1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    €279,- of €399,- geen prijsverschil?? Ook HDMI trouwens op de 360 ;)
    Heeel veel mensen willen al die opties niet (kijk maar naar de verkoopaantallen van de PS 3 ).
    Voor de mensen die straks het vervolg op GTA3 willen spelen kan €120,- verschil veel uitmaken. Zeker de game er op beiden consoles er even mooi uitziet.

Maar goed, steek je kop maar in het zand en ga er vanuit dat IEDEREEN al die opties wil.
    De PS 3 is gewoon duurder voor de gamer die wil GAMEN 8)
    (als je én WiFi wil, en Blu Ray films wil gaan kijken is het een ander verhaal maar nogmaals, de verkoop cijfers laten iets anders zien).

Oja, op de 360 zijn veel games die ook op de PS 3 uitzijn een stuk goedkoper. Dus voor de gamer is de 360 gewoon de goedkoopste :)

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Euhm... neem maar op z'n minst het Premium packet want velen mensen kopen later bij de Arcade toch nog een HDD bij. Het prijs verschil is er dus niet meer (en is de Elite niet duurder dan PS3?) en of je het nu nodig hebt of niet, de PS3 heeft standaard meer opties.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voor zover ik weet is ie voorlopig alleen nog in Amerika uit...

Doel je hiermee nu op de cover van de ene blad? Is geen 'officieel' blad, dus het zal wel aan de eindredactie zijn hoe en/of wat ze er op drukken, en niet zozeer aan de developer van het spel...

Waarom altijd dat 'paniekvoetbal' bij alles wat ze doen? De PS3 is/was duurder om te produceren. Dat ze vervolgens continu de productiekosten drukken, en daardoor ook prijsverlagingen doorvoeren is toch niet meer dan logisch? Ze kunnen immers niet eeuwig blijven teren op de 'hardcore' doelgroep. Dat MS destijds een aantal bewuste keuzes heeft gemaakt waardoor de productiekosten niet zo hoog waren t.o.v. de PS3, met als gevolg de mogelijkheid om 'm 'goedkoper' op de markt te brengen, dat ze tot november 2006 geen concurrentie hebben gehad van de nieuwe Playstation en Nintendo, waardoor het niet direct nodig was om de prijzen te verlagen, wil niet zeggen dat Sony nu 'paniekvoetbal' aan het spelen is....

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0

Dan koop je een console die zoveel goedkoper is maar je mag hem wel zoveel keer binnendoen omdat hij kapot gaat....
    De regel is nog altijd voor kwaliteit moet je betalen en bij xbox360 vind ik nu niet echt de kwaliteit hebben...(zit al 7de console, is ondertussen weer binnen \o/)

6. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 kost wel meer dan de Xbox 360. Sta je in de winkel: Xbox 360 met 2 games voor 349 of een PS3 met niks voor 399. De prijs is lager en je krijgt bij de Xbox 360 meer (aan de oppervlakte). Je moet even niet als een hardcore gamer denken maar als een consument die voor t schap staat te kijken.

Xwon: mismanagement is ook een goeie term die bij de Xbox 360 past idd. Het niet tijdig investeren in meer serverspace is puur mismanagement, en dat voor een partij die online gamen zo hoog in het vaandel heeft staan.

Over GTAIV: Ik denk dat die game net zoveel op de PS3 zal verkopen als op de Xbox 360. In de V.S. pakt de 360 ruim het voordeel, maar in Europa maakt de PS3 dat goed bij die game.

Over PS3 softwaresales: ja, Uncharted en R&C flopten op de korte termijn in de VS, waar we elke maand mooie getalletjes van krijgen. In de EU charts zag ik Uncharted wel degelijk in de top10 staan, maar daar zijn dan weer geen getallen van. Weet je dan zeker of ze echt floppen? Ik weet hiet niet. Alleen kijken naar de V.S. cijfers geeft een heel eenzijdig beeld denk ik. Zelfde geldt voor de hardwaresales: de PS3 doet het in Europa veel beter dan de Xbox 360 hoor, met uitzondering van de UK (het systeem heeft de 360 in sommige landen zelfs al bijna ingehaald): Amerikaanse cijfers tonen een omgekeerd plaatje, maar er is meer op de wereld.

MS is slim en houdt zich op de vlakte? Helemaal niet slim: dit is een industrie die vol in beweging is op de korte termijn, dan moet je niet stil gaan zitten. De 360 heeft negatieve pers genoeg gehad met de hardwareproblemen en als MS niet iets heel positiefs tegenover die negatieve pers zet, gaat het negatieve overheersen.

Prijzen omlaag gooien is niet fout; het is marktaandeel winnen. Iedereen weet dat je geen geld verdient aan het begin van het leven van een console, dat komt later. De Xbox 360 maakt nu winst, een prachtige prestatie, maar laten ze dit nou niet als belangrijkste doel zien. Die indruk geeft MS me momenteel, terwijl het echte plan toch echt was: zoveel mogelijk marktaandeel, om dat te bereiken is winstgevendheid een lager doel: investeren moet.

Mijn idee? De Arcade moet naar 199 in 2008 en sneller dan gedacht. Bij de lancering van GTAIV kun je imho het best een console aan 199 euro hebben: een mooie aanschafprijs voor de mainstream consument (de GTA speler) én GTAIV. Daarnaast moet voor de mainstreamer heel duidelijk worden dat GTA op de 360 completer is: benadruk dat, ookal weet je zelf dat een Arcadegebruiker die DLC nergens neer kan zetten. Verder kan MS het best met meer Scene-It uitbreidingen komen in de V.S. en in Europa heel rap met een Singstar ripoff komen met een grote naam (Idol, Talent oid). Het hardcorepubliek is ook nog niet gewonnen: overtuig deze met mooiere games dan op de PS3: het systeem heeft bewezen dat het kan (Gears of War, Mass Effect), investeer daar dan ook in.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, want de casual gamer en de ouders die zo'n ding kado doen kijken toch naar de instapprijs. De opties zijn inderdaad leuk als je ze wil gebruiken maar deze opties maken de console ook duurder.
    MS heeft met zn prijsbeleid vanaf het begin gelijk gehad. Wie het eerst bij de "casual prijs" is die gaat de meeste aantallen wegzetten. Tot op heden hebben ze gelijk gehad.

Alleen in Amerika uit inderdaad, waar de verkoopaantallen bedroevend laag zijn dus.

Met het hard van de daken schreeuwen bedoel ik de marketing over het algemeen, laatst nog een developers walkthrough gezien op games.fok van K2 waarin ook weer werd verteld dat deze game ALLEEN op de PS 3 mogelijk is.
    Zelfde laken een pak met andere first party developers van Sony.
    Epic laat met hun laatste paradepaardje weer zien dat dit allemaal onzin is (de game pas makkelijk op een singlelayer dvd :) )

Ik blijf erbij dat het paniekvoetbal is. Een console binnen een half jaar na release (Europa) in prijs laten zakken is paniekvoetbal (net als MS met de eerste Xbox).
    Nog geen jaar daarvoor las je nieuwsberichten van Sony dat ze de console makkelijk aan de eerste 5 miljoen mensen konden verkopen al hadden ze geen games (arrogantie??). Ook toen hij uit was in de USA en al de sites volstonden met de berichten dat hij nergens uitverkocht en dat de CEO van Sony nog een weddenschap met mensen aan wilde gaan dat hij nergens te krijgen was etc. (arrogantie?) Als je dan je console binnen een jaar 2 keer in prijs laat zakken en een uitgeklede versie in de markt zet dan noemt men dat paniekvoetbal ja... (sorry dat ik aanhaak bij de pers die er zo over dacht / denkt).

Ik en velen mensen met mij hebben geen klachten over onze launch Xbox (behalve dat ie wat luidruchtig is maar goed, een leuke surround doet wonderen ;) )
    Ik sluit me wel helemaal aan bij het feit dat de PS 3 op velen vlakken beter is dan de 360 (hardware matig), stiller etc. Super console.

Ik kijk meer naar de marketing sinds de XBox 1 van beiden kampen, nog steeds ben ik dezelfde mening toebedeeld als in het begin. Ik vind het leuk om te zien dat de strategie van MS werkt (op de hardware problemen na dan want dat is natuurlijk wel een gegeven ;) )

De negatieve pers is zeer positief omgebogen toen ze met de 3 jaar garantie aankwamen zetten.
    Voor de rest sluit ik me redelijk aan bij de rest van (deze) post :thumbs:

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    7 keer je 360 kapot gegaan? :eek: Wow wat doe jij met je 360... tja ik ben ook wel van menig dat de 360 slecht in elkaar zit het voelt allemaal een beetje goedkoop aan vind ik. Niet dat ik teleur ben gesteld want de games doen het uhm natuurlijk en dat zit helemaal goed op de 360. Maargoed zelfs de Elite die ik heb zit teer in elkaar, maar vind de vormgeving wel mooi.

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Maar ga je vervolgens de Xbox360 uitbreiden met alle opties die standaard op de PS3 zitten betaal je voor de Xbox360 véél meer geld.

€ 80 voor een USB Wifi adapter vind ik schandalig veel geld.

Voor mij is de PS3 dan ook de enige Next Gen console.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, dat gevoel had ik ook toen ik eens goed door al de opties van de PS3 ging. Ik had echt het gevoel dat ik met een next-gen console bezig was, dat gevoel heb ik niet gehad met de 306 of de Wii.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het gevoel ik kreeg helemaal toen ik van de week het artikel las waarin stond dat de PS3 binnenkort upgedate zou worden naar Blu-ray profile 2.0
    Eindelijk een apparaat waar ik de komende jaren veel plezier van ga hebben.

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens jullie betekent next gen dus eigenlijk gewoon dat het apparaat naast gamen allerlei andere functies heeft? Ik vind het belangrijker dat ik gewoon om de zoveel tijd een topspel kan spelen, met daarbij wel een goed werkend online systeem.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Oh, dan zit je wat dat betreft wel goed bij de 360 en PS3.

14. DeKwakzalver

DeKwakzalver Guest

De PS3 mist games die ik leuk vind. Daarnaast hebbend e meeste ontwikkelaars hem nog niet onder de knie. Ik dacht eerst: leuk als blueray speler. Maar waarom zou je een derderangs bleuray speler kopen (omdat je hem snel wil hebben) als je over een jaartje standalone speler of een bleurayspeler voor je HTPC kan kopen die de PS3 er uit laat zien als oud ijzer?

:D

Ik heb Wii gestemd, vanwege Mario Galaxy.

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ehm, vooralsnog laat de PS3 in alle opzichten de huidige standalone spelers ver achter zich. En ook de nodige modellen die voor komend jaar zijn aangekondigd... Dus derderangs, nee, niet bepaald. Goed, niet iedereen vind het mooi om een console tussen zijn/haar a/v apparatuur te zetten, maar dat is een kwestie van smaak. Als je nu een Blu-ray speler wil hebben die is voorbereid op de toekomst is voorlopig de PS3 nog de beste keuze.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn nu al standalone spelers die al problemen hebben met de Blu-ray Profile 1.1
    Het grootste verschil tussen profile 1.0 en 1.1 is Picture-in-Picture.

De PS3 is tot nu toe de enige Blu-ray speler die geschikt is voor Profile 2.0
    Profiel 2, ook wel BD Live genoemd, komt blu-ray op het feature-niveau van hd dvd. Spelers die dit profiel gaan ondersteunen zijn verplicht om een verbinding met internet te kunnen maken.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat doet 2.0? Kan het niet vinden...tenminste niet exact.

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Blu-Ray 2.0 worden interactieve onderdelen toegevoegd aan Blu-Ray films, zoals quizzen die je online tegen andere filmkijkers kan spelen. Met Blu-Ray 2.0 word het ook mogelijk om sommige films naar een Pro Duo kaart te kopiëren om de film vervolgens op de PSP te kijken. Funai heeft bekend gemaakt dat ze 2e kwartaal 2008 Blu-Ray spelers zullen verkopen onder de $300, wat een grote stap is voor Blu-Ray. HD-DVD spelers daarintegen zijn al voor $100 te koop.
    ondanks de meevallende prijzen vind ik het aanbod hier in belgie nog altijd wat pover...

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat de gemiddelde consument echt deze evenementen op de voet volgt en dat de annulering van zo'n evenement echt veel invloed zal hebben. Het kan onderdeel zijn van een nieuw beleid of strategie of simpelweg kosten besparing.

Dat men zich op de E3 concentreerde op dit jaar vond ik strategisch gezien een goede zet. Men wist dat men de beste kaarten had voor dit jaar en wilde dit even flink benadrukken. De sales in de afgelopen maanden zeggen genoeg, een goede manier om te werken aan de market share!

Microsoft liet de toppers zien die je op vrij korte termijn al kon spelen. Sony moest het doen met games die misschien ooit ergens in 2008 gaan komen, Killzone2, LBA, Home, GT5, etc. Probleem met de next-gen games momenteel is, is dat men gewoon geen duidelijke release datum kan geven, ze worden voortdurend uitgesteld dus waarom niet je pijlen richten op games waarvan de release datum wat zekerder is?

En over het vertrouwen van de cosument, Microsoft had in 2007 een beroerd jaar wat betreft de kwaliteit van zijn hardware maar toch lijkt men in december weer 1 miljoen stuks verkocht te hebben (in de USA), elke maand in 2007 meer consoles dan de PS3. Daarnaast geniet men van de idiote software sales. Ik zie weinig reden om aan dat vertrouwen te twijfelen. En hoe groter je market share hoe meer developers aan het werk gaan en de cirkel is rond.

Resistance 2 is nog heeeel ver weg, als iemand geduld moet hebben deze generatie dat is het de PS3-gamer wel. Microsoft heeft zijn antwoord dan in de vorm van Gears of War 2 wel klaar denk ik. En een hype zegt ook niet alles, Killzone1 werd ook vreselijk gehyped.

Het hebben van de juiste developers is geen garantie voor succes (Lair, F1 team). Na het falen van de exclusive Ratchet & Clank is het maar de vraag of LBP wel een succes zal worden. Is het wel een game die de huidige hardcore doelgroep zal aanspreken? En Haze .. tsja, die hype begrijp ik totaal niet. Het weet me nog op geen enkel punt te overtuigen. Maar ik kan begrijpen dat de FPS fan reikhalzend naar een FPS game uit kijkt, die zijn er maar bar weinig.

Prima toch? Wees blij dat die investeringen worden gedaan.

Beetje flauw, Microsoft had een duidelijke doelstelling met de E3 en daarin zijn ze geslaagd. En alsof Sony nooit een slippertje maakt in het openbaar .. *mompelt iets over motorstorm in 60fps in 1080p*

Dat is puur een aanname, de echte reden weten we niet. Persoonlijk zie ik de noodzaak van zo'n evenement niet, zeker niet voor de massa. De E3 is trouwens ook niet meer wat het geweest is.

Sony geweld? Er komen een paar toffe exclusieve games uit en dat is het dan wel weer zo'n beetje. Is maar de vraag of ze ook zo'n groot succes worden en of sommige wel 2008 gaan halen want keer op keer wordt men blij gemaakt met een wassen neus. En daarnaast, ook de 360 krijgt leuke exclusives dit jaar: http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=7934&pg=1&comments=

Flauwe aanname. Zeker niet stilgestaan bij het feit dat het net december geweest is? Een maand waarbij er vele, vele Live gamers bij zijn gekomen? Als je het mij vraagt heeft men dit overschat en kon het netwerk dit niet aan. Zulke problemen zijn niet in een paar dagen opgelost hoor.

:confused: Ik snap steeds minder van je verhaal ..

Je vergeet een paar zaken in je vrij zwakke betoog ..

• Sony en Microsoft hanteren beide een geheel andere strategie, Sony leunt (te veel) op de exclusive first party developers en koopt deze op waar nodig. Dit garandeert nog niet een succesvolle game.
    • Microsoft gokt op de third party developers en ondersteunt deze zeer goed, de resultaten zijn er overduidelijk.
    • Next-gen third party games deden het, het afgelopen jaar vele malen beter dan de exclusieve games, zie COD4 en Assassin's Creed.
    • Next-gen games kosten sowieso bergen met geld, een exclusieve game is dan ook een gigantisch financieel risico, lees de recente uitspraken van exclusieve developers er maar eens op na zoals Square Enix.
    • Developers hebben momenteel de neiging om onafhankelijk te zijn, zie o.a. Bungie en Bizarre en Microsoft geeft ze die vrijheid.
    • GTA4 zal DE titel van 2008 worden en zal Home, LBP en Killzone 2 doen verbleken. En dat is nu net een titel die op de 360 een speciale status heeft.
    • Last but not least, velen verwarren de noodzaak van exclusieve games met een reden om de console keuze te verdedigen terwijl het echter primair de manier voor een console fabrikant is om de eigen market share te vergroten.

Natuurlijk zijn exclusives belangrijk maar niet zo belangrijk als jij misschien denkt. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken. En nogmaals, vergeet vooral de uitspraken van de grote studio's niet die zich de laatste tijd wel heel erg open en kritisch uiten over de PS3.

Of een Xbox 360 arcade voor 279, nu weet ik wel dat die geen HDD bevat maar dat terzijde.

Een perfecte wereld bestaat niet. Die term pas net zo goed bij de PS3 na alle vertragingen op hard- en software gebied.

Typische uitspraak. Het marktaandeel van de 360 is immers 2x zo groot. Daarnaast krijgt de 360 ook nog eens exclusieve content.

3 jaar extra garantie niet goed genoeg? gratis arcade games voor die xbox live ellende ook niet voldoende?

Waarin? In studio's en developers? Als ze ergens niet in hoeven te investeren dan is dat het wel. Die maken maar al te graag games voor een platform met een 2x zo groot marktaandeel.

Mee eens. Alles draait om timing, je moet niet meteen de beste kaarten spelen. Een verdere prijsverlaging is niet meer dan logisch, dit is een voortdurend doel voor elke console fabrikant.

Het hardcorepubliek is ook nog niet gewonnen? :confused: Alleen Halo3 is al 8 miljoen (!) keer verkocht, dat noem ik aardig hardcore! ;)

Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, als je echt next gen wil kun je beter iedere paar maanden je pc upgraden.
    Losse features zijn leuk maar bepalen niet een GAME console, MS laat zien dat ze alle games minstes net zo mooi of mooier en beter kunnen laten spelen dan de PS 3 console....
    Dat is toch hetgene waar het omdraait lijkt me.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina