Het valt mij juist op dat mijn mening je keer op keer wel erg bezig houdt eh? Ik voel me helemaal vereerd haha.
Ik heb pas net de HD trailer kunnen zien, ik vind het nogal onzinnig om youtube achtige filmpjes te gaan beoordelen.
- Graphics: over het algemeen ziet het er simpelweg goed uit maar niet baanbrekend ofzo. Vuur effecten zijn duidelijk voor verbetering vatbaar. De grauwe kleurstelling spreekt mij persoonlijk niet aan, de TGS05 trailer zag er wat dat betreft veel beter uit. Ik heb die grauwe, grijze omgevingen onderhand wel gezien.
- Textures: zien er over het algemeen (van een afstand) goed uit alhoewel de textures wel degelijk bij een close-up low-res zijn, zie bijvoorbeeld de cut-scene of de trash-can scene. Het is trouwens complete BS dat je dit niet aan de hand van een screenshot kan en mag beoordelen zoals jij beweert.
- Karakters en modellen: die zijn wel baanbrekend en echt next-gen. Zien er zeer gedetaileerd en erg goed uit, hier lijkt men de meeste polygonen voor te gebruiken.
- Animaties: erg wisselend, ene moment erg goed maar een ander moment weer erg houterig wat betreft de overgang naar een andere positie.
- AI: ik heb niet echt hele bijzondere acties gezien om daar echt een oordeel over te kunnen geven. Ik zag wel tegenstanders niet reageren op een metalen vat wat met een denderend geraas op ze af kwam rollen, minpuntje.
- Gameplay: ik zag enkele nieuwe toevoegingen maar zag geen echte baanbrekende zaken. Beetje een mix van de voorgaande delen natuurlijk maar ook een snuifje COD, Splinter Cell, GRAW1 of 2 en Black. Dat is trouwens niet negatief bedoeld, het gaat immers om het totaalplaatje.
Conclusie: dat totaal plaatje ziet er simpelweg goed uit, ik kan mij voorstellen dat de echte MGS fan hier helemaal wild van wordt. Persoonlijk zie ik echter weinig baanbrekends, ik heb het allemaal al eens eerder gezien in andere titels in gelijke of minder gelijke mate. Maar begrijp me niet verkeerd, dit wordt vast weer een topper. Maar een system seller? Nog even een twijfelgeval ..
Laatst bewerkt: 25 jul 2007