual shock is. Maar met dualshock gaat hij nog lichter zijn dan de 360 controller denk ik.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb niet van die hele grote handen, dus de PS3 controller is perfect voor mij. Heb je wat grotere handen, dan is het inderdaad iets anders ja.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mooi verhaal Kevf. Maar vind het een beetje jammer dat je de 360 zo neerhaalt met z'n Duplo verhaal. Ik vind het alleszins meevallen. Die hardeschijf zit er gewoon netjes op, en die Wifi adapter is ook geen doorn in het oog. De meeste mensen hebben er nogeens geen.

Oke, de HDDVD addon is misschien wat lomp, maar aangezien het qua design hetzelfde is vormgegeven als de Xbox360 zelf, misstaat het zéker niet! Wat ik trouwens wel ongelofelijk ongemakkelijk vind, is de zéér korte USB-kabel die je bij de PS3 krijgt. Je moet zowat óp de PS3 gaan zitten om te kunnen gamen. Dan is de Play&Charge kabel vele malen fijner aangezien die veel langer is.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Met Home heb je dit straks allemaal wel. :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ach dat duplo-verhaal was uiteraard ook een beetje om mijn eigen aankoop te verdedigen ;) Ik had het anders kunnen brengen natuurlijk, maar mijn standpunt blijft wel dat ik vind dat ik erg veel spul aan de 360 moet hangen en van geen enkel 'duplo-blokje' wordt die mooier ;)

@ Kameo: ik moet het eerst allemaal nog zien. Aangezien je sowieso niet automatisch in home start ben ik bang dat het bij een extraatje blijft. Daarnaast is de functionaliteit van home nog lang niet waar ie wezen moet als ik de beta-gebruikers moet geloven. De intenties zijn echter zeker wel goed en misschien kunnen we tzt een xbw groepje vormen :)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hehe. :) De Home beta was nog niet helemaal ok, is ook de reden geweest om Home uit te stellen. Heb er wel vertrouwen in. Als ik Home op de Gamers Day in mei zag en daarna Home op de E3 in juli, dan houden ze daar echt flink aan gesleuteld.

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Het zou ook erg lame zijn als Sony ook met achievements systeem gaat komen in dat Home. :) Zullen ze vast wel weer doen...

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, alle partijen jatten van elkaar. ;)

9. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Zou wel leuk zijn als ps3 ook komt met achievements. Ik dacht gehoord te hebben dat het ook zeker zo is. Met die trophies in HOME. Alleen noemden zei het iets anders.
    Ik moet zeggen dat ik de achievements niet echt mis op de PS3. Het is meer een leuk extraatje.

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gekkigheid in Japan ..

De eerste voorlopige verkoopcijfertjes druppelen binnen ..

Hardware:
    DSL: 80.000
    PSP: 57.000
    Wii: 41.000
    360: 17.000
    PS3: 16.000
    PS2: 11.000

Software:
    1. Super Mario Galaxy, 256000
    2. AC6, 67000

3. FFT A2, 52000
    4. Nishimura Kyotaro, 21000
    5. Super Robot Wars Scramble Command the 2nd, 20000
    6. Pokemon Mysterious Dungeon Time and Darkness, 19000
    7. DS Literature, 19000
    8. Wii Sports, 17000
    9. Wii Play, 16000
    10. Ar Tornelico 2, 14000

Niet heel denderend die software sales van Super Mario Galaxy, Wii hardware verkoop is wel wat gestegen maar om nou te spreken van een echte system seller? Nahh .. is men mario moe? Ik krijg sterk de indruk dat het Wii nieuwtje er nu echt wel af is.

Wel spectaculair is hoe de 360 het deze week doet! Voor het eerst langs de PS3!? Ace Combat 6 en de nieuwe Elite doen blijkbaarwaar wonderen, als deze cijfers kloppen natuurlijk.

Laatst bewerkt: 7 nov 2007
  11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Je moet niet vergeten dat Mario Galaxy pas eind van de week uit kwam in Japan en dat de sales dus volgende week nog wel beter kunnen zijn.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De PS3 en 360 bezitters zullen dus nog even geduld moeten hebben:

Precies, denk dat er nog wel flink het nodige bijkomt! Ik ga me Wii zeker weer aangooien door Mario Galaxy!
    Boost van de 360 lijkt me tevens tijdelijk. Launch van een nieuwe versie en van populaire Japanse games hebben tot nu toe maar een kortstondig effect gehad in Japan. De Wii gaat zeker weer aantrekken mede door Mario Galaxy en de PS3 gaat zeker weer aantrekken vanwege de witte PS3 en de nieuwe prijsverlaging.

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario Galaxy verscheen op 1 november. De vorige Japanse sales week was van 10 t/m 28 oktober. Deze week moet dat dus 29 t/m 4 november zijn. 4 volle dagen aan sales inclusief een weekend. Galaxy deed 130.000 stuks op de eerste dag. De overige 3 dagen dus maar 120.000, dat houdt in dat de daling al ingezet is. Blijft hij hetzelfde verkopen als dat hij nu doet dan komt deze titel zonder een klein wonder volgende week echt niet over de sales van de 1e week heen, reken maar na. :)

Het is vrij ongewoon dat een titel na de 1e week opeens weer stijgt in de verkopen, of men moet met allerlei acties komen. Een system seller is het tot op heden zeker (nog) niet.

14. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario moe...............da kannie, echnie

15. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moeten die gekke jappen toch met een DS?
    Ze zullen wel heel er 'getraind zijn mat hun brain'...
    Heb niks met die kleine schermpjes.

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar weer, elke developer zegt weer wat anders. De een zegt dat de xbox beter is, de ander de ps3, en de ander vind ze gelijk :+

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het mooie van de uitspraken van een multi-platform ontwikkelaar vind ik zelf dat ze wellicht wat objectiever zijn dan die van een exclusieve developer voor een bepaald platform, deze laatste groep doet natuurlijk sneller (een vaak overdreven) goed praatje voor dat platform. Om zo de partner of geldschieter in de vorm van een Microsoft of Sony tevreden te houden. ;)

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja maar wie zegt dat dit allemaal wel waar is? Op de PS3 worden meer games uitgesteld dan op de 360. Stiekem denk ik dat dit de reden is waarom BiA pas later komt.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    je "denkt" dat woord zegt al genoeg, ik kan ook dingen denken maar dat wil niet zeggen dat het allemaal waar is. En zoveel games worden er nou ook weer niet uitgesteld.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je meent ut :{ ...

Wat ik alleen wou zeggen is dat veel ontwikkelaars moeite hebben met de PS3.

Laatst bewerkt: 7 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina