1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt maar ik kijk ook naar de situatie op dit moment daar hoef ik niet over te speculeren die is vrij helder. Als ik naar de huidige situatie kijk dan kan ik niet anders concluderen dat Blu Ray nog wel even de tijd nodig heeft om echt aan te slaan bij de doorsnee consument. En dat is wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag. Ik denk dan ook dat het nog wel even duurt voordat het grote publiek warm zal lopen voor Blu-Ray.

Om iedereen een beetje een idee te geven van de 'populariteit' van dit formaat, Screen Digest schat dat er in heel 2007 in de UK 7000 losse Blu Ray spelers verkocht zijn. Een te verwaarlozen aantal.

Niet?

Top 10 voor November in Amerika:
    1. Call of Duty 4: Modern Warfare (360) 1.57 million < 360 !
    2. Super Mario Galaxy (Wii) 1.12 million
    3. Assassin’s Creed (360) 980K < 360 !
    4. Guitar Hero 3 (PS2) 967K
    5. Wii Play (Wii) 564K
    6. Mass Effect (360) 473K < 360 !
    7. Call of Duty 4 (PS3 ) 444K
    8. Guitar Hero 3 (Wii) 426K
    9. Halo 3 (360) 387K
    10. Assassin’s Creed (PS3 ) 377K

Top 10 voor December UK & Ierland:
    01 [NDS] More Brain Training from Dr Kawashima (Nintendo)
    02 [PS2] WWE Smackdown! vs. Raw 2008 (THQ)
    03 [PS2] PES 2008 (Konami)
    04 [NDS] Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
    05 [WII] Wii Play (Nintendo)
    06 [NDS] Imagine Babies (Ubisoft)
    07 [NDS] Sight Training (Nintendo)
    08 [NDS] TLoZ : Phantom Hourglass (Nintendo)
    09 [NDS] Mario Party DS (Nintendo)
    10 [WII] Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)

En voor de fun Duitsland ..
    1 () DR. KAWASHIMA: MEHR GEHIRN-JOGGING (NDS) Nintendo
    2 (1 ) SUPER MARIO GALAXY (WII) Nintendo
    3 (2 ) MARIO & SONIC BEI DEN OLYMPISCHEN SPIELEN (WII) Sega
    4 (NEU) AUGEN-TRAINING (NDS) Nintendo
    5 ( 4 ) SINGSTAR:APRES SKI (PS2) Sony CED
    6 ( 8 ) THE LEGEND OF ZELDA: PHANTOM HOURGLASS (NDS) Nintendo
    7 ( 9 ) SINGSTAR DEUTSCH ROCK-POP 2 STANDALONE (PS2) Sony CED
    8 ( 7 ) NEED FOR SPEED PROSTREET (PS2) EA
    9 ( 5 ) DR. KAWASHIMAS GEHIRN-JOGGING (NDS) Nintendo
    10 ( W.E) PRACTICE ENGLISH! MEISTERN SIE TYPISCHE ALLTAGSSIT (NDS) Nintendo

Het is heel erg afhankelijk van het land wie er meer dan wie verkoopt. Je kan de regio's buiten Japan niet over 1 kam scheren.

Vergeet de DS niet!

Ook ik vraag mij dat af. Het lijkt mij sterk dat het 10 jaar lang een succes blijft.

Klopt, maar het zou wel een iets eenvoudiger moeten zijn met zo veel consoles op de markt.

Zeg Boss, dit is toch net zo goed een en al speculatie? ;)

We zullen zien! :b:

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoelde over het jaar 2007 gezien. Ja, dat mario verkoopt, is wel logisch. Maar toch, ps3 heeft meerdere games die goed verkopen, en xbox 360 nog meer.

Eigelijk niet, ze geven zelf aan, dat ze hard aan het werken zijn aan de games, tenzij ze liegen natuurlijk :).

Anyways, ik ben eens benieuwd met wat Microsoft nog allemaal gaat komen dit jaar. Ik hoop dat Alan wake super wordt. En dat fable 2 ook dit jaar eindelijk uitkomt. Want Microsoft houdt op dit moment ook veel achter he. Welke projecten zouden ze nog allemaal hebben. Gaat nog interessant worden op E3(of is er hiervoor nog iets te beleven?)

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    En waar slaat dat op?! ooit mijn post geschiedenis gezien? dan had je toch kunnen zien dat ik echt me bijdrage lever 'mod'! ;)

Ik vroeg me gewoon af hoe hij kon weten dat het nu al de beste game zou worden, zonder hem gespeelt te hebben

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Time will tell ;)

Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Oftewel zeg je dus reinste onzin oftewel zeg je iets dat zo voor de hand ligt dat het eigenlijk geen grote aankondiging meer waard is.

En ja, ik weet dat er wat sarcasme in je post zat maar kon het niet laten er op te antwoorden :+.

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GDC
    En verder ...

7. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het alsnog vreemd vinden als MS van GDC zo'n aankondigingsspectakel maakt. Daar is het eigenlijk helemaal geen evenement voor. Tuurlijk worden er dingen aangekondigd, zoals Home, maar die gaan dan ook echt over innovatie rond een platform, het is nooit de plek geweest om games aan te gaan kondigen. Maar wie weet gebruikt Microsoft de GDC daar wel voor...

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    MS gaat het gebruiken voor een aankondiging over inovatie

9. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar op het internet hoor je al van een mediaspectakel: MS zou alle 2008 games gaan tonen, GoW2 voor 2008 aantonen én nog met enkele verrassingen komen. Dat klinkt als een X0 event en niet als een beurs waarbij ontwikkelaars ervaringen delen.

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Als je de geruchten mag geloven wel ja :) Wie weet komt er wel weer een X08 event :thumbs:

Al die fora's creëren vaker de hype dan dat een Sony, Microsoft of NIntendo dat doen lijkt het vaak wel.... :{

11. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    GDC word een mooi evenement voor MS als het ik zo mag geloven.

Ik verwacht dat de PS3 uiteindelijk toch meer zal verkopen dan de 360.
    Puur omdat de PS3 een blu-ray speler heeft en die de toekomst mee heeft.

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    :+

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    2 jaar nadat de PS2 uit was werd de console niet meer zoveel verkocht omdat hij een dvd speler had... De stand alone dvd spelers waren al voor veel minder te krijgen dus alleen de gamers kochten (en kopen) de console.
    Het voordeel van Blu Ray speler kan volgend jaar ook over zijn aangezien er dan ook weer (misschien) goedkopere stand alone BR spelers op de markt zijn.

Als blijkt dat steeds meer developers kiezen voor de 360 (grotere userbase dus automatisch meer verkoop) dan denk ik dat de PS 3 er misschien net als de eerste Xbox binnen 5 jaar mee op houd....
    Sowieso ga ik ervan uit dat de komende 2 jaar de 360 meer zal blijven verkopen dan de PS 3 (pricedrop 360 zie ik voor de zomer wel gebeuren als GTA4 uit gaat komen...).

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In welk gebied denk je dat? Wereldwijd? Of alleen in Amerika? Aangezien de 360 niet verkoopt in Japan en dat ook niet zal gaan doen, en ook al niet zo best verkoopt in Europa, zal dat wereldwijd nog wel eens anders uit kunnen pakken.

De PS3 zal niet snel van de 360 winnen in de VS, maar de PS3 heeft nog wel een (grote) kans om te gaan verkopen in Japan, en in Europa lijkt de PS3 de 360 ook voorbij te gaan.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien heb je wel gelijk. Maar de ps3 heeft het voordeel dat hij om de zoveel tijd geupdated wordt. En dat is in vergelijking met 'gewone' blu-ray films toch echt een pluspunt. Daarnaast kan je ook films in HD downloaden, tja, de filmliefhebber heeft gewoon meer aan een ps3. Allé, zo bekijk ik het he. Kan gerust zijn, dat mensen anders denken, en dat het uiteindelijk blijkt te zijn zoals jij zegt...

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Cijfers van alle EU landen vind je dacht ik niet zo snel, discussie in deze thread gaat volgens mij hoofdzakelijk altijd om de US cijfers. Geeft toch een lichtelijk verdraaid beeld imo.

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De cijfers van 2007 geven sowieso een verdraaid beeld omdat de PS3 dat jaar in Europa lanceerde. Bij een nieuwe console launch zijn de sales natuurlijk erg hoog in vergelijking met een console die al een tijdje op weg is.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    NPD cijfers zijn binnen

Zo, net klaar met een avondje Halo en wat zien we hier.
    De NPD cijfers. Redelijk voorspelbaar maar toch zeer indrukwekkende cijfers voor de 360 en Wii (hardware én software).

"The U.S. Video Games industry rose an astounding 43% in 2007 bolstered by strong performance in every product category, to achieve a record-shattering $17.9B in sales. While hardware sales realized the greatest percentage growth over 2006 due to the closely scrutinized console hardware transition, each category under the video games industry umbrella reached their own "personal bests" in terms of annual sales."

"While I wouldn't count on similar growth in 2008, I would expect to see 2008 increase over 2007, with more growth (proportionately) coming from software sales. While we will continue to see strong hardware sales, particularly if prices come down again, the spotlight now turns from hardware to software."

HW Sales
    System December 2007 Annual 2007
    PlayStation 2 1.1 million 3.97 million
    PlayStation 3 797.6 K 2.56 million

PlayStation Portable 1.06 million 3.82 million
    Xbox 360 1.26 million 4.62 million
    Wii 1.35 million 6.29 million
    Nintendo DS 2.47 million 8.50 million

Top 10 SW Sales
    360 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION (CORP) NOV 2007 MATURE (M) *1 1.47 million
    WII SUPER MARIO GALAXY NINTENDO OF AMERICA NOV 2007 EVERYONE (E) 2 1.40 million
    PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) *3 1.25 million
    WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA FEB 2007 EVERYONE (E) 4 1.08 million
    360 ASSASSIN'S CREED UBISOFT NOV 2007 MATURE (M) *5 893.7 K
    360 HALO 3 MICROSOFT (CORP) SEP 2007 MATURE (M) *6 742.7 K
    NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A NINTENDO OF AMERICA AUG 2007 EVERYONE (E) 7 659.5 K
    PS2 MADDEN NFL 08 ELECTRONIC ARTS AUG 2007 EVERYONE (E) 8 655.2 K
    360 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) 9 624.6 K
    WII MARIO AND SONIC: OLYMPIC GAMES SEGA OF AMERICA NOV 2007 EVERYONE (E) 10 613.0 K

Top 10 SW Annaul
    360 HALO 3 MICROSOFT (CORP) SEP 2007 MATURE (M) *1 4.82 million
    WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA FEB 2007 EVERYONE (E) 2 4.12 million
    360 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION (CORP) NOV 2007 MATURE (M) *3 3.04 million
    PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) *4 2.72 million
    WII SUPER MARIO GALAXY NINTENDO OF AMERICA NOV 2007 EVERYONE (E) 5 2.52 million
    NDS POKEMON DIAMOND VERSION NINTENDO OF AMERICA APR 2007 EVERYONE (E) 6 2.48 million
    PS2 MADDEN NFL 08 ELECTRONIC ARTS AUG 2007 EVERYONE (E) 7 1.90 million
    PS2 GUITAR HERO 2 ACTIVISION (CORP) NOV 2006 TEEN (T) *8 1.89 million
    360 ASSASSIN'S CREED UBISOFT NOV 2007 MATURE (M) *9 1.87 million
    WII MARIO PARTY 8 NINTENDO OF AMERICA MAY 2007 EVERYONE (E) 10 1.82 million

*Includes Collector's, Limited, Legendary, Bundles (Guitars) Editions

Industry Totals
    Dec-07 CHG
    Video Games $4.82 billion 28%
    Video Games Hardware $1.83 billion 17%
    Console Hardware $1.3 billion 21%
    Portable Game Hardware $525.7K 7%
    Video Games Software $2.37 billion 36%
    Console Software $1.8 billion 47%
    Portable Game Software $574.9K 11%
    Video Game Accessories $621.6K 37%

PS3: Nov + Dec = 1,263,600
    360: Dec = 1,260,000

In Europa liggen de cijfers van de PS 3 en 360 redelijk dicht bij elkaar (met een lichte voorsprong voor de 360 dacht ik maar weet dat niet zeker.)
    Japan is inderdaad een verloren continent maar dit geld voorlopig ook nog voor de PS 3...

Belangrijkste zijn in mijn ogen de software sales aangezien die ervoor zorgen dat games exclusief worden of juist niet............
    Welterusten.

Edit: en nog een grappige toevoeging (je mag zelf kiezen hoe je hem opvat ;) )

Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geven de totale sales dan ook niet een verdraaid beeld aangezien de 360 1 jaar eerder op de markt was?

Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  20. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de US winnen we dik van Sony momenteel, in Europa gaan we ongeveer gelijk op en in Japan verliezen we dik van Sony. Vandaar dat Don Mattrick (de opvolger van Peter Moore, min of meer onze nieuwe baas dus >>> eigenlijk is dat Mitch Koch, maar niemand kent Mitch :cool: ) de hele tijd erop hamert dat Europa de swing state is waar we moeten winnen in 2008.

(Over de Wii hebben we het maar niet meer |:- )

Voordeel is wel dat we gaan rammen in Europa. Ik heb net onze Mid Year Review erop zitten en daar waar een half jaar of zo elk verzoek nog werd overwogen alsof je voor de Spaanse inquisitie stond, was nu alles bespreekbaar.

Ongeveer van:

Verzoek: "Om in Nederland te winnen van Sony moeten we de Noordzee inpolderen en aan Nederland schenken"

Antwoord: "Consider it done!"

Okay, okay, een geringe overdrijving hier, maar je snapt mijn punt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina