1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    O ik dacht via de normale antenne

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Wie heeft er ooit beweerd dat ik er niet blij mee ben?? Ik vind het gewoon een abnormale zaak. En ik denk dat dit in de gamesgeschiedenis niet snel vergeten zal zijn. Trouwens, ik weet ook wel dat men de volle miljard nog niet gebruikt heeft, maar die miljard is wel aan de kant gezet, zoals je zelf al zegt. En tja, dat is toch niet niets he...

Ja, de modellen van eind 2007 wel ja. Maar de modellen van eind 2006(jaar na launch) zaten nog steeds vol fouten. Toch een beetje schandalig, vind je niet? En hoelang heeft Microsoft het niet proberen te ontkennen? Als Sony het zou zijn, zou JIJ de eerste zijn die met het nieuws zou aankomen, en sony zou beginnen te bashen. Dus bekijk het objectief, en geef gewoon toe, dat dit echt niet normaal is. Nu, alle respect voor Microsoft, hoeveel geld ze erin pompen, hoe goed ze het proberen op te lossen, noem maar op, daar niet van. Maar toch een hele spijtige zaak allemaal.

Hoe weet je dit nu al? De war moet nog beginnen. Trouwens, Sony bekijkt het veel groter dan alleen gamen. Ze willen ook de mensen aan blu-ray krijgen. En ondertussen is de prijs zeer mooi, laten we eerlijk zijn. Dus oké, moet je het niet, is het zo, weggegooid geld kan je eigelijk toch niet noemen, en ondertussen brengt Sony blu-ray op een indirecte manier naar de mens. En volgens de laatste en velen berichten blijkt Sony beter en beter te doen. Zowel qua blu-ray speler verkoop, als ps3 verkoop als blu-ray film verkoop(per verkochte blu-ray krijgt Sony een percent, onthou dat ook, Sony wil het gewoon groots, dat is al...) En om echt op jouw reactie te reageren. Het is een pure mening of je het nu beter vind voor het gaming perspectief of niet. Eigelijk kan je het nu nog niet weten, want wie weet wat voor games er nog komen op de ps3(op blu-ray). Oké, het wordt stilletjes tijd, maar kijk naar de Wii, dat ding heeft alleen metriod en mario te bieden, dan heeft ps3 ondertussen toch al iets meer laten zien(en nog de grote multiplatformtitels als assassin's creed, cod4,...), maar idd, nog steeds geen één game wat niet kan op de 360. Vind trouwens Mass Effect beter dan éénder wel ps3 spel op de markt.
    Zoals ik al zei, iedereen die een ps3 koopt heeft ondertussen al een blu-ray speler. Ik vind het slim. En de filmfabricanten lijken het eens te zijn met mij, als je kijkt wie HD dvd allemaal laat vallen en volledig voor blu-ray gaan(warner bros,... ps: gears of war film zal wss niet op HD dvd komen, noem maar op). En ps3 zit er voor meer tussen dan je denkt. Sony is gewoon niet te onderschatten, maarja, dat wisten we natuurlijk al wel...

Idd Microsoft staat er gewoon achter voor te strijden tegen Sony, totaal nutteloos, en totale geldverkwisting van Microsoft(HD dvd is al aan het uitsterven lijkt me zo), daar ben ik mee eens ja...

Ja, de xbox 360 had nog steeds betere cijfers indeed(In Amerika toch, niet in Europa). Maarja, als ik toen een console gekocht zou hebben, was het wss ook een 360 geweest(als ik er nog geen had). Het gamesaanbod was gewoon veel rijker. Maarja, of hij bij volgende kerst beter gaat verkopen, weten we natuurlijk niet. Ben benieuwd of er dan echt een gamesoorlog gaat zijn. Wss wel, aangezien er dan grote games op de ps3 eindelijk uitkomen. En velen ps2 bezitters wachten nog steeds.
    Zeer goede punten. Blu-ray heeft zeker nog tijd nodig, ik heb het eerlijk gezegd ook nog niet nodig. Maar in maart komt er een andere tv in de living thuis te staan, dan ga ik zeker wel voor blu-ray gaan(als je eens een zeer grote HD tv hebt, wil je echt voor volle pixels gaan, dan pas valt echt op hoe mooi blu-ray is). Maarja, ik denk dat binnen 3 jaar(ook al duurt het zo lang, het brengt altijd geld op voor Sony) blu-ray serieus begint door te dringen(of doorgedrongen is). Maar ik ben geen helderziende natuurlijk.

Dvd is idd super populair, waarom zou het niet zijn...

In Japan stelt Blu-ray niets voor? Mmm, wist ik niet, dacht het er een stuk populairder was dan hier.

Dat het succes van een console niet afhangt van het opslagmedium weet iedereen wel denk ik. Maar, het kan uiteindelijk wel doorslaggevend zijn. En uiteindelijk ben je ook meer futureproof,... Het is maar wat je kiest natuurlijk.

In Japan ps3 verloren beschouwd worden? Yeah right, daar lach ik mee. Wat is xbox 360 dan daar? Anyways, het heeft met de games te maken, wacht maar af...

In Amerika zal het misschien wel zo zijn ja... Kan ik niet voorspellen, over het algemeen van de hele wereld, mm, denk dat ps3 uiteindelijk(duurt nog lang) wint qua verkoop van de xbox 360.

MGS4, ja, rond dezelfde tijd als GTA4 uitkomen is natuurlijk 'vieze boel'. Maar ik ben er van overtuigd dat mgs4 miljoenen gaat verkopen, we zien wel :).

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bron

4. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en waar zit die andere 10 dan?

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben genoeg geld, ik kan er niet wakker om liggen.

Aangezien je weer eens onnodig persoonlijk moet worden vind ik het niet de moeite om hier normaal op te reageren. Je vervalt weer in je oude gewoontjes, spijtig. Daarnaast is dit onderwerp al 1000x behandeld.

Wanneer begint hij dan wel volgens jou? Next-gen gaming is al 2 jaar op weg hoor. Als Sony niet steeds de PS3 had uitgesteld dan hadden ze nu een groter marktaandeel gehad en had je nu ook betere games gezien. Microsoft heeft veel potentieel marktaandeel weggekaapt omdat ze te laat op het feestje waren.

Maar wil de doorsnee consument dat ook? Het zal me een worst wezen wat Sony wil, het gaat erom wat wij, de consument wil.

Al heeft dat alleen maar die games te bieden volgens jou, de Wii maakt wel gehakt van de PS3 en de 360 qua sales in elk continent.

Dat is natuurlijk geheel subjectief.

En wat als het pas over 3 tot 5 jaar aanslaat? Tegen die tijd krijg je een blu ray speler cadeau bij een pak melk bij wijze van spreken.

Tsja, als je een paar jaar geleden had gezegd dat Microsoft met zijn 360 een 2x zo groot martkaandeel zou behalen dan had iedereen je voor gek verklaard. Ook als je zou zeggen dat Nintendo de nieuwe koning in console land zou worden dan had men je ook voor gek verklaard. Tot nu toe loopt Sony voorlopig nog achter de feiten aan en zijn ze erg overschat ipv onderschat.

Zo zie ik dat niet. Microsoft strijdt niet tegen Sony op dat vlak omdat ze daar geen belang bij hebben. Ze hebben een accessoire op de markt gebracht, meer niet. Microsoft ziet meer in IPTV en downloadbare content.

Europese cijfers worden niet publiekelijk gepubliceerd. In de UK doet de 360 het een stuk beter, dat weten we weer wel.

Je moet Blu-Ray promotie medewerker worden. ;)

Beide HD next-gen consoles zijn tot op heden een flop daar. Waarom is volgens jou de PS3 daar dan wel een succes? De games zijn er wel degelijk geweest maar de PS3 weet maar niet van de grond te komen. Als de sales zo blijven als ze nu zijn zou het daar weleens de nieuwe Gamecube kunnen worden. Dat wil zeggen, dat steeds minder Japanse developers games voor het PS3 platform willen ontwikkelen. Er valt namelijk bakken meer geld te verdienen met de Wii en de NDS, zo simpel is dat.

Japan kiest overduidelijk voor Nintendo en die is daar dan ook de nieuwe console koning.

Laatst bewerkt: 15 jan 2008
  6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    HD.. Blu Ray..
    uiteindelijk gaat de Wii alles winnen.

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
  9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel degelijk ook positieve dingen gezegd over andere titels. Dat ik een kritische consument ben geeft jou nog niet het recht om hier ongefundeerde persoonlijke toespelingen te maken, die zijn zoals gewoonlijk weer strontvervelend. Het zou je sieren daar eens mee op te houden.

Je doet anders erg je best om te laten blijken dat Blu-Ray volgens jou het beste is wat de gamer ooit is overkomen. Je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Zit de doorsnee gamer/consument op Blu-Ray te wachten? Ik verlang nergens naar, ik heb het niet nodig, een groot verschil.

Hier ben ik het deels met je eens. De controller en besturing is lang niet altijd even geweldig. Dat irriteert ons, de hardcore gamers. Echter, de veel grotere groep casual gamers zal het een worst wezen, als ze er maar lekker gek mee kunnen doen en fun kunnen hebben! De Wii werkt aanstekelijk en dat gevoel heeft Nintedo heel goed weten uit te buiten. Ze zullen met allerlei nieuwe accessoires komen om de Wii fris en interessant te houden. Goed voorbeeld is de Wii Fit, reeds een denderend succes in Japan.

De 360 heeft echter de betere troeven in handen om de console in dit jaar sterk in prijs te verlagen waardoor het in de buurt kan komen van de Wii. Zeker nu het Arcade Pack op de markt is. Ideaal moment is het verschijnen van GTA4 (met z'n exclusieve content). Dan zijn er ook vele AA games van vorig jaar voor een zacht prijsje te verkrijgen. En als we Microsoft moeten geloven zijn de hardware problemen dan verleden tijd. Al die zaken bij elkaar maakt de 360 een erg interessant voor de prijs bewuste casual gamer die op zoek is naar een next-gen HD console. De PS3 moet het naar mijn mening vooral hebben van de hardcore achterban. En de Wii? Die lacht het laatst.

MGS4 zie ik als een titel die voornamelijk de hardcore groep zal aanspreken. Ja, het vorige deel verkocht 4 miljoen exemplaren maar rond die tijd waren er wel 100 miljoen PS2 consoles op de markt.

Boss, wie niet waagt die niet wint. Het had net zo goed Blu Ray kunnen zijn die zijn koffers kon pakken.

Het blijft anders angstvallig stil rond deze titel. Ik vrees dat Square Enix niet weet wat ze met deze titel aan moeten. Het marktaandeel van de PS3 is nog veel, veel te klein om zo'n groot en kostbaar project te kunnen dragen.

Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  10. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    MGS4...echt waar joh, een overjarige jamed-bond wanabee in een leernichtpakkie ;). Ik heb er zo verschrikkelijk nix mee
    ik kan me niet voorstellen dat de verkoopcijfers gaan knallen maar goed, ik zal er wel naast zitten.

11. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    je zou echt verschieten met deze game hoor...
    in japan, ameria en europa altijd goed voor miljoene verkochte exemplaten:)
    voor mij is dit nu al de game van 2008!!! i

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Serieus? En komt dat door de titel of omdat je de game al hebt gespeelt? ;)

hype hype hype..oh please...

/Mod Als je nou alleen maar op een sarcastische toon een 'bijdrage' kan leveren in deze thread, post dan gewoon niet.

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Metal Gear Solid 1 deed 6 miljoen in totaal op 56 miljoen Playstations.
    Metal Gear Solid 2 deed 7 miljoen in totaal op 35 miljoen Playstations.
    Metal Gear Solid 3 deed 3,6 miljoen in totaal op 100 miljoen Playstations.
    Metal Gear Solid 4 doet ?? miljoen stuks op 12 miljoen Playstations in juni?

Zomaar een gokje, ik schat dat 20% deze titel straks gaat aanschaffen. Hangt van een paar factoren af, waaronder GTA4.

14. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    zijn daar de subsistance bijgerekend?

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Metal Gear Solid 3 Substance deed 1 miljoen op 102 miljoen Playstations.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Famitsu scoort Super Smash Bros Brawl 40/40

Toppertje van de bovenste plank, dus :)

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Heb je een bron waar je kunt laten zien dat de PS 3 er in juni 12 miljoen heeft verkocht?

;)

Whow, das knap. En perfecte game dus.... Spreekt mij alleen niet aan maar leuk voor de mensen die de game op het verlanglijstje hebben.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, strontvervelend of niet, je kan er niet naast kijken, maar ik zal er wel over zwijgen, anders blijft het treintje lopen.

Dit is best wel grappig. Nu doe jij net hetzelfde wat jij van MIJ zegt. Ik heb nooit gezegd dat de doorsnee gamer er op zit te wachten. Nooit... Ik ben echter wel een voorstander van blu-ray. Ik heb zelfs toegegeven dat ik er NU nog niets mee heb(allé, bijna niets, ga soms blu-ray films kijken met mijn broer zijn thuis, serieus grote tv, super om dan blu-ray films te bekijken _O_). MAAR daar gaat wel verandering in komen, binnen een paar maandjes. En IK DENK dat men automatisch meer interesse in blu-ray gaat krijgen, eens HD echt doorgebroken is. En HD zal doorbreken, zowel als de gewone tv kanalen, als de films. En dan gaat men(DENK IK) overgaan op blu-ray. Aangezien je dan niet meer veel met dvd hebt. De echte liefhebbers van films,... gaan nu al overgaan op blu-ray. Daarnaast kan niet niemand voorspellen wat de doorsneel gamer/consument wil. En verbazingwekkend kan jij dat precies wel, aangezien je steeds terug komt op 'wie er nu op blu-ray zit te wachten?' Nogmaals Macdennis, jij kunt het niet weten, ik kan het niet weten, Sony kan het niet weten. We kunnen alleen maar speculeren op dit moment. Dat het jou geen fluit interesseert zal weinig mensen bekoren he :).

Dat de Wii een overdonderd succes is, weten we allemaal. En in Japan gaan de games als zoete broedjes over de toonbank. Maar over de rest van de wereld verkopen de games niet zo goed als ps3 en zeker niet zo goed als xbox 360. En waar kiest de ontwikkelaar voor, de console waar de games het beste voor verkopen. Natuurlijk, met Wii valt serieus geld te verdienen, als je met een degelijke game komt natuurlijk. Anyways, de Wii is ondoorgrondbaar vind ik. Vraag me echt af hoe lang het succes blijft duren...

Iedereen speculeert op zijn manier natuurlijk, meer kan ik daar eigelijk niet op zeggen.

Mgs is behoorlijk hardcore gericht. Maar je hebt altijd heel veel moelijkheidsgraden om te kiezen, en de games worden enorm hard gehyped. Iedere gamer hoort wel van mgs. En uiteindelijk kopen zelfs veel mainstream gamers de game. En zij hebben er ook bijna altijd veel plezier mee. Puur, omdat Hideo Kojima rekening houdt, met die gamers.
    En bye the way, veel ontwikkelaars dromen er van, om meer dan 4 miljoen stuks te kunnen verkopen van een game, ook al heeft de console meer dan 100 miljoen verkocht...
    Tja, dan moet je het goed wagen he. Maar idd, alles was mogelijk geweest.
    Ze zijn nogtans volle bak bezig aan de 2 FF games. Van het moment dat zo'n game uitkomt, ga je een serieuze verkoop van consoles zien in Japan. Ik heb zoiets van, laat ze maar rustig aan die games werken. Als de kwaliteit zoals altijd is, en dan in next gen vorm, dan gaan veel mensen kwijlen...

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Het is slechts de 7e game met een perfecte score in dat magazine. Twee van de games met een perfecte score worden door velen gezien als de beste games ooit (Zelda: OOT en Final Fantasy VII), dus het voorspelt iig veel goeds :)

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja Mario is wel een aanschaf van de Wii waart. Maarja, Miyomoto is dan ook een king. Alleen spijtig dat voor de rest mij niet veel aanstaat van de Wii(anuwel No more heroes zooo cool lijkt!), anders had ik er ook al één gehad. Nu ja, kan geregeld met een kameraad het apparaatje checken :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina