1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Best Innovation voor Halo 3 zal wel te maken hebben met het hele sharing gedoe, dat vanaf nu álles wat je gamed wordt opgeslagen en je aan de hele wereld kan showen. Lijkt me wel sterk als Portal niet uiteindelijk de Nummer 1 wordt...

    Heb op 360 gestemd, omdat het gewoon de meeste toppers heeft en de hardware wat mij betreft ook gewoon fantastisch is:)
     
  2. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gestemd op de xbox360 omdat mij ps3 pas heb verkocht omdat het online gedeelte gewoon niet fijn werkt
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik de 360.

    Teveel plezier mee om naar iets anders te kijken.
    Ik zit al vanaf het begin op Live en ik speel nog steeds met mensen van "back in the day" :) Ook hier dus teveel plezier om naar iets anders te kijken.

    Meer en meer mensen om me heen kopen een 360 dus ouderwetse LAN party's gaan er ook weer aankomen heb ik zo het gevoel. :thumbs:

    Hardware nooit problemen mee gehad (op een dvd lade die een aantal keer niet meteen open ging na dan :) )
     
  4. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Na veel wikken en wegen heb ik toch maar op de 360 gestemd. }:]:cool::b:

    O-)O-)O-)
     
  5. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt waarschijnlijk aan het nivo wat je gekozen hebt , speel hem op legendary en kijk dan nog eens of het binnen 3 uur lukt. ;)

    Gekozen voor de Xbox 360 :

    - Betaalbaar
    - Meest goede games
    - Xbox Live (waar sony nog een hoop van kan leren)
    - Tom Clancy Games
    - Niet gemaakt van goedkoop lijkend lelijk zwart plastic
    - Faceplates
     
  6. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Gekozen voor de PS3, redenen:

    -Mooi afgewerkt apparaat
    -Graphics evengoed als 360
    -Betrouwbaarder als 360
    -Meest complete console
    -Stiller dan stil
    -Leuk aanbod aan games
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Gekozen voor de Wii:

    Veel mensen zullen raar staan kijken, maar ik heb voor de Wii gekozen gebaseerd op de laatste maanden. Als je het eerder dit jaar gevraagd had zou ik 360 gezegd hebben.

    Echter sinds ik mn Wii heb met Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy etc. heb ik mn 360 al niet meer aangeraakt. (enkel om een dvdtje te kijken) Zegt genoeg, denk ik.

    ff opsommend:

    - Super Mario Galaxy _O_ _O_ _O_
    - Metroid Prime 3
    - The Legend Of Zelda: Twilight Princess
    - Nintendo games/sfeer
    - Virtual Console _O_
    - Prijs
    - Stylish
    - Betrouwbaar
    - Fun
     
  8. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Legendary is 6 uur, is nog steeds erg kort...

    Heb op Wii gestemd, simpelweg omdat ik enorm veel lol beleef met de games. Ik heb steeds meer het gevoel dat gamen op 360 werk is gaan lijken, snel uitspelen, GP verzamelen etc.

    En de Wii heb ik niet het gevoel dat ik iets moet doen, maar dat ik het mag doen.
     
  9. Ganjito

    Ganjito New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat voor de 360 de beste games zijn uitgekomen.
    De Wii heeft echter een leuke afsluiter met Metroid Prime 3 en Mario Galaxy. Dat vooral Mario Galaxy zich onderscheid qua originaliteit en klasse van alle andere games, doet het er toch niet af dat de Xbox 360 gewoon een beter jaar heeft gehad imo. Ook al heb ik geen Xbox360.
    Met 2 toppers per jaar red je het niet, hoop dat Nintendo dit ook inziet.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Ik denk dat Nintendo JUIST degene is die dat inziet, echter maken 3rd party ontwikkelaars alleen maar troep. Dus de schuld ligt niet geheel bij Nintendo.

    En voor de mensen die verhalen op gaan hangen van: "Maar de games van 3rd party kunnen niet op tegen die van Nintendo en verkopen dus ook niet."

    Remember Rare? Hun games gingen op zowel de Snes als de N64 als warme broodjes over de toonbank.
     
  11. Ganjito

    Ganjito New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Schuld ligt ook niet bij Nintendo...
    Vroeger, heel vroeger, remember.. seal of quality (die in de loop der jaren zijn glorie verloor).. BRING IT BACK ;)
    Maargoed, de Wii kan gewoon niet de beste console zijn zonder genoeg topgames, hoe leuk het ook is.
     
  12. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Toch maar voor 360 gekozen. PS3 heb ik gekocht en weer verkocht. Was alleen leuk voor blu-ray. Verder waren er gewoon te weinig (leuke games). Die valt dus sowieso af. Dan blijven de Wii en 360 over. Wii had vette titels aan het eind van het jaar, maar ja, 360 ook. Uiteindelijk heeft 360 live en achievements, ziet het er mooier uit, en is er gewoon meer keus in goede titels (en racespellen)
     
  13. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de PS3 nou ook nog 'sterker' in rekenkracht en betere graphics? of valt dat te verwaarlozen?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is te verwaarlozen.

    Grafisch: 360 is een scheet krachtiger
    CPU: PS3 is een scheet krachtiger (een flinke scheet als ze uit vinden hoe er efficiënt voor te programmeren)
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou never de Wii als beste console van 2007 kunnen kiezen. Qua hardware zit het wel ok met het apparaat ( kies qua hardware toch voor de PS3 ), maar qua games was het echt dramatisch. Twee toppers maar, Mario Galaxy en Metroid Prime 3. En dan heb ik eigenlijk voor mij persoonlijk het jaar 2007 van de Wii beschreven, meer was er ook niet. Games maken of breken een console en maken doen ze de Wii niet (Mario Galaxy en MP3 als uitzondering).
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel bij de Wii, maar wat me vooral eigenlijk stoorde was de redelijk lakse besturing. Vooral bij Wii Sports, bij spellen als Tiger Woods zal het waarschijnlijk beter zijn, heb ik het gevoel dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat je doet zolang het maar 'in de richting' is. Dat is nu misschien wat overdreven, maar toch vond ik het opvallend (vervelend) dat de animaties heel dikwijls hetzelfde zijn ongeacht de fijnere beweging die je maakt. En het is juist die interactiveit, dat bewegen dat me/mensen moet overhalen om de Wii als een aanwinst te kunnen zien naast de krachtigere next-gen consoles...
     
  17. Ganjito

    Ganjito New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Zou het dan echt? :eek:
     
  19. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Hb voor de xbox gekozen, de Wii is namelijk overal uitverkocht :)
     
  20. Ganjito

    Ganjito New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Of we daar blij mee moeten zijn is een tweede ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina