1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Banjo Kazooie was ook de eerste titel waaraan ik moest denken. Het is wel angstvallig stil daar.

2. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 Core is nu Xbox 360 Arcarde ;)

Ik heb er één gehaald en me oude verkocht.

De Xbox Arcarde heeft de nieuwe Benq VAD60378 drive, HDMI aansluiting en mogelijk de nieuwe 65nm Falcon processor.

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja Core is er niet meer, en heet nu Arcade. Benq drive is okeej!

4. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen zaterdag morgen hebben m'n vrouw en ik een Xbox 360 Premium met Forza2 en Viva Pinata gekocht bij de MM te Deventer.

Het is wel een launch geval, maar ik had snel het idee dat ze dat allemaal waren bij de MM. M'n vrouwlief had geen zin om een half jaar te wachten op een Falcon en ik eigenlijk ook niet.
    Aangezien we casual gamers zijn (2 a 3 avondjes per week) zullen we wel niet zo snel een ROD krijgen en zelfs dan is het voor ons niet echt een probleem om hem een maandje te moeten missen.
    Ben wel wat afwachtend wat betreft krassen.

Thuis aangesloten kreeg ik gelijk een ROD (rechtsonder code E-68 -> harddrive error), maar na het eruit/erin zetten van de HDD deed hij het gewoon.

De Beeldkwaliteit op onze Sony Triniton breedbeeld TV vond ik best goed :)

Onze eerste indruk:
    * mooi beeld ook als je geen HD-tv hebt (in de MM viel me al op dat de PS2 er al behoorlijk gedateerd uitzag (wie sluit er dan ook een PS2 op een HD tv aan terwijl ernaast een Xbox 360 op een andere HD tv aangesloten is)). Een HD tv is op z'n tijd wel een goede toevoeging, maar op onze Sony Triniton vonden we het beeld eigenlijk al erg goed -> noodzaak voor een HD tv is wat minder
    * Viva pinata vind ik een prut game. Je wordt overstelpt met informatie. Terwijl je de eerste opdracht nog niet eens klaar hebt krijg je al 10 nieuwe.
    * Forza2 is leuke game. qua gameplay zie ik geen verschil met Gran Turismo. In de toekomst hoef ik niet echt meer een race game te kopen.
    * een 2e controller zou wel leuk zijn, even sparen dus.
    * Xbox maakt wel wat lawaai, maar eigenlijk merk ik daar weinig meer van als ik bezig ben met een spel.

Binnenkort krijgen we als het goed is assassin's creed binnen via Gamesguide voor 49,99.

Ben verder al op ebay een beetje aan het kijken naar goedkope games, heb al wat gezien voor onder de 15 euro (2e hands), zoals CoD 3 en Oblivion.
    Maar ben niet echt goed van op de hoogte van wat er te krijgen is.

Iemand had er in de vorige thread over dat ik als Space sim liefhebber Mass Effect wel leuk zou vinden, maar na het bekijken van wat dingen had ik er niet echt een sterk space sim idee bij, maar meer een futuristische RPG.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    :) :thumbs:

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Fable 2 gaat dat ook zeker niet zijn, aangezien daar de achterban te groot voor is. En meestal alleen games gecanceled worden waar nog niet eerdere een deel van uit was gekomen.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Gefeliciteerd met je aankoop! Als je 2e hands games wil kopen raad ik je aan om hier op de Bazaar rond te neuzen. De mensen hier zijn echte gamers en zeker als ze al een tijdje lid zijn van het forum en veel posten kun je ze (over het algemeen) wel vertrouwen.
    Marktplaats en E-bay etc. zijn toch wat meer sites waar je sneller een kat in de zak kunt kopen...
    My 2 cents ;)

Ook zou ik overwegen je Xbox toch terug te brengen naar de MM en meteen een nieuwe vragen (je kan dit binnen 8 dagen na aankoop doen.)

Veel gameplezier in iedergeval :thumbs:

Bij het lezen van deze naam "Shane Bettenhausen" stop ik al met het doorlezen van "geruchten".
    Die gast is zo anti MS dat het niet meer normaal is. 1up is een goede site maar deze kerel is echt een lachertje van de bovenste plank met zn hardcore fanboy gedrag.

8. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Welkom bij de club. :+ Had hetzelfde; vond Viva Pinata ook niets aan. Er is hier op het forum (XBazar) inderdaad genoeg tweedehands te koop voor nette prijzen. Bovendien heb ik er hier meer vertrouwen in dan bijv. op marktplaats of Ebay, spellen zijn vrijwel altijd keurig behandeld hier (liefhebbers he ;)). :thumbs:

Heel veel plezier met de nieuwe aankoop en ik zou zeker doorsparen voor een HDTV (en extra controller natuurlijk ;)), gaat werkelijk een wereld voor je open. _O_ Heerlijk scherp en gedetailleerd (ook prettig voor je ogen vind ik zelf). :9

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Franse verkopen:

10. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    komt het misschien door die maffe stem met het franse accent in de reclame 8)

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben benieuwd welke fabrieken van Sony op volle toeren draaien om aan de vraag te voldoen.... :lol:

Het is nog steeds de eerste voorraad die ze aan het slijten zijn ;)

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Van de 40 gig versie niet, die is nog niet zo gek lang in productie.
    Maarjah, had geen andere reactie verwacht. ;)

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Voorlopig zijn de (negatieve) voorspellingen van mij en anderen kritische mensen wel waarheid geworden en is Sony een mooi potje paniekvoetbal aan het spelen.... :x
    Dus tja, zo'n "persbericht" van een PS only website neem ik met een flinke korrel zout.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ach, we kunnen er natuurlijk ook een spelletje van maken. Van elk positiefs iets negatiefs maken. Maak er verder geen woorden meer aan vuil...

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Edit.

Laten we ervan uitgaan dat dit goed nieuws is voor Sony maar toch blijft het wel een rare situatie. Een console die nog geen jaar uit is met nu al 2 prijsverlagingen.
    Blijkbaar heeft Sony dus toch een verkeerde keuze gemaakt door hem zo duur te maken.

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Leuk artikel:

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
  18. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees gewoon goed wat ik zei, en denk na voordat je nutteloze posts schrijft... Ik zeg dat nintendo nu wel eens een nieuwe RPG mag maken, dus gewoon kappen met Zelda. Een rpg in een volledig nieuwe setting zonder link/rupees/hyrule die qua gameplay gelijk is aan een originele Zelda game, zou 100% zeker een lager cijfer krijgen van de critici, en van Nintendo fanboys. Waarom is Nintendo zo bang om nieuwe franchises neer te zetten?

Xbox 360 heeft Bioshock, straks Mass Effect, Viva Pinata, Gears en nog veel meer goede nieuwe franchises, allemaal van het afgelopen jaar. Nintendo heeft de afgelopen 20 jaar eigenlijk niets nieuws bedacht.

Als je gewoon van goede games houdt, maar geen zin hebt in Mario en zn vriendjes, heeft het gewoon geen zin om een wii te kopen, simple as that :) Maargoed, dat weet ondertussen iedereen hoop ik wel.

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Voorlopig was de PS3 in den beginne net zo duur als de 360 nu nog steeds is, als je alle interne hardware van de PS3 los moet kopen bij je 360 :+

Ik denk dat ze de productiekosten gewoon hebben kunnen drukken (in de 40GB zal het ontbreken van de backwards compatibility misschien wat geld schelen) en daardoor de consoles voor minder over de toonbank laten glijden.

En ik denk dat met de aankomende games, en de reeds uitgekomen Ratched & Clank en COD4 de PS3 een stuk aantrekkelijker is geworden om aan te schaffen.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dacht het even wel vriend....
    Check your facts.

Daarnaast, als Mario, Metroid en Zelda games gewoon elke keer tof zijn met wat vernieuwingen erin, dan zie ik het probleem niet. Je wilt toch toffe games spelen? Ik koop een Nintendo console eigenlijk altijd puur voor de Nintendo games. Deze waarborgen nagenoeg altijd een bepaalde kwaliteit.

Het mag duidelijk zijn dat je niks met Nintendo hebt, maar dat maakt de games nog niet crap.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina