1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Waar heb jij de cijfers gevonden :) klinkt interessant (jammer dat Nederland er niet bij staat) Het zijn natuurlijk de wekelijkse cijfers maar toch...

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is overduidelijk vgchartz.com. Een website die eigenlijk nergens serieus genomen wordt, allemaal natte vinger werk. Die cijfers schommelen daar voortdurend, ook cijfers van bijvoorbeeld een week geleden.

Helaas worden de officiële cijfers in veel Europese landen niet of nauwelijks vrijgegeven. De cijfers voor Amerika en Japan worden wel gepubliceerd.

En over die Japanse cijfers, Nintendo is duidelijk weer heer en meester. Sony moet nu toch echt zijn kroon afstaan. Nintendo hardware en software is niet te stoppen. De NDS heeft nu al de totale PS2 verkopen in Japan ingehaald, echt een sales monster!

Ik kan niet anders concluderen dat de HD consoles niet weggelegd zijn voor het Japanse publiek. Dat belooft heel weinig goeds voor titels als MGS4, GT5 en Final Fantasy. De feestdagen, prijsverlagingen, nieuwe modellen, een PES en een GT5P, het mag allemaal niet baten. Beide HD consoles zijn daar tot op heden een flop en ik betwijfel of dat ooit nog goed komt, de Japanner heeft inmiddels zijn keuze gemaakt.

En de reden dat de 360 daar sowieso niet van de grond kan komen horen we nu allemaal wel te weten, het zijn niet de games, ook niet de hardware maar het feit dat het een Amerikaans product is, de Japanners hebben daar een afkeer tegen. En dat zit weer diepgeworteld in de Japanse cultuur. En dan heb je ook nog eens concurrentie van zwaargewichten als Nintendo en Sony ..

Als Japanse HD developer zou ik nu onderhand al het werk laten liggen en volledig overschakelen op de Wii en de NDS.

Laatst bewerkt: 28 dec 2007
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Grappig dat smaken wereldwijd zo ontzettend kunnen verschillen. Ik was mijn nds na een tijdje compleet flauw.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wel erg eenvoudig om het niet verkopen van de 360 in Japan alleen af te schuiven op het feit dat het een Amerikaans product is. Heeft er deels met maken, maar het andere deel zijn toch echt de games. De Japanse games lopen redelijk (Blue Dragon, Ace Combat, Eternal Sonata etc) in Japan voor de 360. Maar het merendeel van de 360 games is te Westers en te Amerikaans voor de Japanner.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Maar Kameo dan komt het toch omdat het een Amerikaans product is? Want ook al zouden er meer Japanse games zijn het is en blijft een product van Microsoft, en dat is toch een bedrijf waar de Japanners niet gek op zijn.

Je kan mij niet vertellen dat als de 360 meer Japanse games zou hebben het wel zou verkopen, ik weet dat Japanners een hele andere smaak hebben als het om entertainment gaat daarom willen ze ook alleen hun eigen producten kijk naar de Ipod klonen de Ipod verkoopt daar ook niet best maar hun eigen remakes wel.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    1 probleem voor die Japanse HD developers.... 3th party games verkopen erg slecht voor de Wii.... Alleen de eigen Nintendo titels verkopen er goed op... Je kosten zijn natuurlijk een stuk lager dus hoef je minder te verkopen...

Kameo en Dennis hebben deels gelijk denk ik. De games op de 360 zijn erg Westers gericht en het blijkt dat de Japanners geen Amerikaanse console in huis willen hebben.... en tja, Japanners zijn niet klaar om in HD te gamen.

MS en Sony liggen dus volgens de schattingen van Kameo nek aan nek...
    Zijn er misschien ook al schattingen van de software cijfers van de drie consoles....?? Ik denk dat ik wel weet wie er daar met kop en schouders boven de rest uitsteekt...

Ik schat in dat MGS4 ook naar de 360 komt O-)

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo leg je het inderdaad beter uit. De typische Japanse games zijn er wel degelijk: Blue Dragon, Dead or Alive, Ace Combat 6, Trusty Bell, Lost Odyssey, Idolmaster, Dynasty Warriors, etc. Kijk echter naar de totale software sales en je ziet dat ze gewoon niet verkopen en dat de 360 maar zeer tijdelijk beter verkoopt. Het zal ook wel met een imago probleem te maken hebben, ik heb het idee dat het niet 'cool' is om in Japan een 360 te bezitten.

Daarnaast wonen de Japanners vrij klein en is HD nog niet doorgebroken, simpelweg de ruimte niet voor? Een ander belangrijk aspect is het online gebeuren. Dat leeft in Japan totaal niet! En daar richten de HD consoles zich voor een belangrijk deel toch wel op.

Ook de PS3 had zo zijn typische Japanse games, RPG's en bijvoorbeeld een Time Crisis. Of ze floppen of er is maar sprake van een tijdelijke opleving in sales. En met die tijdelijke oplevingen van een paar weken ga je het niet reden. Alles draait immers om het vergroten van je marktaandeel. En dat marktaandeel is er niet om miljoenen verslindende producties als MGS4 en Final Fantasy mee op te vangen.

Maar MS heeft op zijn eigen manier wel successen behaald in Japan. Het binnenhalen van verschillende grote Japanse developers die inmiddels grote hits hebben en het wegkapen van verschillende exclusives die wel op de 360 zijn verschenen maar op de overige consoles voorlopig nog missing in action zijn.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
  9. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb het artikel nog niet aangeklikt en ik weet al dat het Super Mario Galaxy is. In mijn ogen gewoon echt overduidelijk dat dat niet dé game van het jaar is. Galaxy is stoer, Galaxy is vrolijk en de enige echte opvolger van Mario 64. Ondanks dat BioShock wél een kandidaat was vind ik het toch jammer dat ie niet gewonnen heeft. In mijn ogen is dat namelijk wèl de game van het jaar. Van Mario wisten we allemaal wel dat ie het goed zou gaan doen, dat ie leuk zou gaan worden. Maar niemand had BioShock verwacht. Ik vind het knap dat je tegenwoordig met al die sequels nog iets nieuws aan durft te gaan. Dat een ontwikkelaar geld durft te steken in iets waarvan je totaal niet weet of het succes heeft of niet. Bovendien was BioShock ook echt een goede game. De sfeer was geweldig, de omgevingen zijn zeer mooi ontworpen, de vijanden zijn origineel en het verhaal is ook nog eens intrigerend. Daarom was ik zo enorm verbaast na het uitspelen van die game, ik had immers al lang niet zo'n originele goede game gespeeld die echt iets nieuws deed. Uiteraard snap ik waarom Super Mario Galaxy de meeste stemmen krijgt/heeft gekregen maar toch wil ik dit meesterwerkje, BioShock, nog even wat support geven.

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    ^ Helemaal mee eens wat Kiss of Fire hierboven zegt.

Vind Mario Galaxy een leuke game, maar Game of the Year?! no way...

11. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het jaar is nog niet eens voorbij! Toch?

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dus? Alsof er morgen nog een goede grote game uitkomt :+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Welke argumenten? Ik hoor grotendeels: awesome, awesome en awesome ;)

Ik kan er verder niet echt een oordeel over vellen, maar als ik de game zie en er worden argumenten aangehaald als 'detailed' en 'beautiful to look at'....game doet me pijn aan mijn ogen (subjectief I know), maar is zeker niet detailed!

edit: hoe ze alle ruimtes gebruiken en refereren aan de vorige delen is wel geinig uitgewerkt btw.

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Beetje jammer, dat een moderator één van de "graphics-hoertjes" (je begrijpt wat ik bedoel) is. Maargoed, dat zijn veel Xbox-gamers. Die andere games afkraken om de graphics. Super Mario Galaxy ziet er gewoon super uit. Een game moet ook sfeer uitademen en dat missen veel Xbox 360 games nog wel is, ook al zijn ze zo mooi..

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Pardon? Waar baseer je je feitje op en waar slaat het op om mijn modschap er bij te halen? Even voor de duidelijkheid:

Ik speel op dit moment met veel plezier zo nu en dan chrono-trigger op de pc, dus ben zeker geen 'graphics-hoertje'. Daarnaast heb je geen enkel benul welke consoles ik hier in huis heb.

Je negativiteit naar een mod hier op xbw op een dergelijke manier uiten stel ik dan ook zeker niet op prijs.

Mbt: Galaxy. IK vind de game niet erg mooi. Ik geef er duidelijk bij aan dat dat subjectief is (ik vind bijvoorbeeld 'No More Heroes' wel mooi), echter het spel IS gewoon niet gedetailleerd.

Volgende keer even drie keer nadenken voordat je een reply post.

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Uit aantasting van macht, of eerlijkheid, dat is dan de vraag.
    Anyway, dat Mario Galaxy niet gedetailleerd is, is onzin.

Super Mario Galaxy features incredibly detailed graphics. - http://www.cvgames.com/?p=1997

The character designs, level details, animations, all of it is incredibly colorful and vibrant, and just a joy to look at.
    http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?reviewid=820377

Never before have you seen a rendition of Mario so detailed and well animated, and the same is true of just about every character in the game, particularly Bowser, whose funky red fur waggles in the wind and whose fire distorts the screen.
    http://wii.ign.com/articles/833/833298p4.html

Not only is each level unique, but they all look impressive and are packed with tons of detail. There's really nothing bad to say about Super Mario Galaxy's graphics, and they're among some of the very best you'll see on the Wii.
    http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?reviewid=823252

I don't know what secrets Nintendo has been keeping, but Super Mario Galaxy is the first game to really show off the Wii's graphical capabilities. Not only does the game consistently run at a solid 60 frames per second, but the graphics are extremely detailed, not to mention stunning.
    http://www.gaming-age.com/cgi-bin/reviews/review.pl?sys=wii&game=mario_galaxy

That proficiency extends to the game's audio and video, as well. There's just no question that Super Mario Galaxy is one of the prettiest Wii games around. At times, it looks almost like it would be at home on the Xbox 360, with incredible texture detail and lighting.
    http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?reviewid=906006

Super Mario Galaxy pays attention to detail in some of the smallest ways. Besides the little graphical elements like butterflies, the game looks to the original 2D games and keeps things consistent such as the fact that holding a shell allows you to swim faster in Super Mario World.
    http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?reviewid=821523

Ga zo maar door. Dus zelfs voor een mod lijkt me, know your facts.
    Dus niet alleen voor mij geld "Volgende keer even drie keer nadenken voordat je een reply post."

Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Smaken verschillen. SMG ziet er zeker niet 'lelijk' uit, en is erg sfeervol, zoals altijd. Zet je het vervolgens bijv. naast een Mass Effect of Ratchet & Clank, dan stelt het grafisch niet zo heel erg veel voor. Op basis van sfeer en gameplay worden games op de verschillende systemen ook met elkaar vergeleken, dus ook op basis van de graphics. Heeft niet echt te maken met het stereotype 'Xbox-gamers'. Zijn veel 'Nintendo-gamers' dan niet precies hetzelfde als de Xbox-gamers? Alleen hebben we het dan over de gameplay i.p.v. over de graphics.

Kevf z'n modschap staat verder helemaal los van deze 'discussie'. Ik snap ook niet waarom je hem daar een aantal keer mee moet confronteren? Hij geeft daarnaast vrij duidelijk aan dat hij zijn mening geeft over SMG. Dat de meningen van websites of andere mensen daar niet mee overeen komen doet daar verder niets aan af. Wat de één prachtig vind hoeft de ander nog niet mooi te vinden. Toen ik vandaag van Ratchet & Clank naar SMG overging moest ik ook eerst weer even wennen, zeker op een groter scherm. Zodra je eenmaal aan het spelen bent merk je het niet echt meer.

Je hoeft verder niet zo aanvallend/verdedigend te reageren om je punt te maken. We gaan hier doorgaans op een respectvolle manier met elkaar in discussie.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Aernhem - Dat hangt van je referentie kader af. Als je deze vergelijkt met andere Wii games, dan heb je gelijk. Vergelijk je het met het hele game spectrum van alle consoles, tja...

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nou moet ik zeggen dat ik sinds de laatste incidenten totaal geen waarde meer hecht aan Gamespot. Maar ik moet zeggen dat het een terechte keuze is als Game of the Year (twijfel zelf tussen Mario Galaxy en Uncharted Drake's Fortune). Vind het daarnaast geen awesome awesome argumentatie. Ze leggen aan de hand van een aantal elementen van de game uit waarom zij hebben gekozen voor deze game.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil best met je in discussie geen enkel probleem. Maar als één van de mods ben ik verantwoordelijk voor het 'modereren' van gesprekken. Daar is doorgaans geen uitgebreide kennis van consoles voor nodig. Uiteraard heb ik die wel, maar dat staat er in de eerste instantie los van. Leuke extra noot: Ik heb zelfs mijn 360 al eens een keer weggedaan en een ps3 gekocht en ben in die tijd mod geworden van dit xbox-forum.

Het is ook zeker geen aantasting van mijn 'macht', want zo beschrijf ik mijn rechten op een internetforum toch zeker niet. Het gaat mij er om dat je (nu zelfs tot twee keer toe) erg provocerend naar mij toe overkomt.

Maar goed laat ik dan op een normale manier deze discussie voortzetten om het goede voorbeeld te geven ;)

Ik heb mijn op- en aanmerkingen er in vet onder gezet

en hier een mooie vergelijking met een spel wat wel een gedetailleerde platformer is:

Nogmaals ik heb MG nooit gespeeld en het zou ongetwijfeld super zijn om te spelen, echter gamespot overdreef zwaar in mijn ogen.

Edit: @ kameo: Dat ben ik dus met je eens. Ik had meer willen weten over de gameplay die zo super moet zijn. Nu bleef het bij: inside-out, upside-down ed.

*gaat maar eens oliebollen halen*

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina