1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nintendo is heel goed bezig! :)

Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De Falcon is goedkoper te produceren dan de originel Xbox 360. Dus de kwaliteit is er op vooruit gegaan. Dus de soep wordt niet zo heet gegeten als je denkt ;)

3. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ok, dan is er in principe niks aan de hand, ikzelf heb me niet zo verdiept in de hardware productie, maar die zin sprong er voor mij nogal uit, het is ook de grootste reden waarom ze winst hebben gemaakt als ik het artikel doorneem.

Ze zijn er ongeveer 650 miljoen op vooruit gegaan waarbij er enkel al een winst was geboekt van 523 miljoen door de kostenbesparing op de productie.

Inderdaad, ik ben ook blij dat Nintendo het goed doet, vanaf de Nes alle consoles van ze gehad, het blijft iets magisch.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er worden nu ook meer 360's geproduceerd. Dus de kosten gaan naar beneden. Ook de dvd spelers zijn goedkoper geworden. Het is logisch dat de productie kosten naar beneden gaan zodra de console langer bestaad. Ook de kosten van de PS3 gaan naar beneden, maar door de blu-ray speler zullen ze voorlopig nog verlies maken op de console. De Wii was sinds de launch al winstegevend.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Nieuws: Oude klassiekers in Brawl
    Bron: Super Smash Bros. Dojo
    Super Smash Bros. Brawl is één van de meest veelbelovende games van 2008. Nintendo voegt een pak nieuwe features toe aan de game, waaronder de mogelijkheid om enkele demo's van oude klassiekers te spelen.

---------------------------------------------------
    Demo's van oude Nintendo games in Brawl, erg cool idee. Is handig voor de mensen die de games nooit hebben gespeeld, maar wel Brawl kopen. Die kunnen dan de games die ze leuk vinden volledig aanschaffen in de Virtual Console.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    erg leuk gedaan inderdaad :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    leuk! Wat zou zo'n demootje doen: 5mb? :9

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Ik gok dat het de hele games zijn met een tijdlimiet op de demo. Dit hebben ze al eerder gedaan met de demo van Windwaker :) (Alhoewel het daar natuurlijk niet van de hele game was ;))

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Whow, beste post tot op heden in deel 13 (mijn mening ;) )
    Ik kan me echt helemaal vinden in deze tekst :thumbs:

10. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geloof ik juist helemaal niets van.
    10 jaar in de technologie is wel enorm lang.

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zo is de PS 3 toch echt aan het grote publiek voorgesteld.

Edit: Als je kijkt naar de PS2.... Dat beestje gaat ook al lang mee en ik denk dat Sony die ook nog wel een tijdje blijft ondersteunen...

12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even over wat jij zei over Xbox Live, ik vraag me af of dat onderzoek is afgenomen voor of na de problemen met Live deze vakantie...
    Jij vergelijkt Xbox live met WoW, iets wat natuurlijk onmogelijk is want het zijn twee totaal verschillende dingen:
    -Xbox live is een online game netwerk
    -WoW is een MMORPG
    Maar als we toch gaan vergelijken is WoW eigenlijk helemaal niet veel duurder, een jaar Xbox live kost 60 euro, maar nu kun je nog niks, je hebt eerst een spel nodig; Laten we CoD 4 nemen, het meest gespeelde spel op dit moment:
    60 + 60 = 120 euro, voor 1 jaar Xbox live met 1 spel.
    Laten we nu kijken naar WoW, WoW is al een volledig spel, je hoeft er niks meer bij te kopen, een jaar abonoment WoW kost ongeveer 130 euro:
    Dat is dus 120 euro tegenover 130 euro, valt ongelofelijk mee dus.
    Maar dat is niet het enige, WoW is ongelooflijk uitgebreid, zo uitgebreid dat het eigenlijk niet uit te spelen is. Het is niet voor niet de meest gespeelde MMORPG ooit. Dan snap ik niet hoe jij tot de conclussie komt dat Xbox live uitgebreide is? WoW komt eens in de zoveel tijd met een grote update, waarin iets nieuws word toegevoegd (hier word geen geld voor gevraagd, in tegenstelling tot veel 360 games) en er is nooit last van lag.
    Van Xbox live kun je dat helaas niet zeggen, daarom is mijn conclussie dat je Xbox live alleen kan vergelijken met het PSN, en het moge duidelijk zijn, het PSN heeft geen last van lag gehad in de kerstvakantie, is gratis, en heeft bijna dezelfde features als Xbox live. Het enigste voordeel aan Xbox Live is dat de "leechers" buiten worden gehouden. Vooral als er al eens eerder problemen zijn veroorzaakt tijdens drukke perioden vind ik het schandalig dat het weer gebeurd is, dan vraag ik me echt af waar mijn geld heen gaat.
    Jammer Microsoft, jullie laten steekjes vallen op de makkelijkste vlakken.
    (zorgen dat de Xbox minder snel kapot gaat, of de lag met Xbox live bijvoorbeeld)
    Terwijl jullie naar mijn mening wel de beste games library hebben, als deze problemen er niet geweest waren werd de PS3 makkelijk ingemaakt, maar zoals het er nu naar uit ziet, wint de PS3 langzaam terein.

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hij geeft alleen aan dat Live niet duur is omdat je er veel meer mee kunt dan bijvoorbeeld 1 game spelen (voordelen ga ik hier niet uitleggen...).
    De problemen met Live waren vervelend maar dit is de eerste keer in 5 jaar dat het bestaat dat er zoiets gebeurt... En MS heeft NU een gratis spel op Live staan om te downloaden als compensatie... (fijn toch...??).
    Ook zijn de meeste hardware problemen opgelost en hebben ze iedereen een jaar extra garantie gegeven dus ook daar proberen ze oplossingen te bieden voor iedereen.

Het lijkt er soms wel op dat MS veel kritischer bekeken word dan een Sony. Sony heeft nog nooit iemand iets gegeven na klachten of iets dergelijks. MS doet niet anders lijkt het wel... (Xbox 1 is een goed voorbeeld, die dook snel in prijs naar beneden en de eerste kopers werden ook hier tegemoet gekomen door ze 2 games te geven. Heeft Sony dit ook gedaan na hun eerste veel te vroegere pricedrop...??).

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik betaal niet voor een gratis arcade spel, ik betaal om fatsoenlijk online te kunnen gamen. En ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij Xbox Live vergelijkt met World of Warcraft, iets wat natuurlijk totaal omogelijk is. Als ik een console koop verwacht ik dat hij niet om de zoveel tijd voor reparatie weg moet, dus ze zijn eigenlijk wel genoodzaakt om extra garantie te geven.

15. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Playstation 3-versie Grand Theft Auto IV veroorzaakte uitstel
    Het wordt een keer tijd dat Sony een handleiding gaat maken: 'From Delaystation To Playstation'.

16. Ztefann

Ztefann Do we Care

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt gewoon aan de dev die niet met de PS3 kan omgaan -_-'

Maar ik kan je geen ongelijk geven, Playstation = Delaystation

17. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en aan wie ligt het dat de dev's niet met de PS3 overweg kunnen? Aan Sony zelf.

Sony fanboys waren er volgens mij toch heilig van overtuigd dat de delay niet aan de PS3 lag, maar aan het zogenaamde feit dat het spel niet op een DVD zou passen. En zie nu. Dank u Sony, voor uw o zo geweldig ingewikkelde systeem.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je de helpdesk ff moet bellen en je 5 euri terug eisen. Of een online petitie houden zodat MS je die 5 Euro terug betaald.

Lullig voor je dat je console meerdere malen kapot is gegaan. Mijn launch XBox werkt nog steeds goed net zoals die van mijn Live en reallife vrienden.... :b:

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is duidelijk dat je mij niet serieus neemt, en nee ik hoef mijn geld niet terug, ik wil gewoon dat dit in de toekomst niet meer voorkomt.

En ik ken genoeg mensen wiens Xbox ook (meerdere malen) kapot is gegaan.

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Slechte marketing ook niet? (en nou'ja je kon gewoon brande games erop spele >_<)

Het ligt eraan als een game op 2 platforms uitkomt moet je eigenlijk hetzelfde resultaat krijgen, alleen als de hardware anders is...

Zeg nou zelf als devp, zou je toch voor het platform kiezen waarop je het makkelijkst een game kan maken. (waarom moeilijk doen?)

Laatst bewerkt: 26 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina