Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er komen inderdaad volgend jaar wel een paar potentiële toffe games uit. De Nintendo games zou ik voor geen goud willen missen, vandaar dat ik nogsteeds m'n Wii heb, zelfde geld voor de virtual console games, hele toffe feature.
     
  2. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, ik moet natuurlijk onze grootste fan niet afvallen, maar de I-Pod is/was ook niet de briljantste MP3 speler, maar wel veruit de meeste succesvolle. Hoe je het ook went of keert: de Wii is hard op weg de meest succesvolle console in de geschiedenis te worden. Het doet er niet toe hoe, waarom of wat dan ook, mensen kopen momenteel Wii's alsof ze gratis worden weg gegeven. In Nederland in ieder geval kunnen we bij lange na niet tegen ze op qua verkoop aantallen. Ergo conclusio: ik ben stinkend jaloers op hun succes. De enige reden dat ik nog gerust slaap is dat wij nu ook winst draaien op de 360-business. Zo lang wij een gezonde business kunnen draaien op de 360, ondanks het succes van de Wii, dan gun ik het hen (wel met enig afgunst, maar niets menselijks is mij vreemd :cool: )
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    De vraag is hierbij of die huishoudens dan wel een PS3 of 360 gekocht zouden hebben als de Wii er niet was geweest. De nieuwe groep 'gamers' die Nintendo met de Wii heeft aangetrokken is verre van een groep potentiele PS3 of 360 kopers. En voor die groep is er op de Wii eigenlijk juist niet een tekort aan spellen. Tenminste niet als ik het aantal party games in de winkel zie liggen. De meeste 3rd party titels zijn ook dergelijke party games.
    Je kan misschien zelfs het tegenovergestelde zeggen van waar je bang voor bent. Misschien dat juist door de Wii een nieuwe groep gamers is aangeboord die zonder de Wii nooit aan het gamen waren gegaan, nooit hadden beseft dat het leuk is en nu misschien juist gaan kijken wat er nog meer op gaming gebied te krijgen is.
     
  4. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Terecht punt. Ik merk echter in mijn verkopen een zeker mate van kannibalisme: consumenten die een Wii kopen ipv een Xbox 360. Nu zal de overlap wellicht klein zijn, maar groter dan mij persoonlijk lief is. De 80 of 90% die nooit een 360 hadden gekocht, I couldnt care less, maar die 10 of zelfs 20% die het nu niet doet, had ik toch liever een 360 zien kopen (raar maar waar) Het omgekeerde zie ik gebeuren nu de Wii out of stock raakt. Winkels moeten verkopen en als er geen Wii's zijn, dan verkopen we toch lekker de Xbox 360 Arcade... (Precies waarom why de Arcade wilden hebben)
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat hebben ze zeker verdient. De marketing en de innovatieve gameplay is dik in orde. Petje af dat ze met deze console iets op de markt hebben weten te zetten waarmee ze zo'n grote doelgroep weten te bereiken. Maar ik vraag mij serieus af, hoe lang blijft de Wii leuk en hoe lang kan men het leuk houden? In Japan leek de rek er niet zo lang geleden geheel uit te zijn.

    Als studio kan je eigenlijk niet meer om het succes van de Wii heen maar zoals Square Enix al aangaf, gamed men serieus op de Wii of speelt men er alleen maar mee? Een groot verschil ..

    Het viel mij van de week trouwens op dat de 360 Premiums voor 250 Euro werden verkocht bij de lokale bart smit. Dat is toch dezelfde prijs als een Wii? Raar dat de Arcade dan duurder was, het zal wel een uitverkoop zijn van de 'oude' Premiums zonder HDMI.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bart Smit heeft een wedstrijd georganisseerd. Welke console is het populairst ... De Xbox had toen gewonnen en werden de premiums voor 250 euro verkocht (geloof 1 dag)
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik zeg ook niet dat er geen topgames op de DS zijn verschenen. Integendeel. New Super Mario Bros vind ik echt een geweldige game. Een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Maar het gaat meer om de wat mee recentere releases. Ook op de DS komen op dit moment veel toepassingen. Iets teveel. De verhoudingen zijn zoek.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Ik roep iedereen die de game eerst wilde kopen op om de game uit protest niet te gaan kopen!
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wel minder, maar als de game goed is koop ik hem toch hoor. Heb nooit echt veel aandacht besteed aan bloed enzo (manhunt boeit me dan totaal ook niet) :+.

    Maar wtf... in Amerika wel :eek:. Zover ik weet is Amerika op dat gebeid erger dan Europa (en zeker dan Japan) en daarboven op heb je daar ook nog is Jack Thompson zitten.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Het gaat mij niet om het bloed zelf, maar op zich gewoon om het principe. Amerika wel en wij niet.

    Daarnaast vind ik het feit dat artistieke vrijheid onderdrukt wordt gewoon vervelend.
     
  11. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Freeroaming games kosten veel opslagcapaciteit en in de toekomst is de DVD niet meer geschikt voor deze genre .
    Dat weten de gameontwikkelaars als geen ander het allerbeste en je zult straks zeker zien dat gamedevelopers toch meer kiezen voor de Playstation 3 die maar liefst 50 GB op BluRay opslagcapaciteit kan bieden.
    Sony is gewoonweg slimmer geweest met een nextgen gameconsole te ontwikkelen die meer toekomst is gericht en de resultaten van betere games zul je wel zien zo rond eind 2008.
    Maar laten we nu maar hopen dat Grand Theft Auro IV op de playstation 3 een grote HIT word waar zo velen gamers niet op kunnen wachten.
    Daarom heb ik ook gekozen voor de playstation 3 die veel meer toekomst heeft als de Xbox 360.
     
  12. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk duurt het nog zó lang voordat games echt te groot worden voor 8gb schijfjes, dat er op dat moment wel weer een nieuwe generatie consoles uitkomt. Over 3-4 jaar dus...
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hebben we deze discussie niet al een keer of tienduizend gehad? :+
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Precies, neem een game als Mass Effect: Erg grote game met veel mogelijkheden, audio, opties etc. Deze game is echter maar iets minder dan 8GB groot. De komende jaren zit het nog wel snor met de dvd (ik gok ong 2 jaar). Daarna is de nieuwe generatie er toch alweer.
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang Sony met zijn PS3 achterblijft qua marktaandeel in vergelijking met de andere twee consoles zullen game developers echt niet zomaar exclusieve titels gaan ontwikkelen die het uiterste uit de PS3 halen.

    Ik zie geen enkel signaal uit de markt dat developers nu opeens neigen naar exclusieve games voor de PS3, dat is een veel te groot financieel risico. De situatie is deze generatie heel anders. Grote studio's geven Sony zelfs openlijk een tik op de vingers wat betreft hun aanpak met als laatste voorbeeld Square Enix.

    Sony is stom geweest om de PS3 zo laat op de markt te zetten tegen een hoge prijs en met geen of verwarrende marketing.

    Al past er 200GB op zo'n schijfje, zolang een console niet een aardig marktaandeel heeft, zolang de ontwikkelkosten torenhoog zijn en zolang er veel, veel meer centjes te verdienen valt met de andere consoles zal je niet zo snel developers warm krijgen voor je console.
     
  16. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Jammer alleen dat die game voor geen meter loopt, texture pop in/glitches en een erbarmelijke framerate maken de game voor mij amper speelbaar.

    Niet dat dit veel met het DVD formaat te maken heeft, maar toch heb ik zin om te zeiken :+
     
  17. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ie dan toch zo goed scoort... mja van de week ff Mario Galaxy gespeeld en echt... hij is echt vet!
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Meen je dat nu? Mmm, ik zie het zelf wel als ik hem speel. Binnen een klein 3 weken begin ik aan het spel. Denk toch dat ik blij ga zijn met het spel. Zowel qua graphics, als gameplay als verhaal. Maarja, dat zijn mijn hoge verwachtingen natuurlijk. Anyways, ben nu met uncharted bezig, zeer mooi spel, nog een paar foto's getrokken, staan in de uncharted tread :).
     
  19. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel momenteel ook Uncharted en Mass Effect, maar elke keer als ik Uncharted gespeeld heb, heb ik veel moeite om plezier te hebben met Mass Effect :mad:
     
  20. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is echt mooi! Zat er echt van te kijken... Zo.... "kleurrijk" 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina