1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ztefann

Ztefann Do we Care

Leuk Bevonden:
    0
    Als je daarmee wilt zeggen dat de PS3 geen goede software heeft moet je even gauw je mond spoelen met zeep...

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, misschien wel goede software, maar geen leuke software:+

3. Ztefann

Ztefann Do we Care

Leuk Bevonden:
    0
    Als die ingame XMB er is, is het gelijk super :)

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon wat zaken op een rijtje zetten:
    - wat voor games vind je leuk?
    - wil ik veel verschillende games spelen?
    - Zijn er exclusives die je heeeeel graag wil spelen?

ALs je dit duidelijk hebt kun je makkelijk een keuze maken. Sommigen nemen ook de overweging mee om BR films te kunnen kijken maar puur voor gamen zou ik bovenstaande zaken op een rijtje krijgen en je beslissing nemen.

Ga hier aub niet mensen om advies vragen want je krijgt toch alleen meningen te horen van óf Xbox fans óf Playstation fans óf Wii Nintendo fans. Soms zelfs van multiconsole eigenaren of een verdwaalde pc gamer :+ (grapje Z3R0 ;) )

Bepaal voor jezelf wat je wil kopen en kom dan over een paar weken weer in deze thread ruzie maken met de mensen die een andere console hebben net als ons :9

5. Ztefann

Ztefann Do we Care

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan beter wat informatie over beide vragen dan vragen: Welke moet ik nemen. Want met die informatie over beide consoles kan je zélf beslissen welke je wil. Info over beide console kan je zelf ook wel zoeken eigenlijk overal ;)

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    - Nog steeds teveel, en ja ook nog steeds op de consoles.
    - Yep, bestwel....blijkbaar.
    - Yep, ook best veel geloof ik.

:+

Tja wat zal ik zeggen. De PC wordt 'al ff niet meer gebruikt' zegmaar ;) Naast een nog altijd te brede smaak heb ik ook een zootje vrienden van wie ik een jaar lang heb moeten horen dat ik óók een PS3 moest halen. Dus na een jaartje aankijken, genoeg exclusives die ik wilde hebben, het Blu-Ray nieuws, zie hier mijn eerste post vanaf de PS3 :+

Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, veel plezier ermee dan :D Voor mij zou het nog wel een tijdje duren voordat er zo'n ding in komt. Veel van mn vrienden hebben ook een 360 en we zitten dus ook af en toe nog een avondje op Live.

Ik ben geen fan van Sony (marketing etc. bekend verhaal voor jou) maar begrijp zeker waarom mensen de console willen hebben. Ik ben alleen nog steeds overtuigd dat MS deze generatie de juiste beslissingen heeft genomen (voor gaming).
    Voor een gamer is het gewoon het belangrijkst om te kijken welke games je het liefst speelt en daarna een keuze maakt.

Have fun en welterusten! :thumbs:

8. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okay, okay, als er in dit topic al 2 dagen geen reply meer komt, dan is er weer olie op het vuur nodig }:]}:]}:]

Dezer dagen hoor je steeds vaker gamers praten over de indrukwekkende line up van de PS3 in 2008 en dat de Xbox 360 zijn (haar?) borst kan natmaken. Over de Wii heb ik het maar niet, dat apparaat verdient het echt richting zolder te verhuizen, behalve als je van oudsher gecharmeerd ben van weer een mariokart, weer een brawl, weer een donky, weer een zelda, echt deeltje 10 van elk is het zeker. Wat een uitmelkers, zelfs mijn kinderen spelen niet meer op hun Wii en enkel nog op hun DS. Lekker innovatief bezig, als altijd: wel de naam, niet de goederen. (Ik kan me nog steeds ergeren hoe ze door hun monopolie positie ons jaren hebben gedwongen naar een 8-bit zwart wit schermpje te turen van 4 bij 4 cm. Ik zeg HURRAY voor Sony met zijn PSP die Nintendo dwong eindelijk iets aan hun archaische hardware te doen. In de jaren 2000 nog 8-bit technologie verkopen, hoe krijgen ze het voor elkaar. Echt een melkkoe, heel knap, niet leuk, wel knap)

Anyways, terug naar de line up van Sony. Ik heb eens goed het interview met Scott Steinberg (de nieuwe woordvoerder van Sony) doorgenomen en uiteraard zal dat niet letterlijk zijn wat hij heeft gezegd, maar is het een interpretatie van zijn woorden. Mijn conclusies daaromtrent zijn als volgt:

Scott heeft het specifiek over de line up voor 2008 en noemt: GT5 Proloog, Little Big Planet, Socom, Resistance 2 en MGS4. Daarnaast zegt hij wat over Home. Volgens mij noemt hij echt de "big guns" voor 2008. Let wel, hij noemt geen Killzone 2 wat volgens mij betekent dat die niet meer uitkomt in 2008. Final Fantasy XIII noemt hij niet en de rumours zijn 2010. Geen nieuwe Tekken, geen echte GT5, enkel die 5 games.

Laten we daar dan eens naar gaan kijken. GT5 Proloog, de titel waar ik als Xbox-man het meeste bang voor ben. Een ordinaire, dure demo vind ik dat. 6 tracks (ok, maal 2 vanwege de mirror) en 40 auto's. Ik durf te wedden dat ze er gerust 50 euro voor gaan vragen. Eigenlijk zouden ze die gratis op PSN moeten zetten, maar nee hoor. Mijn angst is dat net als de vorige keer alle GT fans en masse deze demo gaan kopen. Een sterke titel, hoewel rationeel gezien dat vreemd is.

Little Big PLanet. Een frisse nieuwe franchise, maar wel eentje voor hardcore (PlayStation) gamers. Gaan hier nou nieuwe gamers door aangetrokken worden? Lijkt me niet. Heb je een PS3, dan wil je dit wel hebben, maar anders dan GT5 ProLoog zie ik hier geen PS3's door gekocht worden.

Socom. Een prima franchise, zal ook vast een uitstekende PS3 titel worden, maar zit wel in het hart van de Xbox360. Enerzijds dus gevaarlijk, anderszijds heb ik niet de indruk dat tactical shooters nou iets is waar ik bang van hoef te worden op de PS3. De 360 heeft plenty in dat genre.

Resistance 2. Mmmmm de opvolger van een matige shooter op de PS3, die goed scoorde omdat het een launchtitel was. Een developer voor wie dit genre nog steeds nieuw is. En dit zetten ze loodrecht tegenover Gears of War 2 van Epic? Ik weet wel waar ik mijn geld op ga inzetten.

En dan MGS4 waar Scott iets heel vreemds zegt: hij noemt MGS4 een summer exclusive title. Hij zegt niet our exclusive titel in the summer, maar een summer exclusive. IK wil niet weer nieuwe geruchten de wereld in brengen, maar dit zinnetje deed mijn wenkbrouwen wel omhoog gaan. In ieder geval is MGS4 net zo hardcore als DMC4, de komst waarvan geen enkele invloed had op de doorverkopen van de PS3. Mensen die MGS4 spelen (en DMC4) hebben al lang een PS3 en/of 360.

En als laatste Home. Geen game, dus voor mij ook niet echt een reden om aan te nemen dat mensen om zullen gaan vanwege deze feature. Niemand koopt ook een 360 voor Live. Het is leuk dat het er is, mnaar je koopt een console voor de games. Hoe je online gaat is minder interessant dan of je online kunt.

Dus een sterke GT5 Proloog, met daar tegenover een ris aan fantastische racers op de 360, geen nieuwe in 2008, maar ongetwijfeld wel velen die 30 euri gaan worden. Een sterke Socom, maar qua genre niet erg bedreigend. Een zwakke Res2, die qua genre en qua kwaliteit niet als bedreigend gezien kan worden. Een sterke LBP waarvan ik het effect slecht kan beoordelen, maar voorlopig lijkt het me een niche titel. En dan nog MGS4, die wellicht uitkomt op 360 en bovendien hardcore is.

And that's it??? Wat nou sterke line up in 2008 voor de PS3? En ik weet het, er komen veel meer dan deze 5, maar ik neem aan dat als er echt sterke tussen hadden gezeten en bovendien exclusief, dan had Scott ze vast al genoemd. Sony vindt zijn blockbusters: GT5 Proloog, LBP, Socom, Res2 en MGS4.

Als ik dan onze aangekondigde line up er naast zet, dan vind ik die duidelijk beter en diverser: Lost Oddesey (tegenover geen enkele PS3 RPG), Ninja Gaiden 2 (tegenover geen enkele exclusieve action adventure op de PS:cool:, Fable2 (alweer tegenover geen enkele RPG op de PS:cool:, Too Human (action adventure), Halo Wars (RTS, ook niet op PS:cool: en GoW2 (tegenover Res2) en dan nog ergens Splinter Cell Conviction tegenover MGS4.

We hebben dus geen antwoord in 2008 op GT5 en LBP, maar verder hands down een zegen voor de 360 in 2008: meer, beter , diverser, goedkoper, onliner.

Is dat olie genoeg voor een verhitte discussie? :thumbs: :cool: :b:

Laatst bewerkt: 28 feb 2008
  9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, is hier niet de plek om te vragen welke console je moet kopen. Je krijgt dan alleen antwoorden waar je eigenlijk niks aan hebt. Zoals Xwon al zegt, zet een aantal zaken op een rijtje:

-Wat voor soort games vind je leuk?
    -Welke games vind je leuk?
    -Zijn er bepaalde games die ik perse wil / moet spelen?

Nagenoeg alle multiplatformgames ( de naam zegt het al ;) ) komen zowel op de PS3 als op de 360. Kijk naar de huidige en komende exclusives op beide consoles en baseer daar je keuze op. Succes en laat het ons weten!

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Als iemand dit zegt moet hij het zelf weten, ik weet voor me zelf dat ik dat niet vind. De PS3 heeft zeker wel wat toppers voor hun gamers alleen spreken ze mij niet aan. Heb alle games die jij hebt opgenoemd ook maar even in mijn eigen mening opgenoemt. Maar er zullen heus wel meer toppers zijn voor de PS3.

GT5 Proloog, super game hoor grafisch heel erg netjes en voor elke autoliefhebber een natte droom. Alleen ik hou er niet van, zo hou ik ook niet van Forza.

Little Big PLanet, dit kan ik zien als een soort Playstation Arcade of hoe dat ook heet, weet het niet precies. Lijkt me opzich een leuke game, maar ikzelf zal er niet lang meespelen. En denk ook niet dat er door deze games opeens massaal mensen een PS3 gaan kopen.

Socom ga ik niet over oordelen, nooit gespeeld zal best wel tof kunnen zijn voor de PS3 eigenaren.

Resistance 2, Resistance vond ik helemaal niks en het was volgens mij ook niet echt een hele goeie game op de PS3, had de wind mee dat het een launchtitel was. En dan proberen het opnemen tegen GoW2, nee sorry voor mij is het overduidelijk GoW2. Maar andere mensen denken daar misschien anders over.

MGS4, MGS nooit gespeeld en ik word er ook niet warm van. Dit word opzich wel de titel van de PS3 dit jaar. Er zijn genoeg mensen die deze game willen en moeten hebben.

Home, van wat ik gezien heb is het leuk voor een paar keer. Maar als ik een kamer wil maken en met mensen praten kan je net zo goed naar Habbo Hotel gaan, niks voor mij.

Ik denk dat beide consoles gewoon een sterke line-up hebben voor hun gamers en dat het gewoon een prachtig jaar word. En ook de niet exclusives die op de consoles komen zullen het heel hoog schoppen ( GTA IV ). Ik denk dat volgend jaar het pas echt spannender wordt. Hopelijk komt de PS3 met een God Of War 3.

Dit was dus alles in mijn mening, en hoop nu niet dat ik word uitgescholden voor 360 Fanboy ofzo. :+

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ MrX: leuk, maar het klopt imo niet. Laat ik trouwens wel duidelijk maken dat ik niet denk dat Sony zijn line-up qua titels beter is. Op beide consoles kan je dit jaar helemaal los. Ik vraag me wel af of de ps3 mooiere games dan de 360 kan gaan laten zien. Want de 360 verslikt zich behoorlijk in de grafische pracht van Lost Odyssey. Dit zie ik met een FFXIII om één of andere reden niet zo snel gebeuren.

Je mist echter een behoorlijk aantal titels op de PS3. En ja die zijn Japans getint, maar dat is juist de kracht van de PS3.

Het gebrek aan RPG's die jij noemt klopt ook niet:

- White Knight Chronicles. Deze kan met gemak de concurrentie aan met Lost Odyssey: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=110099

- Valkyria Chronicles: http://www.gamespot.com/ps3/rpg/senjounovalkyria/index.html?tag=result;title;0
    Een rpg met een zeer aparte stijl en die zeker de moeite waard gaat zijn.

Home laat je daarnaast ook niet genoeg in zijn waarde. Hyves, Second Life, Myspace noem het maar op. Het slaat tegenwoordig aan. Iets als home past perfect in dat rijtje.

LBP voor hardcore gamers? Dan had ik de reactie van mijn zoon en vriendin moeten filmen na het zien van de trailers. Die smolten helemaal weg bij het zien van de personages. Mij als hardcoregamer doet het dan weer veel minder ;)

RFOM2 vs GoW2 heb je 100% gelijk in. Dat gaat Gears met grote cijfers winnen. Zelfs mensen die ik ken met alleen een ps3 zouden die maar wat graag spelen. Van RFOM2 is ook echt nog te weinig bekend. Deel één was imo idd matig.

Splinter Cell tegenover MGS4 zetten...... Dat is hetzelfde verhaal als Gears tov van RFOM. Alleen deze wint MGS4 met dezelfde verhoudingen als Gears wint. En dat weet jij ook best ;)

Over de exclusiviteit van MGS durf ik geen harde uitspraak te doen. Echter met de komst van de mgs bundel voor de ps3 heb ik wel het sterke vermoeden dat de game exclusief voor de ps3 gaat blijven.

GTproloog of GT5 zegt me dan weer beide helemaal niks, maar dat is meer vanuit mijn interesse. Op de ps2 was GT erg groot dus dat zal ie op de ps3 ongetwijfeld ook gaan worden.

Interessante games die je verder nog gemist hebt:

- Afrika: De screens zien er onwerkelijk mooi uit en het concept is zeer origineel.

- Haze: Deze shooter doet mij weinig, maar erg veel mensen kijken hier naar uit.

Op MMO vlak: The Agency

en als underdog: Eight Days later.

Zo zwart wit ligt het dus niet. Ik kom iig niet aan alle toppers voor de ps3 en de 360 toe. Heb eerst nog een stapel nieuwe ps2 games weg te werken ;)

edit: ik heb er nog één gemist!

Ryu ga Gotoku Kenzan

Gooit hogen ogen bij Famitsu: 37/40

http://www.psonly.nl/nieuws/14297/Hoge_reviewcijfers_voor_Yakuza_3_in_Japan/

12. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, yumyum, discussie ;) }:]

Eens over de grafische pracht van LO, daar moet dit spel het niet van hebben, maar dat vind ik vaker van RPG's. Echter het verhaal vind ik onovertroffen, zelfs persoonlijk emotioneler dan FF VII, voor mij nog altijd de enige game waarbij ik huilend de controller weggooide omdat er iemand overlijdt (anno nu kan ik nog de spoiler niet over mijn lippen krijgen 8) ) Toen ik de eerste droom in LO doorlas moest ik ff een paar keer slikken voordat ik weer verder kon. Uiteraard komt dat omdat ik zelf kleine kinderen heb en ik me het verhaal dus erg goed kon voorstellen.

Die RPG's die jij noemt zijn heel mooi, maar komen ze in 2008 in Europa? Mijn verhaal ging over de line up van games die we echt in 2008 kunnen spelen hier in Nederland. Geen mooie beloftes voor de toekomst, maar hier en nu (althans in 2008). Voorlopig heeft LO nog geen tegenstander op de PS3 en Fable 2 dus ook niet. Los van het feit dat ik denk dat Fable 2 alle RPG's incl FF XIII gaat ownen.>>> online coop in een RPG op een console: unbeatable als ze het goed aanpakken.

Home is zeker een fantastisch concept. Ik heb echter met een Beta tester van Home gesproken en gezegd dat ik "bang" ben voor Home en hij zei: don't be, it's not gonna live up to the expectations. Daarmee hou ik me voorlopig maar groot. Bovendien is het nog steeds niet duidelijk wat mij betreft of het wel een 2008 ding is. (Ze hebben nog wel wat issues op te lossen online)

Hyves, second life en myspace zijn HUUUGGGGEEEE. Hebben wij niet aangekondigd dat we Xbox Live rigulreus op de schop gaan gooien in 2008???

LBP kun je gelijk in hebben. Ik bedoelde misschien niet zo zeer hadrcore gamer, als wel niche markt. IK vraag me af hoeveel mensen dit zal aanspreken. Maarrrrr, je hebt gelijk dat ik dat zeg gebaseerd op mijn eigen smaak. Anyways LBP is een game om rekening mee te houden.

RFOM2 geef je me gelijk, dus daar heb je gelijk in \o/ :D

SC vs MGS4. Mmmm, weet je ik speel beide niet, maar ik weet wel dat deze versie op de 360 een heel nieuwe richting opgaat en wellicht hele hoge ogen gaat scoren. Hoe dan ook zijn beide titels hardcore en MGS4 tov wellicht multiplatform. Een bundel? Moeten ze vooral doen. Lekker 95% van de potentiele markt dwingen een titel te kopen die ze niet willen. (Ik ben zelf tegenstander van game bundels. Dat heb ik overgehouden aan nota bene Ken Kutaragi die ook altijd zei: "bundels met games mogen niet")

GT5P en GT5 worden idd heel groot. Helaas voor ons. :'-( :'-( :'-(

Afrika? 2008? Scott noemt hem heel duidelijk nhiet, dus of hij komt niet in 2008, of ze verwachten er zelf niet al te veel van.

Haze? Verwacht ik toch ook op de 360. Waarom? Net als destijds Assasins Creed (toen die nog enkel voor de PS3 zou komen) heb ik gehoord dat journo's deze game gespeeld hebben met een 360 controller. Ik weet niet of het waar is hoor. Bovendien schijnt dit een Halo rip-off te zijn, waar nog veel aan moest gebeuren. Op dit moment is mijnh buikgevoel dat dit een Heavenly Sword is. Hoge verwachtingen, lage(re) resultaten en dus teleurstellende ranking.

The Agency en Eight Days Later ken ik beide niet, maar als Scott ze niet noemt, staan ze bij Sony kennelijk ook (nog) niet op de radar.

13. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hier wou ik graag even inhaken. :D
    MGS4 is echt een game die ik koste wat het kost moet hebben, geen andere game kan daar voor mij aan tippen.
    Ik heb nog geen PS3/360 gekocht omdat ik wil wachten op juist die titel.
    Hier ben ik niet alleen in ook vele vrienden van mij kopen een PS3 met de komst van MGS4 (en voor een andere groep zelfs LBP).

Mensen die die game spelen hebben dus veelal nog geen next-gen.

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan me iig geen aankondiging herinneren. Alleen maar vacatures bij Microsoft die hebben geleid tot geruchten: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92931

Maarre... Die verandering komt dus al in 2008? O-)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ X: jullie gaan live op de schop gooien?! Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar. Check deze zeer leuke opties van Home. Vooral die van Warhawk:

http://forum.xbw.nl/showpost.php?p=2715812&postcount=106

FFXIII verwacht ik dit jaar idd niet. De andere rpg's zeker wel.

En wil je Haze niet vergelijken met Heavenly Sword?! Heavenly Sword blijft echt één van mijn all time favo's. En staat samen met Gears op de nr1 van de next gen. ;)
    Ik verwacht zelf ook niet al teveel van deze game, maar dat komt vooral door mijn shootermoeheid.

De laatste games tackel je door Scott aan te halen, maar zijn radar hoeft niet die van de gamers te zijn. :)
    Zo wordt Kenzan niet genoemd alhoewel die game 37/40 scoort bij Famitsu!

Daarnaast blijkt uit de lengte van je reply dat er dus genoeg gebeurt op de 360 EN op de PS3 toch?

Ik ben vooral benieuwd naar het antwoord van live. Want als je de toegevoegde opties bekijkt van home die ik hierboven linkte dan moet er wel wat groots komen.

En ik kan dan van allebei genieten :+

Wat dat betreft oneerlijk. Eindelijk geld voor twee consoles omdat ik nu full-time werk, alleen geen tijd meer om alles te spelen....juist omdat ik full-time werk en een zoon heb.

(alhoewel, Eternal Sonata speel ik gewoon met mijn zoon)

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Zou een home iets kome niet?

Ach gewoon wachte tot de E3 en we zullen meer zien, ook waarom de xbox gaat owne dit jaar ;).

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop echt dat Live niet teveel naar Home gaat kijken.
    Home doet mij totaal niets zelfs... Ik doe niet aan myspace, second life, hyves en weet ik veel wat voor "sociale" netwerk sites er tegenwoordig allemaal zijn.
    Tussendoor eens wat posten op XBW ( :thumbs: ) en op Live knallen vind ik "sociaal" genoeg om mn tijd online door te brengen ;)

Live lekker laten zoals het is en rustig verder uitbouwen (en dedicated servers plaatsen...).

Ik snap heel goed dat Home voor een groep mensen leuk kan zijn. Mij (en veel andere mensen die ik ken) spreekt het niet aan in iedergeval.

Edit: Nintendo snapt ook nog weinig van "online gamen" Mario Kart Wii geen voice of tekst chat

Bron:

18. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps. O-)

No worries mate! Totaal andere richting dan Home voor de PS3.

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Mooi! \o/

En wat mij betreft hoeft het ook niet gratis te worden. Die paar tientjes per jaar heb ik er (de keren dat ik op Live zit) graag voor over.
    (misschien dat MS hun betalende Live klanten wel ieder jaar een gratis headsetje kan sturen ;) )

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb liever ook niet dat live gratis wordt. Door te betalen zijn de gamers op live toch iets meer toegewijd. En ik wil ook zeker geen home, dat heb ik al op de ps3 ;)

Daarnaast moeten de ps3 en de 360 imo er toch voor gaan waken om niet praktisch hetzelfde te worden. Helemaal met de trend van alle multi-platform games (al snap ik die wel).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina