1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo wat denk jij dat er word aangekondigt?

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    En het is een Gamecube die WEL dvd's afspeelt.

Hij is echter zo schaars als wat, omdat ie enkel in Japan uit kwam en al een tijd uit productie is.

3. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ding is HOT!

4. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dit wist ik niet. Echt handig. Dit is blijkbaar sinds de herfst update... zal toen het nieuws niet goed gevolgd hebben.
    Bedankt voor de info, ik ga er dadelijk gebruik van maken.
    Nu nog een internet browser...

Toshiba ontkent het gerucht over de ingebouwde hd dvd speler in de 360:
    http://games.slashdot.org/games/07/10/24/1619257.shtml?tid=211

Maarja, wie weet he

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.timewarner.com/corp/newsroom/pr/0,20812,1700383,00.html

Dit zou weleens de doodsteek voor HD-DVD kunnen zijn. Hoe eerder er duidelijkheid is in die video format-war des te beter!

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan is het idd afgelopen voor hd-dvd. Des te beter. Hoop voor Toshiba dat ze niet met een combi uitkomen :+

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zou wat zijn als er nu een 360 met ingebouwde HD-DVD speler komt. :+
    Maargoed, mag duidelijk zijn dat dit de doodsteek voor HD-DVD is. Is een kwestie van tijd dat ook Universal vertrekt. Format war lijkt me met deze actie wel beslist. Exit HD-DVD....

De persrelease van Warner:

8. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ..... komop zeg, dat ding lijkt op een wekker...

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nadat Warner dus alleen HD-DVD ondersteunde, ondersteunen ze binnekort alleen Blu-Ray... nu weten we ook al welk het best verkoopt op dit moment. Nu hoop ik alleen dat Universal op zijn minst hun filmen terug op Blu-Ray uitbrengen is het einde van de oorlog is nabij :).

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Wacht maar tot de nieuwe generatie VHS er is, dan zal betamax weer het onderspit delven. 8)

*zucht* sorrie soms word ik moe van die war om het 'nieuwe format', maar wel beter dat er dan 1 format is. Hoewel ik al snel een 2de eraan zie komen, een disc met 3,9tera byte en we weten wel de naam van die disc. :)

Laatst bewerkt: 5 jan 2008
  11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Lol 8) Inderdaad! Ik denk dat Bill nu snel een nieuwe speech moet maken als dat echt blijkt te zijn. (lijkt me niet trouwens maar goed, goeie grap.)

12. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar heeft Sony niet de rechten/patent weet ik veel hoe dat zit op blue-ray? Dan zou MS toch nooit aan blue-ray kunnen beginnen in de volgende generatie consoles?

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jawel hoor, ze zullen dan alleen wat geld (weet de officiële term niet meer) moet betalen aan de eigenaar(s) van het patent op de Blu-Ray technologie ;). Net zoals ze dat nu doen voor HD-DVD?

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft kan gelijk overstappen op blu-ray als ze dat willen, maar zij geloven niet in Blu-Ray, omdat de schijfen fragile zijn. De data wordt beschreven op de bovenste laag. Bij een DVD HD DVD zit er een plastic laag boven de data (dus minder kras gevoelig). Volgens mij is Sony niet de uitvinder van Blu-Ray en betalen zij ook een licentie. MS betaald ook een licentie voor HD DVD

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, *kijkt in gamecollectie.... ziet tig krassen op zeer duurzame 360's DVD's... ziet geen krassen op fragile Blu-ray games :+

Bij normaal gebruik maakt dat echt helemaal niks uit, tenzij je er bewust onzorgvuldig mee omgaat. Omdat de datalaag dichter bij de oppervlakte ligt t.o.v. (HD) DVD, hebben ze een harde coating aangebracht om deze laag te beschermen. Sony zit btw in de board of directors van de BDA, en Blu-ray is volgens mij ontwikkeld door Sony/Philips in 1995.

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    4 jan:
    http://www.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=26140722

17. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yoehoe...............gaat lekker zo.

Wordt steeds blijer dat ik overgelopen ben.

18. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Microsoft is de Xbox360 ruim 17 miljoen keer verkocht. Volgens een site als vgchartz staat de teller echter nog maar op 15 miljoen. Wie moet ik geloven, welke is betrouwbaarder en waarom?

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Microsoft de verkopen aan winkels telt. En vgchartz telt de winkels verkocht hebben aan consumenten. Dus daar ligt het verschil denk ik. Ik gok maar wat hoor maar zo lijkt het me wel logisch :)

20. Destructive Meteor

Destructive Meteor I'm Evil

Leuk Bevonden:
    0
    Wii

Ik heb sinds 21 december 2006 een wii, maar vind de games die er tot nu toe op zijn uitgekomen niet echt fantastisch. De Wii stelt me teleur op bijna alle fronten. (Ik beschrijf alleen de games die ik heb gespeeld.)

Wii Sports

Een beetje tennissen, golfen en meer van dat soort ongein... Niet echt mijn smaak, maar leuk voor een half uurtje en nog een extra half uur voor multiplayer.

Wii Play

Met je aanwijzertje moet je mii's vinden die hetzelfde zijn, het hardst lopen of targets kapot schieten. Het klinkt allemaal erg leuk, maar als je het aan het doen bent heb je minder dan 10 minuten per minigame nodig om te bedenken dat dit echt nergens over gaat. |:-

Mario Strikers Charged Football

Bij dit spel moet je voetballen maar dan met allemaal speciale trucs en aanvallen om zo te kunnen scoren. Als je met een cup bezig bent kan je niet even met een ander(e) speler/team een cup spelen, want dan wordt je andere savefile gedelet. Dat wil zeggen: je kan alleen maar een cup doen als je het met dezelfde speler blijft doen en daardoor heb je weinig variatie (alleen de moeilijkheid die ik trouwens bij de derde cup onwaarschijnlijk moeilijk vind, maar dat ligt vast weer aan mij;))

Medal of Honor: Vanguard

Dit vind ik een goede game, alleen om alle medalies te halen op Elite mag je geen een keer dood gaan:confused:. Bij 2 schoten ben je al dood... Voor de rest, is het wel een goede game, alleen de graphix zijn ook niet echt bijster interessant.

MySims

Hier zul je huisjes ontwerpen en meubels maken om verder in het spel te komen. Dit is leuk... voor 3 minuten. Je moet namelijk iedere keer weer terug naar je werkplaats en daar dan met blokjes allemaal meubels maken, niet echt mijn ding.

Super Paper Mario

Deze game vind ik ook wel leuk, maar het is iedere keer hetzelfde. Flippen naar 2D-werelden en een geheime doorgamg vinden of een bepaald object vinden. Daar blijft het bij, alleen steeds in een ander jasje.

Red Steel

Het gaat erom dat je al je vijanden dood schiet en dan verder in het level komt, alleen is het probleem dat als je wilt inzoomen met je pistool, dat je je Wii-mote een stuk naa voren moet schuiven, nogal vermoeiend. Dan meestal nog mis schieten ook (kon een geen lock vinden op de gun.)

FIFA 08

Weer een mooie game, maar (komt ie weer hoor) je moet zo achtelijk moet de wii-mote zwiepen om een goal te maken. Het is niet meer da 'B' schieten is, maar je moet omhoog of omlaag zwaaien om te schieten. Je kan ook een lobje over de Keeper heen maken, maar soms reageert dat ding niet goed, is het opeens een schijnschot (met 'C' ingedrukt omhoog zwaaien is lobje en naar beneden is schijnschot) dus dan schiet je niet eens...
    Het publiek is er ook niet beter uit gaan zien.

Wario Ware: Smooth Moves

Dan hebben we dit. Een leuke game, maar die single player is zóóó saai... en het vervelende is dat je op een bepaald punt moet zijn in de singleplayer om multyplayer vrij te spelen. Niet echtgeweldig.

Guitar Hero III

Het is gewoon precies hetelfde als GH III op de Xbox 360 (nog niet op de PS3 gezien), maar dan heb je een ander laadschermpje, je kunt geen songs downloaden en je hebt een gitaar waar iedere keer dat je een fout maakt een herrie van jewelste uitkomt (opzich is het wel grappig, maar je voelt je diep vernederd als je eens TTFAF op expert gaat spelen). De graphix zijn ook iets minder, maar ja, het is de eerste keer GH op de wii.

Tot zo ver dat ik vertel wat ik wel en niet goed vind aan de wii. Ik hoop dat jullie het met me eens zijn na dit te lezen dat ik een 360 heb gekocht (besteld) en eindelijk wat echte games kan spelen:cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina