1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Logisch maar hoe verklaren we dan de volgende cijfers??

PS3: Nov + Dec = 1,263,600
    360: Dec = 1,260,000

De 360 verkoopt in 1 maand net zoveel consoles als de PS 3 er in twee maanden verkoopt.

Hier nog een persbericht van de heren van MS:

De 360 begint meer en meer op de PS2 te lijken wat betreft sales.
    Die attachrate is echt ongelofelijk :thumbs:

@ MrX, gefeliciteerd met deze (overzeese) resultaten. Ik ben benieuwd hoe NL heeft gescoord de laatste maanden.

Edit: [​IMG]

2e edit: en nog wat cijfers van de NPD en "Media Create" (Japan) bij elkaar opgeteld. (deze cijfers zijn niet 100% zeker maar komen van een gast van het teamxbox forum die iedere maand deze cijfers post (redelijk betrouwbaar dus).

So LTD numbers for America (NPD) and Japan (Media Create) are

360- ~9,658,000
    PS3- ~4,887,000
    Wii- ~11,986,000

since the PS3/Wii launch (Nov 2006) the combined numbers are

360- ~6,608,000
    PS3- ~4,887,000
    Wii- ~11,986,000

Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk geeft dat een verdraaid beeld maar dat zal de publishers en developers een zorg wezen. Je market share op dit moment en het het feit of deze nog lekker aan het groeien is, is veel belangrijker.

Nieuwste Japanse hardware cijfertjes.
    Zoals ik al had voorspeld kelderen alle consoles qua sales na de feest periode en zijn ze weer hard op weg naar de 'normale' waardes voor het jaar. Het zal volgende week waarschijnlijk nog minder zijn.

Wat me nog het meest opvalt aan die cijfers van Amerika is dat de PS2 nog lang niet op zijn retour is en nog altijd erg populair is. De PS2 weet even zo'n 1 miljoen stuks te verkopen in een maand nadat hij al 7 jaar op de markt is en waarmee hij met dat aantal zijn grote broer verslaat. Dat is opmerkelijk vergeleken met Japan waar de PS2 wel duidelijk op zijn retour is maar dat komt weer om dat Japan nu overgestapt is op de Nintendo toys.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap van het ps2 verhaal weinig. Sure dat ding kan nu wat plezier opleveren, maar een console koop je toch voor een jaar of 4-5? Het zal mijn vernieuwingsdrang wel wezen denk ik.

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nu koop je een ps2 voor 100 euro, budget top games en je bent zo een jaar of 4 verder met het uitspelen van alle ps2 toppers. Ten minste als casual gamer. Ik ben zo ook overstag gegaan, al moet ik wel zeggen dat ik al eens een ps2 in mijn bezit had gehad eerder.

5. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja met die ps2 erbij doet Sony het helemaal niet slecht.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat de verwachtingen bij Sony toch iets anders liggen/lagen wat betreft hun "next gen" console.
    Hoe je het ook bekijkt, die blijft ver achter bij de rest....

Misschien moeten we de cijfers van de pc games ook meetellen waar MS ook een graantje van meepikt om echt alles te kunnen vergelijken (ik weet niet waar die cijfers te krijgen zijn overigens...).

7. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xwon dat zijn Us cijfers he XD Kijk es naar bijvoorbeeld japan? 38000 tegen 5000?

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kijk liever naar het totaal ;) die cijfers (exclusief Europa) heb ik ook geplaatst.

9. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt dat de Xbox meer verkoopt maar die vergelijking klopte niet :) Rest ben ik het met je eens hoor...

Edit: Undertow Gratis! Lijkt me wel leuk spel! Goede Service MS!

Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Software cijfertjes uit Nederland:

Toch wel interessant dat Call of Duty 4 en Assassins Creed in Nederland beter verkopen op de PS3 dan op de 360. Uncharted staat er nog steeds erg goed bij.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat is de bron kameo?

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Staat boven het bericht, GFK Benelux, een onderzoeksbureau.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een link :) altijd handig

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  15. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Zou het kunnen dat de 360 luitjes inmiddels een cash-flow probleem hebben met al die toffe games van de afgelopen maanden :+

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Interessant? Ik denk niet dat ze op het hoofdkantoor van Sony zelfs maar op de hoogte zijn van deze minimale cijfertjes..... :x
    Interessant zijn de cijfers die de NPD laat zien, dat vinden uitgevers, ontwikkelaars én consolebouwers interessant lijkt me zo.
    Of is er ergens in de wereld een ontwikkelaar die deze cijfers meeneemt naar de vergadertafel..?

MrX gaf eens aan dat NL ongeveer 1% van de wereldmarkt voorstelt bij Xbox. Deze cijfers zijn leuk voor NL maar wereldwijd gezien stellen ze niets voor en maken ze zeker geen verschil in deze "war".

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Is wel interessant, zegt iets over de huidige situatie in Nederland lijkt mij zo. Vergeleken bij NPD cijfers misschien niet zo groot, maar daardoor voor mij niet minder interessant...

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Okay, dat klopt maar dit is een VS thread waar juist de big picture van de console wars het meest besproken wordt.
    Als je dan een dag na de uitmuntende NPD resultaten cijfers uit NL aanhaalt alsof de NPD cijfers er niet zijn dan vind ik dat juist wat minder interessant... Als een druppel op de gloeiende plaat zeg maar...

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Daar blijven een aantal mensen deze discussie naar sturen ja, maar imo draait niet alles om de US, de wereld is net iets groter dan dat. Europa is minstens zo interessant. Niet uit alle landen krijgen we helaas resultaten te zien, maar de resultaten van afzonderlijke landen doen er wel degelijk toe. Dat de 360 volgens de NPD cijfers goed uit de verf komt t.o.v. de PS3 wil niet zeggen dat alleen daar de discussie de komende dagen om mag draaien. Iedereen is vrij om te posten wat hij/zij wil, en te reageren op de berichten waar hij/zij op wil.

Edit:

Even LangeJan quoten uit de 360 Problemen/defecten thread:

20. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat ik al die tijd vermoedde, wat een walgelijk gebeuren zeg..........arrogantie ten top.

Maar om er maar in M$ en fanboys, ontkennen maar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina