1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad wel even leuk om wat lijstjes te posten:
    Groen = goed
    Blauw = ok
    Rood = matig/tegenvallend

    Aankopen van 2007:

    Xbox 360 Games
    Lost Planet: Extreme Condition
    Tetris Evolution
    Forza Motorsport 2
    Blue Dragon
    BioShock
    Medal of Honor: Airborne
    Halo 3 (viel flink tegen)
    Project Gotham Racing 4
    Eternal Sonata

    Beste 360 game van 2007: Blue Dragon

    PS3 Games
    Ridge Racer 7
    Formula One Championship Edition
    Resistance: Fall of Man

    Virtua Fighter 5
    MotorStorm
    Genji: Days of the Blade
    Elder Scrolls IV: Oblivion
    Pirates of the Caribbean: At Worlds End
    The Darkness
    Heavenly Sword
    WarHawk
    Folklore
    Eye of Judgement
    Ratchet & Clank: Tools of Destruction

    Lair
    Assassin's Creed
    Guitar Hero III: Legends of Rock
    Uncharted: Drake's Fortune


    Beste PS3 game van 2007: Uncharted Drake's Fortune

    Wii Games
    WarioWare Smooth Moves
    Super Mario Galaxy

    Beste Wii game van 2007: Super Mario Galaxy

    Beste overall game van 2007: Uncharted Drake's Fortune
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Groen = goed
    Blauw = ok
    Rood = matig

    Xbox 360
    Forza Motorsport 2
    BioShock
    Halo 3 (kon beter Eternal Sonata kopen)
    Project Gotham Racing 4
    Mass Effect
    Naruto: Rise of the Ninja

    Wii
    Metroid Prime 3: Corruption
    Super Mario Galaxy
    (• Zelda: Twilight Princess)

    Beste 360 game voor 2007: Mass Effect
    Beste Wii game voor 2007: Super Mario Galaxy (eigenlijk Zelda, maar dat is een game van vorig jaar)

    Beste game overall van 2007: Mass Effect (eigenlijk Zelda,...)


    De Wii moet het vooral hebben van de Nintendo games zoals elke Nintendo console, maar deze keer is de 3rd party support toch wel iets beter. Met toppers zoals DBZ: Budokai 3 en No More Heroes (en Fragile en die MoH?) in aankomst alleen al lijkt het de Wii het beter te doen dan de GC
     
  3. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Je snapt de opmerking niet dus noem je iemand maar meteen een fanboy. Blijft leuk dit soort reacties.
     
  4. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Dames en Heren, de strijd is gestreden! Vanmiddag zat er een chocoladeletter bij de post in de vorm van een grote X! Dus bij deze heeft Microsoft, volgens Intertoys Haren dan gewonnen! 8)

    Daarnaast nog even ontopic persoonlijk ga ik voor de Xbox maar de Wii heeft zeker iets wat klanten aantrekt. De klanten die ik help weten er vaak niets vanaf maar gaan wel met een Wii weg. Een goed spellen aanbod daarbij buiten de beschouwing gelaten. Het enige wat ik Nintendo kwalijk neem is de zeer slechte leveringen die zij doen. Zowel de Wii zelf als accessoires en de DS lite zijn niet aan te slepen sinds vorig jaar december maar nog steeds weet Nintendo vraag en aanbod niet op elkaar af te stemmen. En dat is hun grootste probleem deze periode omdat we vandaag alleen al drie klanten teleur hebben moeten stellen die een Wii wouden.
     
  5. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow ho ff stoppen nou hoor..............op de DS zijn er echt een heel groot aantal echte topgames... daar moet je echt ff in verdiepen. Toegegeven een hoop nintendo games en die moeten je liggen, maar de ds heeft echt een ontzettend goede catalogus.
    Sterker nog...........ik weet het is een kwestie van smaak, maar in meer dan 20 jaar game tijd vind ik de DS echt een van de leukste console die ik ooit heb gehad.
    Final fantasy, Zelda, new super mario bros, Mario party, Metroid, bran training, mario kart, mario 64, electroplancton, Hotel dusk, the ward, Advance wars, - Animal Crossing, Phoenix Wright (1 en 2), Castlevania, Pokémon Pearl
    , Mario and Luigi; Partners in Time, Elite Beat Agents, Warioware Touched, trauma center, puzzle quest, Yoshi island, tony hawk, fifa, harvest moon

    en ga zo maar door.

    Maar nogmaals ligt ook aan smaak..................maar ben zo blij dat ik m'n psp voor een DS heb geruild.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien moeten we straks een apparte thread hier over starten :) op zich wel leuk ;)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    voor mij kan een handheld toch echt niet concureren met een console. Op een console heb je mooiere graphics, eindeloos beter geluid, groter beeld. Waarom zou ik nog een handheld willen. En ik game al genoeg thuis, zodat het buiten de deur echt niet meer hoeft. Heb een tijdje een ds gehad, maar toch weer verkocht. Lag uiteindelijk alleen maar stof te happen.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    *Kuch*Opsom thread*kuch* :+.

    I agree, deels. Grafisch boeit me niet maar waarom zou ik buiten de deur nog willen gamen als ik binnen als zoveel game. Bovendien ga ik niet zoveel met het openbaar vervoer weg en zal ik die dingen bij me thuis toch nooit aanraken. Voor tijdens de lessen moet ik het ook niet kopen want als ik wil gamen, moet ik relaxed kunnen zitten en dat gaat niet op stoelen die zogezegd je houden moeten verbeteren (echt één van de slechste uitvindingen imo) :+.
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Elke keer weer die lijstjes idd, ik heb ze nu al zovaak zien langskomen. En het wordt dan idd een opsom topic, en dat mag op het strenge XBW niet!
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal jullie eens vertellen wat ik van de Wii vind. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: een hype waar de massa tijdelijk als een kip zonder kop achteraan rent waarna het speelgoed na een tijdje in de kast verdwijnt.

    Ja, Nintendo heeft het weer geflikt, het op de markt brengen van een spelcomputer voor de massa. Een stuk speelgoed wat je hoe dan ook op gespeeld moet hebben. Een spelcomputer die je voor de verandering op een innovatie maar echter wel vrij onnauwkeurige manier bedient.

    Geen HD beeld, geen 5.1 geluid, weinig games en een onnauwkeurige infrarood controller .. Maar .. dat boeit allemaal niet! Zie ons lekker gek doen voor de TV!

    De Wii is eigenlijk niets meer dan een re-release van de Gamecube die op een zeer slimme manier overnieuw op de markt is gezet. Maar de massa ziet en weet dat niet, dat maakt ook niet uit .. we willen met z'n allen lekker gek doen!

    Ik merk zelf dat de Wii-massa praktisch blindelings het apparaat koopt zonder zich er echt in te verdiepen. In het begin is het natuurlijk prachtig maar blijft dat zo als de games niet komen, de graphics gaandeweg verouderen en de besturing begint te irriteren?

    Met de Wii heeft Nintendo het gepresteerd om een nieuw apparaat op de markt te zetten voor de massa die eerder nog niet zo veel met Nintendo had. Waarom ik dat zeg? Kijk naar de treurige verkopen van Super Mario Galaxy in Japan. De enige reden die ik kan bedenken is dat de Wii voornamelijk werd verkocht aan klanten die meer interesse hebben in de gimmicky aard van de Wii in plaats van dat het 'hard-core' Nintendo fans zijn.

    Deze nieuwe doelgroep (de massa-casual) heeft dus minder met Nintendo en hun mascottes dan de traditionele Nintendo-fan. Ja, in sommige landen verkoopt Super Mario Galaxy best aardig maar kom op mensen, dat is toch niet zo raar met de feestdagen en het treurige aanbod op de Wii? Ja hij kreeg goede reviews maar dat kreeg The Orange Box ook.

    Al met al denk ik dat onder deze doelgroep het nieuwtje er vrij snel vanaf is. Om de Wii fris en interessant worden er dus allerlei accessoires bedacht plus de bijbehorende party-games, de eerste is de Wii-Fit. Straks zwaaien we dus niet alleen gezellig met z'n allen, nee we huppelen er dan ook nog vrolijk bij. Let's boogy! :D
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Iets minder arrogantie in je post mag best wel ;)

    Ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Ik keek halsreikend uit naar de Wii. Maar voor mij is het uiteindelijk niet meer geworden dan een gimmick. Vooral het ontbreken van hd en 5.1 vind ik erg zonde. Daarnaast blijft het ook zeer pijnlijk om te zien hoe weinig er op de Wii uitkomt.

    Echter ik zal nooit beweren dat de andere mensen slechts meelopers zijn en daarom de Wii kopen. Geloof ik ook niet.

    Ik denk wel dat veel mensen op zoek zijn naar een goedkope oplossing om te gamen en Nintendo heeft dat zeer leuk weten te brengen. Echter voor mij zijn alleen de ps3 en de 360 daadwerkelijk next-gen. Maar dat is wel slechts mijn mening ;)

    (grappige voetnoot: op mijn verzoek, lang lang geleden, is de Wii in de topictitel opgenomen :+)
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Groen = goed
    Blauw = ok
    Rood = matig/tegenvallend

    Aankopen van 2007:

    Xbox 360 Games
    Forza Motorsport 2
    FIFA 08
    Project Gotham Racing 4
    Call of Duty 4
    • Mass Effect (moet nog binnenkomen van Play-Asia)

    Beste 360 game van 2007: Call of Duty 4
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Tja, sommige mensen hebben nou eenmaal een console die het WEL doet ipv elke keer dat je hem aan doet een Ring Of Death te krijgen. :+

    Maar nu fftjes serieus. Het fanboyisme druipt van je post af. Nu weet iedereen hier wel dat ik groot Nintendo fan ben, maar zelfs als je deze post objectief bekijkt zie je het fanboyisme eraf druipen.

    Dat jij HD beelden en 5.1 belangrijk vindt hoeft nog niet te betekenen dat anderen dit ook vinden. Nintendo vond het te vroeg voor HD en daar ben ik het volledig mee eens. Als ik buiten XBW kijk zie ik nog een heel groot deel van de mensen die niet in HD gamed en een nog groter deel zonder 5.1.

    Weinig goede games ben ik het met je eens. Waar jij het verhaal van de ongelooflijk onnauwkeurige controller vandaan haalt weet ik echter niet. Ik denk dan ook dat jij nog nooit een Wii hebt aangeraakt, want de nauwkeurigheid van de controller bij een game als Metroid Prime is erg groot. Dit is ook weer een zaak van de 3rd parties die ff snel willen cashen.

    Onzin, een game als Super Mario Galaxy is gewoonweg niet mogelijk op de Gamecube in de huidige vorm. Het gebruik van blooming, betere textures, het gebruik van licht en nog wat andere technieken was echt niet mogelijk op de Gamecube. Dat, zoals ik al eerder zei, de third parties nou eenmaal te lui zijn om een goede game voor de Wii te maken is dus een heel ander verhaal.

    Conclusie: 1. Het fanboyisme druipt van jouw posts af. Dit heb ik al veel vaker gezien bij zowel posts over de PS3 als over de Wii.
    2. Nintendo heeft met de Wii gewoon een goed stukje hardware afgeleverd (welk bedrijf wil nou niet dat zn producten als warme broodjes over de toonbank gaan), maar de third parties zijn gewoon TE lui en TE arrogant om een goede game te ontwikkelen voor de console. Zelf denk ik dat uiteindelijk ook de massa deze houding beu wordt. Nouja, ik hoop het tenminste.
    3. Het Benelux gedeelte van Nintendo zuigt met zijn slechte leveringen en verspreiding van games en hardware. Dit is dus voornamelijk puur de schuld van de Benelux afdeling.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Of is dat we ze je willen laten geloven? Ze hebben gezocht naar een manier om een low-cost console op de markt te brengen die een zo groot mogelijk publiek zou aanspreken. In die opzet zijn ze zeker geslaagd. Ik zou mijn PR man precies hetzelfde laten zeggen over de HD generatie.

    Acceptatie van HD en grotere TV's gaat razendsnel. De Wii kan de komende jaren simpelweg niet meer mee op graphics gebied.

    Verkeerde aanname, ik heb wel degelijk met de Wii gespeeld.

    Natuurlijk is het wel mogelijk, de punten die je noemt hebben niets met gameplay te maken en maken of breken ook geen game.

    Bij deze voor de volledigheid een HD vergelijking tussen Super Mario Galaxy (Wii en Super Mario Sunshine (GC). Sorry, maar het verschil vind ik bizar klein.
    http://www.gametrailers.com/player/28233.html

    Goed, de massa-casual gamer vind misschien zaken als HD en 5.1 geluid niet zo belangrijk. Maar waarom zou diezelfde groep wel waarde hechten aan zaken zoals blooming, hier en daar een betere texture en betere belichting? Neah, het gaat om de innovatieve gameplay.

    Tsja, ik kan het ook niet helpen dat ik met mijn kritische en ongezouten post een gevoelige snaar bij je raakt. Jij bent een groot Nintendo fan als ik je post zo zie maar een fanboy zal ik je niet noemen. De Wii is een geinig stuk speelgoed met een innovatieve besturing waar je op een avondje met vrienden een hoop lol mee kan beleven. Maakt mij dat een fanboy? Mwoahh ..

    Dat is jouw conclusie. Misschien kunnen deze third parties wel met andere projecten veel meer centjes verdienen? Hebben ze wel voldoende vertrouwen in de lange termijn? Zijn ze niet bang dat Nintendo de third-party software zal overschaduwen? Heeft de Wii eigenaar uberhaupt wel interesse in third pary games of houdt deze het bij de Nintendo/party games en straks Wii-fit?

    Of kunnen ze met de feestdagen niet aan de vraag voldoen en krijgen andere markten misschien voorrang?
     
  15. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat geldt ook voor de Wii }:] Er is op de Wii geen enkel spel die het haalt bij Mario Galaxy. Ga naar gamerankings.com en zoek daar de beste 50 games allertijden. Daar staat Mario Galaxy op 1, maar verder heeft de Wii maar 1 game in die lijst. Xbox 360 heeft er 7 in de top 50 allertijden.

    Ik was laatst in een winkel waar iemand de verkoper kwam vragen om een game die net als Wii Sports en Wii Play werkt. (Nu is Wii play al dubieus, die verkoopt enkel omdat er "gratis" een controller bij zit). Dan moet je al gauw denken aan Wario Wares en Mario & Sonic Olympic Games. Je zult het met me eens zijn Kameo, dat die beide titels nou niet tot de toppers behoren. Als je dus ook nog Wii Play in twijfel trekt, dan hou je dus enkel Wii Sports over die de aanschaf van de Wii voor de massamarkt rechtvaardigt.

    De nieuwe gamer die Nintendo aantrekt koopt een WIi and that's it. De gamers die altijd al Nintendo kochten, kopen nu ook Mario, Zelda en Metroid. En laten we eerlijk zijn, die hadden net zo mooi/briljant geweest zonder die revolutionaire controller. Ik weet het, ze maken allemaal wel een beetje gebruik van het zwaai maar raak gebeuren, maar niet zoals Wii Sports.

    Waar ik zo bang voor ben is: de huishoudens die een Wii kopen zijn voor jaren van de markt af, ze hebben tenslotte nu een "next-gen" console. Maar meer games kopen doen ze niet. Die kopen dus geen PS3 of 360 meer en zullen ook niet snel Mario/Metroid of Zelda kopen.

    Buitengewoon jammer. Alle lezertjes hier roepen uiteraard dat die 3 ubervet zijn en dat iedereen ze speelt en dat geldt ook wel voor jullie eigen omgeving: een gamers omgeving. Maar de vraag of de verbreding van de markt door de Nintendo Wii nou zo goed is voor de gaming industrie??? Ik vraag het me sterk af. Buiten Nintendo profiteert denk ik niemand van de Wii-hype, ook de 3rd party publishers niet. (Overigens buiten de Benelux, FRankrijk en de UK valt de hype wel mee hoor, in de meeste markten in Europa is of PS3 (Italie, Spanje) of Xbox (Scandinavie) marktleider, niet Nintendo)
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben het grotendeel inderdaad met je eens. :) Er zijn gewoon te weinig toffe Wii games (Mario, Zelda, Metroid en Wii Sports en heb je het voor mij wel gehad). En ik betwijfel ook of de non-gamers nou wel zou geweldig zijn voor de industrie. Ik zie persoonlijk niet alleen op de Wii kunnen gamen, ik kom gewoon niet aan m'n trekken. Ik zie de Wii meer als een console om erbij te hebben voor de Nintendo games.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee hoor, Mario Galaxy staat al een lange tijd terug op nr.2 hoor ;).
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    I stand corrected:eek: (nou vind ik "lange tijd" wel overdreven, maar a la)

    Edit: ik heb even een check gedaan, maar Nintendo verkoopt 68% van alle Wii titels zelf. Daar waar dat 37% is voor Sony op de PS3 en 27% voor MS op de Xbox 360.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nja, lange tijd... . Een paar dagen na dat het over het web ging dat Mario Galaxy op nr.1 stond, stond ie al terug op nr.2. Dat is toch al een weekje of 2 geleden en als je dat vergelijkt met hoe lang Mario Galaxy uit is, is het een lange tijd :+.

    In 2008 (en/of 2009) komen er toch wel een paar potentiële toffe games uit (en dan heb je natuurlijk nog de games van Nintendo die in 2008 uitkomen).
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist!

    Alweer juist! En die hadden net zo mooi en briljant geweest op de GC of PS2.

    Dat vraag ik mij ook serieus af. Voorlopig heeft het Xbox merk niets te klagen wat betreft de hardware en software sales. De 360 bezitter koopt dubbel zoveel games als een PS3 of Wii bezitter. Uiteindelijk is dat bepalend of een studio voor de Wii zal kiezen of juist niet.

    Klopt. Een paar weken geleden waren er zelfs maar 2 Wii titels te vinden in de top 40 van de UK. Kijk je naar Japan dan zijn het ook voornamelijk de Nintendo titels of een titel waar Mario in voorkomt degene die het goed doen. Lastige tijden voor third party's en de Wii, vrij vervelend voor de cosument natuurlijk als alleen Nintendo op dat platform de scepter gaat zwaaien.

    Wat is eigenlijk de mening van een grote studio als Square Enix over de huidige consoles?

    http://kotaku.com/gaming/square-enix/we-dont-rely-on-final-fantasy-and-dragon-quest-330070.php
    Ben het daar helemaal mee eens.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina