1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb zelf ook het ''probleem'' dat m'n 360's stof staan te happen, enkele maanden al. Er komt voor mij gewoon echt heel erg weinig uit op de 360. Ben nu met Lost Odyssey bezig en dat is voor mij eigenlijk de enige echte toffe game op de 360 dit jaar. De multiplatformgames komen ook nagenoeg allemaal op de PS3.
    Belangrijker voor mij zijn de exclusives. En de PS3 heeft voor mij persoonlijk veel meer toffe exclusives, Haze, MGS4, Resistance 2, MotorStorm 2, Little Big Planet, Gran Turismo 5, Infamous, White Knight Story, Killzone 2 (laten we het hopen), Eight Days en nog veel meer. Ninja Gaiden 2 is leuk voor de liefhebber, maar persoonlijk heb ik liever God of War 3 of Devil May Cry 4. Fable 1 was totaal niet mijn game en vond hem enorm tegenvallen. Heb inmiddels bij deel 2 geen beter gevoel. Gears of War 1 vond ik een redelijke/aardige game, maar meer ook niet. Vond de eerste 2 chapters nog leuk, maar de chapters erna vond ik echt geen bal aan. Deel 2 staat dus ook niet op mijn verlanglijstje dit jaar.
    Mijn 360's worden dus eigenlijk overbodig (komt ook bij dat ik het ding zat ben na 7 kapotte 360's). De multiplatformgames kan ik ook op de PS3 halen en exclusives zijn er voor mij persoonlijk te weinig op de 360. Vandaar dat m'n beide 360's te koop staan.

Als ik naar de totale line-up voor dit jaar kijk, dan zeg ik vanuit mijn positie dat 2008 het jaar voor de PS3 word.

Voor mij persoolijk vind ik de Wii dit jaar ook interessanter dan de 360. Begin dit jaar hadden we de topper Zack&Wiki al en we krijgen games zoals Mario Kart, Super Smash Bros. Brawl, No More Heroes, Okami nog.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2008
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kojima kennende zit de game helemaal volgepropt met lange filmpjes (filmpjes die echt heel erg tof zijn). :cool: Een belangrijke reden dat MGS4 een wereldwijde release heeft, is te danken aan het feit dat de game niet gelokaliseerd word. \o/ Vanwege de ruimte die al deze talen innemen heeft Konami besloten de game niet te lokaliseren en de ruimte voor de game te gebruiken. En zo hoort het ook, vind het lokaliseren in 10 talen echt regelrechte onzin. De Italianen, Fransen, Spanjaarden en Duiters leren maar gewoon Engels. Door lokalisatie zitten wij altijd langer op games te wachten. Japan krijgt de game in het Japans en de rest van de wereld in het Engels.

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de aangekondigde exclusives voor de PS3 en 360 wat betreft 2008 met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar momenteel eigenlijk niet heel veel in aantal.

Laten we eerst maar eens afwachten of ze a. dit jaar zullen halen en b. of het daadwerkelijk 'toffe' exclusives worden. Keer op keer worden we teleurgesteld wat betreft release dates (leert men het nou echt nooit?) en zijn het juist de exclusives die niet zo bijzonder zijn. Van sommige games weten we nog maar heel weinig, te weinig imho om het nu als topper te bestempelen. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat de PS3 fans reikhalzend naar deze games uitkijken, het werd eens hoog tijd voor een dikke lading AAA exclusives.

Volgens Sony is Little Big Planet wellicht de 'grootste' release van dit jaar. Dat vind ik vreemd als de zogenaamde knallers als Killzone 2 en GT5 ook dit jaar moeten verschijnen?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De 360 heeft dit jaar nog steeds meer exclusives dan de PS3 hoor .. Ik zal straks wel even het voorlopige lijstje van dit jaar zoeken :)

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Helemaal met je eens ;).

En die ps3 exclusive games boeien me eigenlijk niet.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe kan je nou van welke console dan ook zeggen dat geen enkele exclusive je boeit? Beide consoles brengen op elk vlak wel een exclusive uit. Deze uitspraak lijkt mij wat kort door de bocht :b:

8. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De enige PS3 exlusieve waarvoor ik nu echt een PS3 zou kopen is MGS4. Hopelijk is hij niet zo goed als verwacht, of er staan hier in het kort drie consoles. Gran tourismo zal wel graffisch sterker zijn dan forza 2, maar of het spel beter is? daar heb ik nog wel sterk mijn twijfels over.

Voor de rest kijk ik wel heel hard uit naar ninja gaiden 2 en fable 2. Maar dat deze tittels niet iedereen boeien snap ik wel.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb wel genoeg onderzoek gedaan hoor ;). Alleen weet ik wel welke games me boeien. Op de ps3 boeit me eigenlijk geen 1 exclusive. Nou'ja voornamelijk het is voor mij geen reden om een ps3 te halen ;).

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zeg ook nergens dat de ene console meer exclusives heeft dan de ander. Ik zeg alleen dat de PS3 voor mij persoonlijk meer toffere exclusives heeft, zelfde geld voor de Wii. :)
    Even de multiplatformgames buiten beschouwing gelaten heb ik bij de 360 line-up voor dit jaar echt een beetje het gevoel van: ok, leuk, maar is dit het? Misschien komt er nog wat, maar kan me eigenlijk voor mijn situatie niks spectaculairs bedenken (hoopt op Kameo 2). Maarja, dat is iets persoonlijks. :)

Dit gevoel bedoel ik.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.776
    Daar heb je veel aan. Stop er dan gewoon Planet Earth in, de enige documentaire met Earth in de naam die het woord eer aan doet. (Earth is gewoon een klein deel van Planet Earth met wat extra beelden)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Earth is de samenvatting van de docu ;)

en zeker ook de moeite waard!

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.776
    Ja, vandaar dat Planet Earth de enige waardige docu is die Earth in de naam mag hebben, omdat Earth gewoon een samenvatting is om in te cashen bij het publiek. Ze moeten toch ergens die miljoenen aan kosten terug mee verdienen :+

550 min vs 90 min, ik weet het wel ;)

Het is gewoon zeer jammer dat Earth zo gehyped is terwijl Planet Earth, de echte docu, aan de neus van 90% van het publiek voorbij gaat.

Maarja, daar gaat deze topic niet over.

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel meer. Maar qua high profile ( of ze nu A of AA of AAA gaan worden) is dit toch echt het jaar van de PS3.

15. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigenlijk nog helemaal geen behoefte aan meer exclusives! Gears en Halo 3 vermaken me prima online, misschien ga ik Shadowrun nog een keertje kopen, maar verder zit ik eigenlijk nergens echt op te wachten. Behalve Gears 2 dan, en die komt eind dit jaar al. (ik hoop dat dat niet veel te vroeg is...)

16. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    weet je, je hebt eigelijk helemaal geen 10tallen games nodig. Ik speel nu 2 spellen:

Online; halo 3
    Singleplayer: Mass Effect

En daar kan ik nog gerust een half jaar mee doorgaan en dan koop ik Gears of War 2 en daarvoor vast GTA al en dan heb ik met 4 spellen een heel jaar plezier?

17. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja ik heb hetzelfde gevoel hoor. Gran Turismo is misschien de enige die mij wat kan boeien, maar die stelt me weer teleur door geen schade model te hebben. Voor MGS heb ik nog nooit iets gevoeld en Motorstorm leek me eerst altijd heel vet, maar deel 1 viel mij persoonlijk erg tegen. Dan ga ik veel liever voor Dirt2.

18. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    En dat zie je allemaal in je glazen bol?

'T jaar is net begonnen.

19. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind dat er inderdaad een beetje veel glazenbolwerk gepraat is in dit topic (eigenlijk altijd in dit soort discussies..). Vooral dat mensen zo veel verwachten van Killzone 2 vind ik erg vreemd. Killzone 1 was echt niet zo'n fantastische topper, en er is nog niet bijster veel beeldmateriaal (nauwelijks ingame) van Killzone 2 vrijgegeven.

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, misschien heb je me wel door :+. Maar toch, denk echt dat Microsoft het slim speelt, en stilletjes blijft voor ze ons bliksem geven. Maarja, dit jaar wordt idd super voor ps3, daar moet je geen geleerde voor zijn, om dat in te zien. Maar ik denk wel dat sommige games(die voor eind dit jaar gepland staan) pas in 2009 uit gaan komen...
    Mmm, zou motorstorm 2 echt dit jaar nog komen. Zou fantastisch zijn, rond december ofzo. Zou echt te mooi zijn, maar toch, vrees er een beetje voor. En gt5 zie ik hier pas juni 2009 ofzo... Dan Killzone 2 en die andere games, allemaal voor 2009. Resistance 2 gaat dan wel tegen november klaar zijn schat ik. En Gears of war 2 dit jaar? Zou toch ook snel zijn he, maja, ze hebben natuurlijk de volledige basis al, en ergens had ik ook het gevoel dat ze een stuk uit 1 weg gelaten hadden. Dus kan wel zijn dat die komt.

Anyways, dit jaar ziet er super uit, maar in 2009 zitten we dan nog met die final fantasy games, alan wake en shit, wordt ook bom he :). Maarja, de enige echte topper komt dit jaar nog, mgs 4:9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina